Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 328i sedan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E36 328i sedan

Zal mn autotje hier ook nog ff plaatsen....

Na mijn laatste ritje in een eigen BMW op 15 november 2006 vond ik het toch wel weer eens tijd worden. Vele zoektochten zijn gestaakt, van een simpele E36 318ti compact tot een E46 M3 Coupe. De auto van Pim vond ik ook een fraai exemplaar maar ik kon op dat moment nog even niets aanschaffen en de auto werd (terecht) voor mijn neus weggekaapt na een paar weken.

De tip van EG over een 328i sedan is uiteindelijk goed gevallen, ik vond het toch wel een breed inzetbare auto en het aanbod was niet al te ruim. Ben 2 weken terug op een zondag wezen kijken, onder genot van een bak koffie gezellig zitten kletsen met de vorige eigenaar, een blokje om gedaan en meteen de hand geschud. Waarom het nog 2 weken heeft geduurd is omdat meneer zou aardig was om het handjeklappen voor een paar honderd euro achterwege te laten en de auto nog een inspectie II mee wilde geven.

Afgelopen zaterdag 21 februari de auto opgehaald, wekker op 07:30 (vrij vroeg voor een zaterdag voor ons). Via de mail had ik nog het aanbod gehad om meteen 4 styling II velgen met Conti winterbanden over te nemen waar nog een paar mm op zat. Die paar mm bleken er dus 8 te zijn, wielen meteen in de kofferbakken gelegd, is mooi meegenomen. Wel grappig dat hij (en zijn vrouw ook) er toch ook een apart gevoel op nahielden toen ik met de auto de straat uit rolde.... dat deed ik gelukkig stapvoets in tegenstelling tot hun vorige verkoop, die nieuwe eigenaar scheen koud de straat uit te planken.

Vanmiddag een paar fototjes gemaakt, nog niet gewassen of gepoetst, alleen even afgespoten in de wasbox.

Grappige is dat het niet uitmaakt of het een E36 is van een paar duizend euro of een dikke CSL die ruim 10x zoveel kost, het blijft een mooi gevoel als je de eerste meters maakt na aanschaf!

De auto heeft wel zijn ervaring inmiddels, de teller is de 225.000km gepasseerd, maar verder wel netjes bijgehouden. Opvallend was het ontbreken van roest aan de achterste wielkasten, daar had mijn M3 met slechts 125.000km dus wel last van. De auto heeft af fabriek een M onderstel meegekregen, het is stugger dan de gemiddelde auto maar ik vraag me af wat er nog van zo'n onderstel over is en of de dempers inmiddels niet al een keer vervangen zijn. Laatste anderhalf jaar heeft er een werknemer van Jan de Jong BMW uit Hilversum in rondgereden, dat geeft mij wel een stuk vertrouwen, zeker gezien het een eerlijke man is die gewoon open kaart speelde.

Eenmaal thuis hebben we de auto eerst flink schoongemaakt, niet iedereen vind dat belangrijk maar ik in iedergeval wel, zeker na aanschaf wil je niet in andermans "shit" zitten. De hele auto gestofzuigd, kunststof gereinigd en ingespoten, kofferbak, motorruimte, dorpels allemaal schoongemaakt. Nu rest alleen nog de bekleding, mooiste is zo'n stoomapparaat maar daarvoor moet ik even langs een bedrijfje, dat is zelf bijna niet (goed) te doen.

De velgen zat ik eerst een beetje over in, styling 44, op de foto's niet super maar achteraf laat ik het toch zitten, het oogt niet aso maar juist een beetje neutraler. De zoektoch naar styling 22 of 32 is dus meteen afgelopen. Vlak na aanschaf bij de vorige eigenaar zijn er rondom nieuwe banden onder gekomen omdat hij dat lekkerder vond rijden, Michelin Pilot Sport in 225/45/17. Bij opname van de profieldiepte merkte ik dat er tamelijk rustig met de auto gereden is, voor zit er nog 8,5mm profiel op en achter nog 7,5... en dat voor 10.000km rijden in anderhalf jaar!

