Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lotus Elise

Zoals in het andere draadje al aan bod is gekomen heb ik dit jaar een Lotus Elise gekocht: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=120

In die thread is te lezen hoe dat allemaal gelopen is. Nu inmiddels bijna een jaar in mijn bezit en veel plezierige kilometers achter de rug. Vandaag nog even op pad geweest voor wat foto's, dus gelijk maar draadje geopend om ze daar netjes in te zetten. Trouwens ook nog foto's die ik eerder gemaakt had erbij gezet.

Momenteel tijd voor nieuwe Yokohama Advan Neova's achter want die zijn ver op nu. Dan laat ik gelijk de Goodridge stalen remleidingen er onder zetten en haar ook nog even uitlijnen. Zal ergens begin januari gaan worden waarschijnlijk.

Leuke auto Stéphane, ik heb het andere draadje ook met veel interesse gelezen! Mooie foto's ook. Wordt tijd dat ik de Giulia ook eens aan een sessie onderwerp
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
      Leuke auto Stéphane, ik heb het andere draadje ook met veel interesse gelezen! Mooie foto's ook. Wordt tijd dat ik de Giulia ook eens aan een sessie onderwerp
      Dank je, Gijs. Ik vind het zelf erg leuk om auto's mooi op de foto te zetten, dus als ik je kan helpen door de Giulia eens op de foto te zetten laat het gerust weten.
      Dit geldt trouwens in het algemeen voor anderen die dit ook leuk zouden vinden. Zoals gezegd, ik vind het leuk om te doen

Comment

Prachtige foto's Stéphane!
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
          Prachtige foto's Stéphane!
          Dank je, Hans.

P.S. Wat doen die smilies hier op het forum? Dat viel mij ineens op...

Comment

Welke lachebekjes bedoel je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
              Welke lachebekjes bedoel je?
              In twee posts geleden zie ik ineens van die geel/zwarte rondjes op het forum staan. Die had ik hier nog niet eerder gezien
              Ik denk dat een van de admins vergeten is de smilies in dit recent geopende forum uit te zetten.

Comment

Dat is modernisme Stéphane :-)

Comment

erg gaaf zo'n Elise

heb er een aantal weken geleden mee gereden naar mijn zaak om deze daar te gaan poetsen......
                  in en uitstappen even thuis geoefend

het rijden was een belevenis.....wat een gifkikker zeg.......genieten
                  Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                  A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

gezien het feit dat Kwaazaar hier nog niet gepost heeft getuigt wel dat die niet meer meeleest.............
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Blijf het schitterend vinden, een Elise. Vandaag heb ik even proef kunnen zitten in een Elise van een collega. Die heeft hem pas uit de UK gehaald. Hij is toch nog wel wat spartaanser en onpraktischer als dat ik verwacht had... Maar hij blijft geweldig!

Comment

Blijft inderdaad mooi speelgoed, Nico

Vandaag erg mooi dagje rijden in de Eifel gehad met o.a. Allen, Joy en Tommy. En daar in de Eifel toch dit jaar op de valreep nog 2 rondjes Ring mee kunnen pakken. Om de reeks continu te houden vanaf 2000, waarin ik ieder jaar minimaal 2 rondjes heb gereden. Uiteraard ook met het dak open net zoals de rest van de dag. De sticker mag er dus op:

Comment

Mooi stukje scheuren de berg op, alleen mogelijk in een Elise:

Driving on to the Passo dello Stelvio with my Lotus Elise at 13-09-2005

Vanaf 4:30 heeft 'ie vrij baan :-)

Comment

Stelvio ben ik zelf niet zo'n liefhebber van eigenlijk. En dit soort dingen spreken mij ook niet echt aan, al dat gerommel met overig verkeer er om heen. Hier nog even filmpje van mijn auto:
                            Just a bit of an example of how my Elise sounds currently with the Lotus Motorsport exhaust and no other mods. Unfortunately it was rather busy, so also some...

En nog een grappige foto waarvan ik alleen de link kan plaatsen omdat anders het forum uit zijn verband schiet:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                              Stelvio ben ik zelf niet zo'n liefhebber van eigenlijk. En dit soort dingen spreken mij ook niet echt aan, al dat gerommel met overig verkeer er om heen.
                              Klopt, Stelvio is meer een kermis attractie dan een rij feest.
                              De laatste keer dat we er waren reden er een heleboel sloopauto's (czech wrecks oid) naar beneden, waaronder zelfs een Robin Reliant - zo'n driewieler.

Inhalen is alleen mogelijk zoals dat in het filmpje gebeurt: op hoop van zegen erlangs gooien en hopen dat de ander het doorheeft.

Vanuit de Stelvio kun je beter iets doorrijden en de Gabia doen, geen verkeer een tien maal beter rijden.

