Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 T6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Volvo V60 T6

Na bijna vierenhalf jaar en bijna 189k km op de teller was het vanochtend tijd om mijn (lease) Volkswagen Passat 1.6 TDI in Comfortline trim in te leveren. Een fijne en volstrekt probleemloze auto. De dieselmotor is met 120 pk zeker niet snel maar heeft een prettig karakter, en de auto zelf is ruim, comfortabel en stuurt prima. Zou 'm zo weer bestellen, maar met nu meer budget meer keuze en dus tijd voor wat anders.

IMG_5529.jpg

Het is een Volvo V60 T6 Momentum Pro geworden. Saville grey metallic, zwart lederen interieur en een 340 pk plugin-hybride benzine motor. Wat mij betreft prima in de opties met 19" velgen, automaat, park assist camera, verwarmde voorstoelen, digitaal dashboard, touchscreen navigatie, etc..

Vandaag gelijk zo'n 250 km mee onderweg geweest. Auto is (uiteraard) veel sneller dan de Passat maar doet dat verder met weinig sensatie, ligt wat steviger op de weg en de stoelen zijn fantastisch. Opvallend is dat de ruimte op de achterbank niet minder is dan de Passat (mijn drie kinderen zaten riant - had ik niet verwacht) en de algehele afwerking is van een wat hoger niveau. Ben voorlopig blij met mijn keuze,wat mij betreft een fijne, goed smoelende reiswagen.Wat eerste matige foto's:

IMG_5537.jpg

IMG_5538.jpg

2019 Volvo V60 T6

Mooie bak Floris! Ben benieuwd hoe vaak je gaat “pluggen”.

Comment

Mooie wagen inderdaad, zeker vergeleken met de vorige V60.

Comment

Ik vind het ook een erg fraaie middenklasser. Stukken fraaier dan de voorganger en beter geproportioneerd dan zijn grote broer.

Slechts de nep roosters in de voorbumper weet ik zo te noemen als lelijke details. Alsof ze teveel hun best willen doen de ontwerpen van andere merken te volgen. Zowel qua lelijke hoekige vormen als qua nutteloosheid.

Van 120 naar 340 pk is trouwens best een verschil.

Comment

Klopt wel wat betreft die roosters. Misschien tzt nog de Inscription inserts aanschaffen, die zijn wat fraaier.
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Mooie auto! Qua vermogen ook een aardige stap vooruit.

Comment

Nette kar hoor. Dacht datplugibs tegenwoordig wat goedkoper zouden zijn dan puur benzine vanwege BMP korting, masr dat is bij deze niet het geval zie ik?

Comment

Fraaie bak! En die 340 pk lijkt me ook geen straf.
                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Ben trouwens wel benieuwd naar het brandstofverbruik op lange termijn. Ik heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten.
                  Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Vermogen is zeker een flinke stap vooruit, daar kan ik prima aan wennen :-)

Qua verbruik gaan we het zien, het gecombineerde verbruik is op papier een lachwekkende 1 op 58,8 maar ik verwacht eigenlijk dat het maximaal 1 op 14 wordt of iets in die richting. Ik rij >100 km per ww-rit waardoor de accu snel leeg zal zijn en de basismotor (die ook in de T5 ligt) staat bekend als vrij dorstig.

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                    Nette kar hoor. Dacht datplugibs tegenwoordig wat goedkoper zouden zijn dan puur benzine vanwege BMP korting, masr dat is bij deze niet het geval zie ik?
                    Klopt. In deze trim kost ie rond 55k en is daarmee ruim drieduizend euro duurder dan een vergelijkbare T5. Mark-up voor de elektro-motor en AWD.
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Hoe zit het nu met het vermogen? Je hebt die 340pk niet altijd beschikbaar geloof ik? Ik meen dat een en ander afhangt van de mate waarop je batterij is geladen? Ik moet die klerkenbakken natuurlijk wel voor kunnen blijven met de 130i ;-).
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik heb het volledige vermogen alleen als de accu voldoende geladen is denk ik. De capaciteit daarvan is maar zo'n 50 kilometer dus ik zal vrij regelmatig niet het volledige vermogen hebben - maar altijd minimaal 250 pk. Ik kan volledig opgeladen je 130i waarschijnlijk bij een enkel stoplichtsprintje wel hebben (0-100 kph in 5,4 seconden), in andere gevallen zal ik waarschijnlijk gewoon je achterlichten zien ;-)
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

:-) Minimaal 250pk is ook verre van verkeerd, en de volle 340pk is natuurlijk een serieus vermogen. Dan leg ik met de 130i ook wel af. Die heeft ook (maar) 265pk. Sprintje naar de 100 in 6,1 sec dacht ik. Afgezien van al dat cijfergeneuzel: met de facelift is het een fraaie auto! Veel zorgeloos plezier er mee.
                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik ben alles behalve een Volvo-fan, maar zag er vanmorgen nog een en dit is echt (van buiten) een hele nette auto!
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Hele fraaie auto, en dat Volvo comfort is inderdaad ongeëvenaard!
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                Ik ben alles behalve een Volvo-fan, maar zag er vanmorgen nog een en dit is echt (van buiten) een hele nette auto!
                                Van binnen ook hoor ;-). Zal tzt wat plaatjes ook van binnen maken.
                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Zag trouwens van de week iemand proberen om bij zijn nieuwe V60 de ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Tip: dat ga je niet redden zonder hulpstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

