Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 944 S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche 944 S2

Vandaag kon ik mijn 944S2 weer ophalen na de APK/beurt. Hierbij kreeg ik van Johan (Van Der Gugten) mee dat ik dit jaar 400 kilometer gereden had, en dat het dure kilometers waren... Kortom mijn opdracht is om dit jaar meer kilometers te rijden, en te genieten van de auto...

Laten we dan maar beginnen met een draadje op gummen, dan komt de druk vanzelf om meer te rijden :-)

Gekocht in 2005, eigenlijk lang gezocht met de hulp van Harry en Henk. En natuurlijk was het de duurste, maar ook de mooiste en de beste.

Toen gekocht voor de som van 10.400 euro :-) Volgens de rekening voor mijn neus had ik de garantie afgekocht voor 1100 euro. Die heb ik de eerste maanden ook niet (echt) nodig gehad...

Totdat ik op gummen een post geplaatst had, en Ingmar me er op wees dat de kettingspanner echt vervangen moest worden. Volgens de verkopende partij niet nodig, maar voor de zekerheid toch maar laten doen voor 775 euro...
    Last edited by Harry; 07-03-09, 19:52.
    Fhrst du quer - Siehst du mehr

Zonde natuurlijk dat je er nooit mee rijdt. En als je er wl mee rijdt, waar neem je de auto dan zoal mee naar toe?

Aan mij is zo'n nette auto niet besteed, te mooi om te gummen, zeg maar. Dan zou ik liever een (optisch) wat minder mooie willen, om er vervolgens flink gas mee te kunnen geven; anders wordt de hobby me echt te eenzijdig.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Krijg ik de schuld dat jij de garanbtie gaat aanspreken
      Anyway: ik moet ook meer rijden. Dus er gaan wat tripjes richting duitsland gemaakt worden. Dan rij je in n dag 400km erbij (retourtje eifel en 6 rondjes)

En het blijft een knappe wagen, die 944S2 van jou.
      When men were men

Comment

Jeroen,
        de leukste tripjes waren naar Zandvoort eigenlijk... Eerste jaar meegereden met de Porsche Racing Zandvoort dagen. En ook met Gummen nog een paar keer meegedaan, eigenlijk hoop ik dat dat dit jaar wel weer gaat lukken.

Ander hoogtepunt was een weekendje Ring. Het was vreselijk warm, en de S2 heeft geen airco... Kortom Harry en ik hebben ons echt den tering gezweet. Doel was vooral wat rondkijken en voorzichtig een rondje met de S2, uiteindelijk op zaterdag na de VLN 's avonds het laatste rondje kunnen doen. Daarna reed Harry een rondje, er kwam eoa Engelsman aanzweven en duwde ons nogal enthousiast op. Dus Harry maakte ruimte... Twee bochten daarna lag die BMW op z'n kop. (De S2 staat in de achtergrond)

Ingmar,
        Johan vroeg al waar jij was :-) We moeten binnnenkort bij de opening van zijn nieuwe pand maar even kijken daar. Hij had echt weer een paar fantastische modelletjes.

Comment

Hele fraaie 944, mooi ook met dat "origineel Nederlandse" kenteken. 21 jaar, in Amerika mag-ie nou zuipen.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

ben geen liefhebber van zon porsche
            maar hij ziet er erg mooi en netjes uit voor zn leeftijd, zowel van binnen als buiten
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Mooi ding, erg netjes. Een echte rijdersauto, toch?... :-)

Comment

Ja, serieus mooie en fijne 944 en die 3 liter 4-cilinder maakt het echt iets speciaals. Alleen wel kloten dat je 1 pk meer hebt dan ik in mijn SZ. (211 vs 210) :-)

En weet je wat een dure 944 is? Dat is eentje die je voor 5K koopt en waar je het 1e jaar voor 5K aan moet laten doen. Daarna ziet hij er nog steeds uit als een auto van 5K.
                Kun je beter zo'n topper kopen als jij nu hebt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hee Martijn, jij rijdt zo weinig in die auto, dat ik al compleet vergeten was, dat je die nog had. Meer rijden dus ermee, want dit is natuurlijk te duur. Je hebt natuurlijk niet geschorst, dus het waren kilometers 3 euro :-).

