Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mx5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mx5

Gisteren de MX5 opgehaald. Vanmiddag even wat fotootjes gemaakt. Wat is ie gay he? :-)
    Attached Files

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
    Gisteren de MX5 opgehaald. Vanmiddag even wat fotootjes gemaakt. Wat is ie gay he? :-)
    yeps;-)

maar best een leuk ding om mee te rijden (als je niet te groot bent)
    veel plezier ermee!
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Net ding! Velgen vind ik minder.
      Mooi dat er een hardtop bij zit, die dingen zijn niet echt goedkoop.

Comment

Overigens nu snel erafhalen dat ding. Vandaag was een mooie dag voor open rijden.

Comment

Goed hok hoor! Wit is leuk ook en het ziet er netjes uit allemaal.
          Heel veel plezier ermee en ben erg benieuwd ook hoe die in het echt is!

Comment

De foto's zijn wel vanuit de voordeligste hoeken genomen hoor. aan de bestuurderskant zit kleurverschil tussen achterspatbord en de rest. Rondom wat kleine beschadigingen, het kofferdeksel is niet mooi en de lak op de hardtop is ook aan de onderkant beschadigd.
            Aan de andere kant, hij is wel strak, zonder deuken en onder de motorkap en in het interieur is ie heel fris. Over de wielen ben ik het eens met V4, maar er zitten zo goed als nieuwe Pirelli's op, dus die blijven voorlopig.
            Eerste prio is de softtop. Die heb ik niet bekeken tijdens de aankoop, de eigenaar zei meteen dat het niets meer was. ik heb de softtop vandaag even bekeken, het valt reuze mee eigenlijk. alleen het PVC ruitje is kapot. Ik zou ook niet weten of dat apart te repareren is en anders zit er voor 450 euro een nieuwe kap op, gemonteerd en al.

Comment

reed vandaag een MX5 met tegen de 200 pk mee op CPZ, damn wat een rap bakkie
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Leuk ding Erwin!!
                Wit is goed en hij heeft idd bijna nieuwe banden nog. Perfect man.

Hardtop is een hele leuke bijkomstigheid.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gefeliciteerd, je zal er wel achter komen dat het een verdraaid lekker autootje is.

En zal ik als ervaren MX-5 rijder je een eerste (bijna) gratis opvoertip geven: zet het basis ontstekingstijdstip op 12 graden voorontsteking ipv de standaard 10 graden (wel eerst de ECU in noodloop zetten door in de diagnose stekker GND en TEN met een paperclip verbinden, anders corrigeert de ECU tijdens verstellen).

Je zal merken dat het motortje in de lage toeren lekkerder gaat trekken, beter opneemt.
                  Ik raad je echter wel aan daarna super benzine te tanken ipv normaal, is dus niet helemaal gratis.....

En zo zijn er nog wel meer tipjes..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                    yeps;-)

maar best een leuk ding om mee te rijden (als je niet te groot bent)
                    veel plezier ermee!
                    Valt best mee, mensen van ruim 1.90m zijn er probleemloos in te krijgen met paar kleine stoelrail aanpassingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                      Was dat een Na of een Turbo?

Heb je voor een moment kunnen ervaren waar ik met mijn nog iets sterkere MX-5 Turbootje al jaren van geniet: heerlijke sportwagen, echt niet GAY!
                      Kan je vrijwel alle GTI/petjesbrigade boys en dure Cabrio (SLK/SL/Boxter ed) patsers die het een gay autootje vinden het snot mee voor de ogen rijden
                      L@L
                      Last edited by RenéNSX; 02-03-09, 07:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                        Valt best mee, mensen van ruim 1.90m zijn er probleemloos in te krijgen met paar kleine stoelrail aanpassingen.
                        Wordt de stoel ook lager dan?
                        Want dat is het probleem, je kijkt tegen de bovenstijl van de voorruit aan.

Comment

Een vriend van me heeft al jaren zo'n Miata en die is 1.92 of 1.95.
                          Grootste probleem zijn de knieen volgens mij, maar als je het wilt, pas je er wel in hoor.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb een paar jaar geleden eens (serieus) proef gezeten in een MX5, maar ik kon met geen mogelijkheid een goede zitpositie vinden waar bij ik wel normaal door de voorruit kon kijken. En ik ben 1,90 lang (maar met ws relatief korte beentjes).

Comment

Vandaar dat ik OVER de voorruitstijl keek.... :-) ( 1e serie MX5 )
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik ben zelf 1.85m en heb ruimte zat in dat ding, ik kijk ruim onder de voorruitsijl door hoor. Ook onder de hardtop heb ik nog zo'n 10cm ruimte boven het hoofd. De zit/stuur-positie vind ik juist juist één van de voordelen van de auto, je krijgt een beetje een coureurgevoel. Bij 2m+ kan ik me voorstellen dat de ruimte niet overhoudt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                  Dat is 'onze' ringmazda Dick. Helaas had 1 vd sponsors brand gehad, waardoor er niet met de juiste banden en uitlijning gereden kon worden. Www.ringmazda.com op naar de 8 min BTG op de Ring.