Van binnen ook hoor ;-). Zal tzt wat plaatjes ook van binnen maken.
                                    ik vind Volvo's van binnen per definitie vreselijk lelijk, dus verras me :-)
                                    Maar ach.....blijkbaar is er niets veranderlijker dan een mens, rijd nu een auto zonder dashboard en ik mis het niet eens.
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ruim 3 maanden in bezit, ruim 17k op de teller alweer (gaat best hard, ww verkeer is 100 km enkele reis), tijd voor een kleine update. Merk trouwens dat ze nu echt veel geleverd worden, zie dit model nu echt veel meer op de weg.

Ben over het algemeen zeer tevreden over de auto. Ik word blij van het design (exterieur en interieur), ik merk echt dat ik uitgeruster uit de auto stap door de uitstekende stoelen, er is altijd voldoende vermogen beschikbaar en de auto zit heel solide en goed doordacht in elkaar. Wegligging is vast wat minder spannend dan een 3-serie, maar de auto ligt strak en stevig op de weg en stuurt met ruim voldoende gevoel.

Aantal zaken waar ik wat minder enthousiast over ben:
                                      • Ben niet onwijs onder de indruk van de automaat. Die mag naar mijn smaak wat sneller op- en terugschakelen, duurt soms naar mijn smaak net even te lang voordat ie oppakt
                                      • Het verbruik valt tegen. Rij ongeveer 9,5 liter op de 100 km op dit moment. Heb thuis geen laadpaal, kan sinds kort op kantoor makkelijker de auto laden dus ik verwacht wel dat dit nog wat gaat dalen, maar bij een sportievere rijstijl stijgt ook gelijk het verbruik
                                      • De auto is zwaar, en dat merk je als je wat harder de bocht door wil
                                      • Mensen die me bellen klagen over een irritante echo.
                                      Maar overall een fijne wagen.Binnenkort eerste garage-bezoek voor een wissel naar zomerbanden en hopelijk een verbetering van de carkit.

2019 Volvo V60 T6

Comment

Prachtige wagen, maar het verbruik is wel hoog voor een hybride die zuinig bedoeld is. Dan doet mijn ouwe vijfcilinder diesel het een stuk beter.

Comment

Ik hoor van alle Volvorijders om me heen klachten over de carkit. En de ouderwetse navigatie. Benieuwd of ze er iets aan kunnen doen.

Comment

Hopelijk heeft Volvo de issues met de aircopomp opgelost.
                                            Bij de vorige Hybrid, kon je die elk jaar vervangen en dat is een duur onderdeel.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Merkwaardig, de S70/V70 classic (dus model '98) had al een brakke airco. Ging bij ieder examplaar kapot, al had ik de mijne te kort in bezit om m stuk te laten gaan .

Comment

Nu je het zegt: bij mijn vorige V70 is de aico ook stukgegaan. Heel sensationeel, met een grote parkeergarage vol zwarte rook :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                  Merkwaardig, de S70/V70 classic (dus model '98) had al een brakke airco. Ging bij ieder examplaar kapot, al had ik de mijne te kort in bezit om m stuk te laten gaan .
                                                  Bij die serie was het toch (vooral) de condensor/radiator die relatief vaak kapot ging?
                                                  Samen met de fuseekogels/draagarmen de enige dure onderdelen die kapot gingen aan die auto's.
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                                    Ik hoor van alle Volvorijders om me heen klachten over de carkit. En de ouderwetse navigatie. Benieuwd of ze er iets aan kunnen doen.
                                                    Navigatie is qua UX inderdaad hopeloos. Maar ik gebruik daarvoor sowieso altijd navigatie via mijn mobiele telefoon.
                                                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Mooie wagen inderdaad, maar wat een verbruik zeg...

Comment

Ctrl-A Links uitlijnen
                                                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                                          Bij die serie was het toch (vooral) de condensor/radiator die relatief vaak kapot ging?
                                                          Samen met de fuseekogels/draagarmen de enige dure onderdelen die kapot gingen aan die auto's.
                                                          Airco-kompressor gaat steeds stuk. Elke ~40K km. Komt door hoe dat hybridesysteem is opgezet.
                                                          Dat ding kost elke keer 1000-1500 euro.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Knappe wagen. Wij hadden er laatst een als huurauto. Fijne cruiser en je zit er lekker in (ik heb er zelf niet in gereden). Veel plezier ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                                              Ctrl-A Links uitlijnen
                                                              Ik houd momenteel een armlengte afstand

Comment

Geen idee hoe het rijdt, maar ik vind het gewoon een mooie auto. Zag onlangs een rode rijden en was zeer onder de indruk.

Comment

Working...
                                                                X