Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 318 Ci cabriolet (E46)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Vandaag de Cabrio laten uitlezen. Nu kan ik dat ook zelf, maar ff geen sjoege voor. Het bleek een opgeslagen foutmelding te zijn van valse lucht ergens. Foutcode gewist, en weer door. Totdat het opnieuw optreedt, dan moet er onderzocht worden welk deel de storing geeft. Maar dat viel dus mee!
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Bij onze 320ci was het toen een scheurtje in de dunne slang die aan dat dikke inlaatslang/rubber vast zit.
      Deze dus:

https://www.winparts.nl/motordelen-t.../p370346.html?

Misschien kun je die checken want dat is vaker het probleem.
      Scheurtje zit dan dus in die 'V' waar hij samenkomt in de dikke.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nar welke garage ga jij met die auto's trouwens?

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Thnx voor de tip. Voor de spoedklusjes ga ik naar van Middelkoop. Gewoon een universele garage. Regulier onderhoud van de E46 doet mijn schoonvader, gepensioneerd monteur met een smeerput thuis. Voor hele grote klussen zoals een koppeling (ik noem maar iets) kom ik graag bij Carrec. De 130i is louter in onderhoud bij Paul Vlasblom. Mijn schoonvader mag daar niet aankomen. ;-)

Comment

In mijn 323ti was het een vergelijkbaar rubber. Die heb ik toen dubbel geleverd gekregen en gelijk door kunnen verkopen omdat ze nogal veel stuk gaan :-)

Comment

Even terughalend kan het trouwens ook een gevolg zijn van het rijden zonder oliedop. Dat geeft ook weer een verschuiving in het vacuüm. En dus een foutmelding die een afwijking weergeeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                Even terughalend kan het trouwens ook een gevolg zijn van het rijden zonder oliedop. Dat geeft ook weer een verschuiving in het vacuüm. En dus een foutmelding die een afwijking weergeeft.
                Helemaal waar. Maar dan moet het ook na een tijdje weer uitgaan als de oliedop er weer op zit.

Comment

Nee, want de foutmelding was opgeslagen in het systeem, en die blijft weergegeven worden totdat deze gewist wordt. De weergave is dan als in het branden van het motorstoringslampje.

Comment

Sinds de E46 cabriolet zo’n 5/6 dagen per week rijdt, slijt er natuurlijk wel eens wat. In dit geval de remschijven en blokken. Gewoon een slijtageonderdeel natuurlijk. Er zijn originele blokken en Brembo schijven (ik moet dan altijd denken aan Rembo en Rembo) onder gekomen. So far, so good. Echter, die Brembo schijven waren dus gewoon met een paar duizend km krom.

De schijven en blokken zijn netjes ingeremd. Ok, er zit een snelwegafrit in de route, dus wellicht heeft mijn vrouw met haar maatje 38 iets te lang met het voetje op de rem gestaan. Gisteren heb ik maar OEM nieuwe schijven en blokken besteld bij de dealer, en zetten we dat eronder. Soms werken combinaties van bepaalde blokken en schijven ook gewoon niet. Dat trillen ben je snel zat, en doet afbreuk aan de auto. Straks weer lekker fris, ik ben benieuwd.
                    Last edited by Jeroen; 01-07-22, 08:01.

Comment

Twee Jaguars terug had ik ook last van trillingen na het monteren van Brembo schijven en blokken rondom. Netjes ingeremd, maar toch trillen. De voorste schijven heb ik toen weer gedemonteerd en laten afdraaien. Daarna ging het een paar duizend km goed en toen weer trillingen.

Het kan per merk/model verschillen, maar op die auto werkte Brembo gewoon niet. Of is het merk Brembo kwalitatief toch minder dan de naam doet vermoeden?
                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Hmm, het valt wel op idd

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Opvallend inderdaad. We hebben de schijven (tegen beter weten in) nog verwisseld op de voorkant van links naar rechts. Dat hielp helaas niet. Afdraaien is dan ook een optie. Maar om het verhaal niet al te lang te laten worden hebben we dus deze oplossing gekozen.

Comment

Op mijn 147 waren de Brembo’s ook vrij snel krom. Voor de vervangingsmarkt zullen ze wel op hun imago teren.

Comment

Leuk dat je weer eens wat post, Joep! Ben bang dat je gelijk hebt wbt Brembo.

Comment

Bij de Porsche’s geen klachten! Het circuit monster overigens in combinatie met hardere remblokken.

Comment

Working...
                                X