Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Afgelopen dinsdag ook de auto voor het eerst zien rijden. In het zwart. Zoals Extaxi zegt is het onmiskenbaar een Tesla.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik overweeg om hem eventueel nog net iets te verlagen. Verschil is alleen minimaal op deze foto, maar misschien moet ik het een keer in het echt zien.

IMG_0611 2.JPG

Comment

"zien"? Is het je alleen om de looks te doen?
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
          "zien"? Is het je alleen om de looks te doen?
          Combinatie van looks en rijden, dus naast het zien wil ik er ook graag even in rijden. Het zijn progressieve veren dus naar verluidt zouden ze ook zelfs meer comfort brengen dan de standaard lineaire veren.

Verder nog wat updates vanuit Teslaland:
          - Voor de Model 3s wordt in België de aflever-montage gedaan en blijkbaar vond Elon Musk bij zijn recente bezoek dat ze dat niet goed genoeg deden - naast de stakingen die er ook nog gaande waren. Dus werd het contract verscheurd: https://www.autobahn.eu/12260/tesla-...st-verknalden/
          - Verder heeft Tesla de NFA (iets met financiën/lease) veranderd op een dusdanige manier dat leasemij'en in NL het daar niet mee eens zijn, waardoor de auto's niet geleverd kunnen worden. Soort pat-stelling tussen alle leasemij'en en Tesla, die iets gedaan heeft waar de leasemij'en het niet mee eens zijn.

Voor mij verder geen probleem omdat de mijne pas veel later komt maar voor mensen die nu zitten te wachten dus wel.

Comment

Ondertussen is de standard Range ook leverbaar in de VS voor $38.000, dit is met alleen RWD en 220 miles range (360km). Midrange was er al en die is in prijs verlaagd.

Belangrijker nog is dat de Nederlandse prijzen verlaagd zijn van €58.800 voor de Long Range Dual Motor naar €55.600. Performance is nu €66.600 *hehe over prijs*.

Toevallig is tegelijkertijd ook een standard Autopilot op de markt die in plaats van €5200 voor de EAP eerst nu €3200 kost. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat iedereen die wil hebben, dus dan kom je alsnog uit op hetzelfde bedrag. Aangezien de software geen materiaalkosten heeft zou je kunnen zeggen dat de LR nu geleverd wordt met de standard Autopilot. Deze kan automatisch sturen, accelereren en remmen binnen de 'lane'. Een soort Adaptive Cruise Control met Lane Keep assist, lijkt me.

De Full Self-Driving kan navigeren op de Autopilot. Automatisch rijden van de snelweg oprit tot de snelweg afrit inclusief overgangen naar andere snelwegen en inhalen van langzamere auto's. Hiernaast heeft deze ook automatisch fileparkeren en parallel parkeren met daar bovenop ook nog Summon. Ik citeer even wat dat is: "your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really."

Later dit jaar volgt dan ook nog herkennen en reageren op verkeerslichten en stoptekens en automatisch rijden in de stad. Omdat deze optie maar €2000 duurder is dan de standard Autopilot, in combinatie met de prijsverlaging, denk ik dat ik de Full Self-Driving ook wel ga kiezen. Of ik kies gewoon voor de Performance zonder Autopilot. Dat kan ook nog, maar dat is niet heel waarschijnlijk omdat ik die Autopilot (ACC) nu ook heel fijn vind in de dagelijkse kilometers. Zeker als ik dan net zoals deze week en komende week heen en weer moet naar Brussel is het een verademing in de file.
            Last edited by Stéphane; 01-03-19, 09:28.

Comment

Een en ander bij Tesla liep niet helemaal soepel en nog steeds niet helemaal. Ik hoorde net dat er nu per dag 2-300 auto's worden uitgeleverd in Tilburg, bij de assemblage fabriek. Ik heb zelf net de orderbevestiging binnen gekregen dus dat is ook mooi. Donkerblauw, 19" met autopilot.

