Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 2001

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo V70 2001

Hoi Gummers.

De vervoersbehoefte is de laatste tijd nogal veranderd bij ons thuis.De C8 hdi service[grijskenteken] heeft na 3 jaar en 4 maanden plaats gemaakt voor een leuke
    Volvo V70 van 2001.Waar voorheen 6 honden dagelijks in de auto mee gingen,zijn het er nu nog maar 3 waarvan een klein teckeltje,die passen met gemak in de bak van de Volvo.
    Een achterbank is ook weer wenselijk nu er een kleinzoon is, Teun met zijn maxicosi.

De Volvo is een nette,strakke zwarte 170pk met handbak,met 231kkm op de teller.Volledige onderhoudshistorie met alle nota`s erbij,we zijn derde eigenaar.
    Heb hem gekocht bij een dorpsgarage hier vlak om de hoek met een goede reputatie in de regio, nix 3delig met gespschoenen,de baas is ook gewoon in overall.
    Man man ,wat rijdt dat fijn zo`n lekkere 5pitter.Mijn vrouw is vooral helemaal happy met de ruimte en het comfort plus steun van de stoelen,zij heeft een chronisch rugprobleem
    en was altijd aan het klooien met extra kussentjes e.d.
    V70 & Tiger 955i

Lol comming out golf van pepermuntvolvisten ;-)
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Haha, weer een V70 erbij. Nog even en we kunnen een Gummen-V70-minimeet houden
      Veel plezier ermee!

Comment

en ook hier

Eindelijk...............

:-)

Gefeliciteerd, goede keus.

Comment

Gefeliciteerd! Op jouw (kennelijke) leeftijd moet 't kunnen, zo'n stationtank :-)
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Hoi Netraam.

De 505 familiale die ik eind jaren `90 had gaf een vergelijkbaar stationtank gevoel,en ik ben kennelijk nog maar 57 jaar hoor.....
            V70 & Tiger 955i

Comment

Hopelijk rijdt die V70 wel iets beter dan zo'n 505 Fam. met starre achteras...

Comment

Hoi Netraam

De 505 was met zijn 2.2liter, rwd en lange wielbasis een comfortabele cruiser,ondanks de starre achteras.Het was niet zo`n bochtenridder als de 306 die ik ervoor had.
                V70 & Tiger 955i

Comment

Dat laatste is een understatement :-)

Comment

Proficiat. Fijne auto's en deze van jou is net ingereden met die km-stand ;-)

Veel plezier ermee.

Comment

Veel plezier ermee, en ook welkom bij de club.
                      Zo meteen komen er nog meer V70's op gummen, dan Magnum Ferrari's. Dat haalt toch een beetje het speciale er van af....

;-)
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ha, die Pé;

Hardnekkig, dat onevencilindertalvirusje. Nu nog een XT om de reeks compleet te maken?
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Hardnekkig, dat onevencilindertalvirusje. Nu nog een XT om de reeks compleet te maken?
                          XC, bedoel je? Tempting...

Ik ben overigens wel benieuwd naar de rijervaringen van al deze V70-ridders. Kunnen die dingen ook bochten om?

Comment

Ha, die Netraam;

Nee, zoëentje:

Daar heeft broerv nog herinneringen aan en zorgt voor een mooie balans in zijn voertuigpark (1-, 3- & 5-pitter)....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Da's wat in latere incarnaties de Dr Big werd genoemd, toch?
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh nee, dat waren DR's, duh. Maar wel ééncilinders.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                  XC, bedoel je? Tempting...

Ik ben overigens wel benieuwd naar de rijervaringen van al deze V70-ridders. Kunnen die dingen ook bochten om?
                                  Het rijdt vooral heel comfortabel.
                                  Ongelooflijk comfortabel. Met de fantastische stoelen en de prima sound.
                                  Ik heb best wat km gereden in een 2.4T automaat en dat rijdt vorstelijk.

Een rotonde snel pakken lukt wel maar geeft meer het idee een olietanker te besturen.
                                  Lange afstanden, grote bochten, dan is het terrein van een V70.
                                  Je zal vast de feedback/het gevoel met wat aanpassingen kunnen verhogen maar dat doet afbreuk aan waarvoor deze auto gemaakt is.

En gefeliciteerd natuurlijk Peterv.
                                  Geweldig comfortabele keuze..:-)
                                  Last edited by raspaardje; 13-01-14, 10:53.

Comment

Ha die Jasper;

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    Oh nee, dat waren DR's, duh. Maar wel ééncilinders.
                                    Klopt ook éénpitters, maar dan van Suzuki. Tot wel 800cc groot.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Hoi gummers.

Vanochtend estateservice [ www.estateservice.nl ] gebeld met de vraag of ze ook een hondenrek van het huismerk op voorraad hebben.
                                      "Ja hoor meneer ,zal ik het opsturen,of komt u hem ophalen?" Dus meteen maar ff via de binnenlanden van westfriesland naar Obdam gereden om het rek op te halen.
                                      Tjongejonge,dat is best een flinke toko zeg.Die hebben genoeg nieuwe en gebruikte onderdelen om zo een verse oude Volvo in elkaar te schroeven.
                                      Hoewel onze welshspringerspaniel en het teckeltje altijd samen in een bench zitten wil ik niet het risico lopen dat er 30 kilo goldenretriever door de auto vliegt bij een noodstop ofzo.
                                      Vandaar dus een hondenrek. Met een mooi stuk droogloopmat op de bodem,de bench plus het rek is de Volvo nu helemaal naar wens.rek 033.jpgrek 044.jpg
                                      Last edited by Peterv; 13-01-14, 23:12. Reden: tiepvauwtjuh
                                      V70 & Tiger 955i

Comment

Hoi Gummers.

