Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW i3 BEV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW i3 BEV

i3 BEV
    Arravanigrau met stoffen Neutronic Aragazgrau interieur.

Opties:
    comfort pakket Advance
    Warmtepomp
    Snellaadpakket

Verder heb ik zelf andere velgen gekocht, en de spiegelkappen in i3 blauw laten wrappen.

BMW i3 BEV.jpg
    BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Prima auto voor dagelijks denk ik.
    Ik ben benieuwd naar de praktijk-ervaringen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Warmtepomp? Is dat de optionele wasdroger?

Gefeliciteerd, ben ook benieuwd naar jouw dagelijkse ervaringen. Bij mij begint het laden steeds meer routine te worden, maar die kabel blijft een gehannes.

Comment

Gefeliciteerd!

Die warmtepomp optie kende ik nog niet.
        Die velgen zijn zeker mooier dan de standaard wielen!
        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Die warmtepomp is een optie die zorgt dat in de winter/zomer je auto vast voorverwarmd/gekoeld wordt (via app je vertrektijd instellen), als de auto nog aan de stekker staat. Hiermee voorkom je dus dat je onder het rijden (vanuit de accu) je interieur moet verwarmen/koelen, wat ten koste van je range gaat. Het zorgt er dus simpelweg voor dat je verder op een acculading komt. Voor een EV erg handig, al zeker als er geen REX in zit.

Nu een week oud. Tot zover zeker geen klagen, ik moet wel wennen aan de schakelknop aan het stuur. Mijn hand gaat nog vaak automatisch naar rechts, waar de schakelpook zat. Wat verder opvalt is dat je onder een bepaalde snelheid, zonder voet op de rem kunt wisselen tussen voor en achteruit. Vaak rijd ik blijkbaar nog te hard een kant op, en schakelt de i3 wel in de neutraal, maar niet in de voor- of achteruit. Waarschuwingsmelding op dashboard, en (wat erger is) de i3 loopt in neutraal natuurlijk veel harder (in versnelling remt hij met gas los) door. Dan moet je snel je voet op de rem zetten. Als ik BMW een tip zou mogen geven; of niet de mogelijkheid geven te wisselen van richting zonder voet op rem, of veiligheid op een iets hogere snelheid zetten. .

Over de velgen ben ik ook zeer tevreden. de 19 inch velgen van bmw vind ik niet mooi, de 20 inch te groot (en duur). Dit is 19 inch, en mooi wat anders dan de standaard. Spiegelkappen in blauw bevalt ook goed, maar dit had als voorname reden de herkenbaarheid van mijn auto. We hebben namelijk 2 identieke op onze zaak.

Comment

Leuke iPod op wielen. Velgen staan hem goed.

Comment

Cool ding. Deze is zonder range extender? Gebruik je hem dan voornamelijk/uitsluitend voor woon-werkverkeer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                Cool ding. Deze is zonder range extender? Gebruik je hem dan voornamelijk/uitsluitend voor woon-werkverkeer?
                Ja, dat klopt. Ik rij er voornamelijk mee tussen onze vestigingen en thuis. iig niet meer dan 50-60 km/dag en ruim binnen z'n range van 100 km. Laden doe ik 's nachts op de zaak a 4ct/kwh.

Comment

Jij slaapt op de zaak?

Ontzettend goed gebruiksding, zo'n i3, imho.
                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Een kleine 1000 km gereden inmiddels.

Om te starten met de mindere zaken; hij gaat behoorlijk stug over drempels. Helaas hebben we die nogal in NL. Daar moet ik duidelijk rustiger overheen, dan met de Caddy. Aan/uit knop. Soms moet ik voor uitstappen meerdere keren op die knop drukken voordat alles uit gaat. Heb nog geen systeem hierin ontdekt, soms gaat het namelijk wel met 1 druk. De wegligging/windgevoeligheid bij 140-150 is niet al te best... Maar goed, wat wil je met die fietsenbanden erop :-). Voor mijn smaak zou het remmen met het gaspedaal wat harder mogen. Ik begrijp dat dit veiligheid is, maar toch is het vaak zonde dat je normaal moet bijremmen. Verder is er soms minder remvertraging bij gas los, dan normaal. En dat is vervelend... Heeft volgens mij te maken met stuuruitslag, maar toch gebeurt dit ook zonder.

