Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stéphane
    replied
    Thanks, mannen. Ben er heel erg blij mee.

Vannacht trouwens ook al weer behoorlijk zwaar genaaid door een of andere mongool die een peuk op de rechterkant van de motorkap heeft gegooid. Auto staat bij mij in de garage, maar is van buitenaf zichtbaar. Ik zal nog wel foto's plaatsen om het verder toe te lichten. Resultaat is een bruinzwarte brandplek net naast het driehoekige deel van de bovenkant achter in ieder geval. Eikels

Leave a comment:

• Lennart
    replied
    Tof Sté! Dat moet wel haast flink pret gaan worden.
    Gave foto ook, veel plezier met de nieuwe Elise!!

Leave a comment:

• Red205
    replied
    Damn, wat een gaaf ding! Gefeliciteerd ermee!

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Fantastisch man!!
    Redelijke foto ook. ;-)

Doe ook nog maar een paar bij daglicht ook van interieur etc.
    Gefeliciteerd man. Supergaaf ding.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    En hij is weer thuis Fok, wat is-ie gaaf

Ben er heel blij mee en ik hoorde dat Robin ook helemaal blij is met zijn S1

Leave a comment:

• TRIP
    replied
    Damn, gaaf!

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Exiges vind ik helemaal ueber, maar die S1 Exiges zijn echt extreem. Motor gaat 40.000 mijl mee las ik eens in de C&Sc.
    Eigenlijk een echte raceauto die 1e types. S2 Exige is nog behoorlijk duur natuurlijk.

Dus die S2 135R is een betere keuze lijkt me. Bijna net zo gaaf!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Weer een RHD?
    Ja, inderdaad. De 135R is volgens mij ook alleen in Engeland geleverd zelfs.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Weer een RHD?

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    De 135R was volgens de brochure de track oriented versie van de S2. Vandaar dus de wijzigingen die ze hebben aangebracht. Zie de originele brochure:
    http://www.brooke-kensington.co.uk/m..._Sport135R.pdf

Verder heeft de mijne dan nog een Janspeed einddemper, sportkatalysator, Nitron onderstel, Pagid remblokken en Toyo R888s in plaats van de Yokohama's. Er zit ook nog een harnass bar bij, dus dat komt ook mooi uit.

Oftewel op de kuipstoelen na voor de gordels zit alles er op wat ik er op wil hebben. En dan waarschijnlijk ook nog xenon, omdat ik het mooi vind en omdat het beter licht geeft.

Mijn vorige Elise was ook al een aardig eind op weg, want ik was net bezig met stoelen en gordels. Gordels had ik zelf ook al gekocht bij Lotus. Die liggen nu nog bij Hessing zelfs, dus die moet ik nog ophalen voor de nieuwe eigenaar.

De vergelijking zal interessant zijn. Wellicht dat een S1 iets agieler aan zal voelen, maar ik verwacht dat het heel weinig uitmaakt. Uiteindelijk vind ik zowel de S1 als de S2 erg mooi. De S1 is waar ik 10 jaar lang naar gekeken heb en nu een jaar lang met veel plezier in heb gereden. Specifiek de 135R is dan een mooie doorontwikkeling en daarmee voor mij nu de juiste keuze.

Ik heb ook gekeken naar S2 Exiges en andere S1s, maar dit is nu helemaal prima.

Leave a comment:

• NoTVR
    replied
    Eén keer een Elise en gelijk verslaafd ;-?

De huidige is nog niet eens af!?

Die 135R lijkt me niet helemaal vergelijkbaar, of zat je met deze al aardig in de richting?

Het is toch eigenlijk wel een beetje dé auto...

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Shit man, vet ding!! Gefeliciteerd!

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    What he said!
    Inderdaad -> +1

Leave a comment:

• Dutch
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Wow, mooi ding man!

Ben erg benieuwd naar de vergelijking tussen deze versie en die andere.
    What he said!

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    Gaaf! 2e serie vind ik ook mooier dan de 1e.

Leave a comment:

• V4
    replied
    Wow, mooi ding man!

Ben erg benieuwd naar de vergelijking tussen deze versie en die andere.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Leuk artikeltje, Gijs. De mijne heeft nu een Nitron onderstel in plaats van Bilstein en Toyo R888s er onder in plaats van de Yokohama's

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    Niet wetende wat een 135R tot een 135R maakt kwam ik dit artikeltje tegen:

http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...tus_elise.html

Klinkt als een zéér vermakelijke auto Stéphane! Erg gaaf, een echte mini-supercar

Leave a comment:

• ErwinGTA
    replied
    Heel mooi ding!
    In bijna alle gevallen vind ik een 1e serie van een type het mooist;
    bv. Alfa Bertone, Jaguar XK120, Jaguar E-type serie 1 etc.
    Maar in het geval Elise gaat mijn voorkeur enorm uit naar een serie 2,hele goede keus!

