Vrijdagochtend vroeg naar Hengelo gereden. Eerst om 9.00 bij Nijboer, universeel handelaar, waar een mooie donkerblauwe Z3 2.8 stond. 144K, hardtop, airco, nav-radio, 1997, zwart leer, wel veel poetskrassen in de lak waar Harold wel een dagje op zou staan boenen. Stond helemaal binnen, maar man bood aan dat ik wel even kon rijden. Om 11.00 afgesproken.
Toen naar de andere kant van Hengelo naar Frawi, Porsche transaxle specialist. Heeft een vijftal 928 en 3 stuks 944 Turbo. 1 Beige en twee rode, 1 vd rode 944T is van 1985, recentelijk door hem ingekocht van een verzamelaar. Samen een halfuur gereden aan de noordoost kant van Hengelo incl. stukje snelweg. Kwam goed overeen met wat ik voor beeld had van die auto. Toen de olie wat warmer was, en hij zei dat de auto ook een vijf had, even wat doorgetrokken. Beste lange gaspedaalslag, maar wow, daar krulde een glimlach mijn mondhoeken. Ook een mooie overzichtelijke afrit kon wel bijna 2x zo hard, zei hij. Heel neutraal, was echt een lekker sturende auto.
Terug op honk nog even met Frans nagepraat onder koffie. Bedrijf destijds met schoonvader Willem (hence FRAWI) opgericht, type/instelling van je hobby je werk kunnen maken. Gun ik iedereen. Liet mij een oude folder en prijslijst zien. Dat model kostte in 1985 dus 131.000 florijnen. Man weet er een hoop van.
Toen terug naar Nijboer voor de Z3. Platen erop, en ga maar rijden, als je daar naar rechts gaat kom je een aantal leuke bochtige weggetjes tegen. Helaas bewoog de benzinemeternaald al niet meer, dus maar 10 minuten gedurfd, maar wat een power en wat is die power snel en direkt opvraagbaar.
En die brede achterschermen in je buitenspiegels, machtig gezicht.
Terugkijkend een vergelijk.
Z3 + : 12 jonger, kan open, full-options, looks, hardtop, 6cil-geluid
Z3 - : 2zitter, je ziet ze veel meer, altijd MRB, hogere verzekering, linnen kap vandaalgevoelig, afschrijving.
944 + : bijna-klassieker, geschikter voor evt. circuit, beperkt nodig maar toch 4zitter, wegligging, power, techniek, bouwkwaliteit, verzinkte carr., bijna MRB vrij en dan ook blijvend, klassieker-verzekering is goedkoop
944 - : onderdelen duurder, geen airco (maar a/c uit die tijd moet toch helemaal omgebouwd worden, ivm navullen freon-spul..).
Tja, kreeg net de melding dat NIBC wederom zijn rente verlaagt, nu van 4,8 naar 4,5, dus moet er maar eens wat gebeuren.
Momenteel neig ik naar de 944.
Komende week knoopje doormidden.
Bovenstaand schreef ik dus zaterdagmorgen op.
Het knoopje is een paar uur terug doorgehakt. Nokkenas- en distributieketting zijn 2000km geleden vervangen, auto krijgt nog een nieuwe accu, nieuwe APK en een kleine beurt.
Binnenkort halen, nog even puzzelen wanneer.
Joost is een gelukkig mens.
Tekst uit FRAWI's advertentie
Verkocht! Te koop: Porsche 944 turbo (951). Dit is een van de 2 944 turbo's gekocht uit een verzameling. Deze Porsche verkeert zowel van binnen als van buiten in erg goede staat. De lak is origneel en niet verkleurd. Ook verkeert deze 944 turbo technisch in goede staat. In het verleden is de kilometerteller vervangen. De auto heeft 176.000 km. gelopen, er staat wel 121.000 km. op de teller. Verder uitgerust met de volgende opties: - electrische ramen en spiegels - electrisch verstelbare half lederen stoelen - stuurbekrachtiging - wordt afgeleverd met nieuwe APK - originele 16 inch porsche velgen Vraagprijs: 8950 Euro
Toen naar de andere kant van Hengelo naar Frawi, Porsche transaxle specialist. Heeft een vijftal 928 en 3 stuks 944 Turbo. 1 Beige en twee rode, 1 vd rode 944T is van 1985, recentelijk door hem ingekocht van een verzamelaar. Samen een halfuur gereden aan de noordoost kant van Hengelo incl. stukje snelweg. Kwam goed overeen met wat ik voor beeld had van die auto. Toen de olie wat warmer was, en hij zei dat de auto ook een vijf had, even wat doorgetrokken. Beste lange gaspedaalslag, maar wow, daar krulde een glimlach mijn mondhoeken. Ook een mooie overzichtelijke afrit kon wel bijna 2x zo hard, zei hij. Heel neutraal, was echt een lekker sturende auto.
Terug op honk nog even met Frans nagepraat onder koffie. Bedrijf destijds met schoonvader Willem (hence FRAWI) opgericht, type/instelling van je hobby je werk kunnen maken. Gun ik iedereen. Liet mij een oude folder en prijslijst zien. Dat model kostte in 1985 dus 131.000 florijnen. Man weet er een hoop van.
Toen terug naar Nijboer voor de Z3. Platen erop, en ga maar rijden, als je daar naar rechts gaat kom je een aantal leuke bochtige weggetjes tegen. Helaas bewoog de benzinemeternaald al niet meer, dus maar 10 minuten gedurfd, maar wat een power en wat is die power snel en direkt opvraagbaar.
En die brede achterschermen in je buitenspiegels, machtig gezicht.
Terugkijkend een vergelijk.
Z3 + : 12 jonger, kan open, full-options, looks, hardtop, 6cil-geluid
Z3 - : 2zitter, je ziet ze veel meer, altijd MRB, hogere verzekering, linnen kap vandaalgevoelig, afschrijving.
944 + : bijna-klassieker, geschikter voor evt. circuit, beperkt nodig maar toch 4zitter, wegligging, power, techniek, bouwkwaliteit, verzinkte carr., bijna MRB vrij en dan ook blijvend, klassieker-verzekering is goedkoop
944 - : onderdelen duurder, geen airco (maar a/c uit die tijd moet toch helemaal omgebouwd worden, ivm navullen freon-spul..).
Tja, kreeg net de melding dat NIBC wederom zijn rente verlaagt, nu van 4,8 naar 4,5, dus moet er maar eens wat gebeuren.
Momenteel neig ik naar de 944.
Komende week knoopje doormidden.
Bovenstaand schreef ik dus zaterdagmorgen op.
Het knoopje is een paar uur terug doorgehakt. Nokkenas- en distributieketting zijn 2000km geleden vervangen, auto krijgt nog een nieuwe accu, nieuwe APK en een kleine beurt.
Binnenkort halen, nog even puzzelen wanneer.
Joost is een gelukkig mens.
Tekst uit FRAWI's advertentie
Verkocht! Te koop: Porsche 944 turbo (951). Dit is een van de 2 944 turbo's gekocht uit een verzameling. Deze Porsche verkeert zowel van binnen als van buiten in erg goede staat. De lak is origneel en niet verkleurd. Ook verkeert deze 944 turbo technisch in goede staat. In het verleden is de kilometerteller vervangen. De auto heeft 176.000 km. gelopen, er staat wel 121.000 km. op de teller. Verder uitgerust met de volgende opties: - electrische ramen en spiegels - electrisch verstelbare half lederen stoelen - stuurbekrachtiging - wordt afgeleverd met nieuwe APK - originele 16 inch porsche velgen Vraagprijs: 8950 Euro
Comment