Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Elise

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Stéphane
    replied
    Ik was vorige week nog even snel bij v.d. Kooij in Houten gaan kijken waar de witte van Steven/Flappie en later Menno stond. Die was ook al weer verkocht dit weekend.

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Dus je moet schadeautos punt nl in de gaten houden voor de onderdelen?
    Nee, de aftermarket stapt er wel in, zij het in kleine batches.
    Vaak gedreven door liefhebberij van eigenaren met een technische achtergrond.
    Nadeel is dan wel langere wachttijd.

    Momenteel loopt er een complete koplamp vervang project door dezelfde persoon die eerder verwarming elementen en koplamp lenzen gedaan heeft.
    Dat is gestart ergens in 2014, en de eerste samples worden verwacht in maart dit jaar.

    Ook veranderen veel eigenaren in een soort verzamelaars, waardoor er bergen onderdelen op zolderkamertjes liggen.
    Voor de juiste prijs is het meestal wel te vinden. Ook als die mensen iets anders kopen komen die verzamelingen los.
    Vanwege de lage aantallen speedster/VX220, is de community zo klein (rond de 200 in NL), dat je al snel over de grens zit te koehandelen.
    Last edited by smileyspeedster; 19-02-16, 15:58.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Dank je, Maik. Osmose is op kunststof en oxidatie op aluminium. Radiateur en upright zijn inderdaad bekende zaken. Wat de onderdelen betreft is dat dan de grootste uitdaging, Gewoon zorgen dat je het niet stuk maakt, dus.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Dus je moet schadeautos punt nl in de gaten houden voor de onderdelen?

    Leave a comment:


  • Maik
    replied
    De issues met de speedster:
    - blaasjes in de lak (dat is het osmoseprobleem Stéphane), maar dat is lang niet bij alle speedsters en degene die er problemen mee hebben zie je het snel genoeg. Ik denk niet dat je nu (speedster is al ruim 10 jaar oud) bang hoeft te zijn voor problemen na eventuele aanschaf.
    - radiateur: check. Niet alleen de ontluchtingsnippel die kan gaan lekken (tientjeswerk), maar ook de radiateur zelf (paar honderd euro). Veel zijn er al vervangen door betere exemplaren. Ook bij Elises.
    - Upright bouten vervangen, knappen weleens. Ook bij Elises.
    - Motorisch: 100x zo bombproof als de rover k, 2x zo bombproof als de toyo (hoor daar ook weleens problemen mee). Olieverbruik soms een issue. Een tweedehands blok kan je echter voor 1000 piek roggelen.
    - lastigste punt: onderdelen. Bij opel staan al een aantal onderdelen in back order, en zijn dus gewoon op. Wanneer en OF ze nog gemaakt gaan worden? Wie zal het zeggen. Koplampen bv. nieuw 1300 ex. btw per stuk, maar niet meer te krijgen, dus dan weet je wel wat dat met de tweedehandsprijzen doet... Achterlampen soortgelijk verhaal. Clams ook...

    Leave a comment:


  • Miel
    replied
    Kan me niet voorstellen dat er veel issues bij een speedster zijn, ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar? Radiateur lijkt me begrijpelijk maar motorisch moet dat wl bulletproof zijn lijkt me. En dat is bij Lotus pas vanaf de Toyota en die zijn katjing.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Opel Speedster is idd cool en scherper geprijsd dan Elise's.

    Hebben die Speedsters in standaard spec ook nog issues?
    Dat zei ik zondag ook al tegen Maik. Elises blijven echt rond de €20K hangen terwijl een Speedster voor aanzienlijk minder te vinden moet zijn. Ben ook wel benieuwd naar eventueel bekende issues. Kan me voorstellen dat de radiateur-aansluiting een ding is, wat ook met Elises van toepassing is. Verder osmose op aluminium en ook blaasjes op de lak. Slechte reparaties uiteraard ook een bekend probleem.

    Motorisch en mechanisch vind ik met name wel interessant.
    Last edited by Stéphane; 17-02-16, 15:12.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Opel Speedster is idd cool en scherper geprijsd dan Elise's.

    Hebben die Speedsters in standaard spec ook nog issues?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Ja, lekker, Maik. Na zondag is een Speedster ook zeker een optie. Maar je weet wat ik gezegd heb over de andere dingen, dus het zal niet morgen meteen zijn

    Leave a comment:


  • Maik
    replied
    Ah, ik zie het nu ook, ik zat te slapen denk ik...
    Deze RHD uit Germanië dan? Mooier prijsje, maar wel RHD...

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...5&pageNumber=1

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Schitterrend ding, maar hij is al weer weg. Tijdloos ontwerp is het toch, zeker met deze neus. Nu is dat ook wel en beetje omdat ze hem al tachenvijftigduizend jaar vrijwel ongewijzigd in elkaar lijmen.

    Leave a comment:


  • Maik
    replied
    Oke Stéphane, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    Ga eens proefrijden in dit ding, met het toyoblok en nitrons er al onder, kan je in maart al mee naar Clastres en Abbeville

    http://www.autowereld.nl/lotus/elise...to.html#foto-4

    No pressure, voor de rest...

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Beide

    Ik vond het destijds een wat overdreven rant die leek te komen van de 8200rpm-'elite' die leek neer te kijken op mensen die het leuk vinden om hun Ring-rondje te filmen. Nu zit je daar wat losser in. Geen verwijt.
    Dank je en none taken. Destijds was het misschien ook niet helemaal kies om het zo te brengen. Wat er toen wel speelde is dat er allerlei wilde verhalen over rond gingen dat vanuit overheidswege in Duitsland er wat bezwaren tegen de Ring waren. Dit soort dingen konden dan consequenties hebben. Dus daarom maakte ik me er toen wat drukker over dan wellicht nodig was. Met de jaren word je wat rustiger en wijzer, zullen we maar zeggen...