Het motorblok vind ik prachtig lopen, je hoort bijna niets in het interieur, de 6 cilinder is heel licht aanwezig op de achtergrond. Waar de M3 het toerenmonster was en die tijdens de proefrit en rit naar huis al meermaals op 7300rpm stond heb ik nu na 300km rijden nog geen begrenzer gezien. Het koppel is heerlijk, vanaf 2000 toeren is de motor lekker bij de les en het sportieve rijden gaat ook prima tussen de 3 en 4000! Blok staat bekend om de koppelkromme natuurlijk en dat het feest bij 5500 eigenlijk afgelopen is, dat is duidelijk merkbaar, die paar keer dat ik naar de 6000 ging had ik niet het idee dat het echt nodig was. Bij 100km/u op de teller is het 95,5km/u op de gps en het blok draait dan 2400 toeren. Zelfs bij 200 op de teller staat de toerenteller pas naar de 5000 te wijzen, dat is bij de civic wel anders 8)

Er zat een radio/cd speler in van Sony, een oud ding, dat heb ik er meteen uitgehaald en dacht even mijn Sony CDx-GT414U in te bouwen..... niet met dat frame blijkbaar. Laat ik nou het originele frame met de civic ej9 meegegeven hebben bij verkoop, haal ik wel nieuw dacht ik toen. Dat heeft dus een paar dagen zoeken gekost om uiteindelijk via een internetshop (bbb in berkel) het juiste frame de volgende dag in huis te hebben. Gistermiddag de radio ingebouwd en natuurlijk kon het niet allemaal goed gaan/zijn. Speaker rechtsachter deed niet mee, uit elkaar gehaald vandaag en gelukkig was alleen de min pool los, klemmetje was niet strak genoeg. De boel netjes aangesloten en weer gemonteerd. Wel fijn om te zien dat iemand de boel rondom (meteen alles even gecontroleerd uiteraard) al een keer vervangen heeft voor Kicker materiaal, dat staat bij mij hoger op de lijst dan jbl/pioneer etc. De bekabeling voor een line-out (sub) lag ook al in de kofferbak dus ik ga alleen nog even een simpele subwoofer scoren, hoeft niet extreem maar gewoon wat nette zware klanken erbij. Zit te denken aan een Pioneer TS-WX206A met ingebouwde versterker, die dingen pak je voor ongeveer 100 euro op 2e hands.

Kwa opties is de auto redelijk zoals ik m wil hebben, alleen de velgen zijn er achteraf opgezet en volgens mij komt het sportinterieur mee als je het m onderstel op de lijst zet (weet iemand dat?). De armsteun heb ik gemist, de dimmende binnenspiegel is handig en de climatecontrol wel erg lekker.

Af fabriek waren dit de opties:

303 Colour cosmosschwarz metallic
    C3AT Upholstery stoff/anthrazit

240 Leather steering wheel
    243 Airbag for front passenger
    246 Steering column adjustment mechanical
    314 Heated windscreen washer nozzles
    411 Window lifts electric
    431 Interior rr vw mirror with automatic anti dazzle
    438 Wood trim (toen kreeg de koper even een spastische schok in de rechterhand bij aanvinken )
    473 Armrest, front
    498 Headrests in rear, mechanic adjustable
    510 Headlight beam-throw control for low beam
    534 Automatic air conditioning
    556 Exterior temperature display
    687 Radio preparation
    704 M sport suspension
    806 3rd stop light
    818 Main battery switch

