Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 Advance

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Audi S6 Advance

Aangezien ik minder naar buitenland ga reizen voor mijn werk en daardoor meer kilometers in Nederland moet gaan maken heb ik maar besloten om een andere auto erbij te nemen. Ik vond het zonde om teveel KM’s op de S2000 te zetten, dus die staat nu lekker in de garage te wachten op mooi weer.

De zoektocht was wel weer een uitdaging, mijn werkgever doet (gelukkig) niet aan leaseauto’s, maar we krijgen een car allowance, de bekende 19 cent per KM en alle benzine (ook privé!) vergoed. Kortom geen incentive om een zuinige truttenschudder aan te schaffen en lekker geen bijtelling.

Tja wat te kiezen, het was al snel duidelijk dat het een ruime, rappe station (ik duik veel en hoewel het met de S2000 lukt is het toch behelpen) moest worden met trekhaak en liefst met handbak. Budget had ik op max 15K gezet. Ik wilde eigenlijk niet teveel snelheid inleveren tov de S2000, maar een station zal nooit het bochtengedrag van een S2000 kunnen benaderen. Dus eigenlijk vanaf 300PK. Dus maar eens een shortlist gemaakt:
    - BMW E39 540i
    - Mercedes E55 AMG / C33 AMG
    - Alfa Romeo 156/159 SW 3.2 GTA
    - Passat W8
    - Audi RS6 / S6

Wat outsiders die afvielen vanwege te weinig vermogen, geen station of gewoon niet in de smaak vallend:
    - Honda Accord Station 2.4i
    - Ford Mondeo 3.0 V6 station
    - Mercedes ML55 AMG
    - Alfa Romeo 166 3.2

Wat al snel opviel was dat er in deze modellen redelijk wat keuze is, echter vaak met veel KM’s. Ik wilde eigenlijk max 150K a 160K KM’s op de teller hebben en een kloppende onderhoudshistorie.

Nou op zoek naar een goede E39 540i. Handbak is erg zeldzaam en de modellen die ik zag hadden of forse KM standen of waren toch wel elektronische dingen mis. Dan maar automaten kijken, maar het voelde allemaal toch niet zo goed.

Mercedes ben ik zelf niet zo heel erg kapot van en de modellen die aan mijn eisen voldeden vond ik niet erg interessant, ook was handbak niet mogelijk. De C klasse was echt een maatje te klein.

In verleden veel Alfa’s gereden (33 QV, 75 3.0 V6 Americana, Spider 3.0 V6 QV, 156 3.0V6). Maar helaas de 156 en 159 was toch te klein de SW’s hebben echt een kleine en onhandige laadruimte.

Ok toen maar eens de Passat W8 bekeken. Daar zijn er niet heel erg veel van, meeste veel KM’s en puntje bij paaltje zijn ze duurder dan een Audi S6 en de W8 blijkt toch wel wat issues te hebben die de S6 niet heeft.

Toen maar eens bij Audi gaan rondkijken, goede RS6 was lastig voor het budget alhoewel dat wel wat gestretcht zou kunnen worden, maar onderhoud is toch wel stuk duurder dan de S6. Nou er waren een paar S6-en C5 beschikbaar. En uiteindelijk is daar dus de keuze op gevallen. Het is een rap beestje met 340PK 450Nm 4.2 V8. Auto is keurig, uiteraard wel gebruiksplekjes, maar voor deze leeftijd ziet hij er knap uit. S2K-GF vind het ook heerlijk rijden. Verbruik is ongeveer 1:7 op dit moment met wisselend stad/snelweg. Ook ruim binnen gestelde budget gebleven, heb wel boordcomputer scherm laten repareren (VAG kwaal), trekhaak laten monteren. Heb wat geld over voor onderhoud. Er gaan nog 4 dure banden (255/35/18) aankomen over paar maanden schat ik in.

s6-1.jpgs6-2.jpgs6-3.jpg
    Last edited by S2K; 17-03-15, 12:21.

