Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo SZ (ES30)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik zie er heel af en toe in Hengelo nog wel eens een rijden, maar zijn natuurlijk super zeldzaam idd. Blijft een mooie verschijning, Gummen zal nooit meer helfzelfde zijn ;-)

    Comment


    • Als je nu deze foto's ziet........., wat een afschrijfelijk gezicht zijn de gele nummerplaten toch eigenlijk

      Comment


      • Dat het ding toch nog verkocht is met die scheve koplampies hè....
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • Hij is veilig aan gekomen :-)
          Attached Files

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • Wat moet zo'n vent met die ouwe lijken. Laat 'm eens een fatsoenlijke auto kopen.

            :-)

            Comment


            • Schilderstape? Snel verwijderen voordat de lak meekomt!

              Comment


              • Mooi detail: de Belgische rolluiken in de achtergrond :-)

                Goh Harry, toch wel heftig dat ie weg is, dat Gummen-icoon.
                Well Brian... I'm opening a boutique!

                Comment


                • Sow, mooie Spider heeft die gast. Goed terecht gekomen dus.

                  Comment


                  • Een heel goede vriend van mij zei ooit: "Als je het doet dan krijg je spijt..., maar als je het niet doet ook!".

                    Dat zal ook gelden voor de verkoop van de SZ denk ik zo maar.
                    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                    Ja Jappen roesten nog steeds !

                    Comment


                    • En zo is't. Tijd voor wat anders. Opvallend veel positieve reacties op de SZ nu die weg is overigens... :-)

                      Comment


                      • En terecht. Zoals Minuteman al zei, was dit een auto die inderdaad een echte droomauto was voor velen, inclusief mijzelf. Ik kocht een Alfa 75 omdat ik dan ook een beetje een SZ had. Zo hield je jezelf in positieve zin voor de gek. Dat deze SZ jarenlang deel uitmaakte van de Gummengoegemeente maakte Gummen ook een tikkie extra bijzonder. Ik bedoel, toen ik hier net kwam kijken zag je vooral nieuwe auto's die indruk maakten. De S3 van Rico, de M3 van Rutger, maar er zaten ook auto's tussen zoals de Martini van Dexter. Echte klassiekers in de dop, die toen ze nieuw waren gewoon een hoger porno-gehalte hadden dan die S3, M3 of Evo's ooit hebben gehad of zullen gaan hebben.

                        De SZ was en is gewoon de overtreffende trap daarvan. Voor mij althans. Dus ja, het is best balen dat 'ie nu van Gummen verdwijnt, want ik ben niet snel jaloers op andermans bezit, maar ik benijd Harry wel dat hij een SZ voor de deur had staan, waarmee hij ook nog eens dingen deed die ik er zelf mee zou willen doen, zoals zijn trip naar Italië, een dagje Zandveurt en het zelf (leren) klussen eraan. Ook zijn Zagato verzameling voegde iets toe aan de SZ-liefhebberij. Het inspireerde mij om mijzelf ook meer te verdiepen in Zagato.

                        Kortom, dit is één van die weinige auto's die ik op Gummen zal missen. Het zijn maar auto's, maar de SZ had net dat beetje extra waar ik zo van houd. Ik heb genoeg minder met de Ferrari's 308/328's dan met de SZ. Alleen een mooie 308 GT/4 zou mij van mijn voetstuk kunnen brengen, de rest doet me weinig. Niet dat ik ze niet leuk vind, maar de SZ was in mijn optiek meer bijzonder en zal dat altijd blijven.
                        Last edited by Dennis Cavallino; 09-03-13, 09:33.

                        Comment


                        • Harry, hoe heb je 't ons kunnen aandoen om die auto weg te doen!
                          The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                          Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                          I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

                          Comment


                          • Na wat gedoe met de remslangen (staalflex is beter maar mocht niet, dus rubber slangen terug), is de SZ goedgekeurd en hij zijn Belgische kenteken : 1-EUY-559.

