Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jag XKR

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jag XKR

Okee, ik zocht één opvolger voor mijn MX-5 en Lancia Thema V6 samen. Waar kom je dan, na maandenlang banden trappen, mee thuis? Nou, met een soort uitvergrote MX-5, met dicht dak en een wat dikkere motor...

13.jpg

04.jpg

Vrijdag opgehaald: XKR 4.0, 1999, Meteorite Pearl Silver, zwart leer en donker dash.
    (heb zelf nog geen foto’s gemaakt, deze zijn van de verkoper)

Dat Meteorite is niet helemaal mijn favoriete kleur voor een XK, maar de combinatie metallic grijs/zwart leer/donker dash vind ik, zeker voor een dichte XKR, dan weer wel kloppen. De exemplaren in donkere kleur hebben nu eenmaal vaak het lichte leer.
    Wil wel de originele Double Five velgen (18 inch) er onder, in plaats van deze BBS Montreals (19 inch). Die velg op zich misstaat niet, zat ook OEM onder een of ander limited editions versie uit 2002, maar door die imbusboutjes en de RVS ‘chroom’ rand vind ik ze te bling-bling.

Eerste indrukken. Lekker motortje :- ) Zo ongelofelijk soepel, en het gaat allemaal zo moeiteloos wanneer het gaspedaal naar beneden gaat. De harde cijfers, hoe snel het naar 100 of 160 kan, ach, ik geloof dat allemaal wel uit de bladen, en hoe vaak ga je nou voluit met zo’n soort auto in het normale Nederlandse verkeer. Maar dat het allemaal zo ongelofelijk moeiteloos gaat, dat vind ik pas echt indrukwekkend.
    Geluid is uiterst ingetogen, tenzij je echt hoog in de toeren doortrekt (S-stand). Dan begint ie te bulderen, en hoor je die supercharger op de achtergrond gieren. Maar bij normaal gebruik klinkt ie zeer beschaafd. Wellicht te beschaafd...
    De automaat schakelt supersmooth, totaal schokvrij, ook bij vol gas. Impressive.

De auto heeft een tijdje bij de handel gebivakkeerd, ik had dus rekening gehouden met (o.a.) de aanschaf van een nieuwe accu, maar het lijkt niet nodig; ik moest de zijruiten opnieuw ‘inleren’ (kan een signaal zijn dat de accu aan zijn einde is) en ze blijven het nu doen . Voor de rest funktioneert alles aan deze wagen. Nog wel...

Gaaf ding! Veel plezier ermee.

Comment

Mooi zeg ! Fraaie auto, gefeliciteerd !

Comment

Mooie auto, Ed.

MX5 en Thema al weg? Of gaan die slapen naast de Zagato etc.? :-)

Comment

Broeder!

Mooi ding man. En ii ben het met je eens vwb de velgen - ik houd ook niet van die inbusonzin. En die uitlaat is ook wel wat aan te doen. Kom je morgen naar Beesd toevallig?
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
            Mooie auto, Ed.

MX5 en Thema al weg? Of gaan die slapen naast de Zagato etc.? :-)
            MX-5 krijgt van de week een vers APKtje en gaat dan mp op.

Heb tot vrij recent overwogen de Thema op te (laten) knappen, maar ik realiseerde me dat het mooi is geweest. Zes jaar vrij probleemloos mee gereden, fijne wagen, maar het was tijd voor iets anders.
            Denk dat ie dus de shredder in gaat.
            Last edited by V4; 26-04-14, 22:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Kom je morgen naar Beesd toevallig?
              Misschien. Heb nog wat anders te doen, wat ik wellicht naar later in de middag kan verschuiven.

Comment

Dan kunde efkes heure hoe 't klinkt zonder de achterste dempers.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Zonder dempers? Waren dat geen Milteks?

Comment

Heel gaaf. Mooier dan een cabrio. Maar dat heb ik wel met alle coupes denk ik. Gefeliciteerd.

