Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corvette C4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Corvette C4

Vorige project de deur uit, nieuw project van start V8 sound blijft toch meer mijn ding.. Met de Mustang als auto die best leuk was (project voor het vorige project) nog in mijn achterhoofd, maar niet goed genoeg (naar mijn smaak) qua sturen, nu een Corvette C4. Het is het oorspronkelijke model, en dus zonder elke vorm van electronica Wel zo lekker en uiteraard met handbak.

Voor wegligging (en andere upgrades) is in de VS het nodige te krijgen, ook om de standaard al niet slechte wegligging nog beter te maken. Nu hoeft het geen circuit auto meer te worden, maar voor de betere Road trips door de Alpen, Pyreneeën etc. wil ik er toch wel wat aan verbeteren nog.
    Deel 1 was gisteren: kuipstoel er in en de accu naar achter. De accu staat standaard links voor (hoewel achter het voorwiel, niet er voor) nu rechts achter: stuk beter. Er zijn al de nodige onderdelen onderweg dus binnenkort volgen diverse upgrade's

Attached Files

Gaaf! Ik heb altijd al een zwak gehad voor dit model. Zal wel komen door The A-team. :-)
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wat Veloce zegt, Gaaaaaaaaaaaaaaaaf !!
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

C4 (en C5) vind ik zelf (ook) het mooist; de C6 is beter uiteraard maar die neus mist wat naar mijn smaak..
        Stond onlangs bij mij in de buurt (Venema Classic Cars in Drempt) zo'n Face (uit A team) replica te koop

Nieuwe uitlaat onderdelen zijn onderweg, dus de sound wordt er binnenkort niet slechter op

Comment

Leuk ding! Zitten er dus twee plaatsen in waar je de accu kunt plaatsen? Of moest je die plek achter de stoelen eerst nog maken?
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Nu nog een stetson om de foto compleet te maken!
            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Leuk ding! Zitten er dus twee plaatsen in waar je de accu kunt plaatsen? Of moest je die plek achter de stoelen eerst nog maken?
              Af fabriek zitten er 2 in; achter beide stoelen (als extra opslag ruimte; dat is niet al te veel in een Corvette ). De rechter heb ik nog gebruikt om een plaat in te maken zodat de accu daar kan staan.

Comment

OK, dus meer een in de scene bekende quick fix van een matig ontwerp.

Wel leuk om te doen, het is waarschijnlijk geen super complexe auto om aan te werken (bodywork daargelaten).
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk. Heeft een c4 trouwens wel een sleepoog? Gisteren moest ik bij de C3 op zoek naar een creatieve oplossing om hem op de auto ambulance te krijgen.....
                  8.2 met supercharger?

Comment

Goede vraag; weet ik eigenlijk niet. Zal van de wek eens goed kijken, en in elk geval volgende week zaterdag als de auto weer op de brug staat voor de rest van de onderhoudsbeurt (oliefilter zit aan de onderkant)

Comment

Tof ding man! Wat zijn de specs van zo'n Corvette? Qua pk's en 0-100 etc.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf! Ik vind het nog altijd een mooi model. Zoiets met handbak is wel zeldzaam denk ik?
                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Handbak is idd vrij weinig voorkomend, dat was ff zoeken (aantal maanden)...
                          Qua PK's is dit de versie met vrij weinig: de standaard cross fire (ivm milieu) had destijds maar 205 a 210 PK (6.7 naar de 100 zeggen ze). Evenwel komen hier aanpassingen op (o.a. full length headers, andere onderplaat voor de cross fire en een chip) en dan zou het rond de 265PK moeten worden (voordeel van de cross fire is wel het extra koppel onderin ivm de lange aanzuigbuizen; dat extra koppel is op straat (en in de bergen rijden) dus wel erg lekker)). Daarmee ga je dan in 5.7 naar de 100 volgens de mensen op het Corvette forum in de VS die dat allemaal bijhouden).

265 vind ik prima icm het hoge koppel. Andere optie is om er ooit een LS in te leggen of een LT4 (om meer in de tijd serie te blijven), maar ik denk dat er met die 265 paardjes al genoeg lol te hebben is. We gaan het zien

Comment

Heb je al gekeken naar andere koppen? 300+ is bij een small block niet heel veel geld.
                            8.2 met supercharger?

Comment

Andere koppen voor nu niet op het programma staan; enkel de cross fire plate, de uitlaat en de chip. Mocht de 265PK niet genoeg bevallen dan zijn koppen zeker de overweging als next step. Voor een niet-circuit auto, hoofd doel is lekker door de Alpen / Pyreneeën vlammen, verwacht ik al lekker te kunnen rijden zo; eerst komt zo wie zo de TKO600 versnellingsbak,die staat hoog op mijn wishlist

Comment

Gaat ie de Alpen ook daadwerkelijk zien, of verkoop je hem weer voor die tijd? :-)

Comment

Jeetje wat grappig Jeroen. Helemaal zelf verzonnen deze opmerking?

