Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I get by with a little help from my friend..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• I get by with a little help from my friend..

Het is zover..sinds vandaag eigenaar van een heuse e34 M5 3.6, kenteken november 1989, Macaoblauw...preview:
    http://link.marktplaats.nl/255266637

Ben echt als een kind zo blij en enorm opgelucht want de zoektocht was soms zo teleurstellend en de zomer kwam eraan en wilde daar zo graag mijn 'hobby-auto' hebben. En dingen leren die me nu als 1 groot mysterie doen voorkomen en onmogelijk lijken...(door het linkerraam kijken, naar links sturen, en met je rechtervoet spelen, en wanli's op de achteras..zoiets )

De zoektocht was bij lange na niet zo succesvol geweest, alsmede niet zo gezellig, zonder de beste partner in crime die je aan je zijde kan hebben..FaF!!! Ongelovelijk wat een persoon aan kennis aan ervaring kan hebben..incl. erg veel realiteitszin en heel belangrijk: Down to earth en nuchter als ik vrouwelijk emotioneel labiel weer gevallen was voor dan weer looks, dan weer power, dan weer dat ene leuke knopje, dan weer...GEK zou je evan worden..hoe heb je het volgehouden..tenks buddie!!

Wat achtergrond:
    Auto is (nog lang) niet perfect maar in de basis is de auto prima. Belangrijkste: geen roest en mechanisch gezond.

Auto heeft 265K km op de klok staan en heeft 4 jaar geleden bij 115K km een volledige motorrevisie gehad, oftewel in 4 jaar heeft de vorige eigenaar 150K km gereden, voornamelijk veel ritten van Nederland naar Italie (geen straf lijkt me). Op onderhoud is niet bezuinigd en de juiste olie gebruikt. Motor hangt geweldig aan het gas en neemt op snelheid enorme stappen voorruit.

Ik breng de auto komende maandag naar Offenga in Franeker met een puntje of 20 waar ik wat aan wil laten doen. Ben erg benieuwd wat hij eraan kan doen, maar hij ik weet zeker dattie daarna NOG beter bevalt. Ook de huidige Alpina's gaan het veld ruimen voor de originele M Technic I velgen (de turbines). Noem me gestoord, maar ik vind een originele e34 M5 3.6 met turbines en oranje knippers ECHT geweldig mooi..

De carrosserie heeft veel dutjes en krasjes. Maar middels een professionele poets- en cleanbeurt na terugkomst uit Franeker hoop ik dat veel krasjes voor het oog in ieder geval verdwenen zijn.

Foto's is vandaag nog niet gelukt (er moest gereden worden!! ) maar komen er asap aan. Zal ze maken zoals ie er nu bij staat zodat een goede 'voor/na'-beoordeling mogelijk is..

I keep you posted en ik ga nu weer even uit het ramen kijken kwijlen!

Gumgroet,
    Pascal
    Last edited by rayban; 20-06-09, 20:37. Reden: op verzoek gememoreerde persoon

Tsjah, het was een hele reis, maar het einddoel was de moeite waard. Goed h, dat het ook een auto is geworden uit een enorm slechte advertentie! Volgens mij heb ik ook even op je in moeten mailen voor het je wat leek :-) Maar ja, dat was bij Jeroen's e30 325i niet anders :-)

Ik was vanmiddag toen ik hem voor de 2e keer zag aangenaam verrast. Op de n of andere manier onthoud ik een auto na n bezichtiging dan toch niet helemaal top. Work in progress dekt de lading. Hij loopt verder echt als een trein. Zo'n old school M motor is totaal iets anders dan de modernere varianten, waar electronica van alles regelt en mogelijk maakt. Dit is gewoon een big ass straight six met een uitermate goed verzorgde inlaat en uitlaat, gecombineerd met scherpe nokkestokken en grote injectoren. Onderin moet hij even diep adem halen, maar als de 6 gaskleppen er vanaf 3.500 toeren echt om vragen, dan gaat hij als een dolle. Vooral de 3e en 4e versnelling zijn bijzonder amusant. En rijbewijsgevaarlijk :-)

Met de Turbines gaat het helemaal goed komen. Vraag maar aan "de rest" ;-)
    Oorspronkelijk geplaatst door lle Bekijk bericht
    AAAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGHHHHHHH wat blijft zo'n E34 M5 3.6 met Turbinewielen toch een geile kar.
    Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
    Schitterend met die turbinewielen, zo eentje graag.
    Hubraum statt Spoiler

Comment

gefeliciteerd! een m5 is natuurlijk het summum.
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Gefeliciteerd met zo'n bak.
        ---------------------------
        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Gefeliciteerd man, neem je hem dinsdag mee?
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ha, die FaF;

Top man, gefelicteerd ermee! Dinsdag kwijlen?
            Scherven brengen gelul.

Comment

Hee,, dit was toch een holy grale?

