Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

166

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 166

    Mijn nieuwe aanwinst, de Alfa 166 2.5 V6 24V met LPG uit 1999.
    De auto rijdt erg goed, strak en geen enkel rammeltje in het interieur. De auto heeft 215k km gelopen en dat is niet echt veel voor een grote cruiser van 10 jaar oud. Rondom zijn er wat krasjes en deukjes te ontdekken, maar het interieur is smetteloos op een ontbrekend rubber van het koppelingspedaal na (voor de kritische spotters). Bovendien, en dat is niet vanzelfsprekend op een 10 jaar oude Italiaan: alles functioneert!
    Er zit navigatie op maar die is al redelijk oud, meerdere nieuwe wegen in mijn woonplaats herkent ie niet. Ik heb geen idee of het systeem nog te upgraden is met nieuwe kaarten (iemand tips?). Maar goed, de TomTom is er ook zo ingeplugd. Erg leuk is de STR, de electronische bediening van de gasklep, in te stellen in comfort en sportief. In de sportieve stand hangt de V6 echt geweldig aan het gas. Verslavend.
    De relatief kleine V6 (190pk / 220NM) voldoet redelijk goed in de zware 166, al zou je af en toe onderin wat meer power willen. Aan de ander kant schakelt de bak als een warm mes door de boter dus je bent zo een paar versnellingen terug en het gehuil van de V6 tussen 4000 en 7000 toeren is eenmalig.










  • #2
    het gehuil van de V6 tussen 4000 en 7000 toeren is eenmalig
    Hoezo, heeft de motor het begeven? :-)

    Ziet er goed uit en dat voor minder dan een MX5!

    Comment


    • #3
      Ja, mooi ding hoor!!
      Dat met die pedaalrubbers is zo opgelost natuurlijk.


      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        Navigatie update is tot 2001..

        Idd is een TomTom handiger. ;-)
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          mooie auto!
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

          Comment


          • #6
            Mooi ding hoor.

            Hoeveel liter kan er in je gastank?

            Comment


            • #7
              Er zit een 80 liter tank in waar effectief zo'n 65 liter in gaat. Dat komt neer op een actieradius van plm. 500 a 550km. De eerste tank heb ik leeggereden met een verbruik van 1 op 8,1.

              Comment


              • #8
                Niet verkeerd, 1 op 8 met 190 pk 6-pitter denk ik.

                Comment


                • #9
                  - mooie, grote sloep om mee te cruisen
                  - echte motor onder de kap
                  - ook nog LPG zodat het lekker betaalbaar blijft

                  *vinkt vakje "Geschikt" aan en steekt duim omhoog*

                  Veel plezier gewenst, als we straks allemaal in een trein electro karretjes zitten denk je nog eens terug aan je echte auto van toen.

                  Comment


                  • #10
                    Gefeliciteerd Erwin! Wat is hier voor weggegaan, of is het gewoon uitbreiding van het wagenpark?
                    '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                    Comment


                    • #11
                      Blu Ontario, zo te zien? Net als mijn ouwe 166, wat ook een 2.5 V6 was. Mooi ding!

                      Ik had er een navi-update van 2004 in uit een Fiat, werkte ook prima. Was wel een model 2000, weet niet of dat nog uitmaakt. Maar zoek Marktplaats eens af, soms vind je wat.

                      215K is niks voor die motor, soms wel voor de koppeling. Het interieur vind ik mooier in alu dan in hout, maar een kniesoor, right. Mooi leder, tijdloos design, weergaloos comfort... ik zou er zo weer een willen.

                      Gefeliciteerd!
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        Het is Blu Odissea met Elegante interieur (beige leer). Deze combi schijnt niet vaak voor te komen, de meeste 166's in deze kleur hadden het Classico interieur (grijs leer). Ik vind dat alu ook mooier, maar je went aan alles. Wellicht een projectje in de toekomst om dat hout te vervangen, maar voorlopig stoor ik me er niet aan.
                        De koppeling was idd een aandachtspunt die ik goed heb gecheckt. Bij vervanging schijnt het hele vliegwiel te moeten worden vervangen, een peperdure klus.
                        Tot nu toe heb ik één defectje kunnen vinden: het kofferbakslot is alleen van binnenuit te bedienen, de bediening met de sleutel werkt niet meer. Een defect servomotortje in het slot denk ik.

                        Goeie tip over die navi, ik ga eens informeren, thx.

                        Comment


                        • #13
                          Mooie combi.

                          Hout of alu, allebei 'nep' dus wdb om het even
                          en anders http://link.marktplaats.nl/258869345
                          fka v164

                          Comment


                          • #14
                            Goed dat je die koppeling hebt gecheckt. Onze 156 SW heb ik net ff opgehaald bij de Alfa Expert en we stonden te babbelen bij een GTV 3.0 24V waarvan o.a. de distributie en de koppeling gedaan moesten worden. Word je euro-financieel-technisch niet vrolijk van. :-)
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Topper! Wat een prachtauto blijft dat toch! En een V6 op G3 als km cruiser, mooier wordt het toch niet?
                              Oliestoken voor het goede doel

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                Goed dat je die koppeling hebt gecheckt. Onze 156 SW heb ik net ff opgehaald bij de Alfa Expert en we stonden te babbelen bij een GTV 3.0 24V waarvan o.a. de distributie en de koppeling gedaan moesten worden. Word je euro-financieel-technisch niet vrolijk van. :-)
                                weet je het bedrag nog? Aangezien m'n GTA binnen een jaar ook wel zo'n opknapbeurtje kan gebruiken ben ik wel benieuwd naar wat vergelijkingsmateriaal.
                                Forza!