Mooie Audi, maar uit deze keuzes zou ik voor de BMW gaan. Ik heb een aantal keer in RC zn "dikke" 540i met handbak mogen rijden en dat is een heerlijke combi. Met automaat lijkt me nog lekkerder..
    Trouwens, en EUR 0,19 per (zakelijke) km en de benzine vergoeden, dat is niet verkeerd. Dan moet die benzinevergoeding wel belast zijn overigens dus wel scherp zijn dat je de benzine netto vergoed krijgt.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ja benzine wordt gebruteerd, werkgever betaald dus 52% bovenop de benzine. Dat had ik al met mijn zakelijke KM's met de S2000. Dat zijn forse bedragen, wel bijzonder gezicht bij je jaaropgave, want feitelijk is het dus belast inkomen. Meer rijden is jezelf een loonsverhoging geven

Tsja het had net zo goed een E39 540 kunnen worden, maar ik vond geen goede. De S6 heeft weer quattro wat toch ook wel appeal heeft. Helaas lijkt de sneeuw er niet meer te komen.

Comment

Ik vind die Audi een goede keuze!

Oorspronkelijk geplaatst door S2K Bekijk bericht
        Ja benzine wordt gebruteerd, werkgever betaald dus 52% bovenop de benzine.....
        Wat is het voordeel van deze regeling voor jouw werkgever? Je jaagt met 1 op 7 bij een jaarkilometrage van 60K gemakkelijk 1.000 piek per maand aan benzinegeld er doorheen. Voor jouw werkgever dus het dubbele, waarbij hij ook nog eens 1.000 piek per maand aan kilometervergoeding moet uitkeren. 3K aan autokosten vind ik best fors.
        Groeten,
        Bats
        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
        *klopt zelf op schouder* --- TSM
        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Net ding, en lekker sterk blok.

Wat is dat 'Advance'? Een bepaalde uitvoering?
          Forza!

Comment

Avant...?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
              Ik vind die Audi een goede keuze!

Wat is het voordeel van deze regeling voor jouw werkgever? Je jaagt met 1 op 7 bij een jaarkilometrage van 60K gemakkelijk 1.000 piek per maand aan benzinegeld er doorheen. Voor jouw werkgever dus het dubbele, waarbij hij ook nog eens 1.000 piek per maand aan kilometervergoeding moet uitkeren. 3K aan autokosten vind ik best fors.
              Groeten,
              Bats
              Voor werkgever is er geen voordeel. Ik werk voor een Amerikaanse werkgever die niet met leasecontracten wil werken. Geld speelt niet echt een rol. 60K KM zal ik niet gaan halen, ik vermoed ergens tussen 20K en 30K. Werkgever geeft ook nog een vaste carallowance. Het is een zeer riante situatie hoor, maar ja afgelopen jaar heb ik me suf gevlogen (nu KLM Platinum gehaald) incl. parkeren op Schiphol is ook niet goedkoop. Dus wat dat betreft zelfs een besparing aan reis/vervoerskosten denk ik.

Mijn collega heeft het anders gedaan, die heeft net een A6 Avant 3.0 TDI Biturbo met ik meen 324PK en 650NM Full-options besteld van zijn opties. Tsja dat soort autos koop ik liever niet nieuw, afschrijving is niet echt normaal.

Comment

Ik zou bij voorbaat geen snelle Audi voor de deur willen want de ramkraak/overval/liquidatie brigade is er gek op. En wat als er opeens 2 mongolen in je huis staan om de sleutels op te "eisen"?

Ik zou daar toch sterk over nadenken ook die van W220 is gejat voor zijn deur. @[email protected]$#@$ tuig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                  Net ding, en lekker sterk blok.

Wat is dat 'Advance'? Een bepaalde uitvoering?
                  Eigenlijk geen idee, zo staan ze te boek, wellicht omdat het de facelift versie van de C5 is.

Comment

Gaaf ding! Ik zou wel een Bearlock monteren als ik jou was..

"Advance" is idd een actiemodelletje van Audi.
                    http://www.audi.nl/nl/web/nl/modelle...r/advance.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                      Ik zou bij voorbaat geen snelle Audi voor de deur willen want de ramkraak/overval/liquidatie brigade is er gek op. En wat als er opeens 2 mongolen in je huis staan om de sleutels op te "eisen"?

