Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz 280E (W123)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz 280E (W123)

Hier een paar pheauteaux van mijn nieuwste aanwinst.
    Door velen verguisd, door anderen geroemd, maar het ziet er netjes uit en het rijdt meer dan behoorlijk. Enjoy...

Niks mis mee...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Lenny;

Mooie plaatjes, gave auto. Helemaal historisch correct, mooi man. Je kan hem zo inschrijven bij zo'n autocastingbureau!
      Detail; ik zou uit mijn hoofd hebben gezegd dat een 280E standaard een toerenteller had.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Hans, Mercedes en standaard...

Gaat niet in 1 zin he, vooral niet de koetsen uit de jaren 70 en 80... :-)

Comment

Dit is de optielijst. # want jullie hoeven niet alles van me te weten.
          Er zitten dus ook nog Barokwieltjes bij met zomerbanden. Die staan helaas niet op de foto's, maar dat doen we van de lente nog wel een keertje over.

VIN WDB123#####
          Model 280 E
          Chassis #####
          Engine #####
          Transmission #####
          Order #####
          Approx. year not defined
          Lights BOSCH
          Cab 13575
          Dealer Freiburg branch (236)
          Interior Unknown code (936)
          Paint
          881 thistle green metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1986, с 1994)
          Options
          254 Becker radio Europa Kurier cassette (с 01.06.1978 по 30.11.1990)
          elimination of lettering "automatic" (с 01.11.1964 по 31.12.1972)

411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
          steel sliding roof (с 01.02.1963 по 30.09.1965)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
          461 + 464 (с 01.10.1966 по 31.12.1966)
          462 + 463 (с 01.07.1968 по 31.08.1969)

590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
          heat-insulating glass, windshield (с 01.01.1967 по 31.01.1971)
          green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)

640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
          tires with tube (с 01.01.1963 по 31.08.1965)
          15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

Comment

Gave bak! Gefeliciteerd ermee! Je hebt er toch ook nog een setje kroonkurken bij? Die zouden hem helemaal af maken.

Veel plezier ermee iig. Dit is nu ook de vervanger van de Volvo?
            Auto's: veel...

Comment

Ha, die Lenny;

"elimination of lettering "automatic" (с 01.11.1964 по 31.12.1972)"

Huh?
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die Lenny;

Huh?
                aanduiding op de kofferbakdeksel Hans .....

Comment

Gaaf. Reihensechser, helemaal goed. En never out of fashion natuurlijk, in de klassieke Benz-kleur Anatolien-grün. :-)
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De Volvo heeft recentelijk nog onderhoud gehad, olie+filters, olie versnellingbak en cardan, kleppen gesteld, bougies, kabels, verdeler + rotor, luchtfilter, etc. Het duurt nog 25.000km voordat er weer onderhoud nodig is en het is nu nog vies en pekelig op de weg. We wachten dus nog maar even totdat er weer onderhoud nodig is voor de Volvo. Dan hoeven alleen kleppen gesteld en olie gewisseld. Dat zal ook ongeveer samenvallen met de APK. Zijn daar weinig kosten mee gemoeid, dan rijden we nog een 'stint' door met de Volvo, anders misschien de W123 beketelen, mits ik er tegen die tijd nog zo over denk of ondertussen niet een goed bod heb gehad :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      aanduiding op de kofferbakdeksel Hans .....
                      Ha, die W220L;

Lijkt me nogal overbodig bij een handbak....
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Ha, die Lenny;

Huh?
                        Dat huh?-gevoel had ik ook bij deze tekst, maar het staat in de rubriek bij de radio. Ook vreemd. Maar goed, dit is een handig tooltje dat wat info uit een database tovert, wie weet zit er een foutje in de ETL of zo.

Aan de andere kant: Het zou natuurlijk best ooit een automaat geweest kunnen zijn. De console rondom de versnellingspook lijkt niet de originele. Zitten knopjes voor electrische ramen en een extra knop voor de achterruitverwarming en nog wat knopjes die ik niet snap.
                        Op de Duitse Fahrzeugbrief moet je dat toch wel kunnen zien?

Comment

Nou ja, zou jij willen rondrijden met een handbak waar teringgroot "AUTOMATIK" achteropstaat?

Gave bak Lenny! Wel nog even de kentekenplaat voor rechthangen, dit kan niet.
                          Maar verder.... supergaaf. Komt er nog gas in?
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Een hele bakwissel?? Ligt niet ECHT voor de hand of wel?
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Een hele bakwissel?? Ligt niet ECHT voor de hand of wel?
                              Tsja, ligt (lees je nog steeds mee Hansv?) niet echt voor de hand, maar moet dat?