Het hoofdstuk olie is altijd een leuke discussie. Her en der is natuurlijk van mijn kant de vraag gesteld wat mensen in hun M52 blok gieten. Ik zie dat de 10W60 volsyntheet (TWS) wordt gebruikt, elders weer de 10w40 Magnatec halfsyntheet enz enz. Tijdens de inspectie II beurt heeft de vorige eigenaar er nieuwe Castrol SLX Professional Power BMW LL04 0W30 volsyntheet in gegooid, dat vond hij de beste olie voor dit blok. Een volsyntheet omdat dat sterkere olie is, de 0W30 omdat dat goed smeert bij een koude start en bij een warme motor de dunnere olie overal bij kan komen. Voorlopig laat ik de olie lekker zitten omdat de auto grotendeels voor woon/werk/fun gebruikt wordt met een dagje driften als uitzondering. Ik hou me uiteraard aanbevolen als iemand commentaar heeft op de 0W30 SLX volsyntheet en mij kan vertellen wat ik er beter ik zou kunnen gooien bij de gemixte rijstijl van woon/werk met afentoe een dagje doortrappen.

Wat ik wel meteen heb gedaan is witte knipperlichtunits gemonteerrd voor en achter, dat vind ik op een zwarte auto gewoon mooi(er) staan. Verder laat ik de auto voorlopig zoals die is, van mij hoeven M3 spiegels niet zo, je ziet er minder in en ze worden er als het tegenzit nog afgejat ook. Enigste aanpassing op korte termijn is waarschijnlijk de aandrijflijn waar dan het 2,93 open differentieel plaats zal gaan maken voor een gereviseerd 3,15 sperdifferentieel.

De Nationale autopas klopte ook, dus een eerlijke 225.000km achter de kiezen. De eerste 3 jaar heeft de auto waarschijnlijk in de lease gezeten, van 1996 tot 1999 is er in 3 jaar 120.000km gereden. Vervolgens heeft de auto bijna een jaar stilgestaan (slecht lopende verkoop?) en daarna zo rond de 10.000km per jaar gemiddeld.
    BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Ik vind een e36 al heel snel een pauperbak-uitstraling hebben (zoals die witte 325 van dutch, sorry jongen , maar deze vind ik dus echt heel erg netjes.

Gewoon een mooie, strakke auto. De wielen op de foto staan erg goed imho, ik zou ze lekker laten zitten. Veel plezier ermee.

Comment

Na aanschaf hetvolgende gedaan:

- witte knippers rondom gemonteerd
      - inspection 2 beurt met interieurfilters etc
      - 2e alarmkastje laten programmeren
      - interieur gereinigd (brisk interieurreiniger spray/foam)
      - handrem gesteld (kutklusje om het gelijk te krijgen links/rechts)
      - sony GT-414U radio/mp3/usb ingebouwd met pioneer subwoofer
      - tie-wrap mod om de vlinderklep in de einddemper altijd open te hebben
      - houtstrips in het interieur vervangen voor zwart

Auto is bij Bas Roos geweest voor onderstaande:

- wiellagers achter vervangen (naaf links was ook stukgedraaid)
      - draagarmen voor vervangen (E30 exemplaren)
      - draagarmrubbers voor (rear bush) vervangen (E36 M3 versie)
      - draagarmrubbers achter (trailing arm front bush) vervangen
      - remvloeistof vervangen
      - 3,15 sper gemonteerd met nieuwe platen (25% sper)

Rest nu nog een paar aanpassingen waaronder onderstel, remmen en dikkere olie (zit nu Castrol 0W30 in uit het vat van de dealer), daar ben ik nog niet helemaal uit.
      BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

Erg nette auto zo te zien; vind het geen foute bak... Die mannen zijn ondertussen al lang in het E46 tijdperk aan het shoppen (N-1 is het toch ;-) )

Vind de velgen erg netjes staan bij de auto trouwens.
        Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ik vond het eerst ook niks (toen ik m toch in februari) en wilde perse M wielen (styling 22) maar nu heb ik ondertussen zelf een set (4) dezelfde velgen erbij gekocht voor de driftdagen/meukbanden.

