Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kleintje
    replied
    Gave werkplaats!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied

Ogenschijnlijk niet veel verschil met vorige foto, maar de frontclam zit nu echt goed vast in plaats van met 2 bouten. Bijna klaar. Woensdag moet ze weer op de wieltjes staan in vol ornaat.

Nieuwe voorruit zit er ook al in. Net zoals nieuwe voorlampen, driving lights (kleintjes in het midden) en de nieuwe knipperlichten. Nieuwe radiateur en nieuwe crashbox waren vorige keer al klaar.

Op de foto's zie je het al een beetje, maar ze staat er echt heel netjes bij nu. Lak is echt erg goed geworden.

En gelijk ook nieuwe R888s voor de voorwielen er op. De achterkant zitten er ook net nieuwe op. Slechts één keer mee gereden op Assen, dus die zijn net ingereden

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
    Je zou haast een claim bij die taxateur neerleggen.
    Anders was je waarschijnlijk alweer aan het gummen geweest!
    Inderdaad. Daar heb ik het wel over gehad met mijn tussenpersoon. Van Sten meldde ook al dat hij vaker rare fratsen van die kerel had gezien.

Op zich lag het nu ook gewoon aan de spuiter, want ze is pas sinds maandag echt terug. Dus in die zin is de vertraging nu echt merkbaar omdat Van Sten zit te wachten totdat ze betalen. En het is ook geen bedrag wat ik zomaar even zelf kan voorschieten nu, dus daar ben ik ook afhankelijk van.

Leave a comment:

• ErwinGTA
    replied
    Je zou haast een claim bij die taxateur neerleggen.
    Anders was je waarschijnlijk alweer aan het gummen geweest!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
    Mooi man!
    Wat is de reden dat het zolang duurt voordat ASR betaald?
    Je bent all-risk, je hebt geen leenauto neem ik aan?
    Lag er aan dat de taxateur verzaakt had zijn taxatie-rapport naar ASR te sturen. Dat is vorige week gebeurd. Nu moeten zij het nog verwerken en dan uitkeren. Taxateur zat ook te miepen over taxatie op basis van nacalculatie terwijl het herstel al in gang was gezet. Raar verhaal, waar mijn tussenpersoon en ook zelfs de verzekeraar die hem opdracht had gegeven geen bal van begreep.

Ik ben all-risk inderdaad en ik heb geen leen-auto (ook niet nodig).

Leave a comment:

• ErwinGTA
    replied
    Mooi man!
    Wat is de reden dat het zolang duurt voordat ASR betaald?
    Je bent all-risk, je hebt geen leenauto neem ik aan?

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Vandaag even gaan kijken. Tsjonge, ze ziet er wel weer helemaal prima uit. Lak is echt supermooi en er zit een hele mooie mica-glans over. Ben er erg blij mee

Nu wachten tot ASR dan eindelijk hun werk gedaan heeft en dan kan het afgemaakt worden. Nieuwe voorbanden zitten er geloof ik al op en nieuwe voorruit moet nog gedaan worden. Is ze weer helemaal als nieuw
    Attached Files

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Begint zo langzamerhand dramatische vormen aan te nemen. Elise staat nu 80% klaar bij Van Sten, maar die zit op de verzekeraar te wachten tot ze betaald hebben. Is een hemeltergend traag proces, wat allereerst al door de taxateur belemmerd werd omdat die vertraagd de taxatie opgeleverd heeft.

Kortom: enige wat ik nu nog kan doen is wachten en wachten. Bellen heeft geen zin, is gewoon een kwestie van wachten tot die rakkers hun administratie geregeld hebben. Zucht...

En dan duurt het dus nóg 4-5 dagen voordat ze klaar is.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
    Potverdikkie, die witte is toch wel erg gaaf hoor!

Mooi dat er schot in de zaak zit Stephane. Blijft deze Elise nu of komt er zoals eerder gehint toch 1tje met K20?
    Die witte is zeker heel gaaf Maar ik zag het niet zitten om de auto helemaal over te laten spuiten omdat ik bang was dat dat niet naar mijn tevredenheid zou gebeuren.

Deze Elise blijft voorlopig gewoon zoals hij is, want een K20 conversie is gewoon te kostbaar nu.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Eindelijk man!

Leave a comment:

• Noobie
    replied
    Potverdikkie, die witte is toch wel erg gaaf hoor!

Mooi dat er schot in de zaak zit Stephane. Blijft deze Elise nu of komt er zoals eerder gehint toch 1tje met K20?

