Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

He cool!! GOed bezig.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      He cool!! GOed bezig.
      Dank je! Was met 2:08:121 2e en de Focus had 2:07:128. Nu had ik laatst op Zandvoort zelf 2:07:010 gereden, dus dat moet wel kunnen met de Elise.

's morgens was het trouwens spekglad en nat. Dat was wel spannend! Hier de foto's ook nog van de andere auto's:

http://www.8200rpm.com/gallery/TA2009/index.htm

En hier is de video te vinden:
      http://www.vimeo.com/5891464
      Last edited by Stéphane; 02-08-09, 18:39.

Comment

Mooie rondes, niks mis mee. Beetje wijd en meteen op 't vuil in de tarzan rond 2:40 oid ; wat hoor je die troep hard tegen spatschermen aankletteren pff.

Tegen 't einden haalde je zo'n troep jappanners is ; waren die nog aan 't inrijden ? Ze reden en strak op elkaar maar zagen je wel goed aankomen (zodat je makkelijk binnendoor kon) rond 10:17

Comment

• Mooi man! Wat zijn die jongens van tcc met die skyline aan het doen? Licht het halve inlaat traject naast de auto op die foto.

Raar punt om die andere skyline in te halen inderdaad. Ik verwacht dat die meer pk's zou hebben. Ook stoer van een focus RS, is dat ding zo goed?
          http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
            Mooie rondes, niks mis mee. Beetje wijd en meteen op 't vuil in de tarzan rond 2:40 oid ; wat hoor je die troep hard tegen spatschermen aankletteren pff.
            Gelukkig. Mag ook wel ook Dat bij 2:40 was omdat ik die Toyota moest uitremmen en daardoor wat later instuurde.
            Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
            Tegen 't einden haalde je zo'n troep jappanners is ; waren die nog aan 't inrijden ? Ze reden en strak op elkaar maar zagen je wel goed aankomen (zodat je makkelijk binnendoor kon) rond 10:17
            In de Semi Pro klasse ging het allemaal wat minder hard. Zeg maar gewoon langzaam. De kerel in de Focus zei letterlijk dat ze als een stel oude wijven reden en daar kon ik wel om lachen. Hij is namelijk daardoor achteruit er af geschoven bij Scheivlak omdat hij moest uitwijken voor kerels die zo langzaam reden.

Vorige keer zelf 2:07:010 gereden en dat zou nu de winnende tijd geweest zijn. Helaas nu niet gelukt. Banden smeerden wat meer en de baan was wat gladder door de regen 's morgens. Toch best aardig met 135pk
            Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
            Mooi man! Wat zijn die jongens van tcc met die skyline aan het doen? Licht het halve inlaat traject naast de auto op die foto.
            In ieder geval de auto aan het repareren. Wat er precies aan de hand was weet ik niet.
            Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
            Raar punt om die andere skyline in te halen inderdaad. Ik verwacht dat die meer pk's zou hebben. Ook stoer van een focus RS, is dat ding zo goed?
            Inhalen kan overal. Zeker als er niet doorgereden wordt. Ik heb maar 20 minuten om een tijd te zetten en als ik dan 2 rondjes achter een slome duikelaar rijdt ben ik met 2:30 per rondje al 5 minuten kwijt. Skyline heeft meer PK's, maar daar gaat het dus totaal niet om. Ik heb 135pk en rijd tijden waar anderen 300+pk voor nodig hebben. Wegligging, gewicht en een beetje doorrijden is waar het om gaat

Die jongen in de Focus reed allereerst gewoon erg goed en hij had 300+pk en (ook) semi-slicks.

Comment

• Met 300pk en semi slicks in een Focus RS moet je toch wel onder de 2 minuten kunnen duiken?

Ik vind jouw rondetijden knapper!

Comment

• Knap werk Stephane! Ben nu toch wel erg benieuwd wat mijn S1 doet op Zandvoort....
                Elise S1
                Merc R320 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HOOD Bekijk bericht
                  Knap werk Stephane! Ben nu toch wel erg benieuwd wat mijn S1 doet op Zandvoort....
                  Dank je, Robin. Even kijken wanneer je kunt rijden en wanneer er wat georganiseerd wordt.

Trouwens vanmiddag pech met de Elise, niet in technische zin. Was net even onderweg met de Elise. Sta stil bij een kruispunt, te wachten om rechtsaf te slaan. Staat een Opel Zafira voor mij. Zie ik opeens achteruit-rijlampen aan gaan. En gelijk daarna kwam hij dus achteruit zetten. Tegen de voorkant van mijn Elise aan. Ik had geen kans meer om zelf achteruit te rijden.