Na CPZ afgelopen dinsdag moet ik wel echt nieuwe remmen, het trilde al bij aanschaf als je iets harder dan woon/werk remde doordat waarschijnlijk in het verleden de rem erop stond bij t stoplicht ofzo maar nu zijn de blokken ook versleten dus het wordt tijd.

Heb een hoop uitgezocht wat niet krom zou worden, of fuseestukken etc compleet vervangen en een M3 315mm remmenset monteren. Makkelijkste lijkt mij nogsteeds standaard maten te behouden (286mm) en daar ATE powerdisc remschijven op te zetten. Blokken leert de ervaring dat Hawk HP plus het goed doet als straat/trackday combinatie. Probleem is dat het sowieso meer remstof geeft en je eigenlijk er vol voor moet gaan (onderstel/agressieve remblokken/etc) of de boel nagenoeg standaard moet houden.

Onderstel wil ik niet zo stug als AST of Intrax maar liever de middenweg als de Bilstein B14 kit op de hoogste stand (zoals Dutch die heeft). Veel stugger dan standaard M onderstel en acceptabel om woon/werk mee te rijden.

Olie die er nu in zit is echt troep, Castrol 0W30 uit het vat van de dealer, smeert lekker bij koude start maar bij herhaaldelijk doorhalen naar de redline of een paar rondjes circuit dan hoor je de klepstoters al tikken. Sommigen gooien er 10W60 in (TWS / M3 olie) maar ik heb me laten vertellen dat een 325/328 dunnere kanalen naar de VANOS heeft en je daardoor beter een 5W40 of 5W50 kunt nemen. Castrol heeft alleen de Magnatec 10W40 A3/B3, die zou erin kunnen (sowieso beter dan de 0W30) en anders iets als Elf of Kendall 5W50 volsyntheet.

Comment

Hele nette auto inderdaad.
            Leuk verhaal ook, Knot!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Net ding, vind de E36 over het algemeen net niet, maar zo zeker geen foute bak.

En in dat 3/4 rondje CPZ dat ik erin gezeten heb, viel me gelijk al op met wat voor gemak de auto hoge snelheid aankan. Maar goed mijn referentiekader is ook wat anders... :-)

Comment

Dat 3/4 rondje dat ik met 1 handje aan het cruisen was bedoel je?

Comment

Ja, dat 3/4 rondje :-)

Ik moet in mijn circuitgebakje met minder snelheid al veel harder werken, dan tijdens jouw cruiseritje...

Comment

Leuk verhaal Knot. Gave uitvoering ook, helemaal nu het hout eruit is. In Cosmos Schwarz is hij toch een stuk subtieler dan in Dakar Gelb :-)
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Naja, geel is wel lekker opvallend, je moet er alleen wel een leuke(re) prijs voor betalen dan een zilveren of zwarte vind ik. Zou wat graag je motorblok, oliekoeler en verstevigde diffophanging willen hebben hoor!

Dat hout was bijna een reden om de hele auto niet te kopen, maar gelukkig kon ik het simpel vervangen...

De oude strip:

En de nieuwe kunststofstrip erin:

Operatie 438-R is geslaagd!

Toch heeft iemand al het hout ronde de lampbedieining, de middenconsole/handrem etc verwijderd want dit hoorde er volgens mij ook allemaal bij. In iedergeval ben ik er nu compleet vanaf, het vakje onder de BC is nu ook geantihout.

En zoals het nu is (en hoort te zijn!):

Ging idd vrij simpel, door het gat in de bovenkant de BC uit de klikjes duwen, naar voren eruit halen, bakje omhoog schuiven, losklikken en dan zie je de 4 bevestigingspunten.

Comment

Ha, die Knot;

Kroon 5W40 bij de Brezan halen en vragen om korting van de BMW-club levert topkwaliteit olie op voor nog geen tientje per liter, weet ik uit betrouwbare bron....
                        Hele verbetering trouwens, dat bleke hout eruit. Heb er bij mijn Vijf ook aan gedacht, maar dat is veel donkerder hout ("Edelholz Nussbaum") en ik vind het in combinatie met het zwarte leer best knap staan. Past ook beter bij zo'n grote bak dan bij een E36.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

@Knot: goede zet om die houtstrip eruit te halen, zou ik ook direct doen.