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Bovenstaande witte kleur is het niet geworden. Blijf toch bij Mica Silver zoals het was. Inmiddels op één dag na 3 maanden geleden al weer, maar er lijkt nu eindelijk schot in de zaak te komen. Eerste 3 weken waren de vakantie van Van Sten, daarop volgend de afhandeling door verzekering en taxateur. Die laatste heeft nu de afgelopen weken ook een beetje raar lopen te doen, dat zelfs de verzekeraar verklaard heeft dat het allemaal een beetje vreemd verliep. Hij wilde namelijk ineens op basis van nacalculatie een taxatie doen, nadat hij eerst verklaard had dat de auto hersteld kon worden - omdat het mogelijk op het randje van total loss (economisch) was vanwege schade van ruim €12K. Daarom had de verzekering dus geen taxatierapport en dus ook geen basis om schade op uit te keren. En Van Sten die zat te wachten op geld van de verzekeraar, voordat de auto hersteld zou worden. Nu was dat laatste min of meer theoretisch, omdat de auto nog niet terug was van de spuiter gisteren.

Vandaag bevestiging ontvangen dat alles nu geregeld is, dus met een beetje goed geluk is ze vrijdag weer klaar. Werd ook wel weer tijd, na 3 (!!!) maanden. Fingers crossed zullen we maar zeggen

Leave a comment:

• Stéphane
    replied

Dit weekend nog getwijfeld om mijn auto toch wit te laten maken. Frontclam is nu helemaal nieuw en achterclam, deuren, deurlijsten en alles moeten ook gespoten worden.

Toch ook wel erg mooi zo.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Hier trouwens nog even snel wat foto's van wat goodies die er ondertussen nog op had gezet. LED achterlichten:

Sticker aan de achterkant was nog vanwege beschadiging door de net iets te lage boomstronk vorig jaar. Die wordt nu dus ook gefixed gelijk met de voorkant. Was trouwens tijdens een Autoblog.nl fotoworkshop met Erik van Vuuren. Erg leuk, met onze aloude Wokaa (Wouter Karssen) daarbij als organisator.

Willans gordels:

Gordels kunnen achter de stoel opgeborgen worden tijdens normaal gebruik en dan kan de originele 3-punts gordel nog gewoon gebruikt worden. Wel zo prettig, want jezelf iedere keer in die gordels helpen is geen pretje.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
    Zo, de eén slaat zijn spaarvarken stuk op een motorrevisie, de ander op een set gave upgrades.

Komt weer helemaal goed als ik dit zo zie en lees.
    Mijn spaarvarken is helaas in februari ook overleden aan een koppakkingsreparatie :P

Leave a comment:

• Eddieee
    replied
    Zo, de eén slaat zijn spaarvarken stuk op een motorrevisie, de ander op een set gave upgrades.

Komt weer helemaal goed als ik dit zo zie en lees.

Leave a comment:

• smileyspeedster
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
    Ziet er wel ernstig uit!
    @ die laatste foto; zo hoort het eruit te zien.
    De voorclam schuif je er zo over. Een paar boutjes, en gaan met die haan.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
    Ziet er wel ernstig uit!
    Visueel en financieel wel, technisch niet.

Leave a comment:

• Maarten
    replied
    Ziet er wel ernstig uit!

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Gelukkig dat deze schoonheid weer gemaakt wordt, Stephane!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Even update over de Elise. Zoals geschreven in Cabrio-draadje heb ik een week of 6 geleden de pech gehad in een kettingbotsting betrokken te raken met de Elise. Hele voorkant lag in de kreukels:

Was behoorlijke pech, want ik had de Elise net terug na reparatie van een lekke koppakking en nog wat spul. Nog mee kunnen doen aan de Time Attack op Assen, waar ik een 8e plaats in de Pro Street had behaald. Op de zaterdagmiddag in het volgende weekend gebeurde bovenstaande. Sindsdien nu al weer een week of 6 weer zonder Elise.

Omdat Van Sten ook nog eens 3 weken op vakantie was naar China, duurde het allemaal nog wat langer. Vervolgens papier/taxatie-werk door verzekering en taxateur uitgevoerd. 2 weken geleden goedkeuring voor herstel gekregen, dus toen in gang gezet.

Sinds vandaag staat ze er zo bij:

Ze wordt nu klaargemaakt voor de spuiter. Nieuwe carbon crashbox zit er op als ook een high-pressure aluminium radiateur met alle dingen daarom heen. Front clam wordt helemaal vernieuwd. Ik laat gelijk de hele auto spuiten en netjes maken. Gelijk ook nieuwe R888s aan de voorkant er op en als alles goed loopt ook een Larini Club Sport einddemper er onder.

