Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Giulia 1750 (1966)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alfa Giulia 1750 (1966)

Sommigen hier weten het al, maar ik heb vorige week een Giulia gekocht.
    Nogal snel, 4 dagen na verkoop van de MG B GT :-), maar als een auto klopt, moet je snel zijn.
    Deze klopt voor mij en is zoals ik hem leuk vind.

Het gaat om een vroege Giulia met later ingebouwde 1750 motor (circa 120pk).
    Zeer mooie conditie. 10 jaar geleden gerestaureerd door een expert. Leren bekleding.

Hier enkele foto's. Ik moet hem nog ophalen en importeren, dus het duurt nog even voor ik ermee kan rijden.
    Later dus meer over deze roffelende beauty! :-)

Foto720-IA3ANVXI.jpg

Foto720-8PGD4HLN.jpg

Foto720-E7LQYC48.jpg

Foto720-IUYBTCYC.jpg

Foto720-RO6HHA66.jpg

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Gefeliciteerd, wagentje ziet er patent uit!
    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

ik heb altijd gedacht dat dat wisselen naar een groter blok niet was toegestaan in Belgie. Ik kon nl. ooit om die reden een perfect 2.0L M10 blok kopen die uit een Belgische BMW 1602 Karmann cabrio was gehaald wegens niet conform kenteken. Is de achteras overbrenging ook aangepast aan de 1750 motor?
      Verder is die Juul een mooi karretje.

Comment

Gaaf ding! Proficiat.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Gefeliciteerd, mooie Giulia! Had 't viavia vorige week al vernomen.
          Ziet er heel netjes uit, en de leren bekleding en 1750 motor lijken mij pluspunten.

maar als een auto klopt, moet je snel zijn vóórdat Ar 'm koopt.
          :-)
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Wat een mooie waguh....
            STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
            WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Qua looks legt de juul het natuurlijk wel af tegen een Berlina, de 1750 motor compenseert dat maar ten dele. ;-) Gefeliciteerd dus!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tazio Novante Bekijk bericht
                Qua looks legt de juul het natuurlijk wel af tegen een Berlina, de 1750 motor compenseert dat maar ten dele. ;-) Gefeliciteerd dus!
                lol, sure. :-)
                Thanks!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                  ik heb altijd gedacht dat dat wisselen naar een groter blok niet was toegestaan in Belgie. Ik kon nl. ooit om die reden een perfect 2.0L M10 blok kopen die uit een Belgische BMW 1602 Karmann cabrio was gehaald wegens niet conform kenteken. Is de achteras overbrenging ook aangepast aan de 1750 motor?
                  Verder is die Juul een mooi karretje.
                  Geen idee. De auto komt uit IT, is naar NL gegaan (kreeg daar een gereviseerde 1750 motor en de restauratie), toen naar BE.
                  Nu dus weer terug naar NL.
                  Auto rijdt heerlijk (schakelt als warme boter) en klinkt Super met de K&N luchtfiltertjes erop.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Knappe aanwinst. Ik vond de MG mooier en aparter, maar dit oogt als een fraai exemplaar die helemaal bij jou past. Ik had zelf een ander soort leer gekozen tijdens zo'n restauratie denk ik. Dit lijken meer XK140 stoelen zo, maar da's persoonlijk. Was de originele kleur ook wit of is 'ie tijdens de restauratie in een andere kleur gespoten?

Comment

Knap wagentje. Laat Harry maar schuiven.
                      ---------------------------
                      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Mooi recht ding, Harry! :-)
                        rechtisrecht.jpg

Comment

[email protected]
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ah, goed bezig, OOPS! Het "follegus mij heppie een chiquita gekog, hoah" is al een tijdje geleden, werd weer tijd!

Mooi ding, Harry.
                            Hoe heb je nou gezorgd dat je naamgenoot met minder letters achter het net vistte?
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Geen idee. De auto komt uit IT, is naar NL gegaan (kreeg daar een gereviseerde 1750 motor en de restauratie), toen naar BE.
                              Nu dus weer terug naar NL.
                              Auto rijdt heerlijk (schakelt als warme boter) en klinkt Super met de K&N luchtfiltertjes erop.
                              Met een beetje mazzel krijg je het bij de export naar B ingeleverde kenteken weer terug.
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Strakke bak Harry!
                                Veel plezier ermee.
                                Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                  Knappe aanwinst. Ik vond de MG mooier en aparter, maar dit oogt als een fraai exemplaar die helemaal bij jou past. Ik had zelf een ander soort leer gekozen tijdens zo'n restauratie denk ik. Dit lijken meer XK140 stoelen zo, maar da's persoonlijk. Was de originele kleur ook wit of is 'ie tijdens de restauratie in een andere kleur gespoten?
                                  Volgens mij zijn dit gewoon de originele stoelen en zijn ze alleen bekleed met nieuw (mooi) leer.
                                  Dus ik zie het probleem niet.
                                  In Giulia's zitten gewoon zulke stoelen en geen kleine sportkuipjes.