                                Comment


                                • #17
                                  Mooie wagen. Ondanks 10 jaar nog steeds leuk om te zien en fijne specs.

                                  Maarre:

                                  en het gehuil van de V6 tussen 4000 en 7000 toeren is eenmalig.
                                  Moet ie daarna weer naar de garage ? ;-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    Hoezo, heeft de motor het begeven? :-)
                                    Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                    Moet ie daarna weer naar de garage ? ;-)
                                    Jajaaaa. Lollig hoor, maar eh... eenmalig alszijnde uniek, alszijnde alleen weggelegd voor Alfisti, alszijnde voor nice people (copyright JC)... :-)

                                    Mijn eerste update is ook een feit: net bij loudlink een MP3 player besteld die bediend kan worden vanaf de Alfa ICS, als vervanging van de ohzooo nineties CD-changer...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                      weet je het bedrag nog? Aangezien m'n GTA binnen een jaar ook wel zo'n opknapbeurtje kan gebruiken ben ik wel benieuwd naar wat vergelijkingsmateriaal.
                                      Ehmmm, echte bedragen werden niet genoemd, maar denk dat het stukken duurder was dan de beurt + apk voor onze 156 2.0 JTS. :-)
                                      We kwamen erop, omdat de auto ergens anders zogezegd onderhoud had gehad, maar er feitelijk geen distributie was vervangen. De eigenaar kon nu nogmaals flink de knip trekken. Een ding is zeker, hij is daar stukken goedkoper uit dan bij de dealer.
                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                      Comment


                                      • #20
                                        M4, check post #2 eens :-).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Op het 166 forum hebben ze het over 800 euro voor een koppeling vervangen van een 166 V6 bij een specialist (dus geen dealer), maar dan zonder vliegwiel. De kans bestaat dat het vliegwiel ook vervangen moet worden. Dat schijnt nogal kostbaar te zijn en lopen de kosten makkelijk op naar het dubbele.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jaja, da's wel andere koek dan een MX-5 koppelingetje :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                              Jaja, da's wel andere koek dan een MX-5 koppelingetje :-)
                                              Die ging ook richting 800 euro all-in. Nee, jongens, dat is allemaal peanuts vergeleken met de koppeling van mijn Maserati. Voor 2500 euro mocht ik weer netjes schakelen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                M4, check post #2 eens :-).
                                                Ah lol die werd weggedrukt door al die oversized fotos Maar we denken dus 't zelfde. Dus elentinos ; jaag em maar niet te ver in de toeren anders valt ie misschien uit elkaar ;-) En da's best zonde van 't is een mooie beestje om naar te kijken.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alfa rijden is knap duur soms als je de dealer prefereert, maar..... voor bv. mijn Spider V6, bij Alfa Expert in Soest:

                                                  Nieuwe koppeling: ca. 500 all in.
                                                  Nieuwe distributie incl. alle spanners en waterpomp: ca. 450 all in.

                                                  Bij de 166 is het inderdaad een kloteklus, de mijne heeft het onder garantie gekregen. Ondanks de pas 85K op de teller toen ik hem kocht was de kluts kompleet gaar. De VW-dealer waar ik hem kocht besteedde de garantiereparatie uit aan Falco, en die rekenden geloof ik 900. Geen idee of het vliegwiel toen ook is vervangen, waarschijnlijk niet gezien de km-stand.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mensen hebben 't hier allemaal over een cruiser, maar met zo'n 166 kun je ook verdomd goed hoeken als je een keer zin/haast hebt hoor. Nog nooit onderstuur gehad en van lage tot zeer hoge snelheid voelt 't goed, zonder irritaties. En dat is best knap voor zo'n grote FWD. Als chauffeur veel met de mk1 2.0i en Mk2 2.4jtd gereden. De V6 op LPG een soort mix van beide denk ik, maar dan beter.

                                                    Knappe kar, gefeliciteerd!

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Ja, mooi ding hoor!!
                                                      Dat met die pedaalrubbers is zo opgelost natuurlijk.

                                                      lol

                                                      interieur ziet er nog netjes uit
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        [email protected] Harry tijdens een Alfa SS feestje?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                          [email protected] Harry tijdens een Alfa SS feestje?
                                                          heeft niets met de ss te maken

                                                          kruis wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt door de duitse krijgsmacht
                                                          http://images.google.nl/imgres?imgur...%3D20%26um%3D1
                                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ce bella!

                                                            Voor die navi worden idd geen updates meer gemaakt volgens de Alfaspecialist alhier.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Goh..... ;-)
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Even praktisch, Alfa, VW, BMW, Mercedes, Porsche e.d. zijn allemaal duur bij de dealer.

                                                                Welke autos zijn vandaag de dag NIET duur qua onderhoud bij de dealer ? Ford ? Koreanen ? Japanners ?

                                                                Scheelt de koreaanse waterpomp en de duitse waterpomp echt een factor 2 tegenwoordig of is 't gewoon overal duur ?

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X