Comment

Gefeliciteerd, je zal er wel achter komen dat het een verdraaid lekker autootje is.

En zal ik als ervaren MX-5 rijder je een eerste (bijna) gratis opvoertip geven: zet het basis ontstekingstijdstip op 12 graden voorontsteking ipv de standaard 10 graden (wel eerst de ECU in noodloop zetten door in de diagnose stekker GND en TEN met een paperclip verbinden, anders corrigeert de ECU tijdens verstellen).

Je zal merken dat het motortje in de lage toeren lekkerder gaat trekken, beter opneemt.
                                    Ik raad je echter wel aan daarna super benzine te tanken ipv normaal, is dus niet helemaal gratis.....

En zo zijn er nog wel meer tipjes..
                                    Kijk dat zijn leuke tips. Leuk projectje voor aankomend weekend. Is een K&N sportfilter op de MX5 aan te bevelen?

Comment

Geinig, ik kwam deze foto tegen. Net echt he?

[IMG]bugger[/IMG]
                                      Last edited by Elentinos; 02-03-09, 20:14. Reden: mag nie link nie

Comment

Zo dan...
                                        Last edited by Elentinos; 20-10-09, 20:34.

Comment

Hehe :-)

Comment

Kijk dat zijn leuke tips. Leuk projectje voor aankomend weekend. Is een K&N sportfilter op de MX5 aan te bevelen?
                                            Als het een inlay in de originele filterkast is, dan wel. Als het een conus in de motorruimte is niet, tenzij goed van het uitlaatspruitstuk afgeschermd met een flink hitteschild er omheen.

Comment

Misschien toch maar meteen goed aanpakken?

http://www.youtube.com/watch?v=jZLnr...eature=related

:-))

Comment

Misschien toch maar meteen goed aanpakken?

http://www.youtube.com/watch?v=jZLnr...eature=related

:-))
                                                Hmm,
                                                Debiel project, gaat nergens over.
                                                Het mooie van de MX-5 is juist de ultieme balans van de auto, met zo'n bonk ijzer blijft daar helemaal niets meer van over.
                                                Wordt een onbestuurbaar barrel dat waarschijnlijk alleen maar heel hard rechtuit kan en waar je met een gewone versie in de bochten zo voorbij steekt.

Comment

Gaat nergens over idd, maar is wel amusant. Ik zag op Youtube een filmpje over monster-miata's, oftewel een Mustang V8 in een Miata. Wordt veel gedaan in Amerika. De bouwer ervan zei dat de MX5 oorspronkelijk ontwikkeld is met het idee om er ook een V6 in te plaatsen. Daardoor past de V8 zonder grote modificaties gewoon onder de kap.

Maar in zo'n kleine roadster hoort gewoon een kleine hoogtoerige 4 cilinder, vind ik. Een turbo monteren vind ik wel het maximale. Iemand enig idee wat dat kost?

Comment

Gaat nergens over idd, maar is wel amusant. Ik zag op Youtube een filmpje over monster-miata's, oftewel een Mustang V8 in een Miata. Wordt veel gedaan in Amerika. De bouwer ervan zei dat de MX5 oorspronkelijk ontwikkeld is met het idee om er ook een V6 in te plaatsen. Daardoor past de V8 zonder grote modificaties gewoon onder de kap.

Maar in zo'n kleine roadster hoort gewoon een kleine hoogtoerige 4 cilinder, vind ik. Een turbo monteren vind ik wel het maximale. Iemand enig idee wat dat kost?
                                                    Ik heb vroeger ook nog wel eens gedacht aan invoer van zo'n Monster Miata. Uit rijverslagen bleek echter dat de fijne rijbalans daarbij echter ver te zoeken was. Kon hard rechtuit, maar bochten vond 'ie stuk minder fijn.. Conclusie die werd gegeven: dat een turbo veel sneller en fijner was.

Andere wel goede optie die een australisch bedrijf bood was inbouw van de (lichte) RX-7 motor, dat was wel heel leuk, maar was in die tijd niet mogelijk om in NL op kenteken te krijgen.

Als ik me niet vergis kost een supercharger momenteel ca 2500 US + invoer+ transport, een turbo zit je op ca 4500 US + invoer+ transport.
                                                    Daar komt (afhankelijk van het tuning niveau) dan nog minimaal een uitlaat en bij de Turbo een koppeling bij. Aanpassingen aan wegligging, remmen en koeling zijn ook aan te raden.
                                                    Incidenteel zijn er nog wel eens gebruikte sets te koop.
                                                    Last edited by RenéNSX; 06-03-09, 06:55.

Comment

Het std MX5 blok is een extreem zwaar blok ijzer (daarom trekken ze boost ook relatief goed).. nieuwe alu V8s zijn eigenlijk best licht. Denk daarbij nog een zwaarder diff inc bevestigingsconstructie en het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat de gewichtsverhouding gelijk wordt aan die van een turbo miata. Daar heb je namelijk ook weer te maken met een aantal blokken extra staal aan de voorkant van de wagen...
                                                      Qua rondetijden doen de laatste generatie LS-V8 monster miata's op geen enkele manier onder voor de turbo machines. Integendeel...

