Als start het oude 'Mijn auto en ik' formaat opgeduikeld uit de archieven:
Waarom heb je voor deze auto gekozen ?
Na veel met een MX-5 gereden te hebben (NA en daarna een NC) moest er een stap verder komen. Meer hardcore, maar niet met de bijbehorende kosten.
Aldus volgde een Lotus Elise. Lekker licht waardoor niet absurd veel vermogen nodig voor het betere gooi en smijtwerk.
Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto ?
De straat uitrijden en meteen al een onbedwingbare grijns hebben: deze auto loopt over van het karakter. Het mooiste is dat gooien en smijten verantwoord mogelijk is op de openbare weg omdat daar geen achtelijke snelheden voor nodig zijn.
Dat heel-and-toe nauwelijks optioneel is en dat je moet onthouden dat schoeisel niet te breed mag zijn.
Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto ?
Da's meer een vraag wat er niet zo geslaagd is aan mijzelf, ik heb ABS-loos remmen niet meer in mijn systeem zitten. Geen ABS hoort helemaal bij deze auto en ik ben alweer druk aan het oefenen om de juiste reacties weer terug te krijgen.
Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto ?
De eerste keer dat er een stoomwolk uit de radiator leek te komen. Grijns van oor to oor. Had er gelukkig op het Lotusforum al over gelezen.
Zijn er modificaties aangebracht op deze auto ?
Bij aankoop zat er al een Lotussport Koni onderstel onder en de uitlaat was een sportuitlaat (kom maar op met die tunnelrun).
Zelf de throttle linkage vervangen en de lampen omgebouwd naar Xenon.
Wat wordt je volgende auto ?
De Elise is een auto voor erbij, dus die blijft gewoon.
Technische gegevens
Merk en model: Lotus Elise S1
Vermogen, koppel: 118pk@5500tpm, 165nm@3000
Acceleratie: 5,9sec (0-100 km/u)
Topsnelheid: 202 km/u
botsproef voor/opzij: niet getest
Energielabel: E
wegenbelasting/3mnd: €38
Waarom heb je voor deze auto gekozen ?
Na veel met een MX-5 gereden te hebben (NA en daarna een NC) moest er een stap verder komen. Meer hardcore, maar niet met de bijbehorende kosten.
Aldus volgde een Lotus Elise. Lekker licht waardoor niet absurd veel vermogen nodig voor het betere gooi en smijtwerk.
Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto ?
De straat uitrijden en meteen al een onbedwingbare grijns hebben: deze auto loopt over van het karakter. Het mooiste is dat gooien en smijten verantwoord mogelijk is op de openbare weg omdat daar geen achtelijke snelheden voor nodig zijn.
Dat heel-and-toe nauwelijks optioneel is en dat je moet onthouden dat schoeisel niet te breed mag zijn.
Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto ?
Da's meer een vraag wat er niet zo geslaagd is aan mijzelf, ik heb ABS-loos remmen niet meer in mijn systeem zitten. Geen ABS hoort helemaal bij deze auto en ik ben alweer druk aan het oefenen om de juiste reacties weer terug te krijgen.
Vertel eens over je mooiste ervaring met deze auto ?
De eerste keer dat er een stoomwolk uit de radiator leek te komen. Grijns van oor to oor. Had er gelukkig op het Lotusforum al over gelezen.
Zijn er modificaties aangebracht op deze auto ?
Bij aankoop zat er al een Lotussport Koni onderstel onder en de uitlaat was een sportuitlaat (kom maar op met die tunnelrun).
Zelf de throttle linkage vervangen en de lampen omgebouwd naar Xenon.
Wat wordt je volgende auto ?
De Elise is een auto voor erbij, dus die blijft gewoon.
Technische gegevens
Merk en model: Lotus Elise S1
Vermogen, koppel: 118pk@5500tpm, 165nm@3000
Acceleratie: 5,9sec (0-100 km/u)
Topsnelheid: 202 km/u
botsproef voor/opzij: niet getest
Energielabel: E
wegenbelasting/3mnd: €38
Comment