Maar is het niet mogelijk dat ding grijs te lakken, of er een RVS/alu look strip in te hangen? Nu heb je zoveel donker plastic bij elkaar...

Comment

Hans,

Het gaat mij om de viscositeit bij 100C, dat is van de Kroon Emperol 5W40 14,4 en daarmee hetzelfde als de Castrol Magnatec 10W40. De huidige 0W30 Castrol SLX is 12,nogwat dus duidelijk dunner. Omdat BMW Castrol voorschrijft leek het mij beter daarmee door te gaan, hoewel een 5W40 het bij koude start beter moet doen dan een 10W40.

Comment

Blijft gewoon een mooie auto hoor, en met super 6 in lijn blok derin. Ik zou zeggen, blijf ervan genieten

Voor mij is zo een benzinewagen te duur helaas met mijn jaarkilometrage, helemaal als je flink doorrijd (zoals ik ).

Comment

Ha, die Knot;

Als je daaraan hecht, heeft Castrol dan geen 5W40 (of 50) met de juiste specificaties? Persoonlijk denk ik dat de specs (en dan natuurlijk niet alleen de W-rating) belangrijker zijn dan het merk. Ik ga hierbij af op de kennis en ervaringen van anderen (met name Brun en olie-Willem). 10W60 is voor mijn soort alledaagse kilometers overkill (en bij stadsverkeer zelfs nadelig), 5W50 zou misschien nog mooier zijn, maar als ik zie hoe netjes de Vijf het met 5W30 heeft gedaan denk ik dat ik met een top-5W40 safe genoeg zit.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

5W50 van Kendall is in elk geval nog wat goedkoper dan 10 euro per liter.
                                  Maar goed, daar zitten de kosten niet in.

Comment

Mij maakt het niet uit, al kost het 20 euro per liter.

Probleem is dat ik op circuit (lijnen en driften) na een paar ronden de klepstoters hoor tikken, vind het blok niet fijn.

10W60 is teveel van het goede als het verhaal van de dunnere oliekanalen naar het/de VANOS systeem klopt en bij dagelijks wordt een W60 natuurlijk niet echt warm (genoeg).

Denk dat ik Bas Roos eens ga vragen wat hij van de Kroon 5W40 en de Kendall 5W50 vind. een 5W lijkt me prima voor de koude start en een 40 of 50 lekker voor de maandelijkse trackday.

Comment

Mooie auto, Knot. Echt netjes zo. Jammer dat je 't hout eruit hebt gehaald, want dat zou ik er juist weer meteen bij kopen ;-)

Comment

Knot heeft gelijk dat hij het hout eruit haalt, is gewoon ontzettend kitsch op zo'n E36.

Comment

Om even in detail te treden.. ik heb dus echt helemaal niks met hout.....

Dit was het plan, maar heb voor de 2 houtdelen nog 20 euro gevangen op marktplaats.... je zal er blij mee zijn

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Knot heeft gelijk dat hij het hout eruit haalt, is gewoon ontzettend kitsch op zo'n E36.
                                            Oef, close....
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                              Mooie auto, Knot. Echt netjes zo. Jammer dat je 't hout eruit hebt gehaald, want dat zou ik er juist weer meteen bij kopen ;-)
                                              hout? het is kitch PLASTIC , ik snap dat zon kermisklant als jij het mooi vindt ;-)
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

0w30 is moord voor dat blok verbaasd me niets dat tikken bij zwaar gebruik
                                                indicatie dat het veels te dun is
                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Knot, waarom eigenlijk een sedan?

Af en toe zit ik ook naar deze auto's te kijken en wilde eerst een 328 touring gaan kopen voor de vakantie en daarna weer weg doen, maar de vakantieplannen zijn wat gewijzigd, dus die touring gaat in elk geval niet door.

