Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Alfa GT JTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Alfa GT JTD

Vandaag de 147 JTD ingeruild op een Alfa GT JTD 16v

Erg blij mee Nog wel even 2 weekjes geduld voor wat werk (beurtje, grille erin etc) en kentekens etc, maar dat kan ik nog wel opbrengen hehe.

Wat snelle pics:

Is het model van eind 2005 met de DPF loze 16v JTD motor met 150PK. Staat op 17" Toora velgen die erg goed smoelen

Fraai ding. Wel een beetje een ouwe lullen kleur na een knalblauw en -rood broertje gehad te hebben. Is het een Collezione met Bicolore leer? *fapfapfap*
    Last edited by Joep; 23-03-14, 06:37.

Comment

Nou van harte, Frank. Mooie wagen zo'n GT. Ik heb er wel eens in gereden maar heb er nog nooit eentje gehad. Hij staat wel op mijn lijstje...

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Comment

Ik durf het bijna niet te vragen ;-)
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Wanneer ga jij eens in een fatsoenlijke Italiaan rijden motroosje. Je zal versteld staan hoe het rijdt en je hebt er minder werk aan dan zo'n onbetrouwbare vulva :-)

Comment

Nou ik moet zeggen dat ik verbazend weinig malheur heb met dat ding ,ik zit als een vorst het rijd vlot, zo lang ik tevreden ben raak ik gewend aan mn vervoer en wil meestal dan niets anders
            Maar als ik ooit wat anders zou nemen ,geen idee wat het zal zijn maar een alfa sluit ik niet uit
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
              Ik durf het bijna niet te vragen ;-)

lol

Comment

Dank mannen En @Motroos: Zal ik maar even langs Volvotown komen? ;-)

Ding heeft trouwens net 150k erop staan dus kan nog wel even mee.

Comment

JTD 16v met 140 pk is zelfde blok right? Zou bijna zo eentje kopen, 4 deurs Alfa 147 met 6 bak. Ding had helaas net teveel kosten (schakelmechanisme (kwaal??) moest uitgelijnd worden, raammechanisme stuk, 4 nieuwe banden en nog een paar kleine dingen).

Interieur was zelfde als die GT d8 ik, ook met groot beeld, chromen accenten etc.

Comment

Volgens mij is de 140 pk de belgische teruggetunede versie. Schakelmechanisme zegt me zo niets :-)

Comment

@EG: 147 is technisch identiek, alleen een kortere wielbasis en (dus) een kleinere kofferbak. Interieur is ook een kopie in grote lijnen. Ander asbakje (blijft deze wel dicht zitten als je lekker aan het gummen bent? ) en standaard de Recaro (?) sportstoelen die op de 147 een optie waren. Maar de standaardstoelen zitten ook fijn, een van de weinige stoelen waar ik niet na een tijdje rijden pijn van in mijn rug krijg.

16v JTD is later van 140 naar 150 pk gegaan. De BE versies leveren op papier 136pk, in de praktijk schijnt dat verschil er niet te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                        @EG: 147 is technisch identiek, alleen een kortere wielbasis en (dus) een kleinere kofferbak. Interieur is ook een kopie in grote lijnen. Ander asbakje (blijft deze wel dicht zitten als je lekker aan het gummen bent? ) en standaard de Recaro (?) sportstoelen die op de 147 een optie waren. Maar de standaardstoelen zitten ook fijn, een van de weinige stoelen waar ik niet na een tijdje rijden pijn van in mijn rug krijg.

16v JTD is later van 140 naar 150 pk gegaan. De BE versies leveren op papier 136pk, in de praktijk schijnt dat verschil er niet te zijn.
                        Deze stoelen zijn helemaal niet geleverd in andere Alfa's. Waarom weet ik niet want ze zijn geniaal.

Volgens mij zitten in alle GT's de 150 PK euro 3 (en later euro 4) motoren. Iig volgens de website van Squadra.

Comment

In de GT altijd 150 inderdaad, ik bedoelde de 147.

Zijn de stoelen van de 147 Ti niet hetzelfde als in de GT?

Comment

Gaaf! Erg mooie auto's. Ik wil ooit een GT met V6. Voor dagelijks is zo'n jtd 16v ideaal vind ik.
                            Gaat best snel en toch nog zuinig.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lijken er wel verdacht veel op inderdaad...

