Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hybrid Powerrrr

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hybrid Powerrrr

Sindskort is dit dus mijn Hondaatje Hybrid. Millieuridder als ik ben heb ik deze auto natuurlijk gekozen omdat hij zo'n lage CO2 uitstoot heeft. (Ok, én omdat ik hem mag rijden voor slechts 150 euro per maand aan bijtelling.)

- Honda Civic Hybrid
    - Sportpakket
    - 17" velgen antriciet van de Honda FRV
    - Volledig zwarte lederen bekleding
    - Nadat m'n Kenwood er uit gesloopt is door het dievengilde nu dus een JVC car entertainment systeem met navigatie (EN AFNEEMBAAR FRONT).
    - Chiptuning van 115 naar 165 pk
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

chiptuning op een eco-auto , 't moet niet gekker worden

Comment

Wordt de verbranding vast alleen maar schoner van...
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

LOL over de chiptuning Ik heb de mijne ook net vorige week opgehaald en ik ben er zeer content mee. Jij hebt dezelfde velgen zie ik wel en wel het Sportpakket. Daar was ik zelf niet helemaal weg van, dus dat heb ik niet gedaan. Wel wat andere zaken zoals leer, xenon en ook navigatie maar dan van Pioneer.
        Attached Files

Comment

Gefeliciteerd! Niet mijn soort auto, maar zeker begrijpelijk als 't om lekker goedkoop rijden gaat (en toch modern, veilig, comfortabel).
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Groenen;

Verstandige keuze (gnagnagna)....
            Maar serieus, prima daily drivers natuurlijk, en dan is de Honda absoluut straatlengtes voor op de Prius. En 17" wielen maken ook een behoorlijk verschil voor het oog.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Die Civic oogt inderdaad best appetijtelijk, en toch... en TOCH denk ik bij al die hybrids, "Schraper!". Lullig misschien, maar zeker die gasten die me met 160 zitten op te drukken met hun Prius, verdenk ik nou niet bepaald van een Greenpeace-lidmaatschap.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Blijft jammer dat we niet de Type R van die koets in nl hebben.

Maar om dan hybrid te gaan rijden.....

Toch gefeliciteerd.
                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ha, die Jasper;

Het vraagt misschien een wat dikkere huid op gebied van streetcred, maar wat zal dat jeuken wanneer je thuis een leuke pretmobiel hebt staan?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Mensen moeten zich vooral ook niks van mijn mening aantrekken, Hans. Dat doe ik me van de hunne ook niet.
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

F%&k streetcred Ik lach me krom om die prutsers die €400-500 netto in de maand neerleggen voor hun pruts-Audi/BMW, vaak diesel ook nog eens. Wie is er dan een schraper, als je met zo'n auto de held moet uithangen? Een auto die niet eens van jezelf is en die serieus echt niet eens veel beter rijdt dan een Civic Hybrid - afgezien van meer torques over de gehele linie dan :P

@Q4Jan: Je zult werkelijk verbaasd zijn over hoe goed het onderstel van een Hybrid nog is. Rechte lijn is niet mijn ding, maar in bochten veegt dat ding gewoon gemakkelijk de vloer aan met veel andere middenklasse auto's.

Comment

Bijtelling betalen voor een HTK-auto is sowieso schraperdom ten top. 't Zijn altijd mensen die die auto prive niet zouden kunnen/willen betalen. Of van die gasten die van hun 50K per jaar er 35K prive draaien, ook lekker fair naar de baas.

Nee, als je dan TOCH bijtelt, dan gewoon 25% voor die vette Bentley waar je per jaar 5.000 km. prive mee rijdt. Lachend aftikken. Niet van dat gerommel in de marge. Dan doe je maar gewoon zoals ik, niks prive rijden en gewoon een oud lijk kopen om mee naar de Befteling te rijden.

Zo. Klaar. 't Is wat vroeg wellicht, maar ik ga zaterdag op vakantie en ik moet even mijn relquotum voor drie weken halen in een paar dagen.
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

@ stephane.

Klopt, heb er een keertje eentje als leen auto gehad voor een beurt van de s2k.

Grootste verpesters waren de slechte (eco) banden, en de veel te zachte stoelen waar je bijna af valt in een goede bocht. Verder was ik er inderdaad erg over te spreken.