Als ik kijk naar de specs van coupé vs. sedan, zijn die precies gelijk. Ik kan me ook herinneren dat ze op Zandvoort met de groep N altijd met sedans reden van de E36, ook bij de E46. De koets zou stijver zijn.
                                                  Als dat zo is én de specs zijn hetzelfde, is een sedan op basis daarvan de beste keus en volgens mij zijn de prijzen lager en meer aanbod misschien.

Ze beginnen in elk geval opvallend in prijs te zakken en het lijkt me best een leuke en degelijke hufterproof auto om wat rondjes ring te doen en af en toe haaks te gaan.

Comment

[email protected] houtverbranding.

Mooie wagen, goede specs, maar ik vind die velgen juist totaal not done op een E36. Het ziet eruit als een krampachte E46 wannabe actie. Dat is zooo 2005.

Comment

Netto auto zo hoor. En hij knort lekker door de bochten dus ?

Comment

Beetje wannabee E46 misschien, maar lelijk vind ik het niet en als ze in goede staat zijn, waarom omruilen. Het totaalplaatje is netjes vind ik.

Welke velgen zouden er dan onder moeten? M3 velgen bijvoorbeeld vind ik nog meer wannabee. Ik vind die Alpina velgen wel mooi onder een E36, of het standaard lichtmetaal, maar dat is weer 16". Voor dagelijks prima, maar voor sportief gebruik net iets te klein.

Comment

Ben zelf altijd fan van de dikste af-fabriek te bestellen velgen, maar nu maakt het me niet zoveel uit, 225/45/17 is een gangbare maat, dus welke 17inch boeit me niet zo, deze zaten erbij en Styling 22 oid kost geld, dat geld zit nu in het sperdifferentieel, daar heb ik meer lol van dan het aanzicht van velgen!

Eerst wilde ik ook een coupe, maar je ziet dat die nog vaker verkracht zijn met spoilers, bumpers, rotzooi. De raammechanieken kunnen stuk gaan. Een sedan is minder gevoelig voor het inscheuren bij het diff en ik vind het wel handig om simpel wat achterin te kunnen leggen/gooien, jassen, tassen etc.

Totale kosten vallen nu nog mee

- aanschaf 4000
                                                          - witte knippers voor en lampunits met witte knippers achter 200
                                                          - draagarmen, rubbers, wiellagers, naaf, gereviseerd sper 1800

Staat er voor 6000 een frisse auto naar mn zin, gecontroleerd en voorzien van een fris sperdifferentieel.

Sper heb ik gewoon nodig voor de Papenburg driftdagen en erger me op straat eraan als ik m niet heb en er valt een plensbui.

Remmensetje moet eronder en dan liever iets meer uitgeven voor ATE powerdiscs met Hawk blokken ipv een set standaard BMW/OEM waar de kans op kromtrekken weer een stuk groter is. Zelfde verhaal voor de olie, die gaat er een dezer dagen toch echt uit en plaatsmaken voor een 5w40 of een 5w50.

Twijfel alleen nog over het B14 onderstel, ongeveer 1350 met montage en uitlijnen. Het stuurt wel strakker maar woon/werk wordt er weer minder van... en het is toch best een bedrag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knot Bekijk bericht
                                                            dus welke 17inch boeit me niet zo, deze zaten erbij en Styling 22 oid kost geld, dat geld zit nu in het sperdifferentieel, daar heb ik meer lol van dan het aanzicht van velgen!
                                                            Oke, je hebt helemaal gelijk, dat was idd ook mijn keuze geweest.

Comment

Mooie wagen.

Velgen interesseren mij maar heel matig, maar deze vind ik persoonlijk niet bijzonder fraai.
                                                              Dat nep-hout is natuurlijk waardeloos.
                                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Mijn broer heeft ook laatst zo'n 328i gekocht, maar dan een blauwe met 18" velgen.
                                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                                                                X