Als mensen nog willen gaan bestellen, via deze referral link kun je 1500km Supercharging krijgen: https://ts.la/stpane11770
              Voel je vrij om die te gebruiken als je wilt.
              Last edited by Stéphane; 01-04-19, 06:31. Reden: Het is 1500km gratis superchargen in plaats van 1000km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht

Combinatie van looks en rijden, dus naast het zien wil ik er ook graag even in rijden. Het zijn progressieve veren dus naar verluidt zouden ze ook zelfs meer comfort brengen dan de standaard lineaire veren.
                verlagen levert ook nog een klein beetje aerodynamisch voordeel op. De wielen steken iets verder in de wielkasten waardoor het frontale oppervlak iets afneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

verlagen levert ook nog een klein beetje aerodynamisch voordeel op. De wielen steken iets verder in de wielkasten waardoor het frontale oppervlak iets afneemt.
                  Dat is ook weer gunstig. Het leuke is dat ik een set veren heb gewonnen bij teslawheels.nl met een actie dus dat is helemaal grandioos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

In theorie waar, maar tijdens mn HTS ook weleens berekend dat verlaging soms juist meer luchtweerstand genereert. Hoe dan? Doordat de lucht moeilijker onder de auto door kan en daar dus weerstand ontstaat.
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik kreeg net een bericht, onverwacht eigenlijk, dat ik hem zaterdag in Amsterdam kan ophalen. Omdat als je nu tegen Tesla zegt dat je dat moet wilt verschuiven je weer achteraan de rij komt en dus het risico loopt dat je dan nog maanden moet wachten gaan we dat gewoon door laten gaan. Tijdelijk 2 auto's maar de GTE komt wel goed met daar vanaf komen.

Kijk er wel naar uit moet ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                        Tijdelijk 2 auto's maar de GTE komt wel goed met daar vanaf komen.
                        meestal doen leasemaatschappijen daar vrij moeilijk over, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat dit geen 'ouderwetsche' leasert betreft?
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Collega van mij heeft hem afgelopen maandag opgehaald, dit samen met 180 andere Tesla compadres.
                          Dinsdag zouden er 500 worden afgeleverd, niet normaal wat een lopende band werk !!
                          De auto zit heerlijk en rijdt verrassend goed moet ik zeggen, wellicht toch een keer zo'n ding hier op het erf.

Comment

Ook hier gaat het hard. Komen er steeds meer bij, en de aflevering isi dd zeer apart. Collega kreeg 3 dagen voor afleverdatum bericht. Hij kon 1 dag schuiven, anders kwam ie weer achteraan in de rij. Gisteren zijn er 400 afgeleverd zei die collega.

Sowieso komt de druk er nu op, je moet nu voor 7 okt bestellen als je m nog dit jaar gegarandeerd wil krijgen.

Comment

Ruim 12000 op kenteken gezet al dit jaar, gaat echt hard. Ik heb op het werk ook wel een paar collega's wakker gemaakt geloof ik, staan er inmiddels 6 op de parkeerplaats. Ik ben na 3 maanden nog steeds dik tevreden! Have fun zaterdag!

Comment

Dat is toevallig, ik kom net thuis van een ritje in de nieuwe model 3 van een maat van mij, die hij gisteren heeft opgehaald. Hij had hem 11 september besteld, hoe bedoel je vlot...
                                En niet alleen de levering, maar de wagen ook vooral , gotsiedikkie, dat gaat af zo’n performance dingetje, niet normaal. Rijdt erg goed, ook qua wegligging, ik moest alleen erg wennen aan de besturing, die stond sportief en is dan wel heul erg direkt, en een beetje vreemde weerstand rond de middenstand. Hoekt verder goed, en met het natte wegdek en een miljoen Nm was het niet moeilijk om hem op de rotonde tot een heel kort vierwieldriftje te verleiden. Maar de meeste indruk maakt dat moeiteloze, stille, achterlijke versnellen. Ohja, afwerking vond ik ook prima in orde.

Comment

https://tweakers.net/nieuws/157862/t...uit-in-vs.html
                                  Een gimmick is de Car-aoke-functie, die de inzittenden laat meezingen met instrumentale versies van liedjes. Tesla belooft een 'uitgebreide bibliotheek' met nummers en lyrics, met ondersteuning van meerdere talen. Tesla Arcade wordt uitgebreid met het run-and-gun-actiespel Cuphead van Studio MDHR, dat bestuurd kan worden met een usb-controller.
                                  When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                    meestal doen leasemaatschappijen daar vrij moeilijk over, dus ik ga er voorzichtig vanuit dat dit geen 'ouderwetsche' leasert betreft?
                                    Dat is onder controle. Wordt geregeld.