Zodoende dus de frontclam op 3 plekken gescheurd. Ging niet heel hard, maar hard zat om de frontclam compleet af te schrijven. Lekker weer...

Hier wat foto's:
                  Voorkant, in het midden net onder Lotus-embleem:

En midden onder, boven de kentekenplaathouder:

Linksvoor naast en onder het knipperlicht en driving light:

Onderaan aan dezelfde kant. Er zit beschermingsfolie op en daarop/onder zit ook wat schaafwerk:

Ziet er op zich niet heel heftig uit, maar de clam (is één geheel) is dus op 4-5 plaatsen gescheurd. Bij een metalen auto was er schade aan de bumper geweest of anders aan leuke deuk in de voorkant.

Heb al contact gehad met van Sten om het op te lossen en dat gaat wel goedkomen, gelukkig.

Comment

• Klote zeg!!! Die zag je zeker niet omdat je auto zo laag is?
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                      Klote zeg!!! Die zag je zeker niet omdat je auto zo laag is?
                      Nee, inderdaad. Ik stond iets meer dan een meter er achter en hij had mij letterlijk totaal over het hoofd gezien.

Comment

• Te laag ja, met de MX-5 had ik zo een keer de trekhaak van een Carisma, raakte me (gelukkig) precies op het kenteken. Ik nog vol op de claxon, maar zulke onbenullen reageren nergens op.

Comment

• Fuck man!
                          Direct serieuze schade idd..

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Niet best. Hebt wel mazzel laatste tijd jij!

Bij mij ook al eens iemand geprobeerd me aan te koppelen als aanhanger... Near miss!

Geluk bij ongeluk... Wel dé manier om zonder kosten van de steenslag op je frontclam af te komen...
                            Elise S1
                            Merc R320 CDI

Comment

• Verzekeringswerk zonder persoonlijk letsel, de beste soort ongelukken dus, maar toch klote bij zo'n mooi Liesje. Sterkte!
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HOOD Bekijk bericht
                                Knap werk Stephane! Ben nu toch wel erg benieuwd wat mijn S1 doet op Zandvoort....
                                Heb ik iets gemist? Robin tegenwoordig ook in Lotushouding? Of is dit a totally different Hood?

Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• @duts : Het 2e

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Wel verwarrend dan!
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• @D: Misschien wel verwarrend maar je kent het spreekwoord over namen

@Robin: Klopt inderdaad. Dat is wel een voordeel. Moet alleen even gaan kijken dat het niet te lang duurt. Ga niet met dit weer de Lotus te veel binnen zetten natuurlijk

@Harry: Inderdaad vervelende schade. Ga vanmiddag bij Van Sten langs om het te inventariseren.

Comment

• Ondertussen ook al kleine wijziging gepland. Achterlichten vertonen wat scheurtjes, waarschijnlijk door warmte. Heb nu LED-lampen zoals die op een Exige ook zitten gekocht. Deze alleen nog maar voor links, want ze komen van een Exige die helaas wat schade had - alleen materiële schade. De rechterset was ik net mis gelopen.

Vind het wel een verbetering. En op deze manier ook een beetje betaalbaar, want complete set kost anders €800 of zoiets. Dat vind ik net te gortig voor een setje lampen:

Binnenkort even 2e set scoren, maar dat heeft geen haast verder.

Comment

• Fraai. Wel pas erop zetten als je beide kanten hebt he, je wilt niet met de 21e eeuws versie van een D-Kadett met alle panelen in verschillende kleuren rondrijden.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            Fraai. Wel pas erop zetten als je beide kanten hebt he, je wilt niet met de 21e eeuws versie van een D-Kadett met alle panelen in verschillende kleuren rondrijden.
                                            Nee, maak je geen zorgen, Jasper. Je kent met toch zo onderhand wel een beetje

Dan ziet het er straks zo uit:

Comment

• GVD, Lekker kontje Stephane!

;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                GVD, Lekker kontje Stephane!

;-)
                                                LOL nog @ Harry trouwens. Elise heeft trouwens een wat smaller kontje dan de Exige. Maar dat even terzijde.

Heb momenteel wat dingen met de Elise waar wat aan gedaan moet worden. Allereerst is er een paar weken geleden een man in een Zafira achteruit tegen aangereden. Moet dus gerepareerd worden. Wat scheuren hier en daar.

