Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa 33 1.3S series 1 1986 project

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa 33 1.3S series 1 1986 project

Hele tijd geleden heb ik eens een 33 type 1 gekocht als zijnde schuurvondst.
    Heb hem een tijdje te koop gehad, maar heb de afgelopen weken de stoute schoenen aan getrokken en ben bezig om de auto weer rijdbaar te maken! :-)
    Het plan is om de auto eerst apk waardig te maken, en kwa uiterlijk zo te laten haha
    t is een originele Hollandse 33 1.3VL van 1986
    Wij zijn 2e eigenaar!
    Bodem is nog vrij hard! De originele motor die er bij zat zat helaas vast.

Zo trof ik de arme 33 aan, stond al sinds 2000 2001 ongeveer opgeslagen, en de man waar hij van was wou hem eigenlijk naar de oud ijzer boer brengen, wat ik uiteraard zonde vind!
    1.JPG2.JPG
    Last edited by PeterTI; 10-01-19, 19:45.

Na thuis komst, en een ander halve dag werk om de auto daar uit de schuur te krijgen, maar eens gekeken wat ik nu precies gekocht heb. ;-)

3.JPG4.JPG5.JPG

Comment

Toen de auto maar eens voorzien van een stel schrokbrekers en veren aan de achterzijde zodat hij iig fatsoenlijk rolbaar was 7.jpg en even vluchtig gewassen om het meeste vuil eraf te krijgen ;-)
      6.jpg

Comment

Nadat de auto zo een tijd heeft gestaan, bedacht ik mezelf eens zou het niet leuk zijn om de auto weer rijdbaar te krijgen, de basis is redelijk goed, wel een paar plekjes op de dorpels maar verder is het een vrij harde 33!
        Allereerst heb ik het muffige en stoffige interieur inclusief de vloerbedekking weg gebracht naar een bevriende autopoetser, die het echt weer zo goed als nieuw heeft gekregen! 9.jpg10.jpg
        Attached Files

Comment

Toen maar is even gekeken of de motor die bij de auto zat nog een beetje fris was, dit was helaas niet het geval, de motor zat muur en muur vast. 11.jpg

Maar gelukkig heb ik nog wel "wat" 33 onderdelen en motoren liggen, ook had ik een tijd geleden een groene Sportwagon gekocht die kwa carresorie helemaal op was maar motorisch prima in orde was. En slechts 10xxxkm origineel gelopen! Dus dit blok moest het maar worden.
          12.jpg13.jpg14.jpg

Comment

Leuk project
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Zoals de kenner mischien gezien heeft is dit een 1400 injectie blok, maar de basis is exact hetzelfde als de 1300VL die eruit kwam (dus standaard enkele carb)
              Het plan is dus ook om de motor om te bouwen naar carberateur, en dan dubbel uiteraard. :-)
              Hier ben ik reeds mee begonnen en ik hoop dat hij deze week of volgende week rond draait en mischien wel loopt :-)
              ​​​​​​​
              image_33550.jpg
              16.jpg

Ook heb ik afgelopen weekend eindelijk een origineel series 1 33 stuur weten te bemachtigen, 2 maand zoeken! En een originele hoedenplank zonder gaten en een rechter buitenspiegel,
              17.jpg

Dat was hem weer tot zover!
              Het doel is om de auto voor 28 april viva italia straatwaardig te hebben!

Comment

Aandenken van de vorige eigenaar ;-) IMG_20180918_144913.jpg

Comment

Haha, leuk man!
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk projectje Peter!

Comment

Hulde dat je m zelf gaat redden!
                      Als deze dadelijk rijdbaar is gaat de Glof de plek in de barn innemen?
                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Dankje mannen! :-)

@gait, haha nee de golf blijft lekker als daily en de 33 gewoon voor de leuk er bij :-)
                        En dan staan er nog 2 auto's te wachten op wat tlc, 1 origineel Hollands geleverde 33s 16v permanent 4, de enige in champagnekleurig geleverde :-) en nog een delta waar we nog niet goed mee weten wat te doen haha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                          Hulde dat je m zelf gaat redden!
                          +1. Mooi project!

Comment

Gaaf! Succes en houd ons op de hoogte

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                            1984 Saab 900 Turbo T8
                            1981 Mercedes RMB 207D
                            1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Mooi man.
                              Zit wel wat werk aan uiteraard, maar orig NL is altijd leuk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf project. Op de eerste foto's vind ik het inderdaad wat voor de oud ijzer boer. Hulde dat je dit ding gaat redden.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik zag er pas geleden nog een rijden. Benieuwd naar het eindresultaat.
                                  8.2 met supercharger?