Ding deelt de carroserie met de japanse type R, en die is stukken beter dan de 1.8 type R die wij hier hebben.
                          http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                            LOL over de chiptuning Ik heb de mijne ook net vorige week opgehaald en ik ben er zeer content mee. Jij hebt dezelfde velgen zie ik wel en wel het Sportpakket. Daar was ik zelf niet helemaal weg van, dus dat heb ik niet gedaan. Wel wat andere zaken zoals leer, xenon en ook navigatie maar dan van Pioneer.
                            Hey die foto! Komt je Hondaatje soms bij de RAC vandaan? Btw, hoe kom je er op mom die velgen eronder te laten zetten? Ik vond mezelf 9 maanden geleden behoorlijk creatief door er 17"velgen van een FRV onder te laten zetten, kom ik gewoon iemand tegen die dat óók heeft gedaan...

Comment

LOL @ Jasper

@Jan: Die CTR is inderdaad erg goed. Ik heb de Best Motoring DVD waarop hij aan bod komt ook hier thuis liggen Daarop laten ze ook zien wat ze aan het onderstel en alles hebben gedaan. Hij is op Suzuka net zo snel als Skyline, RX-7s en andere sportauto's. Mag je wel een keer lenen.

@Peter: Ja, hij komt bij RAC vandaan. Ik woon ook in Rotterdam zoals je ook op de laatste foto kunt zien En die velgen waren mede het idee van mijn vriendin, althans zij deed de suggestie. Ik wilde eerst de Ypsilons nemen maar zij vond de Blades mooier. En dat was ik met haar eens.

Comment

Ze motten die TypeR in hybride uitvoering brengen. Lachen toch als je met een hybride 90% van de leasediesels deruit knalt

Comment

Ik ben nu nog op zoek naar booskijkers, een 2Fast2Furious einddemper en dito kofferbakvleugel.

Comment

De elektromotoren werken toch op de achterwielen?

Dat zou past cool zijn: dusdanig rommelen in de software dat de power altijd maximaal naar achteren gaat. En dan al elektriek driftend 't klaverblad over.

Wel Milieudefensie-sticker achterop plakken natuurlijk. :-)
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Pas maar op. Straks laten die nog een onderzoek doen naar de schadelijkheid van fijne rubberdeeltjes...
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                        Ik ben nu nog op zoek naar booskijkers, een 2Fast2Furious einddemper en dito kofferbakvleugel.
                                        Ik zou zeggen, leef je uit bij Passwordjdm.com:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                          De elektromotoren werken toch op de achterwielen?
                                          Nee, dan had het systeem nog een voordeel gehad. ;-)

Wat dat betreft zou het omgekeerd bij een RWD ideaal zijn de motoren vóór in te zetten(die dan ook meteen als remmen kunnen dienen).
                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

LOL @ Jasper

@Peter: Ja, hij komt bij RAC vandaan. Ik woon ook in Rotterdam zoals je ook op de laatste foto kunt zien En die velgen waren mede het idee van mijn vriendin, althans zij deed de suggestie. Ik wilde eerst de Ypsilons nemen maar zij vond de Blades mooier. En dat was ik met haar eens.
                                            Ok, dit is té toevallig, maar ik stond vandaag (rond 18:30u) bij de afslag Alexander dus naast je auto. Waarschijnlijk met je vriendin er in.

Grijze Hybrid, zelfde velgen, géén sportpakket en oranje leren bekleding.

Btw, leuke meid trouwens en mijn excuses als het leek alsof ik té lang naar haar keek. Nu begrijpt ze misschien waarom.

Comment

Hahaha Nee, dan was het weer een andere die op de mijne leek. Iemand anders met ook goede smaak dan ook qua vrouwen Op dat tijdstip reed ik namelijk met mijn Elise rond op Zandvoort.

Comment

3-Lettercombinatie in het nummerbord begon met een H geloof ik. Was écht precies zoals op de foto's die je postte. Irritant, dacht ik een beetje orgineel te zijn met m'n velgjes, heb ik 'r binnen 24u dus al weer 2 met dezelfde velgen gezien.