Verder heb ik een misfire. Waarschuwingslampje brandde maar ik merkte er eigenlijk weinig van. Hij liep een klein beetje onregelmatig, maar niet dramatisch. Heb notabene Time Attack er mee gereden. Verder brandde het lampje wel vaker omdat er een race-kat in zit, waar hij soms net buiten de toleranties valt.

Zodoende nu eerst nieuwe bobines (2x, want ik wil er gewoon 2) besteld en Magnecor 8,5mm bougiekabels.

Verder zit er nog een tik/ratel in de motor waar ik nog eens goed naar moeten laten kijken. Van Sten (Peter althans) kon het nog niet precies zeggen. Klepstoters, nokkenas of lagerschalen werd geroepen. Ik moet nog een 2nd opinion halen bij Beek Autoracing.

Comment

• Bobines en bougiekabels vandaag gemonteerd. Merk wel iets verschil, maar dat is misschien ook cognitieve dissonantie.
                                                  Hoe dan ook, tik/ratel zit er nog in. Komt later wel en dan bedoel ik ook echt veel later. Heeft geen prioriteit voor mij nu.

Comment

• Vandaag even bij Beek langs geweest om te laten luisteren. Samen met Klaas even boven de motor gehangen om te horen waar het vandaan komt.

Blijkt niet uit het motorblok te komen maar uit de luchtinlaat. Klepje wat los zit of resoneert. Hij staat nu bij Beek ingepland voor de komende donderdag om de luchtinlaat er af te halen.
                                                    Is toch wel een pak van mijn hart want ik zag de bui al weer hangen

Comment

• Phew!!
                                                      Hopelijk is het iets kleins en goedkoops!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                        Phew!!
                                                        Hopelijk is het iets kleins en goedkoops!
                                                        Blijkt toch wat tegen te vallen. Onderzoek levert niets in de inlaat op en ook geen losse riem of iets dergelijks.

Mogelijk toch de klepstoters. Dat wordt nu nog onderzocht

Comment

• Ai... maar, afgezien van de kleine werkruimte, is dat motorblok toch niet zo'n rocket science? Toyota toch?
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Even voor een paar euro een stethoscoopje halen en 't blokje van boven naar beneden afluisteren, dan weet je direct waar het vandaan komt.

De vuistregel is: des te lager de tik, des te leger de portemonnee...
                                                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                              De vuistregel is: des te lager de tik, des te leger de portemonnee...
                                                              Zo is het, een tik op de kont kan duurder uitpakken dan een schoudertik :-)
                                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Even tijd voor een update, want redelijk stil geweest. De auto vorig jaar oktober bij Beek laten nakijken. Tik leek eerst uit inlaatkanaal te komen, dus niet uit de motor zelf. Helaas bleek bij nadere inspectie het wel uit de motor te komen, vermoedelijk klepstoters. Zodoende de auto eind november daar neergezet voor montage nieuwe klepstoters. Viel qua kosten ook nog te overzien.

Na montage nog steeds tikkend geluid, dus probleem nog niet opgelost. Bleek dat de klepveerschotels op de een of andere (vreemde) manier iets verschoven waren waardoor de klepstoters tegen de klepsteel aan kwam. Hierdoor ontstond dus het tikkend geluid. Het was alleen aan de inlaatkant trouwens, dus vandaar dat we het daar zo goed hoorden via inlaat.

Dus na wachten op nieuwe spieën en schotels die allemaal nieuw gemonteerd en daarna was het getik weg. Kop is er niet afgeweest, want met perslucht gedaan. Maar met het getik was daarmee ook gelijk een bak geld weg. Het was veel werk, 16 nieuwe klepstoters en nog het kleine spul. Jammer, maar helaas. Het was nodig en nu is het weer goed.

Beek Autoracing heeft de factuur nog heel netjes gehouden, dus wat dat betreft alle lof en dank voor hen. Daar kom ik nog graag terug.

14 maart weer Time Attack dus dan kan ik weer aan de bak met de Elise. Vorig jaar 2e, maar dat wordt dit jaar een grotere uitdaging in de Pro Street i.t.t. Semi Pro Street klasse.

Comment

• Oei,dat is toch wel een fikse tegenvaller lijkt me.
                                                                  Maar als je het kunt hebben :-) is het wel de moeite waard. Je hebt een super-Elise namelijk!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                  X