Comment

Voor iedereen natuurlijk al volkomen evident, maarrruhh, waarom terugbouwen naar carb? vanwege de elektronica?

Comment

Mooi project, maar lijkt mij een erg forse klus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterst Bekijk bericht
                                        Voor iedereen natuurlijk al volkomen evident, maarrruhh, waarom terugbouwen naar carb? vanwege de elektronica?
                                        Net als de Nord-motoren klinken de versies op carburateurs gewoon nét wat lekkerder.
                                        ALs bij mij de Spider-motor het begeeft gaat daar ook zeker weten een Nord op carbs in, niet alleen vanwege het geluid maar ook zoals je al zegt vanwege die elektronica.
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Dankje kerels!

De reden dat ik hem terug bouw naar carbs is omdat deze 33 ook origineel geleverd is met carb, wel een enkele. En de motor die ik nog had liggen kwam uit een injectie 33 dus vandaar.

Ging vandaag eigenlijk op pad voor een ontsteking maar kwam thuis met een gereviseerde 1300S, die al kant en klaar is dus plug and play :-)
                                          IMG_20190106_134857.jpg

Comment

Neem aan dat het hemeltje na de verschillende activitwiten op de achterbank ook vervangen wordt?
                                            STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                            WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Maar leuk dat er hier weer wat meer over dit soort projecten geschreven wordt ipv al die stofzuigers met stekkers Top volhouden
                                              STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                              WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                                Maar leuk dat er hier weer wat meer over dit soort projecten geschreven wordt ipv al die stofzuigers met stekkers Top volhouden
                                                Hahaha.

Afgelopen dagen was ik een paar keer met Mdv onderweg en die vroeg zich af waarom al die EV's er zo lomp en onsmakelijk uit moeten zien.

Twee dagen geleden in Bergen op Zoom nog een Tesla X in mat zwart. Dan is het helemaal een lilluk ding
                                                Vandaag op de heen en terugweg naar Houten, (naar de MG onderdelenbeurs geweest) eerst een TeslaS, toen nog een Tesla X en daarna een Jaguar I-Pace.
                                                Opmerking van MDV was "Wat zijn die bakken onelegant!!!" Met die lompe bakken ben je toch seauwieseau niet milieuzuinig bezig? Alleen het gewicht al!!"

Ik spreek haar niet tegen.

Comment

@ Austin, die ga ik nog reinigen inderdaad :-) thnx!

Comment

Mooi dat je die 33 nog een kans geeft, keep up the good work!

Comment

Wat kost die Playboy? ;-)

Ik snap niet waarom je dit doet, maar zie de lol er wel van in, en snap het dus eigenlijk ook weer wel. :-) Succes, houd ons op de hoogte! Misschien inderdaad qua carrosserie gewoon zo laten en er een setje supermooi gerestaureerde originele velgen onder?
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Thnx kerels :-)

brun, 8.95 keiharde floreinen
                                                        Dat is inderdaad het plan :-) vind het zelf ook gewoon leuk om het autootje een tweede kans te geven en wat zal het lachen zijn als ik met zo'n schavuit tussen alle gerestaureerde dingen sta haha

Hij heeft vandaag voor het eerst gelopen! Helaas geen filmpje die maak ik nog wel eventjes

Comment

Ik heb afgelopen dagen weer serieuze vooruitgang kunnen boeken :-)
                                                          Remmen voorzijde gemonteerd, brandstoftank plus retour leiding eronder gemaakt.
                                                          En nieuw type trommelremmen achter geplaatst, want voor de type 1 remtrommels is nauwelijks meer wat te krijgen en 1 er van was weg.
                                                          Ook zit er een nieuwe originele radiateur in, 1 van de weinige die nog nieuw te vinden was in Nederland!
                                                          En heb ik een compleet NOS origineel Alfa Romeo uitlaat lijn weten te bemachtigen, dus deze zit er ook onder!

Morgen remmen plus koppeling ontluchten, en dan kan er in feite mee test gereden worden! :-) IMG_20190110_155121.jpgIMG_20190110_160923.jpgIMG_20190110_162230.jpg
                                                          IMG_20190109_140911.jpg

Comment

Hij doet het! Alleen nog goed afstellen!

https://youtu.be/FeAhYABVp0M

Comment

Die foto van dat 4-2-1-spruitstuk lijkt wel te lang uitgerekt, wat een maf ding.

Goed bezig!

Comment

Haha Dankje denk dat dat door de foto komt, maar het is ook wel een raar lang ding

Comment

Working...
                                                                X