Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 318 Ci cabriolet (E46)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 318 Ci cabriolet (E46)

Sinds een aantal dagen staat er een mooie E46 318Ci Cabriolet voor de deur.
    Een tijdje reed Mdv al meer woonwerkverkeer dan voorheen, en begon het verlangen naar iets meer auto dan de Panda 100HP. Die hitsige Panda ga ik wel missen. Je wordt op de linkerbaan niet serieus genomen, maar tot 160 km/h deed ie altijd lekker mee. Ook heerlijk praktisch en erg betrouwbaar. Een motor die 7200 rpm kon draaien. Achter het stuur zat je altijd op scherp, je ging automatisch actief autorijden. De keerzijde daarvan was dat het ook enigszins een vermoeiende auto was. En klein natuurlijk. Dus mocht er iets anders komen. Nu is het voordeel dat Mdv net zoveel van auto’s houdt als ik. Uiteindelijk kwam ze uit bij een cabriolet, ook een grote wens van haar. Een VW Eos heb ik haar afgeraden, gezien de ellende met de storingsgevoelige daken. We hebben ook nog gekeken naar een Clubman. Dat is natuurlijk geen cabriolet, maar wel een hele lollige auto.
    Een E46 cabriolet voelde ze ook wat voor. Die zijn op leeftijd, maar komen wel uit een kwalitatief goede periode van BMW. En ze zijn erg mooi om te zien. We zijn eigenlijk vrij vlot geslaagd voor een mooi exemplaar uit 2003. Geen zescilinder dus. Mijn vrouw scheelt dat niks, en we waren op zoek naar de beste deal binnen ons budget.
    Deze 318i is de eerste en enige die we hebben bekeken. Dit exemplaar is geleverd door een Nederlandse dealer aan de eerste Duitse eigenaar. Daarna is de auto weer teruggekomen naar Nederland, en is na 10 jaar na de Nederlandse registratie van eigenaar gewisseld. Helaas zit niet alle historie erbij, maar wat mij over de streep trok was een recente factuur van bijna 2k aan onderhoud. Daarnaast was de auto schadevrij en kon ik de auto op de brug bekijken. Daar ook geconcludeerd dat de auto écht roestvrij is. Goede deal gemaakt op de 100Hp en we waren een E46 rijker.
    De auto bevalt heerlijk en is luxer dan mijn 130i. De N42B20 houdt met 143 pk niet over. Nu is dit een auto waarin je geen haast hebt. Ik had eerder een E30 318i cabriolet en die gaf me precies hetzelfde gevoel van onthaasting.
    De auto is heel goed bedeeld: elektrische kap, xenon, lederen bekleding, elektrische stoelen ect. Helaas dan weer geen sportstoelen, maar ik heb thuis dan ook niks te vertellen ;-)

Laat het mooie weer maar komen!

Zijkant kap open.jpg Interieur.jpg Zijkant kap dicht.jpg
    Attached Files
    Last edited by Jeroen; 17-04-21, 07:19. Reden: Typevaut
    ''Thank God for the internet experts''

Mooi ding man.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ziet er prima uit Jeroen!
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Mooi ding, ik blijf zo'n ding tijdloos vinden, had wel graag een 6 pitter gehad maar snap jullie keuze wel.
        Eigenlijk best leuk als je vrouw ook wat interesse in auto's heeft en dan graag in een knappe auto rijdt.
        Mijn vrouw vind alles best wat ik doe en koop zolang zij er maar nooit in hoeft te rijden, voor de rest is ze wel heel lief voor de kinderen.

Comment

Ja mooie bak! helaas geen 6-cil met sportstoelen, maar conditie is eigenlijk belangrijker. E46 coupé en cabrio blijft tijdloos mooi vind ik!
          En bij een cabrio is snelheid minder van belang. Je geniet toch wel.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, die 6 pitter/sportstoelen zou voor mij persoonlijk zeker een vereiste zijn. Maar ik laat de eigenaresse vrij in haar keuze, het is 100% haar auto. Ze rijdt wekelijks in de 130i (en daar is ze ook gek op) dus ze weet wel degelijk wat het is. Ze maakt haar eigen keuze, en happy wife, happy life. En dan vind ik het ook prima. Ik vind dan idd de conditie belangrijk, en die is goed bij deze.
            Het was me al wel duidelijk dat er heel veel troep te koop staat, zoals gebruikelijk. Er zijn ook wel hele mooie exemplaren met hele lage kilometerstanden, maar zijn dan weer een stuk duurder. Deze auto gaat gewoon werken voor zijn geld, en dan is een topexemplaar waar je zelf de eerste kras op moet zetten ook geen goed idee.
            Last edited by Jeroen; 16-04-21, 09:09.