Dat verhaal van die crash net die gekke Engelsman kan ik me goed herinneren. Volgende keer, dat er een auto op z'n dak ligt bij Kallenhard, wel even de S2 op een ander plekje neerzetten. Waar hij op de foto staat is bloedlink. Als iemand net ff te hard Metzgesfeld uitkomt en die linksbocht mist, heb je zomaar ineens een 911 :-).

Comment

Super gave 944! Inderdaad zonde om er niet meer mee te toeren. So steht der Wagen nur kaputt zu gehen ;-)

Vwb parkeren op de Nordschleife sluit ik me bij Lenny aan! Ik heb al menig - vaak ook Brits gekentekende - auto over 't stukje vangrail zien ketsen, precies waar de Porker staat op de foto. Maar goed, het is een lastige stukje want als je verder naar benee gaat staan ziet aankomend verkeer je later en ga je verder terug staan, dan sta je nog verder in de gevaren zone...
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

De plek was niet ideaal om te parkeren, maar we moesten ergens stoppen... En tot aan de crash was geen betere plek. (dachten wij). Harry is, met zijn vinger aan de pols voorliefde, naar die Engelsman gegaan. Ik stond een bocht terug auto's te waarschuwen. Gelukkig was de Stresi er snel, kreeg ik een vlag :-) De Stresi reed echter door omdat verderop een ergere crash met motoren was, en die Engelsman was al briljante verhalen aan Harry aan het vertellen.

Comment

Zonde om er zo weinig mee te rijden, daar worden ze niet beter van. Je moet wel een verdomd goeie leaseauto hebben om deze prachtige S2 te kunnen laten staan.

En Harry heeft gelijk, een S2 voor 5k, dat schiet vaak niet echt op, of je moet low budget gaan wheeler dealeren. Voor iets meer geld heb je een nettere, waar je ook nog wat aan moet doen, maar waar je wel lekker ongeneerd in kunt rijden. En daar gaat 't bij deze auto's om. Rijden en onderhouden. Martijn kan zich nu op 't eerste focussen, het is vandaag al aardig weer.

Martijn, had je trouwens niet liever een Targa gehad als je ook geen airco hebt? Ik vind dat echt ht mooiste aspect van een het 924/944 concept. Lekker open rijden, zonder de nadelen van een Cabrio. Ik kan me wel voorstellen dat je bij 't vinden van een nette, de Targa minder belangrijk vindt, want een goede/nette is erg zeldzaam. En dan is de prijs die je ervoor hebt betaald, niet eens zo verkeerd.

Comment

Geweldige auto natuurlijk, en dit is wel een erg mooi exemplaar.
                          Persoonlijk heb ik de 944 altijd mooier gevonden dan opvolger 968.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                            De plek was niet ideaal om te parkeren, maar we moesten ergens stoppen... En tot aan de crash was geen betere plek. (dachten wij). Harry is, met zijn vinger aan de pols voorliefde, naar die Engelsman gegaan. Ik stond een bocht terug auto's te waarschuwen. Gelukkig was de Stresi er snel, kreeg ik een vlag :-) De Stresi reed echter door omdat verderop een ergere crash met motoren was, en die Engelsman was al briljante verhalen aan Harry aan het vertellen.
                            Ja, we hadden al onderling geregeld dat ik de ramptoerist/EHBO'er ging worden en Martijn zou achteropkomend verkeer waarschuwen. Tevens is parkeren op een circuit altijd link. :-)
                            Ik was wel blij dat die gast al zelf uit die auto kwam gekropen toen ik er bijna was. Zat er ieg nog voldoende leven in. Schade viel mee, die schroefjes los in zijn hoofd had hij duidelijk voor de crash al en verder had hij alleen zijn arm een beetje gesneden aan glas ofzo.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie foto's van de Zandvoortse Hugenholz-bocht, en de Ring. Dit smaakt naar meer :-)
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Precies aan de andere kant van de baan was beter geweest, maar gelukkig waren jullie zo slim om a te helpen en b andere autos te waarschuwen voor de crash die achter de blinde bocht had plaatsgevonden. Goed gedaan dus heren.