Maar toch gefeliciteerd!
              Gaaf hok!
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik denk dat Rayban het niet goed vindt als ik zijn M5 dinsdag mee breng. Zeker niet omdat hij de auto maandagavond naar Franeker gaat brengen. Kan ie nog 'n keer dat takke eind reizen. Het is namelijk zijn auto :-) Ik kom dinsdag met de M3. Zie avatar. Ik zal ook eens 'n draadje erover openen.
                Hubraum statt Spoiler

Comment

Gefeliciteerd!!
                  Mooie kleur ook voor een M5!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

uit Hulst? Dan zal Sjeft de auto wel kennen........
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Yup, hij kent de auto idd. We hebben vorige week bij de bezichtiging nog gezellig met hem en z'n dame op terras gezeten, nadat hij via Jeroen mijn telefoonnummer weer terug had. LinkedIn een goed netwerk? Pah! Gummh :-)
                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Super ! Hou em op 't zwart en heel, veels te mooie auto om af te schrijven

PS wat kost zoiets nou ? Waren de biedingen op MP representatief voor de originele vraagprijs ?

Comment

Pascal, je hebt volledig mijn smaak: turbinewielen hebben klasse op een M5! Oranje knippers natuurlijk ook, ik ben blij dat je het allemaal goed doorhebt ;-) Gefeliciteerd nogmaals!
                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Een zeer elegante auto mits in de juiste kleur en met de originele velgen.

Comment

Van harte gefeliciteerd! En je hebt gelijk, orgineel zijn ze het mooist.. En alles boven de 4000 RPM is verslavend...

Orgineel Nederlander zo te zien? Macaoblau is een erg mooie kleur.

Via m5board.se kun je wat historie van je auto uitdokteren: http://www.e34m5.se/forum/m536_lhd_register.asp

Ga je 'm alleen gebruiken om race/driftdagen te doen?

Met driften in Weeze en Papenburg rijdt er toch een E34 met M5 motor van Offenga?

Veel succes en plezier ermee iig!
                              Last edited by Murphmeister; 22-06-09, 13:29.
                              BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Dag allen!

Dank voor alle leuke reacties! Auto zojuist achter gelaten in Franeker voor een hele berg puntjes op de i. Ik kan niet wachter hoe die staks wel niet moet rijden EN wat Jacobs bevindingen zijn!

Auto is geen origineel Nederlandse. 1e tenaamstelling nov 1989 en in 1998 naar Nederland gekomen. In Nederland 2 eigenaars gehad (ik ben de derde dus) De eerste was een echte liefhebber en de tweede is er iets minder zuinig op geweest qua in- en exterieur echter het onderhoud is niet op bezuinigd in de laatste 11 jaren, wat ik toch wat belangrijker achtte.

Het is een echte jongensdroom auto, maar ondanks dat ik hem zo origineel en mooi mogelijk wil houden (owja, en HEEL houden ook nog), wil ik er ook graag mijn rijvaardigheid mee vergroten (leuke omschrijving van 'leren driften' niet )..de bedoeling is in 2009 een start te maken (hint: aandelen bezemfabriek en/of grindleveranciers kopen!!)

Ik heb inmiddels wat eerst pics in een album geplaats..voor de liefhebbers en nieuwschierigen

Goet,
                                PAscal

Comment

Volgende keer wel de hele auto op n foto proberen te krijgen ;-)

Geintje, ziet er prima uit, mooie kleur ook, verbaast me telkens weer hoe tijdloos de lijnen van een E34 zijn. Veel plezier met je aanschaf, maar dat gaat wel goedkomen ;-)
                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

*kuch* ik heb wat nieuwe foto's in mijn album geplaatst...*kuch*

Comment

Allemachtig... Ik bedoel... Allemachtig :-)

**MEGAFAP**
                                      Last edited by FreudeamFahren; 23-07-09, 21:45.
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Lekt wat olie lijkt het :P

Comment

Echt een schitterende wagen, ook de velgen helemaal goed!!
                                          Is de binnenkant ook meegenomen met de poetsbeurt?
                                          En ook zo opgeknapt als het exterieur?

Groeten Roald.

Comment

Wat zo'n poetsbeurt al niet doet zeg, schitterend! En ik hoef er geen strikje omheen hoor! :-)
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Cool ding hoor!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Echt een gaaf hok :-)

Comment

\0/ !

edit: mooie kiekjes in je profieldinges btw.
                                                  Last edited by M4; 23-07-09, 20:03.

Comment

En dan ook nog zonder typeaanduiding! Helemaal zoals ik hem zou willen! Echt te gaaf gewoon...

Ik wens je echt nog 20 jaar plezier van deze droomauto!
                                                    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Vandaag weer 'n beetje onderhoud gepleegd met resultaat. D'r zit een nieuwe visco op :-)
                                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Het enige wat ik nog zou veranderen aan de looks zijn de chrome sierstrips. Zwarte vind ik veel mooier (gelukkig zaten die op mijn 535i, want je ziet bijna altijd de chroomstripjes). Maar wat een bak zeg, ik hoop dat je er heel lang van kunt genieten. Je zou spontaan ook ieder weekend op en neer naar Italie gaan rijden.

Comment

Working...
                                                        X