Comment

Ze heten Reziztanz of zoiets, rechte pijpen zonder demper vanaf de kat. Voor zitten nog wel dempers he!
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Is wel iets waar ik eerst eens goed over nadenk... de buurt wijst me nog na als ze me met de 106 Rallye zien gaan :-)

Wat ontbreekt is de CD-wisselaar. Was niet standaard, wellicht heeft ie er nooit in gezeten. Zit dan weer wel een Parrot netjes in ingebouwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          ... de buurt wijst me nog na als ze me met de 106 Rallye zien gaan :-)
                          En zoveel buren heb jij niet :-)

Comment

Veel plezier met de auto.
                            8.2 met supercharger?

Comment

Fantastische wagen V4! Proficiat.
                              Ik vind dit ook een zeer begerenswaardige auto. Zeker de R.

Velgen ben ik met je eens, en qua uitlaat zou ik niet te moeilijk doen met merken, maar naar dat adresje gaan waar ik met de qp heen ben geweest. Daar werkt een RVS lasser die alles naar jouw smaak in elkaar zet.

Hopelijk tot morgen.

Comment

Ha, die V4;

That's the way to do it! Ziet er goed uit, gefeliciteerd.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                  Is wel iets waar ik eerst eens goed over nadenk... de buurt wijst me nog na als ze me met de 106 Rallye zien gaan :-)

Wat ontbreekt is de CD-wisselaar. Was niet standaard, wellicht heeft ie er nooit in gezeten. Zit dan weer wel een Parrot netjes in ingebouwd.
                                  Oh, de brul hoor je pas in de toeren hoor. Ik kan nog steeds beschaafd de straat uit rollen.

Een wisselaar had zelfs mijn '97 af fabriek? En die heeft de basis stereo, niet de Alpine. Hoort er dus wel in te zitten, al gebruik ik ook allang een Parrot met iPod.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Kloppen die wielkasten achter wel? Hoort toch aan te sluiten?
                                    ;-)

Comment

Ja we leggen de meetlat er ecen langs, morgen.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Van harte gefeliciteerd denk ik!

Ik sta echt te kijken van het aantal leuke auto's dat recent op gummen binnenstroomt in de bijtellings-prius jaren van Nederland.

+1 ;-)
                                        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Mooie aankoop! Ik heb destijds best wat uurtjes doorgebracht in de dakloze variant, in mijn geval zonder compressor. De coupe heb ik altijd veel mooier gevonden. En wat hier al gezegd wordt: een cd wisselaar was standaard toen.
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Mooie auto! Gefeliciteerd en leuk dat er nu twee van op Gummen zijn.
                                            übernarcistische fappert

Comment

Prachtig, best een verrassende keuze voor jou, en tegelijk ook weer heel erg V4! Gefeliciteerd, en het is dat ik andere verplichtingen heb, maar zo'n hoog Jag-gehalte maakt Gummen imho leuker en dus jammer dat ik niet in Beesd ben vanmiddag.

Comment

Wat een fraai ding. Gefeliciteerd!

Comment

Gave auto. Veel plezier ermee!
                                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Prachtige auto, proficiat!
                                                    Zo'n XK (of XJ) staat ook al jaren hoog op mijn wishlist. Vind de Coupe wel echt veel mooier dan de open variant, blijft na bijna 20 jaar nog steeds een tijdloos ontwerp.
                                                    Giulia 1600 Super '65
                                                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wow cool!
                                                      Ik had dit nog even gemist. Gaaf apparaat man!!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Heel mooi man, feli met de aanwinst Ed.
                                                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Feli! Een R is altijd goed! Tenzij ... http://www.etww.nl/exclusieve-replicas/vanquish-replica/

Comment

Velgen.

XKR100 met af fabriek BBS Montreal, maar wel 20 inch (die van mij zijn 19 inch, en zaten origineel onder de XJR100)
                                                            L-XKR-100 small.jpg

Maar dit wil ik er onder hebben: Double Fives, 18 inch
                                                            1998_Jaguar_XKR_coupé_small.jpg

Comment

Ha, die V4;

Eens; hoewel de XK(R) die BBS'en prima hebben kan ziet hij er met de Double Fives toch net iets meer gentlemanlike uit.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Wow V4, wat een gave aankoop! Gefeliciteerd.
                                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Working...
                                                                X