Comment

De mijne heeft xx-JFR-x. De velgen staan gewoon in de standaard Civic hatchback brochure, dus ze zijn vrij zichtbaar voor iedereen. Wij hebben ze ook daar gevonden
                                                  Last edited by Stéphane; 23-06-09, 22:34.

Comment

ik vermoed dat in eerste instantie deze auto om bij tellingsredenen genomen is ,hij zal ook best goed rijden anders waren een aantal er niet aan begonnen, of rijdt iemand em ook prive?

hoe werkt de techniek globaal? kun je ondanks het kleine benzine motortje
                                                    kortstondig een hoop extra vermogen krijgen via de electromotor? zodat je FORS kan accelereren?
                                                    waarom hebben ze geen klein direct ingespoten diesel motortje genomen?
                                                    ik neem aan dat de motor constant als het benodigt is als een soort generator werkt waardoor de motor het efficienst kan draaien

en de praktijk kwa verbruik? edit: http://www.autojunk.nl/clips/view/137887
                                                    Last edited by motroosje; 24-06-09, 10:20.
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

@Motroosje: De electromotor kan kortstondig extra vermogen bijleveren waardoor het totale vermogen op ongeveer 120pk komt. De kleine motor heeft waarschijnlijk met CO2 emissie te maken, omdat ze onder een bepaalde grens moesten komen.

Het is deels een start-stop systeem en deels helpt de electrische motor mee. Verbruik is niet echt supergunstig te noemen, dus dat is geen echt verkoopargument. Werkelijke verbruik zal bij benadering op 6,5-7l/100km komen denk ik. 5l/100km ga je nooit halen.

Comment

@Motroosje: De electromotor kan kortstondig extra vermogen bijleveren waardoor het totale vermogen op ongeveer 120pk komt. De kleine motor heeft waarschijnlijk met CO2 emissie te maken, omdat ze onder een bepaalde grens moesten komen.

Het is deels een start-stop systeem en deels helpt de electrische motor mee. Verbruik is niet echt supergunstig te noemen, dus dat is geen echt verkoopargument. Werkelijke verbruik zal bij benadering op 6,5-7l/100km komen denk ik. 5l/100km ga je nooit halen.
                                                        is dat electrische vermogen nog op te schroeven richting de maximale afgifte capaciteit van de accu's met een overbrugging? ;-)
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Weet ik niet

Wat ik wel weet is dat ze bij de Belastingdienst en eigenlijk Ministerie van Financiën een stelletje eikels zijn. Ik wil nu wisselen van geen naar wel bijtelling en dat kan niet, omdat ik anders over mijn vorige auto ook bijtelling moet betalen. Wat een onzin en onflexibiliteit. Hierdoor zou ik dus tot eind van het jaar niet privé mogen rijden in de auto die ik daar juist nu voor geleased heb. Eikels...

Comment

Stoer man, wist niet dat je die kon tunen naar 165PK, das geen kattepis
                                                            ----------------------------------------------------
                                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                            ----------------------------------------------------

Comment

Weet ik niet

Wat ik wel weet is dat ze bij de Belastingdienst en eigenlijk Ministerie van Financiën een stelletje eikels zijn. Ik wil nu wisselen van geen naar wel bijtelling en dat kan niet, omdat ik anders over mijn vorige auto ook bijtelling moet betalen. Wat een onzin en onflexibiliteit. Hierdoor zou ik dus tot eind van het jaar niet privé mogen rijden in de auto die ik daar juist nu voor geleased heb. Eikels...
                                                              Tja, leuker kunnen we het niet maken ...
                                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Vandaag voor het eerst wat verbruikscijfers kunnen bereken. Ik kom op 585 km op 43 liter. Ofterwel: 1 op 13,6.

Valt mij eerlijk gezegd erg tegen. Ik ben blij met m'n 150 euro/mnd 14% bijtelling, maar snap werkelijkwaar niet hoe ze die lage CO2 emissie van mijn Hybridje hebben berekend. Ik durf te zeggen dat mijn fully loaded 1500kg+ zware Renault Grand Scenic 7 zitter á 400 euro 25% bijtelling met 2 liter diesel minder verbruikte dan mijn huidige bijtellingsduiker.

Comment

Working...
                                                                X