    Hoe dan ook, inhoudelijk over de video zelf: het rondje zelf is een typisch drukke dag rondje. Ik had eigenlijk vroeger willen gaan om de drukte voor te zijn. Volgende keer beter

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
    Was dat een gemeend compliment of een inleiding op mijn quasi-inconsequente houding?
    Beide

    Ik vond het destijds een wat overdreven rant die leek te komen van de 8200rpm-'elite' die leek neer te kijken op mensen die het leuk vinden om hun Ring-rondje te filmen. Nu zit je daar wat losser in. Geen verwijt.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Leuk filmpje, maar ik kan me op het oude gummen nog een flinke rant van jou herinneren dat het absoluut not done was dat je je rondje over de Ring filmde of dat je je tijden poste.

    Kennelijk denk je daar nu anders over
    Dank je. Was dat een gemeend compliment of een inleiding op mijn quasi-inconsequente houding?

    Ik snap in ieder geval wel wat je bedoelt. Ging met name over het posten van tijden destijds. Daardoor krijg je zo'n soort strijd onderling terwijl dat nergens goed voor is. Maar de Nürburgring verhuurt nu zelf camera´s, dus in die zin vind ik het een beetje hypocriet als je dan niet met een andere camera mag filmen.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Leuk filmpje, maar ik kan me op het oude gummen nog een flinke rant van jou herinneren dat het absoluut not done was dat je je rondje over de Ring filmde of dat je je tijden poste.

    Kennelijk denk je daar nu anders over

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Liep de hele week al naar de weerberichten in binnen- en buitenland te kijken. Vandaag erg lekker weer dus daarom besloten maar weer eens richting Ring te rijden. Ik was niet de enige :P Op Döttinger Höhe 1 keer ruim 5 minuten en de 2e keer bijna 20 minuten staan wachten. Was een baansluiting dus daardoor liep de afvoer van de baan vast. Op een gegeven moment de verwarming maar aan gezet om warmte af te voeren van de radiateur.

    2 ronden gereden en daarmee in ieder geval de lijn vanaf 2000 doorgezet om ieder jaar minstens 1 rondje te rijden. Hieronder een foto van Michel Huisman en ook nog een onboard film. Geen supersnel rondje, vanwege allerlei afzettingen, gele vlaggen en verkeer. Camera'tje op die positie (bovenop dashboard) werkt in ieder geval wel goed.



    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Vindt contrast zwart/zilver mooier, maar als dat op de 135R editie zo hoort, dan zeker weer origineel maken

    Leave a comment:


  • Tomstr
    replied
    Neeee, zwart aub. Daar komt de rest van de auto veel beter mee uit.

    *droomt nog steeds van S2 Elises & Exiges*

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
    Staat er weer strak bij.
    Ik neem aan 29 juli LOT op zolder, 4 aug MM, 19 aug CPZ met LOT, 17 sept malmedy en 21 sept CPZ met gummen ;-)

    Die zilveren roostertjes vink wat minder, maar dat kan van de winter gefixed worden.
    Ik moet even kijken wanneer ik wel bij LoT dagen kan zijn. Kan ik nu nog niet zeggen.

    De roosters op een 135R zijn standaard meegespoten, dus eigenlijk zou het middelste rooster ook meegespoten moeten worden:

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Staat er weer strak bij.
    Ik neem aan 29 juli LOT op zolder, 4 aug MM, 19 aug CPZ met LOT, 17 sept malmedy en 21 sept CPZ met gummen ;-)

    Die zilveren roostertjes vink wat minder, maar dat kan van de winter gefixed worden.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Dank je Ik ben inmiddels ook al weer aan de juiste kant van de rivier.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    *zwaait naar Stephane op de andere kade*

    Mooi hoor!

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Hier dan even snel wat foto's:







    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
    Mooi Stéphane!
    Hij ziet er weer strak uit, zo op de foto's.
    Veel rijplezier er weer mee. Zullen we de lat nu eens leggen op 1 jaar zonder gekkigheid? Het is je gegund! En wat langer ook hoor ;-)
    Lijkt me een strak plan, Maik! Ze ziet er inderdaad weer helemaal netjes uit. Zal bij gelegenheid nog wel wat foto's maken. 2 kleine optische wijzigingen momenteel. Lotus letters zijn nu zilver in plaats van zwart en middengrill is nu zwart (niet meegespoten). Is niet zoals het hoort, maar ik laat het zo.

    Is echt ook bijzonder. Gaat mij niet eens zo zeer om dat ze er weer netjes uitziet. Het rijdt gewoon zo ontzettend lekker

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Mooi man!!

    Leave a comment:


  • Maik
    replied
    Mooi Stéphane!
    Hij ziet er weer strak uit, zo op de foto's.
    Veel rijplezier er weer mee. Zullen we de lat nu eens leggen op 1 jaar zonder gekkigheid? Het is je gegund! En wat langer ook hoor ;-)

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Glorie Ze rijdt weer. Heb er al weer 200km mee gereden vanmiddag, ondanks het prutweer, met gloednieuwe Toyo's op de vooras. Rustig aan dus :P

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Klopt, Hans. En daaronder/naast een Europa.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Goofy;

    Lijkt me een Lotus Elan Plus Two.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    @ stephane: wat staat daar voor auto op de brug? een glas?
    verder weer een strakke bak hoor....

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Gave werkplaats!
    Dat is bij Van Sten Engineering, een Lotus specialist.

    Leave a comment:

Working...
X