Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 323ti compact

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E36 323ti compact

Zoals als aangegeven in wat andere draadjes het ik afgelopen zondag een andere auto gekocht. De starlet gaat eruit, iets leukers komt ervoor in de plaats. Vanavond heb ik nog nét voor de duisternis wat fototjes gemaakt. Helaas kan ik niet heel goed met mijn camera omgaan in de schemering, maar ik heb toch een poging gewaagd. Dit weekend hopenlijk wat betere exemplaren.
    Attached Files

Het betreft trouwens eentje uit maart 1999, 153k op de teller, boekjes erbij, onderhoud bij de dealer. Die lelijk gemonteerde trekhaak komt trouwens prima van pas aangezien mijn vriendin en ik veel met onze fietsen achterop eropuit gaan.
    De auto werd door de verkoper netjes afgeleverd met een volle tank. De 'sleutel' voor de slotbouten wordt me nog nagezonden, aangezien we die niet direct konden vinden. Bandjes zijn trouwens nog goed, er liggen nu pilot premacy's onder. Tijdens de rit naar huis had ik al de eerste bewonderaar aan de broek. Is me gek genoeg met de starlet nooit overkomen :-)

Comment

Gaaf ding man! Daar ga je een hoop plezier aan beleven. Dit lijkt me ook een net exemplaar, zo op het oog.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Netjes! Dat is even andere koek. Nu kan je gewoon links blijven hangen en achteraan aansluiten ipv altijd voorop te rijden....

Comment

Wat een lilluk ding :-)
          Let's kick some ass and chew bubblegum...
          ----------------------------------------------------------------------------
          '71 Alfa Romeo Giulia Super
          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
          '00 BMW E39 528iA Touring
          '06 BMW Z4M Roadster
          '96 BMW E36 328i trackracer
          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Nabij Groenhof zo te zien?

Gefeliciteerd!
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Gummen spaart E36'tjes! Net zo'n lelijk hok als die van Boertje, maar 't rijdt ongetwijfeld net zo fijn als die van hem.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ach, hij past me prima dus :-)

Enneeh, Jasper, ben jij zo'n zaterdagmiddag-winkelwagen-gratisparkeerplek-bezetter? Ik heb namelijk uit ellende gisteren maar een parkeervergunning gekocht. De starlet zit nl rondom onder de deukjes en krasjes van het volk dat in Groenhof komt winkelen. Nogal bijzonder trouwens dat de eerste 2 parkeerstroken betaald/vergunning zijn, terwijl de 3e gratis is. (op die 3e heb je dus veel traffic en winkelwagens....)

Comment

Ik kom daar zelden, OOPS. En als ik er al kom betaal ik, wist niet eens dat er gratis plekken waren.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Mooie auto Tim! Die 170pk 2,5 liter is een fijne motor, en in een kort E36 chassis komt ie prima tot z'n recht!
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Check mijn signature trouwens :-) YEAH.

Comment

Zeer leuke auto! Proficiat met de aankoop!

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                        Gummen spaart E36'tjes!
                        ... Met oranje knippers :-)

Hoe is je Duits? :-)

Hubraum statt Spoiler

Comment

Ik ben limburger, dus ik zou het moeten kunnen. Bedankt voor het artikel, ik ga het lezen. Leuk!

Comment

Ik lees in dat artikel een Hochtgeschwindigkeit van 230 km/u. In real life heb ik op de teller 245 km/u gezien.
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Klopt dan toch wel zo'n beetje met km teller afwijking er in meegenomen?

Qua uiterlijk ben ik nooit zo'n liefhbber geweest van de e36 compact (eigenlijk e36 zowieso niet echt), maar deze combinatie lijkt me erg geslaagd. Zijn ook best degelijk zo te zien, want die van Boertje rijdt nog steeds. Normaal rijdt ie zo'n blok binnen enkele dagen in de soep (of was de peug een uitzondering ;-) )

Comment

Zo, het eerste schrikmoment is alweer achter de rug. Ik kom zojuist lekker vroeg thuis van kantoor......zie ik een uitgebrande auto geborgen worden. Blijkt op een meter of 4-5 van mijn auto een VW polo te zijn uitgebrand. Gelukkig zitten er 2 parkeervakken tussen, waarbij op één een auto stond die lekker meegesmolten is. Ik heb dus alvast een potje geluk gehad......