                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)



                            Comment


                            • Geen geld meer over voor een gepersonaliseerde kentekenplaat hè....
                              Veritatis simplex oratio est

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                Na wat gedoe met de remslangen (staalflex is beter maar mocht niet, dus rubber slangen terug), is de SZ goedgekeurd en hij zijn Belgische kenteken : 1-EUY-559.
                                Om diezelfde reden ben ik ooit cheap aan een M10 bmw-blokkie gekomen. Dat ding had maar 6000km na revisie gereden. De nieuwe Belgische BMW 1600-2 voll-cabrio eigenaar kreeg bij de kenteken keuring te horen dat er geen 2.0L blok in zijn auto mocht zitten....
                                Die Belgische keuring is echt ongelofelijk streng.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Na wat gedoe met de remslangen (staalflex is beter maar mocht niet, dus rubber slangen terug), is de SZ goedgekeurd en hij zijn Belgische kenteken : 1-EUY-559.
                                  Gedoe met die leidingen, suf zeg...
                                  Dat is trouwens een kentekenplaat die bij de eigenaar hoort he, niet bij de auto. Als de auto wordt doorverkocht binnen Belgie krijgt hij weer nieuwe platen.

                                  Comment


                                  • De Belgische keuring is inderdaad nogal bizar, heb het toen mogen meemaken met de verkoop van de Coupe Fiat naar Belgie. Als je nog geen speling op de ophanging en defecte schokdempers had voor de test, dan heb je ze daarna wel Wat een pijnbanken moet die auto overheen

                                    Comment


                                    • Nou ja, alles ging goed gelukkig en ze waren zelfs onder de indruk v/d staat v/d auto.

                                      Ze gaven zelfs aan dat die stalen leidingen een upgrade waren en dus beter, maar toch moest er weer rubber op.
                                      We moeten dus blij zijn dat het in NL een stuk eenvoudiger gaat allemaal!

                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)



                                      Comment


                                      • Ha, die Gummers;

                                        Misschien is er in Belgica wel markt voor rubberommantelde staalflex remleidingen....
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • Hier maar even. Ik heb best een paar SZ's van dichtbij gezien, maar het was me helemaal niet bekend dat die dingen zo konden roesten.

                                          http://autocosmeticsdrachten.nl/foto...e/restauratie/
                                          ''Thank God for the internet experts''

                                          Comment


                                          • WTF. Die heeft jarenlang als golfbreker dienst gedaan of zo??

                                            Comment


                                            • Het is zelfs lastig om al snel een SZ zonder roest te vinden, roesten vaak onder de raamstijlen in en waar metaal op kunststof samen komt.
                                              Giulia 1600 Super '65
                                              Abarth 595 Competizione '15

                                              Comment


                                              • Ongelofelijk, roest op een 25 jaar oude Alfa...

                                                Comment


                                                • In dit geval wel, want de meeste exemplaren moeten hun eerste regenbui nog zien.
                                                  ''Thank God for the internet experts''

                                                  Comment


                                                  • lol, dit is al 5 jaar oud ofzo, maar okay.
                                                    Die auto rijdt weer vrolijk rond trouwens.

                                                    SZ's kunnen zeker roesten en het grote probleem is dat je het bijna niet kunt zien.
                                                    Als een SZ veel in de winter is gebruikt in regen, vrieskou en pekel (gelukkig maar een enkeling die dat stomme idee had), zou ik hem nooit meer kopen. Teveel risico dat zout etc onder het plaatwerk is gekomen en ellende gaat veroorzaken.
                                                    Een SZ die is gekoesterd als 3e, 4e of 5e auto, zoals het hoort, zal niet zoveel kans hebben op deze ellende. Maar je kunt dus zeker pech hebben.

                                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)



                                                    Comment


                                                    • Ik denk overigens dat dit typische roest is van een zomerauto die altijd binnen staat. Ik zie nl vooral roest op de raamstijlen en daar waar water blijft staan. Die auto's worden vaak nat (door een bui of door het wassen) weer binnen gezet en het water wat tussen kunststof en metaal zit droogt in een garage niet op. Dan kan het lekker invreten... Ik laat de auto altijd buiten opdrogen voordat ie weer de garage in gaat.

                                                      Comment


                                                      • Dat kan evt ook hoor, maar een SZ staat in een verwarmde garage natuurlijk. :-) Dat droogt prima.

                                                        Op Ferrarichat heb je ook mensen die hun F na elke rit wassen en dan weer in de garage zetten.
                                                        Dat doe ik juist niet.

                                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)



                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X