Comment

Ah, niets beter dan de geur van versgeroosterde venijnigheid. Ik pak er een bakje paprikachips bij. . Is het al vrijdag, trouwens?

Comment

Heeft s6r ooit een auto van jeroen gekocht en snel door geschoven of zo?
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                        Ah, niets beter dan de geur van versgeroosterde venijnigheid. Ik pak er een bakje paprikachips bij. . Is het al vrijdag, trouwens?
                                        Niet venijnig bedoeld, dus als het zo overkomt sorry daarvoor. Vond het alleen een wat flauwe opmerking, that's all.

Comment

Een rel van niks! Vroeger was alles beter.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Vroeger wist ik nog niet dat een rel eigenlijk/meestal alleen maar verliezers kent... zonde van de tijd/energie

Comment

Gisteravond een uitlaat op de kop getikt: complete flowmaster set incl Y pijp. Zaterdag monteren, ben benieuwd naar de sound upgrade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S6R Bekijk bericht
                                                Jeetje wat grappig Jeroen. Helemaal zelf verzonnen deze opmerking?
                                                Joh, laat je inderdaad niet opnaaien wat je zelf al zegt. Het leven kent slechts een paar zekerheden, en 1 er van is dat jij je auto's extreem snel weer wisselt. Als je dat etaleert op een forum kan je ook opmerkingen verwachten. Dit is ook weer een project wat straks weer afgewisseld gaat worden met wat anders, en als jij daar lol mee hebt is dat prima.

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                Heeft s6r ooit een auto van jeroen gekocht en snel door geschoven of zo?
                                                Nee, en als dat wel zo was, zou me dat niks uitmaken. Heb Arnoud wel een paar keer ontmoet, prima kerel verder.

Comment

Zo, de Flowmaster uitlaat zit er onder. Dat roffelt best lekkerrr

flowmaster-C4.jpg

Comment

Ik zou eerst de bandjes gedaan hebben... ;-))
                                                    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                                    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Vandaag haal ik mijn 2e set C5 velgen op, zodat ik 2 set's goede wielen heb om 4x17 en 4x18 van te maken (standaard heeft een C5 17 voor en 18 achter) en daar houd ik niet van. Volgende week nieuwe banden er op zetten en rijden maar!

Comment

Ze zitten er nog niet onder, wacht nog even op met de spacers (C5 velgen hebben hogere ET waarde dan de 84-87 C4's); dan kunnen de C5 velgen er onder):
                                                        18inch-C4.jpg

Comment

Leuk zo'n C4. Ik heb nog ergens een foto van mijzelf bij een zelfde C4 in het rood waar mijn oom destijds mee naar een verjaardag kwam ergens in de jaren '80. Was een pers-auto van GM uit Michigan met een Amerikaans kenteken. De hele buurt kwam er op af. Van die dingen die je nooit meer vergeet.

Wat de wielen betreft vind ik die C5 wielen niet de mooiste en de originele C4 turbine-achtige juist wel, maar ieder zijn smaak en keuze natuurlijk.

Comment

Wielen vind ik zelf ook wel een twijfel geval. Zijn ze wel lichter?
                                                            8.2 met supercharger?

Comment

Deze wielen zijn redelijk licht idd, lijkt niet zo, maar is wel zo (holle spaken). Smaken verschillen idd, ik vind het erg mooi (ben zo wie zo een 5 spaken fan (op mijn Alfa 75's had ik dat ook (Azev)). Hoe het er uit ziet icm wat verlagen:
                                                              66593167_2634682416562394_8065111153459593216_o.jpg
                                                              Last edited by S6R; 27-07-19, 06:09.

Comment

Lekker aan de slag geweest vandaag; de kat is er uit (was ook echt helemaal overleden..), alle EGR meuk (Exhaust Gas Regulation) er af (grote pomp etc.), high performance bougiekabels + verdeler er op. En de afneembare stuurnaaf zit er nu ook op (Momo sportstuur naaf stukje af moeten draaien aan de binnenkant voordat dat paste)
                                                                Van de week nog de stroom fixen en dan volgend weekend de eerste rit van de ASC Boxmeer: Gelderland rit. Zin in!

Full length headers zijn onderweg, net als het Renegade inlaatspruitstuk. Daarmee komt het vermogen naar de 250 PK. Als het goed is (icm heel veel koppel) genoeg om het voorlopig even mee te doen. Ook de spacers zijn onderweg zodat de 18"velgen er op kunnen (de big brakes zijn ook onderweg; die kunnen er pas in zodra de 18"wielen er op zitten)

egr-er-af.jpgegr-er-af2.jpg

Comment

Working...
                                                                X