Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe auto: Volvo 780 2.0 16V Bertone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Heel gaaf ding inderdaad, had ik geloof ik al geroepen? Nee? Wat een gave bak. :-)

    Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
    update:
    - LED voor dim-, grootlicht en verstralers ingebouwd. Dat scheelt enorm, wat een hoop extra licht! Echte aanrader. En nee, in tegenstelling tot die goedkope HID setjes verblinden deze LED H4 en H3 lampen niet. De LEDtjes zitten op exact dezelfde plaats als de gloeispiralen in een conventionele halogeen lamp, m.a.w. het licht komt op dezelfde wijze de reflectoren in en gaat er ook op dezelfde wijze uit. Het lichtspreidingsbeeld is dus hetzelfde, alleen witter en feller. Een ander voordeel is dat LED lampen direct volledig werken, dit i.t.t. HID's die een opwarmfase hebben.
    Kun je vertellen welke je gekocht hebt? Ik twijfel er ook over, maar begreep dat ze nog niet legaal zijn.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

    Comment


    • #34
      Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
      Wat voor creme heb je voor het leer gebruikt?

      En...ik snap het niet helemaal: hoe kan je je remleidingen spoelen met RVS?
      RVS = RemVloeiStof...

      Comment


      • #35
        Gaaaaf

        Comment


        • #36
          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
          Heel gaaf ding inderdaad, had ik geloof ik al geroepen? Nee? Wat een gave bak. :-)



          Kun je vertellen welke je gekocht hebt? Ik twijfel er ook over, maar begreep dat ze nog niet legaal zijn.
          Schijnt volgens de geruchten volgend jaar " een dingetje" te worden bij de APK, meting van de lichtsterkte icm het lichtbeeld.
          Maar goed, da's een momentopname

          Linkje naar lampjes ??
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #37
            Ja, ben ook erg benieuwd. De meeste LED-lampen hebben ook van dat koude, xenon-achtige licht, da's wel een nadeel. Maar die technologie gaat natuurlijk nog steeds supersnel (weet u nog hoe we vloekten dat er geen gloeilampen meer verkocht mochten worden?).

            Zijn er warmwitte H4 en H1-LEDs? Ik vind alleen maar vage Chinese sites als ik zoek.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • #38
              De LED lampen die ik tot nu toe vond hebben een veel groter lichtgevend oppervlak dan de gloeidraad van een halogeenlamp. Dus een waardeloos lichtbeeld.

              Een van mijn buren riep me er een jaar geleden ook bij. Hij had nieuwe ledlampen in zijn Renault geplaatst. Die waren helemaal geweldig volgens hem. Veeel meer licht, en echt een prima lichtbeeld volgens hem. Leek me sterk als ik zag hoe groot het LED oppervlak was.

              Ik vond het echt drie keer niks. Ten eerste omdat de lichtkleur slecht was. Ten tweede omdat er helemaal niet zoveel licht uit kwam. En ten derde dat ze verblindden als een malle. Echt asociaal verbindend. Dus dat heb ik hem ook gezegd

              Comment


              • #39
                Ik heb trouwens wel wat meer vertrouwen in het technisch oordeel van Janspeed dan van die buurman

                Comment


                • #40
                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  Heel gaaf ding inderdaad, had ik geloof ik al geroepen? Nee? Wat een gave bak. :-)



                  Kun je vertellen welke je gekocht hebt? Ik twijfel er ook over, maar begreep dat ze nog niet legaal zijn.
                  Ik heb ze niet zelf gekocht, mijn broer heeft ze bij de verkoop van de auto aan mij meegegeven. Ik heb nog 1 H3-setje over voor de mistlampen.
                  Op de doos staat alleen 'LEDheadlight conversion kit' geen idee of dat de merknaam is maar ik denk dat het spul uit China komt. De LED's zelf zijn Philips lumileds (4000-5000 lumens)
                  Ik kan ze in ieder geval niet terugvinden op het internet.
                  Maar qua principe lijken ze op deze:
                  https://www.amazon.com/TUOYIKE-Headl.../dp/B0723B7CW8
                  Die staal geweven lussen dienen als heatsink, je moet ze naar buien uit elkaar flaren voor maximaal koeloppervlakte. Er zit nl. geen koelfan o.i.d. in.
                  Geen idee of ze wel of niet legaal zijn. Dat merk ik volgend jaar wel. Je OEM bedrading en stekkers blijven volledig in takt dus je kan ik korte tijd de OEM Halogeen pitjes weer terug zetten, no problem.

                  Comment


                  • #41
                    Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                    Wat voor creme heb je voor het leer gebruikt?
                    Leather Care Balm van AutoGlym
                    ooit gekocht voor de e9 CS en ook gebruikt in de V70-T5 en Boxster. Beviel goed. Dus nu ook gebruikt in het interieur van de 780.

                    Comment


                    • #42
                      Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

                      Leather Care Balm van AutoGlym
                      ooit gekocht voor de e9 CS en ook gebruikt in de V70-T5 en Boxster. Beviel goed. Dus nu ook gebruikt in het interieur van de 780.
                      .
                      Die gebruik ik ook, Jan. Samen met de reiniger van Autoglym. https://www.autoglym.com/leather-cleaner

                      Comment


                      • #43
                        Top, bestel ik even wat (er vanuit gaande dat het niet zo in NL in de winkel ligt?)

