Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste is binnen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De eerste is binnen...

    Ik ben daarnet in de lunchpauze even de stad ingereden om wat boodschappen in te slaan, kwam terug op kantoor, reed het parkeerterrein op, de hoek om, en trof daar een Passat aan die bezig was te manouvreren, hij wilde de carglass binnenrijden omdat hij een ster in zijn ruit had. Ik denk ik wacht even totdat de beste man uitgedraaid is en dan kan ik weer doorrijden, dus ik bleef stilstaan.

    Bij dat manouvreren reed hij gestaag achteruit, en ik dacht dat hij het allemaal wel onder controle had. Hij had weinig ruimte en moest keren, dus hij reed relatief dichtbij mijn motorkap... maar was blijkbaar totáál niet in zijn spiegels aan het kijken, en reed er dus gewoon vol op!

    Resultaat:


    Als je héél goed kijkt zie je dat de bumper + chroom naar binnen zijn gedrukt, met een kleine vervorming van het zijscherm dat nu niet meer gelijkloopt met de curve van de motorkap.

    Dat word onderdelen zoeken

    We hebben een formuliertje ingevuld, gegevens uitgewisseld, en we horen het verder wel. De beste man is All-risk verzekerd, heeft iemand ervaring met dit soort situaties, en weet wat ik kan verwachten? Ik ben zelf wel in staat er iets nieuws op te schroeven, krijg ik die uren dan ook vergoed of moet het naar een garage toe?
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

  • #2
    Gewoon wegbrengen. Tegenpartij is voldoende verzekerd en bekent schuld, als ik het goed begrijp?

    Mooi je handjes schoonhouden en de schade laten maken door de reparateur die je verzekeraar aandraagt.

    [Inkopper] En net doen of je accu en dynamo ook de geest hebben gegeven in deze zware crash. [/IK]
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Gewoon de officiële weg volgen.
      Reparatie is 5 tientjes dus die auto is total loss. ;-) Of had je net nog getankt?

      Even serieus : waarschijnlijk is de schade groter dan de waarde v/d auto. Normaal gesproken krijg je dan wat geld en mag je de auto houden.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Tegenpartij bekent schuld en heeft dat ook als zodanig vermeld op het formulier.

        Mijn accu zit tegen het schutbord, en de dynamo linksvoor, dus daar gaan ze niet intrappen vrees ik :P
        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

        Comment


        • #5
          Soortgelijke situatie had ik pas.

          Gewoon officieel laten taxeren, en tegenpartij aansprakelijk stellen.
          Soms regelt de verzekeringmaatscahppij dat voor je (zelfs als je niet allrisk verzekerd bent).
          Vaak moet je bij taxatie 10 % van het schadebedrag aftikken als je het niet laat repareren. Krijg je terug als je het uiteindelijk wel laat repareren bij het bedrijf waar ook de taxatie heeft plaatsgevonden.

          Daarna afwachten tot je de uitkering krijgt en dan kan je beslissen wat je doet. Officieel laten repareren of low-budget zelf wat doen.

          Als je het gelijk laat repareren moet je dat voorschieten tot de tegenpartij betaald heeft.

          Comment


          • #6
            is dit trouwens de eerste foto van je auto op het forum?
            Forza!

            Comment


            • #7
              Totaal verlies met behoud van casco....

              ;-)
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Dit is de eerste foto, een volledige pic volgt wel als ik hem gewassen heb, en dat doe ik zodra het weer stabiel blijft

                Overigens staat ergens bij kofferbakhandel waarschijnlijk het verkooptopic nog wel, daar staan ook foto's in
                Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                Comment


                • #9
                  Ik zou toch wachten met de schade expert totdat de auto eindelijk eens rijdt, en je weer ergens tegenaan schuift, daar is het wachten immers op en met een heel klein beetje mazzel is het rechtsvoor :-)
                  fka v164

                  Comment


                  • #10
                    Geluk bij een ongeluk misschien? Je kan proberen de schade contant te regelen met de veroorzaker.

                    Wellicht is het een optie om met dat geld een nieuwe start te maken met een andere 325i. Als ik jouw draadje lees begrijp ik dat je bestaande wat probleempjes heeft. Good luck.
                    BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                      Geluk bij een ongeluk misschien? Je kan proberen de schade contant te regelen met de veroorzaker.
                      Die vent is all risk verzekerd. Die contanten krijg je wel van zijn verzekeraar. Niets om je zorgen over te maken als je alles officieel doet.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                        Die vent is all risk verzekerd. Die contanten krijg je wel van zijn verzekeraar. Niets om je zorgen over te maken als je alles officieel doet.
                        Klopt Dennis. Maar als je de gemaakte schade niet door het schadebedrijf wil laten repareren omdat je het zelf maakt, of niet wil laten herstellen , dan is het misschien wel een optie. Mij maakt het dan persoonlijk niet uit of ik het geld rechtstreeks van de veroorzaker, of via de verzekering krijg.

