Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 (GTA) defect thread ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    *kick*

    gisteren even netjes m'n alfa gewassen. Spoel ik de achterbumper af, lijkt het wel of er allemaal haartjes op liggen. Nog een keer gespoeld, maar de haartjes bleven liggen, maar toen zag ik dat het allemaal kleine barstjes naast elkaar zijn, alsof m'n bumper wat ingedeukt is geweest en dat de lak gebarsten is. Het is over een cm of 50 en stuk of 20 scheurtjes. Recht van achter zie je het amper, maar van boven met de zon erop is het heel duidelijk. Ik zal straks nog even een foto proberen te maken.

    Zonde! :S ik denk dat er iemand tegen me aan heeft geduwd bij het uitparkeren oid.

    Is dit er nog uit te krijgen? Ben bang van niet, maar wie weet hebben de poets-guru's een idee.
    Forza!

    Comment


    • #34
      Dat wordt spuiten als ik dat zo hoor!
      Zonde man.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #35
        fokkerdefok, het einde is nabij. Vanmorgen na een woon-werk ritje stond de GTA te stomen op de parkeerplaats. Kap open was een grote dampwolk en er is te zien dat er water met flinke kracht door het motorcompartiment is gespoten vanaf de radiateur. Ik verwacht een gescheurde slang ergens.

        Koelvloeistof is op niveau en de temperatuur bleef netjes op 90C staan.


        Vanmiddag maar even langs de espressobar/garage.
        Forza!

        Comment


        • #36
          Mwoah, lek slangetje is toch nog niet "het einde"? Je hebt toch wel vaker een Alfa gehad.

          Sterkte ermee!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #37
            Het is m'n vierde Alfa zelfs, maar goed. Ik haat het sowieso wanneer er wat gebeurt. Het geeft zo'n 'oude auto gevoel' :/

            Ok, hij is alweer 6 jaar...
            Forza!

            Comment


            • #38
              nou, here goes. [inkopper alert]

              de radiateur is aan 1 aansluiting doorgerot...
              morgen komt er een nieuwe radiateur in. En omdat die V6 lekker krap ingebouwd is mag de complete voorkant eraf om te monteren.

              Wedden dat er morgen schroefjes overblijven.
              Forza!

              Comment


              • #39
                O jee! :-)

                Misschien al meer lekkage geweest dan? Normaal roest dat niet door in 6 jaar namelijk.

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #40
                  weet ik veel, ik poets alleen die inlaatbuizen
                  Forza!

                  Comment


                  • #41
                    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                    nou, here goes. [inkopper alert]

                    de radiateur is aan 1 aansluiting doorgerot...
                    morgen komt er een nieuwe radiateur in. En omdat die V6 lekker krap ingebouwd is mag de complete voorkant eraf om te monteren.

                    Wedden dat er morgen schroefjes overblijven.
                    "Complete voorkant"? Alleen de voorbumper bedoel je Radiator is trouwens een bekend zwak punt bij 147's/156's en derivaten.
                    Oliestoken voor het goede doel

                    Comment


                    • #42
                      ja ok, alleen de bumper inderdaad.

                      Maar het hele vervangen en espresso drinken bij elkaar is evengoed nog 3 uur schroeven werd me gezegd. Tegen een tarief waar de hoofdmonteur in Maranello nog jaloers op is.
                      Forza!

                      Comment


                      • #43
                        zo, weer opgehaald.

                        Nieuwe radiateur erin.
                        De oude was gewoon voor de helft al poeder. Ongelooflijk hoe snel dat wegrot.

                        en nieuwe einddemper.
                        De oude was gewoon voor de helft al poeder. Ongelooflijk hoe snel dat wegrot.



                        piccie [john-alert!]
                        Attached Files
                        Forza!

                        Comment


                        • #44
                          Cool!

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #45
                            update:

                            Gisteren de 100.000 km op de teller gezet. Voor mij de eerste keer.

                            Dit betekent 52.000 km sinds september 2006 met deze auto. (20.129 per jaar)

                            Officieel een oude auto nu althans, zo voelt het.
                            Attached Files
                            Forza!

                            Comment


                            • #46
                              Ha, die Scudetto;

                              Zo voelt het; nu al? Zo beroerd is een Alfa toch niet dat hin bij een ton al 'oud' aanvoelt?
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment


                              • #47
                                Het is niet dat alles kraakt en piept, maar die 100.000 op de klok 'staat zo oud' Psychologisch gedoe is het. Maar je teller terugdraaien voor je goede gevoel is ook weer zo wat.

                                Nee, wat dat betreft is het een uitzonderlijke Alfa, die nu 100.000 km fantastisch z'n werk doet. Vervangen delen naast regulier onderhoud tot nu toe:

                                2 x voorstabi
                                4 x carterbescherming
                                1 x uitlaat einddemper
                                1 x radiateur
                                1 x alle remschijven
                                16 x band
                                Forza!

                                Comment


                                • #48
                                  100k? Hij is dus eindelijk ingereden?

                                  't Werd tijd
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                  Comment


                                  • #49
                                    4 keer carterbescherming? wtf?
                                    Veel drempels bij jou in de straat? :-)

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #50


                                      carter beschermer.