Ik zou daar toch sterk over nadenken ook die van W220 is gejat voor zijn deur. @[email protected]$#@$ tuig.
                      Als ze hem willen mogen ze hem meenemen. Voor mij ook een reden om geen RS6 te pakken. Ben er niet zo bang voor eerlijk gezegd. Ik vermoed dat het dievengilde meer de focus heeft op iets jongere uitvoeringen. Het is eigenlijk ook een beetje een sleeper. Misschien haal ik de S6 tag achterop wel weg (als dat zonder beschadiging kan).

Comment

Leuke auto om je KM's mee te maken! Wellicht die zilveren dildo's aan de zijkant + S6 teken aan de achterkant eraf halen om er wat meer een sleeper van te maken.

Comment

Precies, embleempjes eraf lekker anoniem!
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S2K Bekijk bericht
                            Als ze hem willen mogen ze hem meenemen. Voor mij ook een reden om geen RS6 te pakken. Ben er niet zo bang voor eerlijk gezegd. Ik vermoed dat het dievengilde meer de focus heeft op iets jongere uitvoeringen. Het is eigenlijk ook een beetje een sleeper. Misschien haal ik de S6 tag achterop wel weg (als dat zonder beschadiging kan).

Was er ook niet bang voor maar het maakt het dievengilde geen fuck uit, focus ligt op Audi , S of RS maakt niet uit, de 4.2 is gewild in C5 of C6 uitvoering .
                            En dan ook nog een Avant.
                            Een S6 een sleeper noemen ?? Geinig, maar niet leuk.
                            Ik zou toch echt je OBDstekker verplaatsen of stroomloos maken, binnen een minuut is de auto gestart en weg.

En da's toch raar wakker worden als je auto verdwenen is..
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              Was er ook niet bang voor maar het maakt het dievengilde geen fuck uit, focus ligt op Audi , S of RS maakt niet uit, de 4.2 is gewild in C5 of C6 uitvoering .
                              En dan ook nog een Avant.
                              Een S6 een sleeper noemen ?? Geinig, maar niet leuk.
                              Ik zou toch echt je OBDstekker verplaatsen of stroomloos maken, binnen een minuut is de auto gestart en weg.

En da's toch raar wakker worden als je auto verdwenen is..
                              Dat is misschien wel een goede tip. Enig idee hoe dit aan te pakken? Zou er zoiets zijn als een OBD2 slot? Een soort opzetplugje zodat je nog wel een obd2 stekker erin kan steken. Ik heb nog ergens een bluetooth OBD2 stekker liggen, maar dat zullen ze er zo uitrukken.
                              Wellicht is het al afdoende om 1 lijntje te onderbreken mbv een schakelaar (wel handig om dit aan de garage door te geven bij een beurt ). Maar ik heb geen idee hoe de kabelboom in elkaar steekt en ik wil ook niet dat dit potentieel storingen gaat geven.

Comment

Idee was toch om de obd te verplaatsen en op oorspronkelijke poort 'onder stroom' te zetten.
                                Zou toch jammer zijn als er weer één verdwijnt
                                fka v164

Comment

Op de sloop een OBD poort scoren en die ipv de huidige monteren.
                                  Zit geklikt aan de linkerkant onder het dashboard.

Bearlock inbouw is zo'n €650 bij de dealer.

Comment

Om dit dus te voorkomen...

Comment

En dan ook nog een 'Polensleutel'

Comment

image.jpg

Je kan +(pin 16) onderbreken met een schakelaar, kan iedere techneut voor je doen.

Of 16(+) omruilen met 4/5(-) op de OBD van de sloop en die op de plek van de huidige OBD stekker monteren.

Niet vergeten om dat te melden bij je garage he....

Comment

dikke bak Ronald! Ik zat even te kijken wat er nog extra uit die motor te halen is maar dat valt tegen zie ik.
                                          Ach en 1:7 is al onvoordelig genoeg he ;-)
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

[ATTACH=CONFIG]26224[/ATTACH]

Je kan +(pin 16) onderbreken met een schakelaar, kan iedere techneut voor je doen.

Of 16(+) omruilen met 4/5(-) op de OBD van de sloop en die op de plek van de huidige OBD stekker monteren.

Niet vergeten om dat te melden bij je garage he....
                                            Je hebt er wel een studie van gemaakt, ik ga me er eens in verdiepen. Alhoewel het wel aan verzekering is als er wat gebeurt, maar ja no claim is nu max dat hou ik graag zo.