Comment

Heren,

Even een vraagje. Voor a.s. wintersport ben ik op zoek naar een setje winterreifen. Met 30 graden op de thermometer lijkt me dat een mooi moment. Ik vraag me alleen af of deze velgen: http://link.marktplaats.nl/271409811 op de compact passen? Ik neem zelf aan van wel, maar ik zou het toch even graag zeker willen weten :-)

Comment

Volgens mij zijn dit gewoon E36 lmv's, dezelfde als vriend Dutch. Dus ja, is mijn antwoord. Tenzij jouw compact 4 wielbouten heeft, ipv 5
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

**checkt even de foto's hierboven**

Nee, zijn er gewoon 5 :-) Thanx :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                        Ik lees in dat artikel een Hochtgeschwindigkeit van 230 km/u. In real life heb ik op de teller 245 km/u gezien.
                                        Misschien gechipt?
                                        323ti Compacts zijn begrenst op 230 km/u. Leuke is dat ze dat ook echt met gemak halen, volgeladen of niet...snelheidsmeter staat dan precies op 230.
                                        Eén keer kreeg ik de Compact richting 240 km/u, maar dat was echt heuvel af en na lang aandringen. De 323ti's die ik tot nu toe ken precies hetzelfde verhaal.

Comment

Klinkt bekend, op de terugweg van de Ring had ik 240 bergaf op de teller, maar op een vlakke weg is het bij 230 wel klaar.
                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Dan is ie dus eigenlijk dubbel begrensd? Het vermogen van de 2.5 in de x23i's is volgens mij namelijk ook nog eens op dezelfde manier geknepen(inlaat) als bij de 2.8.
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Ja, zonder al die zooi lopen ze tweetachtig :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                Heren,

Even een vraagje. Voor a.s. wintersport ben ik op zoek naar een setje winterreifen. Met 30 graden op de thermometer lijkt me dat een mooi moment. Ik vraag me alleen af of deze velgen: http://link.marktplaats.nl/271409811 op de compact passen? Ik neem zelf aan van wel, maar ik zou het toch even graag zeker willen weten :-)
                                                Past!
                                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Wauw, dat zijn nettere kroonkurkjes dan die van mij! Zonde van al die sneeuwprut die er straks tegenaan klettert...
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik zag ze eerst!! :-)

Ze staan om de hoek, en de prijs is niet verkeerd. Morgen maar eens bellen :-)

Comment

Ruilen?

Comment

Zo, wielen opgepikt. Volgens mij zijn de bandjes aan de belegen kant...volgens mij zegt de code medio 1996 (zie foto). Normaal is 10jaar de max lees ik.....tja. Ik doe het er maar mee. Ik zie iig geen duidelijke uitdrogingstekenen...
                                                        De velgen zijn wel érg netjes, zie ook de foto. Geen stoeprandjes mee gepakt zo te zien.
                                                        Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                          Zo, wielen opgepikt. Volgens mij zijn de bandjes aan de belegen kant...volgens mij zegt de code medio 1996 (zie foto). Normaal is 10jaar de max lees ik.....tja. Ik doe het er maar mee. Ik zie iig geen duidelijke uitdrogingstekenen...
                                                          ach, dan roken ze lekker

Comment

Winterbanden worden snoeihard. ( piepen in de bochten alsof je met 100km/u door het dorp rijdt)

Maar na een kilometer of 100 wordt het wat beter, maar wel met 20 graden boven 0... Winterdag blijft het stug.( en nutteloos, wel dwars ;-) )
                                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Heeft deze auto een kenteken dat begint met XS-**.**?

Net even een leuk stukje met een E36 323ti opgereden van de A9 -> N205.

Comment

Hi NAS, de mijne begint met XX, en ik ben net terug van 2 weekjes vakantie, dus ik zal het niet geweest zijn :-)

De afgelopen 2 weken heb ik de 323ti eens goed kunnen testen. Resultaat: >3600 km gereden, 1 of 2 mm olie minder op de peilstok, en 1 groen blokje kwijt op het dashboard :-) Goed idee trouwens om een bruine peilstok te maken, terwijl de olie ook bruin kleurt. Is wel zo makkelijk bij het aflezen (not :-)).

De auto heeft werkelijk geen krimp gegeven. Cruise op 140, de heuvels achter Luik blies ie op de cruise zonder moeite op. Volgens mij voor het eerst dat ik daar niet heb hoeven terugschakelen :-)

Comment

Working...
                                                                X