Leave a comment:

• Dennis Cavallino
    replied
    Erg gaaf Sté! Gefeliciteerd

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    Huh... Euh, gefeliciteerd!

Leave a comment:

• Harold
    replied
    mooi man!

Leave a comment:

• Scudetto
    replied
    Mooie wissel inderdaad! gefeliciteerd.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    WTF??

Gaaf man!
    Gefeliciteerd!!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Ondertussen op mijn Elise ook nog Nitron onderstel, Pagid remblokken en Goodridge remleidingen laten monteren. Was allemaal goed Afgelopen zaterdag met iemand bij Van Sten in gesprek geraakt die interesse had in een Elise. Zodoende rondje met hem gemaakt. En vanaf dat punt de onderhandelingen in gegaan. Daar zijn we gisteren uitgekomen en mijn Elise heb ik dus aan hem verkocht. Zaterdag gaat de overdracht plaats vinden.

Maar ik kan natuurlijk geen dag zonder Elise zitten. Dat snappen jullie ook wel. Vandaar dat ik zaterdag gelijk mijn nieuwe/andere Elise ga ophalen. Dat is een S2 Elise 135R. Meer foto's en verhalen volgen nog

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Throttle body en filter zitten er nu al op:

Toch wel ernstig hoe dat klinkt eigenlijk en het rijdt ook iets beter. Volgens de dyno dus iets meer vermogen, wat ik nog na moet laten meten.

Over paar weken dan andere onderstel, remblokken, remleidingen, ander stuurhuis (iets speling), aanpassing stuurhuis vanwege verlaging en nog wat spul. Verder dan nog de twin headlight conversion met xenon verlichting er achteraan. Dan gaat het de goede kant op
    Last edited by Stéphane; 29-01-09, 17:47.

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    Hey leuke mods Stéphane!

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Oke dan. Niet verkeerd.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Oke, cool!
    Wat levert zo'n throttle body op? Merkbaar meer pk's of betere response ofzo?
    Rob Schouten had de volgende dynosheet van zijn Elise met dezelfde mods, althans hij had een Janspeed uitlaat - de mijne is een Lotus Motorsport. Daar kwam dus 140.4PK aan de wielen uit, oftewel 10-15pk meer.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Oke, cool!
    Wat levert zo'n throttle body op? Merkbaar meer pk's of betere response ofzo?

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Even tijd voor wat updates, althans updates die er nu aan komen. Allereerst nieuwe achterbanden omdat dat nodig was. Wederom de Yokohama Advan Neova LTS's die er standaard onder zaten.

Dan de remmen. Ik heb nu Pagid RS42 remblokken voor de voor- en achterkant besteld:

Inclusief shims trouwens ook om ratelen te voorkomen. Verder dan nog stalen Goodrigde remleidingen met Castrol SRF remvloeistof. Schijven zijn nu nog goed en als ze op zijn koop ik alu belled discs bij EliseParts.com.

Dan het onderstel. Nu het standaard Koni-onderstel. Helemaal niet zo slecht, maar volgens Peter bij Van Sten wel een beetje versleten. Dus die gaan ook vervangen worden. In dit geval door Nitrons, 1-way adjustables:

Verder dan nog kleine motorisch tweaks. Niets bijzonders, omdat ik eigenlijk zo min mogelijk aan de motor zelf wil veranderen.

Een Sport (Trophy) 160 Throttle Body (52mm) en daarop dan een Hurricane luchtfilter kit:

En dan heb ik ook nog een nieuwe versnellingspookknop gekocht. De oude is helemaal beschadigd doordat de vorige eigenaar een ring had.
    En omdat ik ergens op een foto had gezien hoe hij er origineel uitzag, heb ik een nieuwe besteld:http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_6121.jpg

Leave a comment:

• Peterst
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    Stelvio ben ik zelf niet zo'n liefhebber van eigenlijk. En dit soort dingen spreken mij ook niet echt aan, al dat gerommel met overig verkeer er om heen.
    Klopt, Stelvio is meer een kermis attractie dan een rij feest.
    De laatste keer dat we er waren reden er een heleboel sloopauto's (czech wrecks oid) naar beneden, waaronder zelfs een Robin Reliant - zo'n driewieler.

Inhalen is alleen mogelijk zoals dat in het filmpje gebeurt: op hoop van zegen erlangs gooien en hopen dat de ander het doorheeft.

Vanuit de Stelvio kun je beter iets doorrijden en de Gabia doen, geen verkeer een tien maal beter rijden.

Mooie foto trouwens, leuk idee om een panorama te maken. Zal eens kijken of ik mijn Elly inkom, op dit moment zijn alle deursloten stijf bevroren ;-)

Leave a comment:

Working...
X