Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SW20 MR2 GT-S (gen 3 S3-GTE: JDM spec)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SW20 MR2 GT-S (gen 3 S3-GTE: JDM spec)

SW20 MR2 GT-S (gen 3 S3-GTE: JDM spec) Het is een hele mond vol voor: leuk klein midden-motor karretje met voldoende pk's om lekker te kunnen genieten van lekkere stuurweggetjes, en als het nat weer is met wat extra zorg voor je kont (van de auto)

Het goede nieuws (voor mij dan toch) de vorige eigenaar heeft 'm al omgebouwd van RHD naar LHD. Da's een flink klus, en heb alle foto's van de ombouw er ook bij. Hierbij is er meteen een compleet met leer bekleed dashboard in gekomen. Heel mooi gemaakt.
    Deze 3e generatie heeft een aantal verbeteringen tov gen2, o.a. de turbo, inlaat, nokkenassen etc. Ga er zelf een GT28RS of een 3071 van maken (als de GT28RS net genoeg power maakt dan kies ik daarvoor: super snelle spoolup zodat je nagenoeg geen lag hebt (zeker niet icm de korte piping ivm de side-mount intercooler.))
    Die intercooler is al de grote ATS versie (4" core) dus kan tot 450 PK max gaan (350 continue), maar dat ga ik niet doen. Ik denk meer aan rond de 270/280 wiel pk's. Da's genoeg voor een auto van net 1200 kilo (heb een coupe versie niet de t-bar en die zijn iets lichter dan de T-bar).

De eerste foto's:
    $_86 (15).JPG
    Nieuwe banden al besteld, dit zijn geen toppers... komen Dunlop RT2's onder, zodat er ook in de regen met een gerust hart nog een beetje gas gegeven kan worden

$_86.JPG
    Alles zit al in de poly bushings, en er zit een Tein schroefset onder. Die is al wat ouder en ga ik vervangen door een nieuwe.

$_86 (6).JPG
    De middenconsole wordt vervangen door een nieuw deel, zonder de barst, en net als het dashboard: helemaal in het leer met mooie rode stikselnaad.

4.jpg
    Ombouw naar LHD...

1.jpg

Mooi project.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Zo! Begeerlijk karretje zeg. Ze rijden standaard al fantastisch dus dit zal helemaal genieten zijn.

Ik vind ze ook prima oud worden trouwens, terwijl veel jaren 90 spul uit Japan al snel gedateerd werd.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Vorige eigenaar heeft 'm ook echt vertroeteld, hoef 'm alleen nog verder te upgraden (doe wel nog ff kleppenstellen en alle vloeistoffen en distributieriem + rollen vervangen (just to be 100% sure), kuipstoel er in, en hup richting de bergpasjes van de Alpen, Dolomieten etc Nu al zin in!

Comment

BMW d’r weer uit denk ik?
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ja, mooie auto om te zien, een echte GT qua ridjen (stuurt heel fijn ivm gewichtsverdeling ondanks motor voorin), maar ik merk dat ik nog te jong ben voor een GT Miste wat 'excitement'. Dat heeft de MR2 wel vandaar.

Comment

Het zou zo mijn oude kunnen zijn qua specs. Ze blijven leuk.
              8.2 met supercharger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S6R Bekijk bericht
                SW20 MR2 GT-S (gen 3 S3-GTE: JDM spec) Ga er zelf een GT28RS of een 3071 van maken (als de GT28RS net genoeg power maakt dan kies ik daarvoor: super snelle spoolup zodat je nagenoeg geen lag hebt (zeker niet icm de korte piping ivm de side-mount intercooler.))
                Jef had een GT28 op zijn 3S-GTE, maar heeft deze later verwisseld voor een GT30, vanwege tegenvallende prestaties.

Comment

leuke auto, mooie specs. Om van dat snap-oversteer af te komen zou je misschien eens kunnen proberen te rijden zonder achterstabi. Gewoon helemaal weglaten.

Comment

Heb een schroefset besteld met vrij zachte achterveren, en ga naar 245 achter, kijken hoe dat gaat. Anders is de achterstabi los een volgende stap idd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flower Bekijk bericht
                      Jef had een GT28 op zijn 3S-GTE, maar heeft deze later verwisseld voor een GT30, vanwege tegenvallende prestaties.
                      Hangt ook van je wensen af (en verwachtingen tav PK's); ik wil vooral een breed gebied hebben qua inzet: 3000 rpm moet er al minimaal 1 bar druk staan (liever meer, maar minimaal 1 bar). ALs dat met een 3071 oid lukt das is een paar pk meer altijd fijn natuurlijk Spool is voor mij belangrijker dan puur de PK;'s alleen.

Comment

Dat gaat met een GT30 vast niet lukken. Een GT28 komt dan inderdaad beter in de buurt. Het nadeel was gewoon dat de GT28 zo goed als geen verbetering gaf boven de standaard CT26. En aangezien jij een 3e gen hebt, dan zit er een CT20b op, die zijn beter dan de CT26.

Comment

Hé, leuk, nog een MR2 Turbo hier. Ik heb intussen al zo'n 12 j een originele 1994 RHD Rev3, heb die al snel nog wat leuker gemaakt met wat motortuning spulletjes.
                          Is gerold op 312PK nog met de originele CT20 turbo op 1,1-1,2 bar en dat vind ik persoonlijk genoeg, heb er de eerste jaren heel veel mee gespeeld op Zandvoort.
                          Als je toch nog beetje meer wilt i.c.m. met supersnelle spool-up, dan zou ik je een CT-15a turbo (dat is Turbo met uitlaat spruitstuk in één) aanraden van de Levin.
                          Deze kan met de juiste mods max 330-350PK leveren en spoelt enorm snel op.
                          Past zo op je Rev3 MR2, je moet alleen je downpipe passend maken met een andere aansluitflens.
                          Last edited by RenéNSX; 05-02-19, 21:30.

Comment

gepoetste Turbo1 007.jpg
                            Heb na dit plaatje al snel andere wielen onder gezet

MR2 DFcpz5.jpg
                            Spelen op Zandvoort

Comment

Working...
                            X