Comment

Leuk ding, feitelijk wel het foute draadje, moet "de auto van mijn vrouw" draadje zijn, maar leuk om te zien dat zij het autorijden an sich waardeert.
              De keuze snap ik, je gaat de auto gebruiken, het is er niet voor erbij en dan heb je andere criteria. Super, een verbetring van het straatbeeld m.i.

Comment

Mooi ding. Veel plezier & probleemloze kilometers gewenst.

Gezien mijn slechte ervaringen met een E46 318i sedan, hoop ik dat dit beter afloopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 58_spyder Bekijk bericht
                  Leuk ding, feitelijk wel het foute draadje, moet "de auto van mijn vrouw" draadje zijn, maar leuk om te zien dat zij het autorijden an sich waardeert.
                  De keuze snap ik, je gaat de auto gebruiken, het is er niet voor erbij en dan heb je andere criteria. Super, een verbetring van het straatbeeld m.i.
                  Dank je!

@Ti-Tourist: ik ben daar niet bang voor. Er zijn erg veel van die motoren gebouwd, en de meesten lopen probleemloos. Uiteraard zijn er wel zwakke punten zoals de elektrische waterpomp (net vervangen) en de distributieketting maar vrijwel iedere motor heeft zijn zwakke punten. Er zit garantie op, en voor het aflopen daarvan zetten we hem even op de brug om na te lopen.

Comment

Gefeliciteerd Jeroen en Mdv Jeroen.

Mooie auto in deze staat. Gewoon origineel, normale maat velgen eronder en een kleurcombinatie waarmee je niet echt opvalt.

Jouw wens naar een 6 pitter en sportstoelen snap ik. :-)

Comment

Leuk ding Jeroen! En helemaal leuk dat je vrouw ook autoliefhebber is, die zijn best zeldzaam :-)

Comment

Ja, leuke auto, laat het goede weer maar komen!

Comment

Keurige auto zeg! Zou mijn MdV ook wel willen denk ik, ook al zegt ze geen BMW-fan te zijn .

Comment

Ik vind de E46 mooi opgedroogd. Veel plezier met dit exemplaar!
                            Last edited by Eddieee; 16-04-21, 20:27.
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                              Ja, die 6 pitter/sportstoelen zou voor mij persoonlijk zeker een vereiste zijn. Maar ik laat de eigenaresse vrij in haar keuze, het is 100% haar auto. Ze rijdt wekelijks in de 130i (en daar is ze ook gek op) dus ze weet wel degelijk wat het is. Ze maakt haar eigen keuze, en happy wife, happy life. En dan vind ik het ook prima. Ik vind dan idd de conditie belangrijk, en die is goed bij deze.
                              Het was me al wel duidelijk dat er heel veel troep te koop staat, zoals gebruikelijk. Er zijn ook wel hele mooie exemplaren met hele lage kilometerstanden, maar zijn dan weer een stuk duurder. Deze auto gaat gewoon werken voor zijn geld, en dan is een topexemplaar waar je zelf de eerste kras op moet zetten ook geen goed idee.
                              Zo op de foto's ziet hij er perfect uit hoor. Lampen en knipperlichten nog goed helder en op kleur en zo. Veel binnen gestaan?

Comment

Mooi ding en in deze tijden is een cabrio natuurlijk wel verrekte luxe... Daar gaat ze de komende zomer nog veel lol van hebben.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                  Ik vind de E46 mooi opgedroogd. Heel plezier met dit exemplaar!
                                  ja, eens. Leuke auto’s.

Comment

Thnx voor alle complimenten, heren.

Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht

Zo op de foto's ziet hij er perfect uit hoor. Lampen en knipperlichten nog goed helder en op kleur en zo. Veel binnen gestaan?
                                    Geen idee of hij (veel) binnen gestaan heeft. De auto is 2x gepoetst. De eerste keer een standaard poetsbeurt voor in de showroom, bij aflevering hebben we nog wat bijbetaald voor een echt goede poetsbeurt.

Comment

Keurige auto hoor! Ik hoop dat je de komende maanden er erg veel van gaat genieten (dat betekent dat het lekker weer wordt) ;-)
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zeker! Vandaag in ieder geval, het was natuurlijk fantastisch weer, dus voor het eerst open gereden. Heerlijk om weer eens te doen. Daarnaast nog even de auto uitgeplozen, en in de kofferbak het originele fotocameraatje ontdekt samen met de krijtjes en meetlint zoals dat bij nieuwe BMW’s werd meegegeven voor als je schade reed, en zodoende het een en ander vast kon leggen. In deze tijd ondenkbaar natuurlijk want we hebben allemaal een mobiel. Het gereedschapssetje en het olietasje inclusief oliefles zitten er ook nog in.