                        Comment


                        • #44
                          Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                          Top, bestel ik even wat (er vanuit gaande dat het niet zo in NL in de winkel ligt?)
                          Ik koop het hier in Tholen bij de lokale automateralen grossier

                          Comment


                          • #45
                            Gisteren de electrische antenne gefixt. Met een OEM reparatie kitje van Volvo. Dat bleek voor alle sedans en coupes van de 200/700/900/S90 dezelfde te zijn. Na 1 uurtje gepriegel en gepruts zit íe weer op de auto en heb ik weer top ontvangst en automatisch omhoog/omlaag bij radio aan/uit. Oldskool luxe. LOL

                            Inmiddels ook een Brink trekhaak gevonden, de 780 is op de zelfde bodemgroep gebouwd als de 740/760 dus de trekhaak voor die typen past ook op de 780. Het is trouwens eentje met afneembare kogel, dat is wat acceptabeler onder een coupe. Die ga ik er binnenkort maar eens onder knutselen.
                            Last edited by janspeed; 21-09-20, 18:47.

                            Comment


                            • #46
                              Wat een gaaf ding. Het sobere uiterlijk, de luxe van het interieur en een, in de basis, chassis c.q. aandrijflijn van een sportwagen, mits je de multilinkachteras hebt. Ik word daar enorm enthousiast van. Als je daar een knap onderstel onder stopt heb je volgens mij een ultieme Q-car.
                              Last edited by hugo; 13-09-20, 11:02.

                              Comment


                              • #47
                                De auto heeft inderdaad een multilink onafhankelijk geveerde achteras. De wegligging is nu al erg goed maar de auto helt wel nogal over op rotondes en in scherpe bochten. Dat ondanks dat er al een dikkere voor stabi op zit (ipv 25mm zit er eentje van IPD, 28mm op) Ik zit erg in dubio wat ik met dat onderstel zal doen. De auto veert nl. nu erg comfortabel en dempt ook erg goed. Je kan er absurd hard mee over drempels rossen zonder daar een hernia aan over te houden. Plenty of suspention travel.
                                .
                                Ik heb op dit moment 2 sets voorveren liggen, 1set dikkere verlagingsveren en 1set 940TD veren, beiden hebben wat dikkere windingen dan de standaard veren.
                                Ik denk dat die 940TD veren wel geschikt zijn (de D24TDic in die 940TD is een volledig gietijzeren inline6 (zwaar, dus daar zijn die veren op gedimensioneerd)
                                Ik denk dat ik die er op ga zetten, eventueel minus 1 of 1,5 winding. En dan voor ook iets meer caster hoek of eventueel complete Kaplhencke adjustable camber/caster topmounts.
                                Dan is de vooras goed.

                                Voor de achteras moet ik nog iets verzinnen omdat die as niet zomaar kan worden verlaagd ivm met die self leveling nivomat schokdempers. Het kan wel, maar dan moet je het onderste montage punt voor die nivomats even ver naar beneden brengen als heet aantal mm verlaging.
                                Een niet te dikke achterste stabi ( van een late 760sedan/vroege 960 sedan) wil ik er wel bij zien te vinden.

                                Doel: minder overhellen, minder onderstuur, en dat zonder te veel bodemvrijheid en suspention travel op te geven. De auto mag dus zeker geen spijkerharde circuitauto worden. Meer een strak sturende GT

                                Comment


                                • #48
                                  Heel gaaf. Ik had al stiekem gekeken of Ohlins iets heeft voor de 780 maar kon zo gauw niks vinden.

                                  Comment


                                  • #49
                                    Inmiddels heb ik de trekhaak gemonteerd (easy-peasy! 8 bouten) en nu ook de electrisch aansluitingen voor de connector in orde gemaakt.

                                    Comment


                                    • #50
                                      Trekhaak achter die mooie coupé? Dat doet me denken aan de Lancia Kappa coupé dit ik ooit zag voorbijrijden. Een rammelend bakkie erachter, met een betonmolen en zakken cement...
                                      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

                                      Comment


                                      • #51
                                        Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                        Trekhaak achter die mooie coupé? Dat doet me denken aan de Lancia Kappa coupé dit ik ooit zag voorbijrijden. Een rammelend bakkie erachter, met een betonmolen en zakken cement...
                                        wasn't me

                                        41051523_2197608710495589_1972827114986012672_o.jpg

                                        Comment


                                        • #52
                                          Rofl
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment


                                          • #53
                                            Nee Wim, ik had de betonmolen achter de Thema berlina V6, en niet achter een Kappa coupé.

                                            thema betonmolen.jpg
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #54
                                              i217572.jpg

                                              Straks mag ik niet eens meer op vakantie van de heren puristen.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment


                                              • #55
                                                tsss, er bestaan dus volvo's zonder trekhaak...

                                                Comment


                                                • #56
                                                  Dank voor de leuke plaatjes!

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    https://www.classicandsportscar.com/...rSUC0pEqdxAZmQ
                                                    ''Thank God for the internet experts''

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      Leuk artikel! Thnx Jeroen

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X