De volgende "Mijn auto" Nu die over onze Amazon.
Na eerst de aankoop van onze MG http://80.69.93.88/forum/showthread.php?t=1816, was er op een gegeven moment noodzaak aan een andere auto voor dagelijks vervoer.
In onze zoektocht ging de voorkeur uit naar een stationcar (ivm met gewenste LPG meer ruimte), liefst een klassieker en omdat zowel Miek als ikzelf opgegroeid zijn in een Citroën nest leek ons dat wel iets.
Na een aantal ID en DS Break's te hebben gezien, binnen het budget dat we vrij wilden maken, kwamen we tot de conclusie dat er of een restauratieproject moest komen of een goede voor serieus geld. Omdat ik al bezig was met een restauratie leek ons de eerste optie niet verstandig en optie twee was niet haalbaar.
Wat dan? Welke klassieke station kwam dan in aanmerking? Een 404 familiale die in een advertentie stond leek ons ook wel wat.
Wij met z'n tweetjes richting de Betuwe waar een huisarts deze wel heel mooie '67er 404 aanbood. De beste man had hem eerst gebruikt om visite's mee te rijden,
maar dat was toch minder prettig dan hij gewend was met een moderne auto. Voor z'n klassieker voldoening bezat hij nog een 504 cabrio, dus de 404 ging in de verkoop.
Na de proefrit hadden wij beiden echter geen fijn gevoel bij deze auto. Zwaar sturen, traag op benzine (laat staan op LPG).
Na een paar dagen wikken en wegen hebben we de verkoper gebeld met de mededeling dat er absoluut niks op de auto aan te merken was, maar het toch niet "onze" auto was.
Geen Ciet, geen Peus. Welke redelijk betaalbare klassieke station dan? Een Amazon toch maar? We hadden hem namelijk al wel in ons wishlist gehad, maar we vonden hem net niet apart genoeg.
Toch maar eens gaan rijden met een goed gerestaureerde? Dan heb je in ieder geval een idee hoe het behoort te rijden. Het reed dus heel behoorlijk en in ieder geval met meer gevoel met het wegdek dan een DS.
We zijn toen wat specialisten afgeweest, met in het achterhoofd de gedachte om in ieder geval een technisch goede te kopen en die rijdend te houden tot de Bee klaar zou zijn.
Dan kon ik altijd nog zien of de Amazon intussen ook aan een opknapbeurt toe zou zijn.
Op een zonnige zaterdag liepen we in het Brabantse tegen een '69er aan. De auto zag er zo op het zicht aardig uit, liep goed en had bovendien een taxatierapport van de Volvo vereniging waaruit geen rare dingen te lezen waren. In plaats van het B20 blok dat er in hoorde lag er echter een B18 in. Na de proefrit aan het onderhandelen gegaan over de prijs.
Uiteindelijk voor een naar het zich liet aanzien redelijke prijs kochten we de P220, incl. een extra bijgeleverd B20 blok.
De auto op een foto van de handelaar

en hier thuis, naast de half gestripte MG

Hoewel het dus een volgens de taxatie goede auto leek en in eerste instantie hij ook zo aanvoelde, begon na een week of anderhalf de ellende.
Hierover later meer
.
Na eerst de aankoop van onze MG http://80.69.93.88/forum/showthread.php?t=1816, was er op een gegeven moment noodzaak aan een andere auto voor dagelijks vervoer.
In onze zoektocht ging de voorkeur uit naar een stationcar (ivm met gewenste LPG meer ruimte), liefst een klassieker en omdat zowel Miek als ikzelf opgegroeid zijn in een Citroën nest leek ons dat wel iets.
Na een aantal ID en DS Break's te hebben gezien, binnen het budget dat we vrij wilden maken, kwamen we tot de conclusie dat er of een restauratieproject moest komen of een goede voor serieus geld. Omdat ik al bezig was met een restauratie leek ons de eerste optie niet verstandig en optie twee was niet haalbaar.
Wat dan? Welke klassieke station kwam dan in aanmerking? Een 404 familiale die in een advertentie stond leek ons ook wel wat.
Wij met z'n tweetjes richting de Betuwe waar een huisarts deze wel heel mooie '67er 404 aanbood. De beste man had hem eerst gebruikt om visite's mee te rijden,
maar dat was toch minder prettig dan hij gewend was met een moderne auto. Voor z'n klassieker voldoening bezat hij nog een 504 cabrio, dus de 404 ging in de verkoop.
Na de proefrit hadden wij beiden echter geen fijn gevoel bij deze auto. Zwaar sturen, traag op benzine (laat staan op LPG).
Na een paar dagen wikken en wegen hebben we de verkoper gebeld met de mededeling dat er absoluut niks op de auto aan te merken was, maar het toch niet "onze" auto was.
Geen Ciet, geen Peus. Welke redelijk betaalbare klassieke station dan? Een Amazon toch maar? We hadden hem namelijk al wel in ons wishlist gehad, maar we vonden hem net niet apart genoeg.
Toch maar eens gaan rijden met een goed gerestaureerde? Dan heb je in ieder geval een idee hoe het behoort te rijden. Het reed dus heel behoorlijk en in ieder geval met meer gevoel met het wegdek dan een DS.
We zijn toen wat specialisten afgeweest, met in het achterhoofd de gedachte om in ieder geval een technisch goede te kopen en die rijdend te houden tot de Bee klaar zou zijn.
Dan kon ik altijd nog zien of de Amazon intussen ook aan een opknapbeurt toe zou zijn.
Op een zonnige zaterdag liepen we in het Brabantse tegen een '69er aan. De auto zag er zo op het zicht aardig uit, liep goed en had bovendien een taxatierapport van de Volvo vereniging waaruit geen rare dingen te lezen waren. In plaats van het B20 blok dat er in hoorde lag er echter een B18 in. Na de proefrit aan het onderhandelen gegaan over de prijs.
Uiteindelijk voor een naar het zich liet aanzien redelijke prijs kochten we de P220, incl. een extra bijgeleverd B20 blok.
De auto op een foto van de handelaar

en hier thuis, naast de half gestripte MG

Hoewel het dus een volgens de taxatie goede auto leek en in eerste instantie hij ook zo aanvoelde, begon na een week of anderhalf de ellende.
Hierover later meer
.
Comment