Verhaal van 944 voor 5k kopen en dan veel geld kwijt zijn weet ik uit ervaring en ga ik nooit mee doen! Toch denk ik nog weleens met plezier terug aan die 944 Turbo. Die was echt serieus snel, dik 260 op de teller en altijd power aanwezig.

Comment

Ik ging trouwens aan de kant voor die BMW, omdat hij gewoon volgas reed bij een oliespoor. Dit was op het stuk Fuchsrohre en Adenauer Forst. Werd netjes aangegeven met bordjes en de rechterkant v/d weg was afgezet.
                                  Ik reed daar dus rustig en die gek kwam er ineens als een dolle aanvliegen. Ik direct plankgas en aan de kant. Was bijna een botsing dus he?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    Verhaal van 944 voor 5k kopen en dan veel geld kwijt zijn weet ik uit ervaring en ga ik nooit mee doen! Toch denk ik nog weleens met plezier terug aan die 944 Turbo. Die was echt serieus snel, dik 260 op de teller en altijd power aanwezig.
                                    Klopt. :-) Best leuk ding was dat Lennart. De tellers wijken trouwens enorm af bij deze auto's. Wel leuk voor in de kroeg ;-), maar ga maar eens rijden met een TomTom in de auto. 260 teller is dan waarschijnlijk 235 echte km's namelijk.
                                    Attached Files

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Precies aan de andere kant van de baan was beter geweest
                                      Nee man :-) Dan krijg je de S2 bijna niet samen met de gerolde Engelsman op de foto. Je moet ook denken aan de mensen thuis ;-)
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

2xLOL
                                        Dat je die foto nog zo snel tevoorschijn kon toveren. Zou mij niet zo snel meer lukken. Ziet er best leuk uit zo die foto in de Ooipolder.

Comment

Martijn, jij verdient een hele grote schop onder jouw hol!

400Km per jaar? Met zo'n fijne auto? Dat is om je te schamen..., daar moet je minimaal 4000km mee doen, en anders zet em maar bij mij op de oprit, dan maak ik die km's wel voor je. ;-))

Ik blijf het prachtige auto's vinden, helemaal eentje in zo'n mooie conditie zoals deze S2, fantastisch gewoon, was inderdaad even zoeken want zoeentje als deze vind je gewoon niet zomaar... Met dit soort draadjes mis ik mijn turbo toch wel hoor...

"Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Henk,
                                            tja, daar gaan we dit jaar wel verandering in brengen... Ik voorspel een transaxle meeting bij de Ring ;-)

Na alle goede ideeen van jullie, net in de auto gestapt voor een rondje... Eigenlijk vind ik nog steeds het leukst, om veel gas te geven. Het is natuurlijk geen super snelle auto, maar snel is het wel :-)

P.s zoek het verschil. (Sylvester zal trots op me zijn)

Comment

Een setje velgen voor de 944 cup meetings. En een setje velgen om te stallen.

Comment

H, had johan nog een set velgen liggen? Zijn die van jou wat donker of metaalkleurig? Metaalkleurig: dan heb ik dezelfde.
                                                When men were men

Comment

Cup velgen it is :-) Nu nog Cup spiegels ;-)

Ingmar,
                                                  deze waren van een andere klant van Johan. Zijn metaalkleurig, zitten nu winterbanden onder... Moet dus ergens op zoek naar zomerbanden, ben alleen een beetje bang voor de prijs die daar aan hangt.

Comment

De mijne staat bij Johan voor APK en beurt. Ik verwacht geen gekke dingen. Eerste rit dit jaar was vorig weekend, na ongeveer 3 maanden stilstand. Accu aansluiten, starten, rijden. Er was wel te merken dat de accu gedeeltelijk leeg was, want de auto had vlak daarna er bij een tweede keer starten aanmerkelijk meer moeite mee. Maar dat afkoppelen van de accu is dus de truuk om hem langdurig weg te zetten.
                                                    Banden: continental sport-contact3. Heb je wel n-codering.
                                                    When men were men

Comment

2000kilomter gereden vorig jaar. En dat was blijkbaar zo weinig, dat de beurt bijzonder goedkoop was.
                                                      When men were men

Comment

Blijft een gaaf ding Martijn, zelfs op Cup-velgen, al vind ik zelf origineel beter staan... ;-)
                                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Working...
                                                        X