En inderdaad, de meest economische / snelle diesel die je kunt krijgen. Doel is nog wel om er wat extra PKtjes uit te pompen met een andere turbo en software, maar dat is toekomstmuziek

Comment

Mooi ding! Heerlijke auto; ik heb zelf alleen maar goede herinneringen aan 'mijn' GT. Heerlijk sturende auto, en bovenal gewoon erg mooi.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Hier nog een oud-GT-rijder die met weemoed terugdenkt.

Zoals al op FB gezegd, proficiat! En van je FB-matties was het niet eens met mijn analyse van de GT, zag ik.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                    Dank mannen En @Motroos: Zal ik maar even langs Volvotown komen? ;-)

.
                                    Nee dat bedoelde ik niet, joep had em door dat ik bedoelde dat ik niet durfde te vragen waarom je de 147 al weer zo snel zat was ;-)
                                    Evengoed veel plezier zonder gedonder gewenst

Comment

Ow ik dacht dat je wou vragen of het weer zo'n hok was ;-). 147 was een tussenoplossing :-)

En @Jasper, sommigen hebben oogkleppen op ja...

Comment

Leuke GT! Ik blijf het een geweldig mooie auto vinden. Ook een voorbeeld hoe met betrekkelijk weinig investering een goede en leuke auto op de markt gebracht kan worden. Interieur van de 147, onderstel en aandrijflijn van de 156. Hoe simpel kan het soms zijn.
                                        Stoelen van een GT zijn volgens mij niet 't zelfde als een 147. Dash uiteraard wel voor het grootste gedeelte.
                                        Maar die wielen, zeker weten dat ze niet 18" zijn? De originele Toora's, die ik dus ook heb, zijn alleen maar als 18" optioneel geleverd.

Ik zou als ik jou was ook eens opzoek gaan naar een setje knap leder, maar dan wel cognac-kleurig of donker rood. Er zi jn genoeg GT's die ondertussen voor onderdelen uit elkaar getrokken worden. (bijvoorbeeld bij A37) Interieurtjes zijn meestal niet al te duur voor deze modellen.
                                        Giulia 1600 Super '65
                                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Qua grootte ogen ze als 17", en qua design lijken ze de OEM 18" te zijn, ja. Misschien knock offs?
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Heb het zaterdag van dichtbij gezien en is echt 17" :-). Ik dacht ook dat die Toora's allemaal 18 waren idd. Wellicht is dit imitatie?

Comment

Wangetje van die stoel zou ik wel wat aan doen Frank.

Wellicht een setje ledah scoren op scarb of 156 forum. Daar wil ook wel eens wat staan voor de gt.

Comment

Wangetje is nog netjes! Het is trouwens alfatex. Ik had erover geaaid en daarna nog eens met de vingers aangezeten. Dan krijg je die kleurverschillen. Het stof is wel iets gevouwen maar daar ontkom je niet aan. Zal een knappe foto maken als ik em heb :-)

Edit: En als ik erover nadenk denk ik niet dat ik leer wil. Het is glad... geef mij maar dit stof
                                                Last edited by FrankS; 24-03-14, 10:44.

Comment

Oh dan is het gezichtsbedrog. Maar ledah kan altijd nog en inderdaad, die stoelen zijn heel fijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                    Oh dan is het gezichtsbedrog. Maar ledah kan altijd nog en inderdaad, die stoelen zijn heel fijn.
                                                    Heel fijn is een understatement. Ik ben nogal fors maar ik zit echt perfect.

Comment

Belastingdienst en RDW waren het niet eens over bouwjaar. Vandaag gelukkig wel. Weer een stapje dichterbij aflevering.

Comment

Lekker ding!
                                                        Import dus?
                                                        Viel te verwachten...;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                          Lekker ding!
                                                          Import dus?
                                                          Viel te verwachten...;-)
                                                          Klopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
                                                            Heel fijn is een understatement. Ik ben nogal fors maar ik zit echt perfect.
                                                            Klopt super fijne stoelen zijn dat! Je ziet het er niet aan af, maar zitten eigenlijk beter dan de GTA stoelen in een 147 bijvoorbeeld. Veel plezier ermee :-)

Comment

Kopt, GTA stoelen zijn rg hard! Nu is mijn bestuurdersstoel gelukkig een stukje zachter door het vele gebruik, die vind ik nu echt dikke prima. Maar als ik in de passagiersstoel zit merk ik echt een duidelijk verschil.
                                                              GT-stoelen staan er sowieso om bekend dat ze heel erg goed zitten. Passen volgens mij ook redelijk makkelijk in een 156.
                                                              Giulia 1600 Super '65
                                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Ook deze bourgondier zat prima in zijn GT.

De stoelen in de 166 waren nog comfortabeler trouwens....
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X