Waarom zou je Automatic anders laten verwijderen? + die 'foutieve console?
                              Op de Fahrzeugbrief kan ik niet opmaken of het een automaat was, staat er niet op. Of kijk ik niet goed?

Meestal staat er dan ook wel automatic achter de typenaam van de auto, maar ook de typenaam staat niet op de FZB. Er staat alleen 'Daimler-Benz' (dat betekent zoveel als Mercedes-Benz) en W123 en dan nog een nummer. De woorden Mercedes-Benz en 280E komen helemaal niet voor.

Verder staat er op het scheckheft, wat verder keurig is ingevuld, dat bij 122.000km de tacho is vervangen. Wellicht gedaan bij het monteren van een nieuwe bak+motor.

Ik tel 3 aanwijzingen die het plausibel zouden kunnen maken. Ga ik verder achterheen. Als het oorspronkelijk een automaat was, zou ik niet balen van mijn aankoop, sterker nog, ik ben blij met een handbak. Wel jammer dat het dan niet helemaal origineel is, maar ik denk dat het bij deze auto iets minder relevant is dan bij bijvoorbeeld een bijzondere Ferrari.

Het antwoord op de LPG vraag staat er al, maar ik kan me voorstellen dat de term 'beketelen' niet herkend is als zijnde een andere manier om te zeggen om 'er een ketel in te leggen', ofwel een LPG-installatie laten monteren.

Comment

Heel netjes hoor.

Comment

Volgens mij betekent het alleen dat optiecode 254 tot 1972 betekende: Automatic-badge verwijderen, en tussen 1978 en 1990: Becker radio Europa Kurier cassette inbouwen.

Zelfde verschijnsel zie je wat verder naar onderen. 'Tires with tube'. Maar d'r hebben natuurlijk nooit binnenbanden op die auto gezeten, die had af-fabriek al gewoon radiaalbandjes.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

с zal Russisch zijn voor van,
                                    по zal Russisch zijn voor tot.

(info komt van Russische site)

Denk dat je gelijk hebt Brun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                      die had af-fabriek al gewoon radiaalbandjes.
                                      Je bedoelt tubeless Brun ... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                        с zal Russisch zijn voor van,
                                        по zal Russisch zijn voor tot.

(info komt van Russische site)

Denk dat je gelijk hebt Brun.
                                        Denk het niet...

Waarschijnlijk ooit afgeleverd als automaat en in een later deel van z'n leven omgebouwd naar handbak...

Da's wel meer gebeurd, het omgekeerde heb ik ( ja, daar heb je hem weer...) al meegemaakt met een 190 E.
                                        Bleek bij de dealer gedaan te zijn, was besteld als handbak en is met originele delen omgebouwd omdat de klant dat toch liever had.

( BMW maakte het overigens bonter, 518 E 28 afleveren als 524 TD's, konden de vraag niet aan blijkbaar... )

Comment

Translation: FROM
                                          PREP ИЗ; С; ОТ

Translation: UNTIL
                                          CONJ ДО ТЕХ ПОР ПОКА
                                          PREP ДО; НЕ РАНЬШЕ

Inderdaad! :-)

Без перевода.

Comment

Ah joh, je hebt gewoon een bouwpakket in je maag gesplitst gekregen......

Maakt geen F*ck uit, vind de auto mooi genoeg om op de oprit te zetten.

Comment

mooie aanwinst
                                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Jij had toch ook een W123 Harold? Een 240D?

Comment

Nette wagen heb je weer gevonden! Congrats!

Comment

Mooi!

Comment

Mooi, maar de verlengde S280 zou nog mooier zijn imho

Comment

kun je met onze eigen Ahmed een minimeet houden in egypte, zijn familie heeft daar een prachtige w123 staan. Echt waar. Ahmed post hier alleen niet meer zoveel. Ik heb verder niets met de w123 sedans, maar hij is wel net zo netjes als je vorige s. Die vond ik echt mooi cool.

Comment

mooie en nette wagen. die 6 cilinder zal er wel lekker aan trekken, schat ik.
                                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Ziet er idd weer netjes uit Lennart!
                                                            Mooie kleur en gaaf interieur!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                              mooie en nette wagen. die 6 cilinder zal er wel lekker aan trekken, schat ik.
                                                              Tis geen Alfa V6 qua smeuigheid, maar in het verkeer kun af en toe wel wat common rail lease lutsers doen verbaasd staan. Die ouwe benz trekt ze er even bruut uit. Ik hoef ook maar 1 keer te schakelen om tot over de 100km/h te komen :-).

Thanx @ compliments verders! Het is een fijne auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Jij had toch ook een W123 Harold? Een 240D?

nee, die is van een klant, ik doe het 'optisch onderhoud'

zelf rij ik alfa 164
                                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
                                                                X