Mooie foto trouwens, leuk idee om een panorama te maken. Zal eens kijken of ik mijn Elly inkom, op dit moment zijn alle deursloten stijf bevroren ;-)

Comment

Even tijd voor wat updates, althans updates die er nu aan komen. Allereerst nieuwe achterbanden omdat dat nodig was. Wederom de Yokohama Advan Neova LTS's die er standaard onder zaten.

Dan de remmen. Ik heb nu Pagid RS42 remblokken voor de voor- en achterkant besteld:

Inclusief shims trouwens ook om ratelen te voorkomen. Verder dan nog stalen Goodrigde remleidingen met Castrol SRF remvloeistof. Schijven zijn nu nog goed en als ze op zijn koop ik alu belled discs bij EliseParts.com.

Dan het onderstel. Nu het standaard Koni-onderstel. Helemaal niet zo slecht, maar volgens Peter bij Van Sten wel een beetje versleten. Dus die gaan ook vervangen worden. In dit geval door Nitrons, 1-way adjustables:

Verder dan nog kleine motorisch tweaks. Niets bijzonders, omdat ik eigenlijk zo min mogelijk aan de motor zelf wil veranderen.

Een Sport (Trophy) 160 Throttle Body (52mm) en daarop dan een Hurricane luchtfilter kit:

En dan heb ik ook nog een nieuwe versnellingspookknop gekocht. De oude is helemaal beschadigd doordat de vorige eigenaar een ring had.
                                En omdat ik ergens op een foto had gezien hoe hij er origineel uitzag, heb ik een nieuwe besteld:http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_6121.jpg

Comment

Oke, cool!
                                  Wat levert zo'n throttle body op? Merkbaar meer pk's of betere response ofzo?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                    Oke, cool!
                                    Wat levert zo'n throttle body op? Merkbaar meer pk's of betere response ofzo?
                                    Rob Schouten had de volgende dynosheet van zijn Elise met dezelfde mods, althans hij had een Janspeed uitlaat - de mijne is een Lotus Motorsport. Daar kwam dus 140.4PK aan de wielen uit, oftewel 10-15pk meer.

Comment

Oke dan. Niet verkeerd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hey leuke mods Stéphane!

Comment

Throttle body en filter zitten er nu al op:

Toch wel ernstig hoe dat klinkt eigenlijk en het rijdt ook iets beter. Volgens de dyno dus iets meer vermogen, wat ik nog na moet laten meten.

Over paar weken dan andere onderstel, remblokken, remleidingen, ander stuurhuis (iets speling), aanpassing stuurhuis vanwege verlaging en nog wat spul. Verder dan nog de twin headlight conversion met xenon verlichting er achteraan. Dan gaat het de goede kant op
                                          Last edited by Stéphane; 29-01-09, 17:47.

Comment

Ondertussen op mijn Elise ook nog Nitron onderstel, Pagid remblokken en Goodridge remleidingen laten monteren. Was allemaal goed Afgelopen zaterdag met iemand bij Van Sten in gesprek geraakt die interesse had in een Elise. Zodoende rondje met hem gemaakt. En vanaf dat punt de onderhandelingen in gegaan. Daar zijn we gisteren uitgekomen en mijn Elise heb ik dus aan hem verkocht. Zaterdag gaat de overdracht plaats vinden.

Maar ik kan natuurlijk geen dag zonder Elise zitten. Dat snappen jullie ook wel. Vandaar dat ik zaterdag gelijk mijn nieuwe/andere Elise ga ophalen. Dat is een S2 Elise 135R. Meer foto's en verhalen volgen nog

Comment

WTF??

Gaaf man!
                                              Gefeliciteerd!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie wissel inderdaad! gefeliciteerd.
                                                Forza!

Comment

mooi man!
                                                  Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                  A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Huh... Euh, gefeliciteerd!

Comment

Erg gaaf Sté! Gefeliciteerd

Comment

Heel mooi ding!
                                                        In bijna alle gevallen vind ik een 1e serie van een type het mooist;
                                                        bv. Alfa Bertone, Jaguar XK120, Jaguar E-type serie 1 etc.
                                                        Maar in het geval Elise gaat mijn voorkeur enorm uit naar een serie 2,hele goede keus!

Comment

Niet wetende wat een 135R tot een 135R maakt kwam ik dit artikeltje tegen:

Klinkt als een zéér vermakelijke auto Stéphane! Erg gaaf, een echte mini-supercar

Comment

Leuk artikeltje, Gijs. De mijne heeft nu een Nitron onderstel in plaats van Bilstein en Toyo R888s er onder in plaats van de Yokohama's

Comment

Wow, mooi ding man!

Ben erg benieuwd naar de vergelijking tussen deze versie en die andere.

Comment

Gaaf! 2e serie vind ik ook mooier dan de 1e.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