Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    Was dat een gemeend compliment of een inleiding op mijn quasi-inconsequente houding?
    Beide

Ik vond het destijds een wat overdreven rant die leek te komen van de 8200rpm-'elite' die leek neer te kijken op mensen die het leuk vinden om hun Ring-rondje te filmen. Nu zit je daar wat losser in. Geen verwijt.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
      Beide

Ik vond het destijds een wat overdreven rant die leek te komen van de 8200rpm-'elite' die leek neer te kijken op mensen die het leuk vinden om hun Ring-rondje te filmen. Nu zit je daar wat losser in. Geen verwijt.
      Dank je en none taken. Destijds was het misschien ook niet helemaal kies om het zo te brengen. Wat er toen wel speelde is dat er allerlei wilde verhalen over rond gingen dat vanuit overheidswege in Duitsland er wat bezwaren tegen de Ring waren. Dit soort dingen konden dan consequenties hebben. Dus daarom maakte ik me er toen wat drukker over dan wellicht nodig was. Met de jaren word je wat rustiger en wijzer, zullen we maar zeggen...

Hoe dan ook, inhoudelijk over de video zelf: het rondje zelf is een typisch drukke dag rondje. Ik had eigenlijk vroeger willen gaan om de drukte voor te zijn. Volgende keer beter

Comment

• Oke Stéphane, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
        Ga eens proefrijden in dit ding, met het toyoblok en nitrons er al onder, kan je in maart al mee naar Clastres en Abbeville

http://www.autowereld.nl/lotus/elise...to.html#foto-4

No pressure, voor de rest...

Comment

• Schitterrend ding, maar hij is al weer weg. Tijdloos ontwerp is het toch, zeker met deze neus. Nu is dat ook wel en beetje omdat ze hem al tachenvijftigduizend jaar vrijwel ongewijzigd in elkaar lijmen.

Comment

• Ah, ik zie het nu ook, ik zat te slapen denk ik...
            Deze RHD uit Germanië dan? Mooier prijsje, maar wel RHD...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1

Comment

• Ja, lekker, Maik. Na zondag is een Speedster ook zeker een optie. Maar je weet wat ik gezegd heb over de andere dingen, dus het zal niet morgen meteen zijn

Comment

• Opel Speedster is idd cool en scherper geprijsd dan Elise's.

Hebben die Speedsters in standaard spec ook nog issues?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Opel Speedster is idd cool en scherper geprijsd dan Elise's.

Hebben die Speedsters in standaard spec ook nog issues?
                  Dat zei ik zondag ook al tegen Maik. Elises blijven echt rond de €20K hangen terwijl een Speedster voor aanzienlijk minder te vinden moet zijn. Ben ook wel benieuwd naar eventueel bekende issues. Kan me voorstellen dat de radiateur-aansluiting een ding is, wat ook met Elises van toepassing is. Verder osmose op aluminium en ook blaasjes op de lak. Slechte reparaties uiteraard ook een bekend probleem.

Motorisch en mechanisch vind ik met name wel interessant.
                  Last edited by Stéphane; 17-02-16, 14:12.

Comment

• Kan me niet voorstellen dat er veel issues bij een speedster zijn, ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar? Radiateur lijkt me begrijpelijk maar motorisch moet dat wl bulletproof zijn lijkt me. En dat is bij Lotus pas vanaf de Toyota en die zijn katjing.
                    Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• De issues met de speedster:
                      - blaasjes in de lak (dat is het osmoseprobleem Stéphane), maar dat is lang niet bij alle speedsters en degene die er problemen mee hebben zie je het snel genoeg. Ik denk niet dat je nu (speedster is al ruim 10 jaar oud) bang hoeft te zijn voor problemen na eventuele aanschaf.
                      - radiateur: check. Niet alleen de ontluchtingsnippel die kan gaan lekken (tientjeswerk), maar ook de radiateur zelf (paar honderd euro). Veel zijn er al vervangen door betere exemplaren. Ook bij Elises.
                      - Upright bouten vervangen, knappen weleens. Ook bij Elises.
                      - Motorisch: 100x zo bombproof als de rover k, 2x zo bombproof als de toyo (hoor daar ook weleens problemen mee). Olieverbruik soms een issue. Een tweedehands blok kan je echter voor 1000 piek roggelen.
                      - lastigste punt: onderdelen. Bij opel staan al een aantal onderdelen in back order, en zijn dus gewoon op. Wanneer en OF ze nog gemaakt gaan worden? Wie zal het zeggen. Koplampen bv. nieuw 1300 ex. btw per stuk, maar niet meer te krijgen, dus dan weet je wel wat dat met de tweedehandsprijzen doet... Achterlampen soortgelijk verhaal. Clams ook...

Comment

• Dus je moet schadeautos punt nl in de gaten houden voor de onderdelen?
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Dank je, Maik. Osmose is op kunststof en oxidatie op aluminium. Radiateur en upright zijn inderdaad bekende zaken. Wat de onderdelen betreft is dat dan de grootste uitdaging, Gewoon zorgen dat je het niet stuk maakt, dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                            Dus je moet schadeautos punt nl in de gaten houden voor de onderdelen?
                            Nee, de aftermarket stapt er wel in, zij het in kleine batches.
                            Vaak gedreven door liefhebberij van eigenaren met een technische achtergrond.
                            Nadeel is dan wel langere wachttijd.

Momenteel loopt er een complete koplamp vervang project door dezelfde persoon die eerder verwarming elementen en koplamp lenzen gedaan heeft.
                            Dat is gestart ergens in 2014, en de eerste samples worden verwacht in maart dit jaar.

Ook veranderen veel eigenaren in een soort verzamelaars, waardoor er bergen onderdelen op zolderkamertjes liggen.
                            Voor de juiste prijs is het meestal wel te vinden. Ook als die mensen iets anders kopen komen die verzamelingen los.
                            Vanwege de lage aantallen speedster/VX220, is de community zo klein (rond de 200 in NL), dat je al snel over de grens zit te koehandelen.
                            Last edited by smileyspeedster; 19-02-16, 14:58.

Comment

• Ik was vorige week nog even snel bij v.d. Kooij in Houten gaan kijken waar de witte van Steven/Flappie en later Menno stond. Die was ook al weer verkocht dit weekend.

Comment

Working...
                              X