Auto was altijd al wit.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Had het al ff terug gehoord vanuit Maastrikkie, maar netjes hoor Har! Kom je op de [email protected] als je em gaat halen?
                                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ha,die Harry;

Fraaie aanwinst, gefeliciteerd.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Super mooi ding Harry!! Toch wel min of meer mijn droomauto (min of meer, omdat ik rood een tikkie gaver vind, hoewel wit ook niet verkeerd is natuurlijk).
                                        Heb je meer foto's van de details?
                                        Groeten,
                                        Bats
                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Mooi ding, veel leuker dan de MG als je het mij vraagt. Geniet ervan!

Comment

Leuk hoor, gefeliciteerd!
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Thanks!

@Bats:
                                              Hier nog wat foto's. Motorruimte en kofferruimte zijn nooit gerestaureerd, dus 49 jaar oude verf.
                                              Ziet er nog prima uit.

Foto720-4JLS3YP4.jpg

Foto720-Z34DWNYH.jpg

Foto720-WILZ7RVW.jpg

Foto720-VBWG7VET.jpg

Foto720-UQWW3VNS.jpg

Foto720-TQZHE8VZ.jpg

Foto720-TDEZTNAV.jpg

Foto720-SLVEU8DK.jpg

Foto720-RDGGGMBY.jpg

Foto720-PQN6POSA.jpg

Foto720-KJ44UYPJ.jpg

Foto720-IY38ZRGW.jpg

Foto720-INIFYWYR.jpg

Foto720-GLHN6YQP.jpg

Foto720-CPSCHDHQ.jpg

Foto720-C6XUM6FL.jpg

Foto720-BUKMF8DY.jpg

Foto720-BLZSY8CV.jpg

Foto720-ZUO7Q4B7.jpg

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Proficiat! Gave Giulia.

Comment

Erg mooi alfatje!

Gefeliciteerd.

Hebben er ooit wel gordels ingezeten?
                                                  Want ik zie wel een gat in de vloerbedekking, en een ophangpunt aan de zijkant.
                                                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Mooi Alfaatje Harry, gefeliciteerd!!

Comment

Gefeliciteerd, Harry.

Bijna net zo mooi als deze :-)

DSC03335.JPG

DSC03336.JPG

Comment

Ja, mooi ding. Wit is altijd goed op een Juul.

Comment

Knap wagentje Harry!
                                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Gaaf! Onderkant in de tectyl? Ziet er verder nog heel strak uit, kijk zelf ook met een schuin oog worden ook steeds zeldzamer...

Comment

Onderkant ziet er nog erg goed uit, voor zover ik het kon zien, zonder brug. Ook veel fusees en rubbers in onderstel zijn recent vervangen.
                                                              Daarnaast ken ik het bedrijf dat de auto (~10 jaar geleden) heeft gerestaureerd en aangezien hij er nog erg goed uit ziet, durf ik het wel aan.
                                                              Er is heus iets op te merken aan de auto hoor, maar geen roest of volgeplamuurde dorpels of spatborden.

De meeste echt mooie Giulia's in de prijsklasse van 10-15K zijn 1300Ti's. Eentje met een dikkere motor in goede conditie (en niet TE stoer) is lastiger te vinden.
                                                              Ik vind deze precies goed met de zeldzame bumpers (zonder rozetten) en de 1600 Super grille.

Ik zou het dashboard eigenlijk wel willen ombouwen naar Ti Super, maar de Alfa 2600 klokken zijn lastig te vinden heb ik gemerkt of erg duur
                                                              Voor de rest lijkt hij al bijna op een Ti Super namelijk.
                                                              Dus ik ga maar wennen aan die lint-teller en dat mini-toerentellertje.

Carbs moeten eens worden afgesteld. Misschien waag ik mezelf daar wel aan.
                                                              Eerst maar een Italian tune up proberen, want de auto heeft niet veel gereden de afgelopen 2 jaar.
                                                              Tevens enkele krasjes/steenslag die ik bij wil werken, maar dat zijn echt puntjes op de i.

O ja, ik wil gordels monteren. Dat zou moeten kunnen. Of ze erin zaten weet ik niet.
                                                              Ik moet even op zoek naar mooie gordels die bij het interieur passen. Bij voorkeur 3-punts.
                                                              Tips zijn welkom.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ziet er netjes uit. Helemaal goed hoeft het wat mjj betreft niet te zijn. Het is leuker om de auto beter te maken. Het eindresultaat telt.
                                                                Hoeveel zijn er nu van op Gummen?

@Eddie
                                                                Ik heb vorig week naar een Heckflosse gekeken. Auto is wel erg krokant, ondanks het mooie interieur en goede techniek. Ik laat het nog even bezinken.
                                                                8.2 met supercharger?

Comment

Working...
                                                                X