Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bmw 320d touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bmw 320d touring

Inmiddels 8500 km afgelegd met de beemer en hij bevalt uitstekend.

Binnenkort zal ik hier wat meer schrijven over de auto als ik meer tijd heb.

Van het weekend een golfweekendje gehad met 10 kerels. het was in duitsland bij bielefeld. Ideaal om even te kijken wat de bmw aan top haalt.

Uiteindelijk heb ik meerdere keren 238 op de teller gezien en het laatste stukje voor NL (A30) ging ie nets iets over de 240 km/h. Zal allemaal wel overeenkomen met de opgegeven 228. Viel mij op dat er soms een soort begrenzer in kwam en soms niet. Iets wat ik bij de 118d altijd had (bij 221).

Whatever. prima rij-ijzer die ook op hoge snelheid vrij comfortabel blijft.
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

240 teller lijkt me niet verkeerd voor een 320d hoor!
    BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

gekkenwerk eigenlijk he.....een 2 liter dieseltje dat al 228 loopt.
      Benzen CDI's hebben ook zo'n hoge top.
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Mooi he.
        En als je je echt weet te beheersen kun je bijna 1 op 20 rijden.

Voor dagelijks sukkelen is diesel ideaal.
        Heil Satan!
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
          Mooi he.

Heil Satan!

klopt. gemiddeld over de afgelopen 8500 km 1 op 16,6 gereden. 1 op 20 haal als je gewoon 130 rijdt over een lang stuk zonder file.

Het hele stukje duitsland gisteren (130 km) heb ik afgelegd met een verbruik van 1 op 10,7. maar goed, constant tussen de 160 en 240. uiteindelijk thuisgekomen met een verbruik van 1 op 15.
          Last edited by 6bakkie; 29-06-09, 11:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            Mooi he.

Heil Satan!
            Ik kan me dan zeker niet beheersen. :-)
            Met een zware rechtervoet haal ik gemiddeld 1 op 17. De actieradius schommelt zo tussen de 920 en 980 km, voordat ik weer zegels moet halen. Al met al gewoon prima waarden.

Goed om te horen dat ie bevalt. Zelf heb ik er sinds augustus 46.000 km op zitten en 'still going strong'.
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
              gekkenwerk eigenlijk he.....een 2 liter dieseltje dat al 228 loopt.
              Benzen CDI's hebben ook zo'n hoge top.
              Je vergeet alleen effe, dat zo een ding 177 pk heeft, dat is best veel voor 2 liter diesel.

Comment

Mijn VAG 2 liter TDI 'pompverstuiver from hell edition' perst een heuze 185pk eruit maar geeft er bij 230 op de teller (218 echter km's) echt de brui aan. Best byzonder dat die BMW blokjes zo hard lopen nog. CW waarde en gewicht zullen niet veel schelen tussen een Octavia of 3-serie lijkt me.
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

update sept 2009:

inmiddels 15k weggetrapt in 3,5 maand.

behoudens een rammeltje in de achterbak (loszittende afdekhoes schat ik) geen enkel probleem met de 320d.

Auto rijdt, stuurt heerlijk. Wegligging komt aardig richting het niveau van de einser. die stuurde net ff wat betere maar de 17" je plakken goed.

het start-stop systeem zet ik in de file uit want dan werkt het zeer hinderlijk.

sensatec moest ik erg aan wennen. erg warm met warm weer. heb zelfs overwogen om mijn stoel opnieuw te laten bekleden met stof. Uiteindelijk went het wel maar ik geloof niet dat ik het een volgende keer zou bestellen. het ziet er wel erg mooi uit zeker in combinatie met zwart buiten.

I-drive werkt super.

er is 1 ding aan deze auto waar ik van baal: 1 keer raden..........

de stereo. wat een baggerzooi is dat zeg. dat hebben ze in ingolstadt echt beter voor elkaar. Collega van mij ergerde zich zo dat ie nu een tussenversterker en nog wat grut van alpine heeft laten inbouwen. klinkt al een stuk beter.

Comment

Wat is dat sensatec nou eigenlijk? Een soort kunstleer?

Valt me verder op dat je in autotests vrijwel nooit iets leest over de geluidsinstallaties in auto's. De standaardstereo van Volvo is ook al bagger, evenals die van VW. Terwijl er op de optielijsten vaak wel iets fastoenlijks staat.

Comment

Kunstleer inderdaad.

Qua stereo sluit ik me bij jullie aan, in "mijn" 318i klinkt het echt als een bonenblik, wat je ook met de settings doet. Die in de Passat was beter, en die in de bestelde Passat CC is ueberhaupt al een luxere met 8 speakers.

Ik dacht dat Volvo stereo's ook standaard wel goed waren?

De BOSE in mijn Alfa GT was een verademing trouwens, mooi geluid.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                        Mijn VAG 2 liter TDI 'pompverstuiver from hell edition' perst een heuze 185pk eruit maar geeft er bij 230 op de teller (218 echter km's) echt de brui aan. Best byzonder dat die BMW blokjes zo hard lopen nog. CW waarde en gewicht zullen niet veel schelen tussen een Octavia of 3-serie lijkt me.
                        pk's zijn pk's je auto zal wel een kortere overbrenging hebben, helemaal als ie gechipt is
                        als de toerenteller voorbij een bepaald toerental gaat dan wordt het vermogen alleen nog maar minder ipv meer
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Sinds wanneer wordt je (mechanische) overbrenging korter als je iets aan de software wijzigt?

