Okee, ik zocht één opvolger voor mijn MX-5 en Lancia Thema V6 samen. Waar kom je dan, na maandenlang banden trappen, mee thuis? Nou, met een soort uitvergrote MX-5, met dicht dak en een wat dikkere motor...
13.jpg
04.jpg
Vrijdag opgehaald: XKR 4.0, 1999, Meteorite Pearl Silver, zwart leer en donker dash.
(heb zelf nog geen foto’s gemaakt, deze zijn van de verkoper)
Dat Meteorite is niet helemaal mijn favoriete kleur voor een XK, maar de combinatie metallic grijs/zwart leer/donker dash vind ik, zeker voor een dichte XKR, dan weer wel kloppen. De exemplaren in donkere kleur hebben nu eenmaal vaak het lichte leer.
Wil wel de originele Double Five velgen (18 inch) er onder, in plaats van deze BBS Montreals (19 inch). Die velg op zich misstaat niet, zat ook OEM onder een of ander limited editions versie uit 2002, maar door die imbusboutjes en de RVS ‘chroom’ rand vind ik ze te bling-bling.
Eerste indrukken. Lekker motortje :- ) Zo ongelofelijk soepel, en het gaat allemaal zo moeiteloos wanneer het gaspedaal naar beneden gaat. De harde cijfers, hoe snel het naar 100 of 160 kan, ach, ik geloof dat allemaal wel uit de bladen, en hoe vaak ga je nou voluit met zo’n soort auto in het normale Nederlandse verkeer. Maar dat het allemaal zo ongelofelijk moeiteloos gaat, dat vind ik pas echt indrukwekkend.
Geluid is uiterst ingetogen, tenzij je echt hoog in de toeren doortrekt (S-stand). Dan begint ie te bulderen, en hoor je die supercharger op de achtergrond gieren. Maar bij normaal gebruik klinkt ie zeer beschaafd. Wellicht te beschaafd...
De automaat schakelt supersmooth, totaal schokvrij, ook bij vol gas. Impressive.
De auto heeft een tijdje bij de handel gebivakkeerd, ik had dus rekening gehouden met (o.a.) de aanschaf van een nieuwe accu, maar het lijkt niet nodig; ik moest de zijruiten opnieuw ‘inleren’ (kan een signaal zijn dat de accu aan zijn einde is) en ze blijven het nu doen . Voor de rest funktioneert alles aan deze wagen. Nog wel...
13.jpg
04.jpg
Vrijdag opgehaald: XKR 4.0, 1999, Meteorite Pearl Silver, zwart leer en donker dash.
(heb zelf nog geen foto’s gemaakt, deze zijn van de verkoper)
Dat Meteorite is niet helemaal mijn favoriete kleur voor een XK, maar de combinatie metallic grijs/zwart leer/donker dash vind ik, zeker voor een dichte XKR, dan weer wel kloppen. De exemplaren in donkere kleur hebben nu eenmaal vaak het lichte leer.
Wil wel de originele Double Five velgen (18 inch) er onder, in plaats van deze BBS Montreals (19 inch). Die velg op zich misstaat niet, zat ook OEM onder een of ander limited editions versie uit 2002, maar door die imbusboutjes en de RVS ‘chroom’ rand vind ik ze te bling-bling.
Eerste indrukken. Lekker motortje :- ) Zo ongelofelijk soepel, en het gaat allemaal zo moeiteloos wanneer het gaspedaal naar beneden gaat. De harde cijfers, hoe snel het naar 100 of 160 kan, ach, ik geloof dat allemaal wel uit de bladen, en hoe vaak ga je nou voluit met zo’n soort auto in het normale Nederlandse verkeer. Maar dat het allemaal zo ongelofelijk moeiteloos gaat, dat vind ik pas echt indrukwekkend.
Geluid is uiterst ingetogen, tenzij je echt hoog in de toeren doortrekt (S-stand). Dan begint ie te bulderen, en hoor je die supercharger op de achtergrond gieren. Maar bij normaal gebruik klinkt ie zeer beschaafd. Wellicht te beschaafd...
De automaat schakelt supersmooth, totaal schokvrij, ook bij vol gas. Impressive.
De auto heeft een tijdje bij de handel gebivakkeerd, ik had dus rekening gehouden met (o.a.) de aanschaf van een nieuwe accu, maar het lijkt niet nodig; ik moest de zijruiten opnieuw ‘inleren’ (kan een signaal zijn dat de accu aan zijn einde is) en ze blijven het nu doen . Voor de rest funktioneert alles aan deze wagen. Nog wel...
Comment