Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E38 750il 1995

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Mooi werk.

QP bevalt goed?

Comment

Ha, die Squadracorse;

Goed bezig, leuk om te lezen. Ik verbaas me een beetje over het wiel op de foto: volgens mij is dat namelijk enkel op de E60/61 geleverd en komen de ET-waarden niet overeen met die van een E38. Misschien is het met spacers opgelost op het plaatje?
      Scherven brengen gelul.

Comment

Ik zal het eens vragen. Ik begreep dat ze redelijk zeldzaam waren en ik vind ze wel mooi (velgentik), maar geen idee waar ze toe behoren. Heb je inmiddels een waardige opvolger kunnen vinden?

Scuderia, de QP blijft heerlijk. Eigenlijk is de V12 ook een superluxe zware TGV en heeft de Maser het voordeel dat het geluid simpelweg verslavend blijft werken (en stoelen zitten heerlijk). Het zijn beiden niet echt sportieve auto's, maar dat is in mijn geval prima. Alhoewel onderhoud QP dit jaar beetje tegenviel, zal ik er volgend jaar geen 30k km's meer mee doen omdat de volgende klus dichterbij is en dat is misschien wel beter voor de auto.

Comment

Ha, die Squadracorse;

Nee, nog geen opvolger gevonden. En het is nog maar de vraag of die, vergeleken met de Bismarck, het predikaat 'waardig' ook waardig zal zijn. Kijk wel rond via de diverse online kanalen, maar heb mijn hoofd er momenteel ook niet echt naar staan.
          Scherven brengen gelul.

Comment

De 20 inch style 32 van de e65/66 vind ik mooi. Je zou op een zaterdag langs kunnen rijden om te passen en je een setje te laten aansmeren :-)
            8.2 met supercharger?

Comment

@HansV, volgens mij is elke auto die je zelf kiest waardig. Volgens mij zitten er in elke auto wel leuke eigenschappen die je eerst geeneens zou opmerken.
              :-) dankjewel Ar, maar 20" gaat het niet worden. Ik wil zo min mogelijk aan de rijeigenschappen klooien en deze soort van standaard laten. Alhoewel ze er nog best goed onder staan (onverwacht)(maar volgens mij heb ik al de style32 maar dan 17"). Momenteel helpt de hoeveelheid lucht in de banden ook mee aan de beleving dus ik laat ze op 17/18.

style32-20.jpg
              Last edited by squadracorse; 28-10-15, 14:52.

Comment

Ha, die Squadracorse;

Oorspronkelijk geplaatst door squadracorse Bekijk bericht
                ....volgens mij is elke auto die je zelf kiest waardig ....
                Helemaal waar. Ik doelde dan ook eerder op de waardigheid die limo's als de E38 van nature verspreiden.
                Die 20" zou ik persoonlijk niet onder een E38 monteren. Qua looks is het ieder het zijne (mijn keuze zou het niet zijn....) maar ik zou vrezen de balans tussen handling, weggedrag en comfort te veel te verstoren. Met de (8 & 9x18) Style 32 die er nu onder zitten is er nog een fatsoenlijke wang over en daar is het onderstel toch ook mede op afgesteld. Ik heb nog wel eens een bredere (275/40) achterband overwogen, maar daar is het nooit van gekomen. Zou wel moeten passen.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Hoppa, inmiddels heeft het onderhoud de aanschafprijs officieel overstegen :-) maar hij rijdt dan ook helemaal goed nu. Toch wel gaaf om het in stapjes gedaan te hebben. Van beter ademhalen, naar trillingloos rijden. Elk stapje verder een stapje beter. Ik vind hem wel veel mooier dan de SWB versie maar wellicht al oogkleppen op.
                  De voortrein is dus vernieuwd en opnieuw uitgelijnd (was achter ook niet meer oke). Ook gaaf om mee te kunnen kijken (en luisteren) tijdens het sleutelen, dat doen Lennard en Fabian super. Nog een paar ritten en dan naar de winteropslag. Dit jaar alleen nog de motorruimte schoonmaken denk ik. Velgen komen inderdaad van de nieuwere 7 HansV. Volgend jaar komt het hemeltje (zwart). Was wel aan het kijken voor een G volgend jaar, maar wilde ook nog iets met de Giulia doen omdat die al veels te lang stof staat te happen. Echter nodigt het verhaal van een asa compressor ook wel uit, maar weet niet of dan ook in een 7 verstandig is want dan zou ik er twee hebben, of misschien juist wel. Dus maar eens berekenen (wil niet meer dan 10% uitgeven aan auto's per jaar) en kijken.

Comment

Working...
                  X