Zou het handig zijn om kenbaar te maken aan buitenkant dat obd2 onklaar is? Want je zit dan nog wel met braakschade. Kan het dievengilde wel Nederlands lezen?

Comment

Braakschade ??
                                              Kijk even naar het filmpje... (

Mijn A6 was teruggevonden en is nu weer verkocht.
                                              Met de originele sleutels, geen schade aan deur-of contactslot.

Comment

Geen schade..

Comment

En de bijbehorende website..
                                                  http://polenschluessel.de

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                    dikke bak Ronald! Ik zat even te kijken wat er nog extra uit die motor te halen is maar dat valt tegen zie ik.
                                                    Ach en 1:7 is al onvoordelig genoeg he ;-)
                                                    Hey Dick, ja lekker ding. Is gewoon atmosferisch blok dus een chip helpt niet echt. Maar je mist ook niks. Als het sneller
                                                    moest gaan was ik wel voor een RS6 of M5 gegaan! Je moet wel uitkijken als je een keer niest rij je 30 km harder.

Ach mijn auto onkosten vergoeding maakt dit wat makkelijk. Verleden week veel korte ritten en dan kruipt het wel naar 1:6. Boeit niet.

Ben net in Kopenhagen aangekomen, misschien toch een keer rijden ipv vliegen. V-max beperking heeft eerste eigenaar eruit laten halen, zou nu 280 moeten lopen. Mijn gps record is 259 met de S2000, dus dat moet beter kunnen in Noord Duitsland.

Comment

Braakschade ??
                                                      Kijk even naar het filmpje... (

Mijn A6 was teruggevonden en is nu weer verkocht.
                                                      Met de originele sleutels, geen schade aan deur-of contactslot.
                                                      Kan filmpje ff niet kijken, zit in lobby hotel. Straks ff kijken. Ik heb je verhaal wel een beetje gevolgd. Wel akelig. Vind wel bijzonder dat verzekering premie toch relatief laag is gezien de problemen. Ik betaal nog geen 40 Euro voor wa+ maar wel met max noclaim.

Comment

Yep, dat betaalde ik ook, zelfs nog iets minder.

Overigens, ik weet niet of het uitlaatsysteem door de vorige eigenaar ook is aangepast maar anders is een FOX middendempervervanger een beter alternatief dan de huidige doorstroomremmer..

En dit http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/44689.phtml is een tip om te controleren of het bij jou goed werkt.
                                                        Foto's staan hier :
                                                        http://www.gummen.org/forum/showthre...i-A6-4-2/page9

Comment

Yep, dat betaalde ik ook, zelfs nog iets minder.

Overigens, ik weet niet of het uitlaatsysteem door de vorige eigenaar ook is aangepast maar anders is een FOX middendempervervanger een beter alternatief dan de huidige doorstroomremmer..

En dit http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/44689.phtml is een tip om te controleren of het bij jou goed werkt.
                                                          Foto's staan hier :
                                                          http://www.gummen.org/forum/showthre...i-A6-4-2/page9
                                                          Er zitten supersprint dempers op dus ik vermoed dat dit wellicht is aangepakt. Maar zal eens kijken. Vind trouwens dat geluid erg beschaafd is. Pas boven 5000 toeren hoor je hem echt. Buren zijn me vast dankbaar.

Comment

Help jij die jongen z'n lol ff om zeep met allemaal horror verhalen over hoe makkelijk ie wel niet te jatten is...

Comment

Volgens mij is het meer er voor zorgen dat ie er nog lang plezier van kan hebben JC. Ik zit verbaasd naar die Polensleutel-site (ze hebben wel humor) te bekijken. Ik had wel gehoord/gelezen dat het makkelijk ging, maar zo makkelijk...

Maar het is wel een fraaie autobahn-cruiser S2K. Mooi setje ook samen met de Honda.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                                                                Help jij die jongen z'n lol ff om zeep met allemaal horror verhalen over hoe makkelijk ie wel niet te jatten is...
                                                                Beter mee verlegen dan om verlegen

Nee, hosanna roepen en twee weken verder is de auto foetsie en lopen we weer met z'n allen tips te geven hoe je het kan voorkomen/ moeilijker maken.

Da's lekker logisch....

Comment

Working...
                                                                X