We zijn nu zo`n 10 maanden en +/- 8kkm verder.Ja ik weet het er wordt eigenlijk niet veel met de V70 gereden,en dan ook bijna alleen maar korte stukjes.
                                        Het gemiddelde brandstofgebruik ligt desondanks keurig op 10,5 km/ liter.
                                        De auto begon achter een beetje amerikaans te deinen,en er lag een olieachtig vlekje bij het linkerachterwiel. Juist ja, lekke/kapotte schokdemper dus.
                                        Dan is het heel leuk om een klant te hebben die bij zijn baas de volvowerkplaats bestiert maar ook thuis een leuke ruimte inclusief een brug e.d heeft.
                                        Derhalve heeft de V70 nu weer 2 kakelverse Monroe`s eronder en cruisen we weer lekker verder,want het zijn toch wel fijne auto`s.
                                        Dit is buiten een lampje het enige mankement tot nu toe.Hoewel ik het niet raar vind dat een schokdemper stuk gaat na 238kkm,zeker met al die kötverkeersdrempels die we hier sinds een jaar hebben.
                                        V70 & Tiger 955i

Comment

Hoi Volvofans.

Twee remslangen voor,een aandrijfasstofhoes,een tankklepscharniertje plus twee raw lampjes waren nodig om de V70 van een verse apk te voorzien.
                                          Weer piekfijn door mijn volvomannetje geregeld voor bijna geen geld.
                                          V70 & Tiger 955i

Comment

Ha die Volvo-adepten.

Vorige week zijn van de V70 bij een beurt alle filters,de bougies en de olie vernieuwd en gelijk weer een verse APK,zonder op of aanmerkingen.
                                            Vandaag was het tijd voor twee nieuwe draagarmen met wat bijkomende ringen en rubbertjes ,de voortrein liet zich al even horen op de vervloekte verkeersdrempels.
                                            ​Ook de distributieset is vernieuwd, niet vanwege de km-stand maar deze zat er wel al ruim 10 jaar op,dus vervangen en geen risico nemen.
                                            En we gaan gewoon weer verder genieten,want het rijdt nog steeds voortreffelijk.
                                            Last edited by Peterv; 28-11-15, 20:22.
                                            V70 & Tiger 955i

Comment

Ik hoor het al. Met zo'n V70 hoef je niet elk jaar in spanning de APK af te wachten. Mooi.

Comment

Hoi Gummers.

En dan toch een mankementje,en dat al bij km-stand 252154.Er verscheen af en toe een tekstmelding in het display; " motormanagement service vereist".Hoewel de auto verder prima functioneerde toch maar even uit laten lezen bij mijn volvo mannetje.Mijn eigen OBD-lezertje gaf nix aan en er waren geen meldingen opgeslagen.De Volvo apparatuur gaf aan dat de "koppelingspedaalstandsensor"de boosdoener was,dus die vervangen en we snorren weer lekker verder.
                                                Omdat ik er vanwege een weekje vakantie een beetje haast mee had heeft volvomannetje de V70 ff meegenomen naar zijn werk en ben ik nu dus een heuse rekening van de [TvK] dealer rijker, die gaat in de map.Viel alles mee voor totaal Euro 110,72.
                                                V70 & Tiger 955i

Comment

Bemoedigend draadje voor iemand wiens V70 verleden werk ineens ook een check engine lampje liet zien.

Is ook al weer uit inmiddels...
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Hallo Gummers.

En ook deze keer was de APK weer een saaie bedoening,maar dat had mijn TvK-volvomannetje al even bekeken met een voor de keurings-check op zijn privé brug.
                                                    Wel de voorkant gelijk laten uitlijnen,maar ook dan komt de nota in totaal niet verder dan Euro 120,-,dus die kan in de map.
                                                    Kmstand is nu 254xxxKm,dus net ingereden,binnenkort nog even 2 nieuwe banden en dan gewoon lekker doorrijden weer.
                                                    V70 & Tiger 955i

Comment

Ha, die Pé;

Living on the edge....
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Alweer een jaar verder,en nog steeds niets echt spannends.Km stand is nu 261600.
                                                        Maart 2017 2x voorband Euro 170,- , April een kruiskoppeling in de stuurstang vernieuwd Euro 122,- ,en nu een klein oliebeurtje en een achterremtang weer gangbaar gemaakt plus de APK inclusief pré-APK check voor slechts Euro 151,- .
                                                        De V70 wordt nu als youngtimer zakelijk gereden ,en dat is best leuk met een bijtelling van 35% over +/- Euro 3600,- Dus 1260,- Euro bijtelling.
                                                        De MRB + de verzekering samen is al meer.
                                                        V70 & Tiger 955i

Comment

netjes, fijne van die auto's is ook dat er soms wel eens iets verslijt of kapot gaat maar de carrosserie is echt ONgevoelig voor roest dus je schroeft alles best makkelijk eraf en weer op.
                                                          mijn T5 was van 2001 en had 5ton gereden toen ik 'm weg deed maar de carrosserie was nog steeds netjes en roestvrij.

Comment

261k, man, dan mag je op de Volvo meet op het veldje met nieuwe auto's staan hoor!

​​​​​​Cue motroosje met een rant over glas in lood broeken, das war einmahl....

Irritant betrouwbaar zou ik ze bijna willen noemen.
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                            X