Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Alpina B3 van Gaas!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Alpina B3 van Gaas!

Nu de B3 in Nederland staat en wacht op zijn kenteken wordt alles in het werk gesteld om er donderdag mee naar Cornwall te kunnen. Hopelijk een lekker weekeind sturen.

Bij de RDW ging alles van een leien dakje.

Wat al duidelijk werd tijdens de proefrit, er moest uitgelijnd worden.

Terug in de stallen van SPBA bleek de accu niet geheel okselfris. Dat werd duidelijk uit een storingsmedling van de standkachel, maar dat was omdat de accu onvoldoende power had om m te kunnen gebruiken. Een nieuwe accu van BMW is hetzelfde als deze op de foto, alleen kost ie wat minder. Ik heb even geprobeerd de accu op te tillen, echt loodzwaar.

En ook de standaard hifi mocht die naam niet dragen, vandaar deze inbouw.

SPBA is er tot zaterdagavond 23.30u mee bezig geweest, want zoals vaak het geval wordt er door de leveranciers veel beloofd (pasklaar en ingeregeld voor uw auto meneertje), maar niet waargemaakt. De audio is nu goed, maar vanwege alle inregelopties kan het nog beter. Daar gaan we later nog eens goed voor zitten.
    Last edited by Gaas!; 20-07-14, 15:24.
    übernarcistische fappert

Wat een ding, kwijl !!

Comment

Ik vind hem ook super.
      Mooie kleur man.

Halve auto uit elkaar voor de stereo?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wordt vrij serieus aangepakt idd!

Mooi ding hoor.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Versterker in de kofferbak, sub onder de backseat. Alles strak weggewerkt.
          übernarcistische fappert

Comment

Wat een geweldig mooie wagen Gaas. Veel plezier ermee.

En erg leuk dat er weer iets speciaals bij is hier op gummen.

Comment

Hele leuke auto.

Ligt het aan mij of is ie achter wel erg laag?
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ehm, banden achter zijn 265/40 en voor 245/40. Dat is ongebruikelijk, maar wel standaard voor deze auto. Ik heb begrepen dat dat juist zorgt voor achter wat hoger..
                übernarcistische fappert

Comment

Ik bedoel de ruimte tussen band en spatbord rand achter.

Weet je zeker dat die achterband terwijl hij breder is ook /40 hoog moet zijn?

Zou 245/40 en 265/35 misschien beter zijn?

Comment

Ha, die Q4Jan;

Nope: 245/40-18 en 265/40-18 is wat Alpina standaard levert.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Okay Hans, maar ik blijf hem te laag vinden achter. Zakje cement in de kofferbak? ;-)

Comment

Je durft wel, exact op dezelfde plek staan als mijn Trabant.

@Q4Jan: komt misschien door de camerapositie. Eentje van opzij, op spatbordhoogte met een 50mm lens zal een minder vertekend beeld geven dan deze foonpics met std groothoek.

Comment

Veel plezier ermee.
                          Heb je de 540 en z4 al verkocht?
                          8.2 met supercharger?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                            Veel plezier ermee.
                            Heb je de 540 en z4 al verkocht?
                            Z4 zo goed als verkocht. Als je goed kijkt op een van de foto's boven, zie je 'm op de achtergrond. 540 gaan we pas mee aan de slag na volgend weekeinde.

@Dennis op dezelfde plek om uit te laten lijnen?
                            Last edited by Gaas!; 20-07-14, 19:35.
                            übernarcistische fappert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                              Okay Hans, maar ik blijf hem te laag vinden achter. Zakje cement in de kofferbak? ;-)
                              Heb je de foto van die accu gezien?
                              Die zit dus achterin ;-)

Comment

Mooie sleutelruimte ook, Gaas! (als die ruimte waarin ook de Z4 staat de jouwe is, is dat )
                                Unieke auto; tof om erbij te hebben hier op Gummen.
                                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                  Mooie sleutelruimte ook, Gaas! (als die ruimte waarin ook de Z4 staat de jouwe is, is dat )
                                  Unieke auto; tof om erbij te hebben hier op Gummen.
                                  Nee joh, dat is de werkplaats van SPBA!
                                  übernarcistische fappert

Comment

Ik moest de specs opzoeken, maar kumbaya dat is wel indrukwekkend!
                                    Mooie kleur ook, al vind ik de Alpina velgen onder dit model gek genoeg niet zo staan..
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Mooi ding!
                                      Heb effe geen Google bij de hand, maar plemp effe wat specs neer (blok/pk, etc?).
                                      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Whoop whoop -> http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=1699
                                        Echt een 'dikke' BMW!
                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

360 paarden...dat wel lekker cruisen met 't dak open!

Comment

Prachtig zo'n Alpina, alleen het halve alfabet achterop had niet gehoeven ;-)

Een van de eerste E34 B10 (witte zonder al te veel striping) heeft wel een indruk achtergelaten realiseer ik mij nu...

Comment

Er staat mij wat bij dat een nieuwe accu door de BMW dealer moet worden 'ingeleerd'. Hoewel ik dat altijd met een korrel zout heb genomen blijkt het te gaan om de afstemming tussen de alternator en de accu waarbij de alternator na verloop van tijd adaptief omgaat met de staat van de accu. Hoe slechter die wordt moe meer wordt geladen (of zoiets). Het zou dan ook belangrijk zijn om aan de boardcomputer aan te geven dat er een nieuwe accu is.

Maar goed, ik heb het van horen zeggen / klok - klepel.

Comment

Klopt, maar dat zit wel goed bij SPBA.
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Klopt, maar dat zit wel goed bij SPBA.
                                                  Ja eigenlijk is dit allemaal het gevolg van jouw tip! Jij beval SPBA aan, voor het onderhoud op de 540. Prima advies, maar nu heb ik het Alpina virus.
                                                  übernarcistische fappert

Comment

Late reactie van mij: hij is gaaf. Mooie kleur voor een alpina en die wielen horen er dan ook bij. Ik zou hem precies zo willen hebben, met als alternatief rood metallic. Ik heb de specs gemist, of heb ik niet goed gelezen?
                                                    Groeten,
                                                    Bats
                                                    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                    *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                                      Ik heb de specs gemist, of heb ik niet goed gelezen?
                                                      Groeten,
                                                      Bats
                                                      Die kunnen natuurlijk niet vaak genoeg worden genoemd. 500NM, 360PK, vmax 280, 5.0 sec naar 100. 3 liter 6 in lijn, kan dwars. Deze Cabrio is wat trager dan zn broertje coupe, die 285 haalt en in 4.9 sec naar 100.
                                                      übernarcistische fappert

Comment

Sorry dan nog.....
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                          Sorry dan nog.....
                                                          Het is je vergeven, sterker nog bedankt!
                                                          übernarcistische fappert

Comment

500NM.. Dat is E39 M5 waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                              500NM.. Dat is E39 M5 waarde.
                                                              Klopt, 500Nm in tafelberg-vorm vs. 500Nm. in mont-blanc-vorm. Karakter van de motoren natuurlijk onvergelijkbaar.
                                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ben pas gestopt met bergbeklimmen maar welke berg hoort bij welke auto? Oh... Tafelberg bij V8 denk ik.

Comment

Working...
                                                                X