Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

325ti - keep 'm rolling...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 325ti - keep 'm rolling...

Waarom heb je voor deze auto gekozen ?
    Omdat lease zoooo pre-crisis is besloten het maar eens in een eigen auto te gaan proberen. En tja, ik had altijd geroepen dat als lease me de keel uit zou hangen er een Compact zou komen met een leuke stapel vermogen.
    Ik heb nog even een beetje getwijfeld, zie Gebruikte Beamer: 323ti, 318ti of 325ti - ook voor foto's.

Het is dus uiteindelijk deze 325ti uit 2001 geworden. Netjes zakelijk qua uiterlijk, onderhuids een wolf met zes poten.
    Bijkomend voordeel is ook dat de Elise nu ook gewoon gebruikt kan worden voor dagelijkse ritten.

Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto ?
    Het is echt een auto met twee gezichten. Enerzijds is het een grote tamme bak als je rustig rijd, bijna gezapig - en als je er eens goed voor gaat zitten gooit en smijt het best goed. En die gil hoog in de toeren, da's ook een auditief toppertje.
    Ook fantastisch is hoe makkelijk de motor het heeft. In de file kun je bijna tot stilstand komen in z'n twee, gas geven en je gaat weer. Heb je geen automaat voor nodig. En het standaard schakelpatroon bij wegrijden begint al 1-3-5 te worden!
    Oja, dat er wat aan gesleuteld mag/kan/moet worden. Heel goed zoals een BMW in elkaar ge'lego'd is, alles is logisch en bereikbaar.

Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto ?
    Ach, niets wat verholpen kan worden. Het onderstel is wat (te) slap, dus dat zal op termijn wel een strakkere versie worden. Verder zuipt 'ie :-)

Zijn er modificaties aangebracht op deze auto ?
    Nog niet. Wel heb ik de oude Nokia carkit die er nog in zat eruit gehaald, zat diep in het dashboard verstopt. Verder is de gasklep al vrij snel raar gaan doen (bleek) en is vervangen onder garantie.
    Ik heb zelf van het weekend de VANOS-seals reparatie gedaan, wat een al goede motor een heeeeeellll stuk beter maakt, echt een aanrader.

Wat wordt je volgende auto ?
    Voorlopig is de koopwoede even over, ga eerst eens goed genieten van deze 325ti en natuurlijk van de Elise.

Technische gegevens
    Merk en model: BMW E46 325ti Compact
    Vermogen, koppel: [email protected], [email protected]
    Massa: 1380kg
    Acceleratie: 7,1sec (0-100 km/u)
    Topsnelheid: 235 km/u
    botsproef voor/opzij: niet getest
    Energielabel: F
    wegenbelasting/3mnd: €164
Working...
X