Maar eens een start maken in "Mijn auto" met de MG.
Wat er aan vooraf ging.
In de periode (begin 90's) dat ik als werkplaatsreceptionist werkzaam was bij een Alfa Romeo dealer hoorde daar ook een "auto vd zaak" bij. Omdat ik buiten de werkplaatsreceptie ook een verhuurtak had opgezet en in de verhuurvloot een Spider zat, nam ik die nog wel eens mee. In diezelfde periode leerde ik ook MdV kennen en als de weekenden de Spider binnen was, nam ik die mee om van mijn woonplaats Veenendaal naar Tholen te gaan. waar Miek al woonde.
Door de ervaringen met de Spider is onze voorliefde voor open rijden ontstaan. Toen ik dan ook verhuisde richting Tholen bleef die liefde voor open rijden bestaan. Daarnaast had ik het geluk een vrouw getroffen te hebben die ook nog van klassieke auto's hield. In eerste instantie zijn we op zoek naar een klassieke Spider gegaan met als voorkeur een Duetto of een Coda Tronca 1750, waarbij het geen bezwaar ws als daar het nodige restauratiewerk aan zou zitten . Gezien ons budget op dat moment en de troep die daarvoor te koop was, hebben we ons eens beraden en zijn we het beeld gaan verbreden. Daarbij kwam eerst een Triumph Tr4 of Tr4A in gedachten en niet veel later een MGB Tourer. (wel met chroom bumpers natuurlijk!!!)
Een vriend van ons trok toen nog maandelijks richting de VS om de nodige klassiekers in te kopen. Naast een groot aantal Lotus Cortina's MK1 en Mini Cooper Sjes, zaten daar ook veel MG's tussen. Op een gegeven moment kregen wij een bericht dat hij in San Diego een '72er MGB had gevonden die meer dan aan onze wensen voldeed. Qua prijs lag hij lager dan we in gedachten hadden en qua hardheid en compleetheid was het een prima restauratieobject. Geantwoord dat we in principe het eens waren en na een week of 6 kwam de MGB in Antwerpen binnen.
wordt vervolgd
Wat er aan vooraf ging.
In de periode (begin 90's) dat ik als werkplaatsreceptionist werkzaam was bij een Alfa Romeo dealer hoorde daar ook een "auto vd zaak" bij. Omdat ik buiten de werkplaatsreceptie ook een verhuurtak had opgezet en in de verhuurvloot een Spider zat, nam ik die nog wel eens mee. In diezelfde periode leerde ik ook MdV kennen en als de weekenden de Spider binnen was, nam ik die mee om van mijn woonplaats Veenendaal naar Tholen te gaan. waar Miek al woonde.
Door de ervaringen met de Spider is onze voorliefde voor open rijden ontstaan. Toen ik dan ook verhuisde richting Tholen bleef die liefde voor open rijden bestaan. Daarnaast had ik het geluk een vrouw getroffen te hebben die ook nog van klassieke auto's hield. In eerste instantie zijn we op zoek naar een klassieke Spider gegaan met als voorkeur een Duetto of een Coda Tronca 1750, waarbij het geen bezwaar ws als daar het nodige restauratiewerk aan zou zitten . Gezien ons budget op dat moment en de troep die daarvoor te koop was, hebben we ons eens beraden en zijn we het beeld gaan verbreden. Daarbij kwam eerst een Triumph Tr4 of Tr4A in gedachten en niet veel later een MGB Tourer. (wel met chroom bumpers natuurlijk!!!)
Een vriend van ons trok toen nog maandelijks richting de VS om de nodige klassiekers in te kopen. Naast een groot aantal Lotus Cortina's MK1 en Mini Cooper Sjes, zaten daar ook veel MG's tussen. Op een gegeven moment kregen wij een bericht dat hij in San Diego een '72er MGB had gevonden die meer dan aan onze wensen voldeed. Qua prijs lag hij lager dan we in gedachten hadden en qua hardheid en compleetheid was het een prima restauratieobject. Geantwoord dat we in principe het eens waren en na een week of 6 kwam de MGB in Antwerpen binnen.
wordt vervolgd
Comment