Voor de rest rijdt het briljant! Ik hoef gelukkig niet naar de range te kijken omdat ik toch minder dan 100km per dag doe, dus veel km's volgas. Zo ook gisteren, even met de familie ijs eten bij Clevers. plankgas op de autoweg (tesla ingehaald hehehe) een whopping V-max van 152 km/u. Maar met de wind van gisteren, was dat niet echt prettig. Conclusie van ons vieren was dat de i3 daar inderdaad niet voor gemaakt is.

Maar tot 120 erg veel fun! Stuurt heel erg direct (even wennen), en naar mijn mening best strak. Heerlijk acceleren, ook de bocht uitkomend. Bij nat of ongelijk wegdek levert dat een knipperend dashboard op ala TSM in de M5 hahaha. Kom ik gelijk bij een groot minpunt uit. De anti-slipregeling is valt niet (volledig) te de-activeren zoals in de meeste BMW's. Best wel triest, want volgens mij kan je er best goed mee driften.... Als iemand het nummer van de ASR zekering weet, hoor ik het graag!

Conclusie so far; top! De meesten in mijn omgeving reageerden nogal sceptisch op de i3, maar iedereen is enthousiast als ze een keertje (mee) mogen rijden.

oja, range is 120 km met een normale "doorrij" rijstijl. Als je zuinig gaat rijden moet 130-140 goed te doen zijn. De laatste 10km op de display zijn in werkelijkheid eerder 20...
                    Last edited by Murphmeister; 22-06-15, 10:01. Reden: aanvulling

Comment

Zag er vandaag weer een rijden. Zelden zo'n lelijk hok gezien.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik kan me voorstellen dat je enthousiast bent over een nieuwe wagen, maar ik heb zo'n beetje op alle fronten een tegenovergestelde ervaring met die i3.

Niet om lullig te doen, want smaak speelt ook een rol als het om looks gaat. De rijervaring was echt compleet anders bij diegene die ik heb gereden.
                        Misschien had ik wel een exemplarisch slechte getroffen. Kan natuurlijk ook.

Comment

Kan misschien ook met referentiekader te maken hebben? Ik zeg Caddy...
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

LOL @ traction control systeem.
                            Nou dan kun je er wel mee driften hoor, moet je gewoon eventjes rammen op de balans, dan is er geen houden meer aan en komt ie wel.
                            Hij kan toch wel half uit denk ik ?
                            Tegen flink insturen gas los en linkervoet rem kan geen TCS op eigenlijk
                            Nou, veel plezier ermee. 4ct/kWh is niet duur
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Guys,

Zag er vandaag weer een rijden. Zelden zo'n lelijk hok gezien.
                              Niet bepaald een schoonheid nee. Maar om nu te zeggen dat je zelden zo'n lelijk hok gezien hebt, ik geloof dat niet.

Niet om lullig te doen, want smaak speelt ook een rol als het om looks gaat. De rijervaring was echt compleet anders bij diegene die ik heb gereden.
                              Geen idee hoe dat kan. Give it a 2nd try, en verwacht geen Maserati is wellicht een optie :-)

Kan misschien ook met referentiekader te maken hebben? Ik zeg Caddy...
                              He! Die Caddy (type 2 geloof ik) is anders wel de beste race / bestelwagen ever!!!11!

Het blijft een EV, daar hoef je geen top stuurprestaties van te verwachten ala een sportauto. Maar, maar met in gedachte alle verkrijgbare EV/plugin meuk, rijdt het verdomt goed.

@ TSM; Dankzij de windbusiness (en de vergrootte grenscapaciteit) krijgen wij nu soms geld uit 's nachts voor het laden... 4 ct/kwh is dan ook max.

Comment

Update:

16k km op de teller, Canvas komt uit de achterbanden, tijd voor nieuw rubber!

Comment

Het beschikbare koppel wordt het gebruikt merk ik.

Comment

Working...
                                  X