Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 320i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Gaaf dat je dat allemaal zelf kan doen.
    Die kortere schakelmomenten merk je volgens mij als je plankgas een snelweg optrekt (en doorhaalt). Althans, daar merk ik het verschil bij de Giulia.

Comment

Wel leuk dit idd.
      Voor mijn 130i zoek ik nog naar kvs of olie-temp. Zit beide gewoon niet op de auto standaard, dus moet je ook naar zulke mods kijken.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

@ Harry: kvs kan, (via het geheime menu, bijvoorbeeld) maar olie temperatuur kan je op een pfl echt vergeten. Ook niet via een OBD tool.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Of de bak "harder" gaat schakelen in sport plus merkte ik bij de 5-serie als ik stilstond (auto in versnelling) en de bak in sportplus zette. Dan voelde ik de druk die de auto uitvoert op de remmen even wegvallen en harder terugkomen (alsof een pomp in bak werd uitgeschakeld en harder werd aangezet).
          Qua beleving is het vooral wat Scuderia al verteld, al vond ik het marginaal (lees niet merkbaar tijdens rijden). Ik had overigens ook het stuur, mogelijk dat er technisch meer aanwezig was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Wel leuk dit idd.
            Voor mijn 130i zoek ik nog naar kvs of olie-temp. Zit beide gewoon niet op de auto standaard, dus moet je ook naar zulke mods kijken.
            Ik heb in m'n E81 135i wel de kvs in de boordcomputer zitten. Dat is wel een aanpassing geweest die je bij iedere BMW fluisteraar kan laten doen. (net zoals piepje van gordel elimineren, snelheid via boordcomputer, de 'ogen' van je koplampen wat feller of minder fel etc.) Maar je olie is toch fijner, en is gelukkig de standaard meter. Bij de 130i niet?

NB; In m'n 5 serie is de olietemperatuur ook standaard meter. Dat vond ik wel weer opvallend, het is een 528, dus niet echt een dikke motor. (godbetert een 4 cilinder) In m'n M3 begreep ik dat wel, die standaard olietemp. maar in de 528 vond ik het een positieve meevaller.
            Last edited by Scudetto; 25-03-19, 16:29.
            Forza!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Wel leuk dit idd.
              Harry, misschien kom je dan een eind met een simpel OBD-tooltje als Torque. Zo'n simpel stekkertje (oud BT-protocol) pik je voor een paar euro op. Dan gebeurt aflezen wel via de smartphone.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Punt is dat er op een 130i van voor een bepaald jaar geen meetsensor voor olietemp aanwezig is. Dus dan kan je nog niks met dat tooltje.

Comment

• Ah ja, dat is waar. Maar die kunnen er wel alsnog in.
                  en voor het echte gemak het instrumentarium van een 135i erin, met de olietemperatuurmeter.
                  Forza!

Comment

• Mwoah, dat prik je er niet ‘zo maar’ in. Sensor aansluiten, 130i instrumentarium van na de facelift, en alles wat daarbij nodig is. Ik denk dat je zo op 1k zit, of je moet zelf echt heel handig zijn. En of een 135i instrumentarium plug and play is? Ik weet het niet. Dat van een E90 335i past iig niet, daar heb ik wel eens naar gekeken.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

Harry, misschien kom je dan een eind met een simpel OBD-tooltje als Torque. Zo'n simpel stekkertje (oud BT-protocol) pik je voor een paar euro op. Dan gebeurt aflezen wel via de smartphone.
                      Ik heb zo'n OBD-2 WIFI reader met een enginelink-app voor de E46. Die zal dan ook wel in de 130i passen.
                      Maar KVS-temp zit idd in het verborgen menu en dat is tenminste al iets.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• En doet ie het nog na het bimmercoden?
                        Ik heb de gratis bimmercode variant en ook een V-gate WiFi, dus ben benieuwd of het de moeite waard is om de betaalde versie te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                          En doet ie het nog na het bimmercoden?
                          Ik heb de gratis bimmercode variant en ook een V-gate WiFi, dus ben benieuwd of het de moeite waard is om de betaalde versie te nemen.
                          Ja hoor. Intussen al aardig wat gecodeerd, terug gezet en soms ook de backup gebruikt omdat het coden niet helemaal goed ging (1 keer gebeurd).
                          Ik ga me nog wel verdiepen in het coderen in Expert Mode. Daar heb ik al 1 optie uit gebruikt, maar er zit nog veel meer in. Ik wil ook iets gaan doen met de instellingen van de RLS-sensor. Dat is nog niet helemaal naar mijn zin.

Het is trouwens wel heel grappig te zien wat er allemaal aftermarket aan deze auto gedaan wordt.
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                          X