Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Giulia 1750 (1966)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opgelost dan denk ik Veloce. Het was een 1600 Super van 1965 waar we mee reden. Wat een kennis zit hier toch.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Ondanks de slechte voorspellingen, zijn we toch gewoon in de Giulia op vakantie geweest en dat was de beste beslissing ooit.
      Die voorspellingen kloppen namelijk voor geen meter en we hebben dus prachtig weer gehad.
      1 dag motregen en een fikse bui onderweg. Verder droog, warm en zonnig.

De auto was uitgebreid nagekeken en er was weer van alles aan gedaan om evt risico's te beperken.
      Toch neem ik altijd allerlei gereedschap mee, want het is wel een auto van 52 jaar oud.
      Alles ging echter goed, dus ik had alleen wat olie en kvs nodig om bij te vullen. En benzine uiteraard.
      Op binnendoor weggetjes verbruikt hij rond de 1:8. Op lange afstanden is 1:9,5 en soms zelfs 1:10 haalbaar.
      We rijden dan steeds 120-130km/u echte km's (volgens de navi). Dat is 140 op de teller.
      In totaal 2533 km gereden in anderhalve week.
      Voor de Gotthard kwamen we op de heenweg wel in een file terecht en daar werd de motor wel erg warm. Toen gooide hij er wat KVS uit (halve liter ongeveer), dus die heb ik bijgevuld.
      Als de file iets langer had geduurd, had ik naar de vluchtstrook gemoeten om auto uit te zetten. Nu kwamen we hier mee weg. Kachel op standje sauna.

Hier nog wat sfeerbeelden:

Juul2.jpg

Juul3.jpg

Juul1.jpg

Juul4.jpg

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• En hier nog een filmpje.

p.s. Nee, het zijn geen pats-handschoenen. Het stuur is onaangenaam hard en je krijgt dan gewoon last van je handen op langere ritten.
        Luxe autohandschoenen kosten 100 euro ofzo, dus ik heb gewoon vintage wielrenhandschoenen gescoord voor een paar tientjes.

Last edited by Harry; 31-05-18, 11:25.

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Herkenbare weg
          Ik vind het torretje onder belasting niet helemaal lekker klinken( maar dat kan ook door de microfoon komen..)
          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Komt door camera en mic in auto denk ik hoor.
            Klinkt prima IRL.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Gaaf man, vooral die handschoenen. Maar daar mag ik uiteraard geen grapje over maken
              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Mooie rit. Ik heb in de Berlina een houten stuur zitten dat ook niet echt lekker aanvoelt op lange ritten. Maar dat trotseer ik gewoon ;-)

Comment

• Gaaf. Hoe reageert de plaatselijke bevolking op deze auto? Kan me voorstellen dat men dat daar mooi vindt.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                    Gaaf. Hoe reageert de plaatselijke bevolking op deze auto? Kan me voorstellen dat men dat daar mooi vindt.
                    Die ruilen graag kralen en spiegeltjes.
                    En ze zijn uitgenodigd om met de stamoudste een gezamenlijk diner te nuttigen...

Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik had niet gedacht dat Harry zó ver was gereden met dat apparaat.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Als je in Italië met zo'n auto rijdt, dan is iedereen je vriend idd.
                        Iedereen heeft positieve herinneringen aan zo'n Alfa, dus het opent gewoon echt deuren.
                        Sommigen vinden het ongelooflijk dat je helemaal vanuit Ollanda naar daar bent gereden

Veel leuke reacties ontvangen en veel duimpjes gezien onderweg.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ja, die reacties op zo'n auto zijn daar echt leuk. Toen ik met m'n Spider 1300 Junior naar de MM ging ben ik daarna doorgereden naar de niet zo toeristische woonplaats van mijn zuster en zwager toendertijd. Ik ben daar een paar keer samen met m'n zwager met de Spider op pad geweest naar wijn cantina's in de omgeving om inkopen te doen. Mijn zwager keek z'n ogen uit dat ik op willekeurig rotondes voorrang kreeg van Italianen en oude vrouwtjes stonden te applaudisseren langs de kant van de weg...