                        De starlet van m'n vriendin (oud bakje) is ook een tijdje terug aangereden, toen heb ik het direct cash geregeld met de veroorzaakster. Even navraag doen wat het ongeveer kost om te maken en dan een bod doen. De veroorzaker kan dan kiezen wat hij/zij wil: schikken of verzekering inschakelen. Het eerste kan voor de veroorzaker ook gunstig(er) zijn qua no-claim. Dan zijn beide partijen geholpen.

                        Het is maar een ideetje :-).

                        Als je vanplan bent om het te laten herstellen bij de garage is het natuurlijk geen geen discussie, verzekeringszaak.
                        Last edited by Murphmeister; 03-03-09, 16:38.
                        BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

                        Comment


                        • #13
                          Ik ga het sowieso niet bij de garage doen. De schade is rijdbaar en er is geen lakschade, dus ik hoef het niet stante pede te laten fixen. Ik kan op mijn gemakje zelf de onderdelen regelen en dit repareren. Ik kies dus voor de optie contanten van de verzekeraar, dan doe ik alles officieel en heb ik als ik het slim speel een meevaller, die wellicht in een nieuwe dynamo kan, of wat andere onderdelen ;-)

                          De auto zelf is voor mij prima, ik ben er qua model en opties heel tevreden mee, ik mis de stuurbekrachtiging wel bij het parkeren maar dat is dan ook alles. Als ik er al geld in ga steken is dat in het technisch goed maken van de motor, en bij gebleken geschiktheid ook in de carrosserie.
                          Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                          Comment


                          • #14
                            Hmmm, maar contanten van de verzekeraar krijg je alleen bij een total-loss uitbetaald. Anders niet. De auto gaat eerst naar een schadebedrijf, en daar gaan ze de schade samen met de expert van de verzekering taxeren. Indien de reparatie de dagwaarde overstijgt, heb je kans dat je de dagwaarde krijgt uitbetaald (en die schat ik op zo'n 500 euro).

                            Zegt daarentegen het schadebedrijf: voor 400 piek maken we er iets toonbaars van, dan krijg je geen geld en moet je het daar laten repareren.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                              ik mis de stuurbekrachtiging wel bij het parkeren maar dat is dan ook alles
                              *WATS't htt voor z'n kop*

                              Die stuurbekrachtiging deed het anders nog PERFECT toen je de auto soepeltjes parkeerde. Voeluwel?

                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Hmmm, maar contanten van de verzekeraar krijg je alleen bij een total-loss uitbetaald. Anders niet. De auto gaat eerst naar een schadebedrijf, en daar gaan ze de schade samen met de expert van de verzekering taxeren. Indien de reparatie de dagwaarde overstijgt, heb je kans dat je de dagwaarde krijgt uitbetaald (en die schat ik op zo'n 500 euro).

                                Zegt daarentegen het schadebedrijf: voor 400 piek maken we er iets toonbaars van, dan krijg je geen geld en moet je het daar laten repareren.
                                Zouden ze die moeite er echt insteken voor een paar honderd euro? Naast het uit te betalen bedrag moeten die mensen ook betaald worden... en mijn benzine voor het vervoer erheen en terug

                                Maar goed, als ze het repareren, so be it, dan ben ik niet slechter af dan voor het ongeluk.
                                Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                  Hmmm, maar contanten van de verzekeraar krijg je alleen bij een total-loss uitbetaald. Anders niet. De auto gaat eerst naar een schadebedrijf, en daar gaan ze de schade samen met de expert van de verzekering taxeren. Indien de reparatie de dagwaarde overstijgt, heb je kans dat je de dagwaarde krijgt uitbetaald (en die schat ik op zo'n 500 euro).

                                  Zegt daarentegen het schadebedrijf: voor 400 piek maken we er iets toonbaars van, dan krijg je geen geld en moet je het daar laten repareren.
                                  Klopt niet Brun, er is geen reparatieplicht.
                                  Veritatis simplex oratio est

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                    *WATS't htt voor z'n kop*

                                    Die stuurbekrachtiging deed het anders nog PERFECT toen je de auto soepeltjes parkeerde. Voeluwel?

                                    Wat een wonder! Deze aanrijding met slechts 15km/u heeft de stuurbekrachtiging compleet vernietigd! Er is niks van over!
                                    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X