Het is wel een interessante manier van werken nu inderdaad. Wat Streamz zegt: krijg vandaag Tesla aan de lijn of ik even wil betalen en of de leasemij het goed vindt om eerder dan de oorspronkelijk geplande 1 november te leveren. Ik vroeg dus waarom ze niet de leasemij zelf gebeld hadden om het te regelen? Antwoord was dat ik de klant was, wat feitelijk onjuist is natuurlijk.

Precies ook wat hierboven gezegd wordt staat er letterlijk in de mail dat als je niet betaalt je de kans loopt dat het niet meer gaat lukken dit kwartaal. Of dat dan Q3 of Q4 is, is nog de vraag maar ik ga het risico niet nemen. Gelukkig werkt de leasemij heel erg mee dus dat verloopt nog aardig soepel. Maar het is wel een aparte manier van zaken doen zo.

Nu maar hopen dat het allemaal lukt om een en ander vandaag door de leasemij aan Tesla bevestigd te krijgen qua eerder leveren en betaling, want anders gaat het morgen niet door. Dus nog even spannend.

Heb het gelukkig verder helemaal niet druk, dus ik heb hier uiteraard alle tijd voor (not!).

Comment

Het is allemaal geregeld. Auto is betaald en ik heb bevestiging dat ik hem morgen kan ophalen. Gaat-ie na het weekend nog wel een paar weken op de stalling tot het met de GTE geregeld is. Maar goed, dan heb ik hem in ieder geval ruim op tijd.

Comment

Veel plezier morgen!

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                        1984 Saab 900 Turbo T8
                                        1981 Mercedes RMB 207D
                                        1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Dankjewel! Gaat vast goed komen. Zal wel wat foto’s plaatsen hier.

Comment

Tsja, klantvriendelijk is het niet, maar ze kunnen het zich veroorloven. Waar haal je anders die bijtellingsvriendelijke EV met fatsoenlijke range en rij-eigenschappen van een hip merk? Ik vraag me af of het komt omdat ze er in NL nog dit jaar zoveel mogelijk uit willen leveren, of dat het overal zo werkt. Voor particulieren is het minder een probleem lijkt me; die willen zo snel mogelijk hun nieuwe speeltje.

Comment

Het is in het voordeel van de klant vanwege dit jaar leveren en goed voor de omzet van hen zelf dit kwartaal. Ik zie ze trouwens heel veel nu. Vandaag minimaal 10 gezien.

Comment

Mooi dat je dit hebt kunnen regelen, en ik ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen omdat jouw beschrijvingen van de auto's waar je mee onderweg bent altijd wel kan waarderen.

Deze Duitse dynamiek-vergelijking tussen een Tesla 3 Performance en een BMW 330i met M-Sportpaket vond ik ook wel aardig. Ietsje langdradig (een soort dynamiek voor Dummies uitleg door een enthousiaste maar drukke presentator) maar toch interessant. De 330i bleek al 1619 kg te wegen, en de Model 3 zelfs 1854kg. En toch dynamisch rijden:

https://www.youtube.com/watch?v=2RZYu4a4N_0

Comment

Dank je, ook voor de waardering. Ik zal proberen updates in dit draadje te geven. T-2h momenteel. Zometeen met ander electrisch vervoer naar Amsterdam.

Comment

Bij deze 2 crappy foto's. Nadeel is dat de lampen uit gaan als je uitstapt, dus dat geeft geen mooi effect. Maar goed, auto is ook vies dus het is sowieso geen goed moment. Komt een andere keer wel.

Heb er nog niet heel veel in gereden maar het bevalt in ieder geval prima. Ook al een motor eruit getrokken bij de stoplichten en hij probeerde het wel, want ik heb hem bij het volgende stoplicht gesproken. Verder ben ik zeer te spreken over de audio. Heb nu Spotify in gebruik genomen en het klinkt over het hele spectrum prima. Stoelen zijn ook goed. Stuurt ook behoorlijk prima, al heb ik er dus nog niet heel veel mee gereden. Kortom: ben d'r blij mee

Morgen wegbrengen en dan weekje of 2 wachten tot de GTE de deur uit mag.