                                      Comment


                                      • #51
                                        hmja, hoop drempels helaas. Ik rijd zelfs dagelijks 6 km (heen en weer) om, zodat ik 9 drempels omzeil.
                                        Maar goed, zo duur zijn die kunststof platen niet.


                                        Maar, even een moeilijk onderwerp. De GTA heeft nu 102.000 km gelopen en ik begin er zachtjes aan over na te denken om 'm weg te doen. Wat is nu een eerlijke richtprijs die ik zou kunnen vragen? (particulier)

                                        Aanvullende info: auto is van januari 2003, heeft altijd z'n onderhoud gehad. Op tijd de dingen vervangen die dat moeten zijn. Verder geen speciale dingen.

                                        Waar kan ik aan denken? 15k?
                                        Forza!

                                        Comment


                                        • #52
                                          Heb de GTA markt de laatste tijd een beetje gevolgd, met 15k zit je vrij scherp denk ik. De prijzen beginnen bij garages zo rond de 16k en lopen al snel op voor exemplaren met lage km stand. Lijkt me een hele geschikte auto voor mij zo'n GTA, maar heb eigenlijk besloten nog maar even een jaartje in de oude Fiat door te rijden.

                                          Comment


                                          • #53
                                            *kick*

                                            daar sta je dan, 's morgens. Je loopt naar je overpowered FWD, sleutel in contact, omdraaien en *bwoe.. * verder niets.

                                            Accu verrot en vanmorgen was het moment dat hij compleet leeg was. Garagist is langsgeweest en heeft 'm ghetto-style vervangen op de oprit. Maar 6 jaar is ook lang zat voor een italiaanse accu natuurlijk. Er zit nu weer een nieuwe glimmende magneti marelli in.
                                            Forza!

                                            Comment


                                            • #54
                                              goed, nog maar een kick dan, omdat ik 'm moeilijk weg kan doen.

                                              Vanmiddag gaat de GTA naar de garage voor z'n duurste beurt ooit waarschijnlijk. Koppelingsplaat wordt vervangen + de 120.000 distributieriem vervangbeurt (met bougies etcetc).

                                              Ik weet alleen niet zeker hoelang ik 'm nog houd, dus ik doe dit voor mezelf of voor de volgende eigenaar. Het wordt wel een steeds interessantere auto voor Jurgen
                                              Forza!

                                              Comment


                                              • #55
                                                Ga je ook prijzen noemen straks?
                                                Succes iig :-)

                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                Comment


                                                • #56
                                                  prijs van de beurt, of van de auto?

                                                  't zal bijna gelijk liggen.
                                                  Forza!

                                                  Comment


                                                  • #57
                                                    Dus als ik jou efkes een koppeling en een distri betaal, geef jij me die GTA?
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

                                                    Comment


                                                    • #58
                                                      heau heau, ik wacht de rekening eerst wel even af.

                                                      Jij hebt trouwens al een Alfa V6, ik kan beter wat nieuwe zieltjes winnen op dit propellorforum.
                                                      Forza!

                                                      Comment


                                                      • #59
                                                        Ik belde vandaag vol goede moed even met de garage of ik m'n Alfaatje morgen weer kan ophalen. Antwoord;

                                                        "eh, ja. Je auto is rechts van me, en je blok links. Het is wat meer werk dan verwacht, dus morgen wordt niets"

                                                        Nog even geduld dus.. :|
                                                        Forza!

                                                        Comment


                                                        • #60
                                                          Meer werk = meer centjes. Zou de spaarpot alvast maar kapotslaan..

                                                          Comment


                                                          • #61
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                            Ik belde vandaag vol goede moed even met de garage of ik m'n Alfaatje morgen weer kan ophalen. Antwoord;

                                                            "eh, ja. Je auto is rechts van me, en je blok links. Het is wat meer werk dan verwacht, dus morgen wordt niets"

                                                            Nog even geduld dus.. :|
                                                            Oei, 19/02 weggebracht en 25/02 is het blok er nog steeds uit ?

                                                            dat klinkt als Maserati'achtige onderhoudskosten, wat zeg ik; dit wordt Ferrari niveau ;-)

                                                            Ik was voor m'n 147 1.6'je, een jaar of vijf geleden, al +/- 1200 euro kwijt voor een beurtje incl. distributieriemwissel bij de Alfa stealer.

                                                            Comment


                                                            • #62
                                                              Had ik vorige keer inderdaad ook met alleen de distributie en bougies, dat was 1500.

                                                              Hiervoor hield van tevoren al rekening met 3k. We zien wel wat het wordt, ik hoop dat ze een beetje opschieten. Het niet ermee kunnen rijden vind ik vervelender dan de rekening. Die ben je na de eerste km's weer vergeten
                                                              Forza!

                                                              Comment


                                                              • #63
                                                                Nou een rekening van 3K ben ik niet vergeten in een paar km helaas hoor :-)
                                                                WTF man.

                                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                                Comment


                                                                • #64
                                                                  Wel met je SZ Harry. Zeker met de ramen open en in een tunnel.

                                                                  Die einser gun je natuurlijk nog geen 3 euro, dat begrijp ik ook wel.
                                                                  Forza!

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X