Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een DREier erbij :-P

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou zeker niet naar de goedkoopste gaan. Er zitten enorm veel prutsers onder de tuners, standaardsoftware of niet. En enkele gerenommeerde namen. Voor VAG is dat Jeroen Dik, voor Alfa is dat Madeno, en voor BMW zou ik naar Mosselman of Beek gaan.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

https://www.tunex.nl/product/chiptun...k-n54-stage-3/

Last edited by Beamer; 23-01-19, 12:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
        Ik zou zeker niet naar de goedkoopste gaan. Er zitten enorm veel prutsers onder de tuners, standaardsoftware of niet. En enkele gerenommeerde namen. Voor VAG is dat Jeroen Dik, voor Alfa is dat Madeno, en voor BMW zou ik naar Mosselman of Beek gaan.
        Herstel: voor Alfa was en is dat Savali, Madeno en Squadra Tuning.
        Voor Saab was dat Hirsch, dat is nu DionHPT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drelise Bekijk bericht
          Iemand nog goede tips mbt chiptunen?
          Ik had laatst Carly van Carly Motors aan de lijn over tunen van de F30.
          Zij noemen het remappen omdat ze in principe er geen standaard programmaatje er op loslaten en jij moet aangeven wat je allemaal aangepast wil hebben (mate van vermogen, programma van de bak, enz). Ik vond dat ze een goed verhaal had en duidelijk veel kennis van zaken. Zo kwam ik meteen te weten dat de ZF8HP45 (veel) meer koppel aankan dan 450Nm.

Mijn keuze zou dus of Carly of Beek zijn.
          Last edited by PACO; 23-01-19, 09:45.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heb goede ervaring met Mosselman. Overigens rijdt mijn GF in een E90 335i en deze heeft de BMW Performance Power Kit naar 326pk en 450Nm. Heb ooit getwijfeld om met deze auto naar Mosselman te gaan maar voor die eventuele 20-25pk extra vind ik de investering niet waard.

Overigens goed om te weten dat de N54 en N55 motoren nogal last hebben van koolafzetting in de inlaat en kleppen. Klachten zijn vermogensverlies, storingen en/of onregelmatige loop van de motor. De n54 heeft daar meer last van. Dus om eventuele problemen te voorkomen zou ik aanraden om een 'Walnutblast' uit te voeren. Ik heb dit ook gedaan en ondanks de vervuiling mee viel, liep de auto beduidend beter na de behandeling.
            BMW F30 328iA
            BMW E87 130i
            BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Kreeg op het BMWforum deze tip:
              http://mhdtuning.com/mhd-flasher-n54/#
              lijkt me wel wat, dus eens inlezen.

Comment

JT Performance kan ook een overweging zijn Dre: dan krijg je meteen een dedicated ECU (wel duurder dan die 799 bij Mosselman), en die kun je in je auto vanuit je Android aansturen en uitlezen (AFR, Turbo druk etc etc. (Real Dash als app). Dan is alles programmeerbaar: zo kun je ook meerdere maps hebben: 1 als het regent, 1 als je op slicks rijdt, een standaard mapping (daily / boodschappen), een een sport rijden stand bijvoorbeeld voor de leuke hobby kilometers.

Jeroen komt meer uit de Japanse auto wereld, maar van turbo motoren heeft hij veel kaas gegeten, en dus voor jouw auto ook een optie wellicht (indien je de programmeerbare ECU route op wilt).

Comment

Working...
                X