Als dat allemaal geregeld is over een week of 3 is ze weer he-le-maal netjes en piekfijn in orde. Kan niet wachten. LED-lampen die hierboven staat zitten er inmiddels ook al op, net zoals een Willans 4-punts gordelset met harness bar achter de stoelen. Remblokken voor dit seizoen ook weer vernieuwd met dit keer CR (Carbon Lorraine) RC6 er op. Op Assen was ik er heel erg over te spreken. Ze piepen behoorlijk, maar dat vind ik ook wel weer zijn charme hebben

Leave a comment:

• Maarten
    replied
    He Stefane,

Gaaf dat filmpje op Zandvoort. Man, je vliegt echt door het veld heen!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Gisteren op het laatste moment de olie/waterkoeler, meters, keerringen aandrijfas en nog wat klein spul laten installeren. Liep allemaal wat uit en daardoor was ik wat later op Zandvoort.

Meters zien er zo uit en ik ben er erg blij mee. Zijn andere geworden dan die ik eerst gepland had:

Olietemperatuur mét oliekoeler blijft hangen op 140 graden. Is aan de warme kant maar de olie moet er tegen kunnen. Heb geprobeerd lager te krijgen, maar dat lukt niet. Alain (Belgische Speedster Turbo) rijdt met dezelfde temperaturen rond gaf hij aan. Gewoon vaker olie verversen dus dan maar.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    LOL over de stickers Uiteraard hoort er gewoon een verhaal bij:

- Linker is waar het om gaat in een Elise
    - Check engine was omdat dat lampje bleef branden vanwege race-katalysator. Is inmiddels weer uit dus sticker mag er af
    - Pleister is vanwege beschadiging en scheur in FRP
    - Pistonheads sticker zit er vanwege Tunnelrun en omdat mijn auto daar 'gevonden' is
    - Ring- en Zandvoort-sticker spreken voor zich

En de rest zat er al op vanaf de fabriek.

Leave a comment:

• PACO
    replied
    Leuke lampen, maar wat zijn dat toch voor foute stickers achterop?

Er ontbreekt alleen nog een plaatje van een ventje dat pist op een Ferrari-paardje

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Voor alle duidelijkheid: LED-lampen zijn origineel Lotus. Deze worden vanaf 2008 standaard op Elises en Exiges gemonteerd, net zoals deze:

Aangezien de originele units qua prijs vergelijkbaar zijn is dit echt een no-brainer als je ze moet vervangen

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Eindelijk eens tijd en zin gehad om de LED-lampen er in te zetten. Was even proberen en rustig aan monteren. Had ze eerst verkeerd om (hele set rechts i.p.v. links) gemonteerd. Maar rustig aan kijken en proberen leidde tot het juiste resultaat. Alles werkt prima dus dat is helemaal mooi. Ik vind het echt wel een verbetering

En de reden waarom ik ze vervangen heb:

De andere 2 volgen dus binnenkort.

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    Ja, de naam Tom icm motorolie ligt nog al euh gevoelig op gummen, niet?

Wel mooie mods hoor Stéphane! Erg gaaf spul.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
    @ Stéphane, let je er wel op dat je de juiste maat neemt ivm volumes van olie en koelvloeistof?
    Deze koelers worden al ongeveer 10 jaar op Elises gemonteerd, die o.a. ook in Elise Trophy rijden. De afbeelding hierboven is afkomstig van http://www.elise-shop.nl Die winkel bestaat een jaar of 6-7 en verkoopt onderdelen voor alleen Elises. Verder wordt hij gemonteerde bij Van Sten Engineering. Iemand die ook al een jaar of 10 met Elises en andere Lotussen bezig is. Zelf rijd ik nu ongeveer een jaar of 3 in Elises en heb ik o.a. op Seloc.org al wel het een en ander gelezen.

Dus ik denk dat het wel goed zit met de maat van de oliekoeler, hoor, Tom

Leave a comment:

• Tomstr
    replied
    Veel Subaru's hebben het ook standaard.

@ Stéphane, let je er wel op dat je de juiste maat neemt ivm volumes van olie en koelvloeistof?

Leave a comment:

• raspaardje
    replied
    Hebben heel veel Alfa's idd standaard: http://link.marktplaats.nl/347939290

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Als het goed is heb je er ook helemaal geen thermostaat voor het oliecircuit bij nodig.
    Inderdaad. In tegenstelling tot een lucht/oliekoeler, waarbij de thermostaat pas open gaat als de olie zelf al een beetje op temperatuur is, kan deze gewoon vanaf het begin gelijk werken. Dit apparaat dient 2 doelen: opwarmen van de olie als hij koud is en afkoelen als hij warm is.

Ik wist niet dat deze ook in seriegeproduceerde auto's af fabriek gemonteerd werden. Leuk om te weten!

Leave a comment:

Working...
X