Comment

Gefeliciteerd Stephane, veel plezier ermee als je er straks mee gaat rijden :-) Ik ben inmiddels 16K kms verder en hij bevalt mij prima :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jorrit Bekijk bericht
                                                        Gefeliciteerd Stephane, veel plezier ermee als je er straks mee gaat rijden :-) Ik ben inmiddels 16K kms verder en hij bevalt mij prima :-)
                                                        Dank je, Jorrit. Dat moet wel goedkomen. Die paar dagen dat ik hem had beviel het alvast uitstekend. Leuke toevalligheid: toen ik hem terug gebracht heb raakte ik met iemand van de leasemij in gesprek. Hij vond het een leuke auto maar dat er leukere auto's waren. Deze was te zwaar. Dus ik verteld dat ik inderdaad ook wel liefhebber van lichtgewicht auto's was. Dus hij wees naar een hoekje achterin: "Dit soort auto's?". Stond een oranje Lotus Elise Supercharger. Gesprek kwam gelijk goed op gang over mijn Elises en hij vertelde dat hij een Donkervoor D8 had met Audi motor met wat leuke tweaks. Klonk erg goed.

Mijn zoontje (5j) was erbij en die vond de Elise ook een hele coole auto, zei hij. Dus hem er ook maar even in laten zitten. Hopelijk is hij dan ook gelijk geïnspireerd voor later.

Comment

Even een update: contract voor de Golf loopt 29 november af. Contractkilometers zijn 140K terwijl ik er maar 80K heb gereden. Jaar in buitenland geweest onder meer.

Nu zou ik de auto eerder in kunnen leveren maar dat gaat mij dan ongeveer €1.000 kosten. Terwijl ik denk dat de minderkilometers à laten we zeggen €0,04/km in theorie een waarde van €2.400 vertegenwoordigen ongeveer. Bij meer cent/km is het nog meer. Maar mijn werkgever zegt nu dat zij die vergoeding voor hun rekening nemen omdat het over het totaal van het bedrijf dan netto/netto beter uitpakt of zoiets. Weet niet de details. Anderzijds staat die Model 3 nu ook bij de leasemij op stalling en ik weet ook niet wat dat kost.

Omdat het voor mij nu geen voordeel heeft om 1K op te hoesten anders dan 2 maanden langer in de Model 3 te rijden terwijl de bijtelling en kosten vergelijkbaar zijn met de Golf laat ik de Model 3 dus nu gewoon tot eind november staan. Tenzij mijn werkgever nu nog een beter idee heeft waar het mij niets extra gaat kosten. Dus nog even geduld, maar het zij zo.

Jullie nog een idee over een eventuele andere optie vanuit zowel werkgever als werknemer perspectief? Iets wat ik mis?

Comment

Geen verstand van dat soort dingen Stéphane, maar wel heel veel plezier gewenst. Lijkt me een heerlijke auto, en de configuratie is ook goed voor elkaar.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik denk dat zelf het huidige contract afkopen de enige optie is. Beetje zonde, dan zou ik nog even doorrijden met de GTE, geen verkeerde auto ook. Geen stress over levering, ding staat klaar, zou het wel weten dan. Ik had mazzel dat het contract van m'n BMW in mei afliep, en die kon ik nog een maandje langer doorrijden tot m'n Model 3 er was. Veel plezier straks als het zover is!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                                                                Ik denk dat zelf het huidige contract afkopen de enige optie is.
                                                                Dat dus. Ik zou dan ook niet weten wat een andere optie zou kunnen zijn, behalve dan de auto voor een maand aan een nieuwe medewerker geven toevallig.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                                                                Beetje zonde, dan zou ik nog even doorrijden met de GTE, geen verkeerde auto ook. Geen stress over levering, ding staat klaar, zou het wel weten dan. Ik had mazzel dat het contract van m'n BMW in mei afliep, en die kon ik nog een maandje langer doorrijden tot m'n Model 3 er was. Veel plezier straks als het zover is!
                                                                Dat ga ik dus ook tot nader bericht doen. Precies wat je zegt: hij staat gewoon klaar.

Comment

Working...
                                                                X