Daarnaast heb je ook nog de alu Rover V8 swap...die zomaar eens lichter uit zou kunnen pakken.

Zelf vind ik dat het std.chassis van de MX5 erg in de steek gelaten wordt door dat inspiratieloze blok. Met een hoogtoerige 4cyl ala de honda integra typeR was het een potentieel legendarische auto, maar zelfs de oude 1.6jes uit de CRX hadden veel meer karakter. Met die blokken was het ook nog eens een 50kg lichtere auto geworden...

Comment

Zo zie je maar hoe mensen van mening kunnen verschillen.

Ik heb een lange proefrit gemaakt met de S2000 en vond die hoogtoerige vtec motor helemaal niks, je moet in de toeren janken voordat dat ding eindelijk iets presteert, word je doodmoe van op de lange duur.
                                                        Toen ik daarna naar huis reed met mijn speelse MX-5 turbo was ik weer helemaal tevreden daarmee, vanaf ca 3000 Rpm GAAANNNN en veel leuker/levendiger om mee te rijden.

Ik heb 2 verschillende 4-cil Vtec honda's gereden. Heb even 4 mnd een zeldzame '91 Civic Vtec gehad waar ik ontzettend lang naar gezocht had, maar toen ik hem eenmaal had, na 4 mnd helemaal zat was en weer heb verkocht, en dus die S2000, beide vond ik kwa motor niets voor mij.

Toen ik naar de NSX ging kijken was ik er al op voorbereid dat ik ook daarbij op de Vtec motor zou afknappen, maar gelukkig doet de V6 Vtec daarin ook bij lage toeren redelijk wat. Toch miste ik de power onderin en daarom zit er nu een Supercharger op, best of 2 worlds now: 366 RWHP/ca 415 engine HP, real supercar power!!
                                                        Last edited by RenéNSX; 06-03-09, 11:36.

Comment

Wat praktische tips:

Controleer of de rubberhoes van de schakelpook al vervangen is.
                                                          Zoniet, meteen doen, scheelt je heel wat hitte in het console en nog belangrijker, het geluid van onder de auto kan niet meer direct het interieur in waardoor het stiller wordt.
                                                          Zie bv:

of

Verder zie ik op onze nationale stalksite rdw.nl dat het een 1.6je is, dan is waarschijnlijk ook een goede tip om eens te kijken naar de extra verstevigingen die toen bij een 1.8NA aangebracht werden, schijnt veel uit te maken.

Als laatste, zijn de schokbrekers al een keer vervangen? zoniet dan is dat waarschijnlijk wel nodig, goede vervanging zijn de gele Koni's.

Oja: Ik zie dat je de kap moet gaan vervangen, denk eens na of je het extra geld overhebt voor een glazen ruit, maakt het openen van de kap veel makkelijker (niet meer ritsen).

Veel plezier ermee, het is een liefhebbers autootje!

Comment

@Elentinos: Wacht met die turboconversie nog even tot we wat verder zijn met het Ringmazda project. Er zal een ombouwkitje worden ontwikkeld die werkt. Zo ver zijn we alleen nog niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Noobie Bekijk bericht
                                                              Het std MX5 blok is een extreem zwaar blok ijzer (daarom trekken ze boost ook relatief goed).. nieuwe alu V8s zijn eigenlijk best licht. Denk daarbij nog een zwaarder diff inc bevestigingsconstructie en het zou zomaar mogelijk kunnen zijn dat de gewichtsverhouding gelijk wordt aan die van een turbo miata. Daar heb je namelijk ook weer te maken met een aantal blokken extra staal aan de voorkant van de wagen...
                                                              Qua rondetijden doen de laatste generatie LS-V8 monster miata's op geen enkele manier onder voor de turbo machines. Integendeel...

Daarnaast heb je ook nog de alu Rover V8 swap...die zomaar eens lichter uit zou kunnen pakken.

Zelf vind ik dat het std.chassis van de MX5 erg in de steek gelaten wordt door dat inspiratieloze blok. Met een hoogtoerige 4cyl ala de honda integra typeR was het een potentieel legendarische auto, maar zelfs de oude 1.6jes uit de CRX hadden veel meer karakter. Met die blokken was het ook nog eens een 50kg lichtere auto geworden...
                                                              Zou een (Alfa) V6 niet een beter alternatief zijn dan een V8? Lekker goedkoop. Ook lichtgewicht, blokken zijn vrij kort, dus liggen misschien iets verder naar achteren. Gezien 't gewicht van de auto zouden ze voldoende koppel en pk's kunnen leveren. Daarnaast is 't ook nog eens mooi om te zien, zo'n Alfa V6.

Comment

Op het MX5 forum lees ik dat de limieten voor standaard bak en diff liggen op plm. 160pk (de zgn Greddy upgrade). Hogere vermogens betekenen ook dat je de rest van de auto moet upgraden. Tja...

Maar Cav, ik ben geinteresseerd, laat maar weten tegen die tijd.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