Comment

• Herkenbaar had ik ook toen ik met de berlina in italie was. Overal word je aangesproken en krijg je verhalen van "mijn oom had ook een 2 liter", en "mijn vader had er zoeentje".
                            Een keer bij het tolhuisje zei de beambte dat in italie alleen maar bazen in een berlina reden vroeger. "Are you a boss?" Vroeg hij toen .-)

Comment

• Leuke tripjes zo met de Juul! Prettig ook dat je het gereedschap vooral als verzekering meeneemt. :-) Ga dit jaar voor het eerst zonder Alfa naar Italië, is voor mij toch een beetje een gevoel van respectloosheid. Want inderdaad heb je het idee dat daar alles gewoon klopt met zo'n 105je. Er is onmiddellijk wederzijds respect met de bevolking. Maar ergens ook wel het gevoel dat het langzaam aan zonde aan het worden is om écht lekker over de passen te jakkeren. Ze doen bij mij toch wel een jasje uit tijdens zo'n trip. Maar goed, kijken of ik heimwee naar de Berlina krijg als ik met de SLK boven op Stelvio sta.

Comment

• Een auto gebruiken waar hij voor bedoeld is, geweldig !

Comment

• Blijft een mooi ding. Zeker om af en toe mee door het thuisland te brullen.

Comment

• Is dit de Gummen-versie van Harry's Garage?
                                    ;-)

Leuk om te zien dat de auto gebruikt wordt waarvoor hij ooit gemaakt is.
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Tja geen nieuws is goed nieuws.
                                      De auto is echt super nog steeds.

Vandaag weer nw APK voor de komende 2 jaar en alleen maar complimenten v/d garage over hoe mooi de auto incl onderkant eruit ziet :-)
                                      Kosten 19,95.

To do: diff-olie verversen en pakking vervangen ivm wat olielekkage daar.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• lekker gegumd op CPZ afgelopen zaterdag tijdens Spettacolo Sportivo.
                                        Ging lekker en een paar snellere auto's ingehaald ook, dus dat is altijd leuk.
                                        De echte racers op (semi)slicks kan ik uiteraard niet bijbenen met de Giulia.

De auto houdt het verbazingwekkend goed ondanks de warmte. Zowel banden als remmen bleven het beide prima doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Leuk hoe je de wagen met respect voor de techniek maar toch vlot over het circuit laveert.

In de spiegeling van het raam lijkt trouwens af en toe net alsof je hand 40 cm teveel naar rechts gaat

Comment

• Gaaf, met een oude Alfa op het circuit. Ding doet het helemaal niet verkeerd qua snelheid en geluid.

Comment

• Leuk filmpje zo! Blijven toch opmerkelijk veelzijdige en redelijk compromisloze auto's.

Comment

• Dit is dus een Alfa van 53 jaar oud he? Grotendeels origineel op Alfaholics-veren en iets rappere motor (1750) na.
                                                Dat merk was toen echt zijn tijd vooruit. Zo zonde dat het nu een beetje achteraan mee probeert te sukkelen...
                                                Gelukkig zijn veel klassieke Alfa's bewaard gebleven dus kunnen we hier nog van genieten.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Als kleine jongen vond ik het geluid van de Alfa Giulia al geweldig, en dat is nog steeds zo.
                                                  Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• De Giulia krijgt nieuwe wielen.
                                                    Ik heb dezelfde wielen gekocht als dat Veloce op zijn Giulia heeft. 15" lichtmetaal van Classic Alfa.
                                                    Beetje TZ-style, maar dan met clips voor wieldoppen. Welke doppen ik neem, weet ik nog niet.
                                                    Morgen banden overzetten en even wielen passen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Doppen ook gekocht en de wielen zitten eronder.
                                                      Staat helemaal super, vind ik.

Giulia_wheels.jpg

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Staat wijs man, echt een dikke auto, wil ik graag een keer mee rijden.
                                                        Wanneer komen Maartje en jij ons ophalen met de Alfa en de Ferrari ;-)

Comment

• Die Alfa is skitterend hoor.
                                                          Komt goed uiteraard.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ha, die Harry;

Staat inderdaad geweldig mooi. Welke maat en merk banden heb je er nu onder?
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

• De wielen zijn ClassicAlfa wielen in 5,5JH x 15".
                                                              De banden zijn Pirelli P4 in 185 breed 65 hoog.
                                                              Last edited by Harry; 19-02-20, 12:53.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dat smoelt geweldig Harry!
                                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Dat ziet er prachtig uit. Helemaal af. Voor mij is en blijft dit model Giulia de ware Alfa.
                                                                  Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

Working...
                                                                  X