Comment

Standaard is de topsnelheid van dat ding van mij 208 geloof ik dus 10km erbij door de tuning is al erg netjes met dezelfde versnellingsbakverhoudingen. VAG zet er gewoon 'kortere' bakken in dan BMW. Lijkt me de enige verklaring. Of ze nou getuned zijn of niet.
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Tja mijn 150 pk benzine Passat zou top 223 moeten halen.

Maximaal vermogen zit bij een diesel echter niet aan de rechterkant van de vermogensgrafiek maar in 't midden. Kortom als je diesel maximale toeren draait om in de buurt van de top te komen kakt het vermogen hard in totdat uiteindelijk de luchtweerstand (en rolweerstand etc etc) en geleverde vermogen elkaar opheffen. Een diesel zal z'n top misschien misschien halen met op dat moment maar 80% (gokje) van z'n maximale vermogen.

Benzinebak heeft daar standaard minder last van ; piek zit ergens bij z'n maximale toeren en heeft daar dus veel profijt van als je in je hoogste versnelling hard wilt rijden ; hoe harder je gaat rijden hoe meer vermogen er beschikbaar is.

Als economisch handbakken met 7,8 en 9 versnellingen (al dan niet in de vorm van de DSG van VAG) mogelijk worden dan zul je zien dat de diesel niet meer te verslaan is ; evenveel of meer vermogen , hoger koppel , lager verbruik. Je hebt dan wel een automaat nodig wil je je geen vrachtwagenchaffeur wanen als je door 9 versnellingen heen moet ploegen.
                              Last edited by M4; 06-09-09, 17:04. Reden: edit: regeltje toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                Sinds wanneer wordt je (mechanische) overbrenging korter als je iets aan de software wijzigt?
                                Ja, dat kan natuurlijk niet.
                                Staat me bij dat mijn 147 vroeger, voor het paprika ritueel bij Savali, ongeveer 210 deed bij 4400tpm ofzo. Na het chippen was dat iets boven 220 bij 4700tpm. Dan is de versnelling toch echt te kort voor een 8 kleps jtd.
                                Wel makkelijk met sprinten natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                  Als economisch handbakken met 7,8 en 9 versnellingen (al dan niet in de vorm van de DSG van VAG) mogelijk worden dan zul je zien dat de diesel niet meer te verslaan is ; evenveel of meer vermogen , hoger koppel , lager verbruik. Je hebt dan wel een automaat nodig wil je je geen vrachtwagenchaffeur wanen als je door 9 versnellingen heen moet ploegen.
                                  Ooit een benzine met turbo gezien? ;-) Een 2.0 TFSI(200pk) heeft al meer vermogen dan een 170pk 2.0 TDI. Qua koppel komt ie ook aardig in de buurt en het is langer beschikbaar. Het verbruikt alleen meer, daar heb je gelijk in.

De diesel is niet sneller, de turbo is sneller en nu de meeste benzines naar turbo gaan is dat ook eindelijk eens en voor altijd duidelijk. :-)
                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Diesel wint op basis van vermogen t.o.v. verbruik ; zo'n 170 pk 2.0 diesel die even snel is als de 1.6 benzine turbo 160pk van VAG verbruikt ongeveer 35% minder (1:17.9 vs 1:13.2) EN de diesel is ruwweg 40% goedkoper d.w.z. de diesel rijdt 100 km ver voor 5,50 euro en de benzineuitvoering voor 10,60 euro, da's bijna 50% goedkoper (of 100% duurder).

In nederland worden we dan vrolijk genaaid door de extra hoge aanschafprijs van dieselautos en de hogere wegenbelasting maar miljeuktechnisch is diesel efficienter... (niet dat die roet en de herrie ooit went, maar goed).

Comment

Kortom benzine is superieur op het verbruik na. ;-) En zelfs daar is wat aan te doen. Zie o.a. turbosteamer van BMW(en vergelijkbare ideeŽn) en dat concept heeft juist voor diesel weer minder zin.

Je vergeet overigens te vertellen dat diesel zelf hier relatief goedkoop is. In veel andere landen moet je het voordeel alleen uit het verbruik halen, omdat daar de diesel bijna even duur of zelfs duurder is. Kortom, laten we geld hier buiten houden.
                                      Every second of your life is a part of your song

Comment

he vervuil mijn uber fap te dure bukbrigade auto draadje niet met al die vag meuk praat.

verschwinde!

Comment

Straks gaan jullie nog CO2 patsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                            Kunstleer inderdaad.

Qua stereo sluit ik me bij jullie aan, in "mijn" 318i klinkt het echt als een bonenblik, wat je ook met de settings doet. Die in de Passat was beter, en die in de bestelde Passat CC is ueberhaupt al een luxere met 8 speakers.