Comment

Leuk, uitzonderlijk originele auto dus, gaaf!

Comment

Leuke auto! Ik denk dat wij met zijn allen met de E46 zijn 'opgegroeid' zo'n beetje en dat we hem daardoor na aan het hart dragen. Ik vind ze ook nog steeds mooi. Vooral de coupe dan en deze cabrio komt zeker ook goed voor de dag. Veel plezier ervan!

Comment

Ja, vroeger had je hier Rutger met zijn nieuw geleasde E46 M3, waarbij hij bedongen had dat er telkens na 10.000km nieuwe achterbanden werden gemonteerd. :-) En op een trackday stapte je in om mee te rijden in een nieuwe M3 E46. Reden er meerdere van rond hier destijds. Dus dat 'opgroeien' klopt wel.

Comment

Fraaie E46. Altijd een erg leuk model gevonden, waarschijnlijk ook vanwege de redenen die Stéphane schetst.

Comment

Leuk ding en goede timing natuurlijk.
                                                  Over de velgen heb ik zo'n mijn bedenkingen: zijn deze wel OEM E46?

Over het algemeen: een wat oudere Bimmer op originele velgen onderscheidt zich van bijna alle andere exemplaren op de weg...:-)
                                                  Setje styling 32 of 73 zal hem goed doen.

Comment

Niet alleen de velgen. Alle E46's die niet zijn mishandeld door bepaalde typen berijders, verkracht met tuning accessoires en/of aangetast door roest onderscheiden zich. :-)
                                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Hé, dat mapje met dat fototoestel, krijtje en meetlint reist ook al 17 jaar met mijn e46 mee :-) Op de een of andere manier heb ik het ook nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om het er uit te halen en in de schuur te bewaren :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                        Leuk ding en goede timing natuurlijk.
                                                        Over de velgen heb ik zo'n mijn bedenkingen: zijn deze wel OEM E46?

Over het algemeen: een wat oudere Bimmer op originele velgen onderscheidt zich van bijna alle andere exemplaren op de weg...:-)
                                                        Setje styling 32 of 73 zal hem goed doen.
                                                        Klopt, vroeg me al af wanneer er iemand over zou beginnen. Ik heb hiermee ook een regel van mezelf overtreden: alleen origineel lichtmetaal graag. De wielen zijn niet OEM E46, maar volgens mij OEM van een ander model. Ben er alleen nog niet uit welke dat dan zijn. Ben het ook met je eens dat origineel lichtmetaal het mooiste is. Een wintersetje moet nog aangeschaft worden, en ik wil even kijken via een VIN decoder wat hier origineel onder zat. Onder de huidige wielen zitten net nieuwe banden, en ze staan prima.

@ Brahma: zo'n setje in de schuur neerleggen heeft ook weinig zin. Dan kan je het beter met je meeslepen :-) In de 130i zit ook hetzelfde setje.
                                                        Last edited by Jeroen; 20-04-21, 07:07.

Comment

Nette Auto. Ze blijven mooi ook al gaan ze richting de 20 jaar oud. Wij rijden al 6 jaar met veel plezier in een 330ci cabrio uit 2000.
                                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Mooie auto Jeroen!
                                                            Ik heb die van mij (320i) al weer 10 jaar en heeft nu bijna 200K op de klok. Nu is het wel weer tijd voor wat dingen zoals CV links werkt niet meer. En eigelijk moet ie gespoten worden daar even ik nog niet uit opa ik dat wil doen. Want als ik hem helemaal netjes wil maken kost het wel gauw 5K. Is dat het nog waard? Bij mij zijn dingen als draagarmen en radiator wel vervangen standaard e46 kwaaltjes. Ik vind bij jou de lichten en bumpers veel mooier dan mij dat komt omdat jij de LCI hebt. De wielen komen volgens mij van een E90?

Comment

En Jeroen ik zou voor 25 Euro een sport antenne kopen dat maakt de auto imho veel mooier dan die oude spriet.
                                                              Attached Files

Comment

Jeroen,

Zojuist heb ik eens zitten Googlen en deze velgen kom je qua uiterlijk toch wel meer tegen op een 2003 BMW 3 serie..
                                                                En in ieder geval misstaan deze, die er nu onder zitten, niet.

Comment

Working...
                                                                X