Ik dacht dat Volvo stereo's ook standaard wel goed waren?

De BOSE in mijn Alfa GT was een verademing trouwens, mooi geluid.
                                            Bij een S40/V50 krijg je standaard een "Performance" audio. Maar je moet toch echt voor de "High Performance" gaan, klinkt 10x beter. En voor de ware audiofiel is er nog de "Premium"
                                            Maar goed, bij VAG moet je standaard meestal zelf zingen. :-)

Waarom zou je trouwens kunstleer op je premium-bak nemen, dat zou mij toch een te groot Seats-and-Sofas gevoel geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                              de mechanische bak verhouding is geent op een bepaald vermogen...als dat vermogen stijgt door een chip
                                              dan is de optimale bakverhouding voor het lagere vermogen "te kort" voor het nieuwe hogere vermogen
                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

kleine update. inmiddels de 35000 km gepasseerd. Nog steeds erg tevreden over de 320d.

bij 32000 km is de olie gewisseld en verder nog geen onderhoud gedaan.

Geen storingen of problemen tot nu toe. wel een beetje saai:-)

Motor begint nu echt goed los te komen. Gisteravond even op de A9 naar 2 keer 110 doorgetrokken in de 5de versnelling. gaat vrij rap.

volgende week gaan we naar oostenrijk en ben benieuwd of ik even de max speed kan aantikken. Bij 8000 km was dat iets meer dan 240 op de teller (242)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                  kleine update. inmiddels de 35000 km gepasseerd. Nog steeds erg tevreden over de 320d.
                                                  Je rijdt nog steeds naar Tilburg? Want je rijd lekker door zeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                    Je rijdt nog steeds naar Tilburg? Want je rijd lekker door zeg
                                                    soms. niet elke week hoor. zit wel tegen de 45000 km per jaar.

Comment

Inmiddels heeft de 320d de 50k op de teller staan. de afgelopen 3 weken heb ik ruim 4000 km gereden
                                                      vanwege onze vakantie naar italie.
                                                      Ben nog steeds uiterst tevreden over de bmw. Hij heeft zich de afgelopen weken weer bewezen als comfortabele, zuinige snelle reiswagen.
                                                      de totale rit ongeveer 1 op 16,6 gereden inclusief heuvelachtig toscane, bergpassen in zuid-zwitserland en snelheden van 180-220 op de duitse autobahn en met volle bepakking.

Paar kleine dingetjes die mij storen:
                                                      -de navigatie moet nog steeds enigzins geholpen worden met het bedenken van omleidingen bij files, zo merkte ik afgelopen zondag weer. Op de A5 naar frankfurt stond een file van 14 km(welke netjes door de navi werd opgemerkt). Ondanks verschillende alternatieven stuurde hij ons er gewoon naar toe. gelukkig ken ik duitsland een beetje en wist ik em tenauwernood te ontwijken door gewoon de A6 te nemen die er naast ligt. Erg hinderlijk.
                                                      -bekleding van mijn stoel begint kleine scheurtjes te vertonen en het stuur wordt aan de onderkant wat dof. vind ik niet kunnen voor een auto van 50 mille. zal de dealert eens bellen ivm garantie
                                                      - met een beetje afstellen doet de stereo het redelijk maar ik blijf erbij dat de jongens uit ingolstadt echt beter voor elkaar hebben.

Op naar de volgende 50.000 km

Comment

over de navi: dat is een computer. Als deze geen correcte actuele verkeersdata aangeleverd krijgt kan deze er ook niet trefzeker op reageren met het aanbieden van een nieuwe alternatieve route.

Krijgt het systeem wel actuele file/verkeers data binnen?

Comment

Heb met iDrive soortgelijke ervaringen... Zien een file, geven aan dat die op je route ligt maar komt niet met alternatieven zoals een TomTom van 100 pleuro wel doet... Soms kun je nog beter de kaart op de iDrive bekijken en zelf een andere route uitzetten.
                                                          Fšhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                                                            over de navi: dat is een computer. Als deze geen correcte actuele verkeersdata aangeleverd krijgt kan deze er ook niet trefzeker op reageren met het aanbieden van een nieuwe alternatieve route.

Krijgt het systeem wel actuele file/verkeers data binnen?
                                                            ja dat gaat prima, alleen hij handelde er in dit geval niet naar.

Comment

Je krijgt van mij dezelfde uitbrander als Harry. Een Alfa V6 op de oprit hebben staan, en dan voor de vakantie naar ItaliŽ (ITALIň!) met je Duitse bromtol gaan knarren. En dan nog het lef hebben MIJ een schraper te noemen, omdat ik geen bijtelling wens te betalen over een tractor.
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Je krijgt van mij dezelfde uitbrander als Harry. Een Alfa V6 op de oprit hebben staan, en dan voor de vakantie naar ItaliŽ (ITALIň!) met je Duitse bromtol gaan knarren. En dan nog het lef hebben MIJ een schraper te noemen, omdat ik geen bijtelling wens te betalen over een tractor.
                                                                hahaha, mea culpa.

Comment

Working...
                                                                X