Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 (GTA) defect thread ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #65
    hebben ze het hele blok eruit gehaald? pff. is niet echt nodig, hoewel een koppeling van een 24v is lastig en kan je makkelijker bij als de motor eruit is.

    eens denken wat je dit gaat kosten

    10 uur voor riem/rollen/waterpomp/bougies
    paar uur voor de koppeling

    schat een dikke 2 mille
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

    Comment


    • #66
      *draadje negeert tav Alfa Romeo*
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

      Comment


      • #67
        En? Blok er nog uit of heb je 'm al weer?

        Comment


        • #68
          nee, morgen is de planning.

          De 147 GTA is overigens de enige waarbij het blok er wel echt uit moet om een koppeling te wisselen, want je kunt anders niet bij de startmotor. Zelfs bij een 156 GTA gaat het wel door het blok te kantelen.
          Forza!

          Comment


          • #69
            Zal wel een flinke rekening worden dan! Om voordeliger te gaan rijden hoef ik de overstap naar een GTA dus niet te maken

            Ik hou het nog wel in gedachten hoor, maar ga binnenkort zelf ook even een paar k in de Fiat steken en dan blijft deze waarschijnlijk nog wel even.

            Comment


            • #70
              Skop! Heb je dat hok nu alweer terug? We zijn natuurlijk allemaal erg benieuwd naar de hoogte van de rekening he :-)

              Comment


              • #71
                eh nee..

                Ik ga 'm zo ophalen, begin van de middag. Er mag ondertussen wel een compleet nieuwe auto staan.
                Forza!

                Comment


                • #72
                  Herken je je auto nog, denk je?
                  M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                  Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                  Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                  Rally organisatie: Rally-Events
                  Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                  Comment


                  • #73
                    Volgens mij zit Jurgen de Scheckheftigkeit van z'n volgende wagen een beetje in de peiling te houden, of heb ik het mis?
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

                    Comment


                    • #74
                      Ik heb een lange lijst met potentieel interessante auto's hoor, valt er af en toe een af en komt wel eens wat bij. 147 GTA staat er nog wel op trouwens. Heb een keer een stukje in die van Hessel (MR) gestuurd en was daar wel erg over te spreken, met name de motor natuurlijk. Klinkt ronduit geweldig, goede gasrespons en ook onderin al lekker bij de les. Had op zich van mij nog wel wat meer vermogen mogen hebben, echt heel erg snel voelt het niet aan (maar wel toereikend hoor). Je rijdt er wel gemakkelijker hard mee dan met mijn Fiat (wat bredere powerband zeg maar) en alles voelt wat verfijnder en degelijker aan.

                      Maar als ik bij de huidige werkgever blijf, dan blijven de te maken km's per jaar echt heel erg laag (op de fiets naar het werk) en mag het dus nog wel minder praktisch en nog meer fun auto zijn. Bovendien trekken auto's met een coupe lijn mij over het algemeen meer dan een hot hatch. Wellicht wordt het nog wel een Z4 3.0 op termijn (carbio rijden trekt mij ook erg aan!). Maar voorlopig blijft de Fiat nog wel even, daar ga ik even flink in investeren op korte termijn.
                      Last edited by Jurgen; 04-03-10, 10:36.

                      Comment


                      • #75
                        hah, 'verfijnder en degelijker'. Over een Alfa Romeo. Nu horen jullie het eens van een ander.
                        Forza!

                        Comment


                        • #76
                          Zeg eerst maar eens hoeveel 't nou weer was. Lullen we dan weer verder over "degelijk".

                          (De mijne mag volgende maand weer voor de APK!)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

                          Comment


                          • #77
                            In dit geval staat APK dan voor 'Alfa's Periodieke Knakenbuksessie'? :-)

                            Ik vind zo'n GTA echt vreselijk gaaf (en dan vooral een 156 SW om praktische redenen), maar mijn hemel, kunnen ze als ze nog een keer een V6 ontwerpen 'm ietsje makkelijker te onderhouden maken? Dat gedoe met minieme toleranties, apart gereedschap, dure distributiewissels, daar knap je toch op af? Ik zou een enorme haat-liefde verhouding krijgen daardoor.
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                            Comment


                            • #78
                              Ja degelijker inderdaad! Vergeet niet dat die Fiat mij als model zijnde al in '93 op de markt kwam, 17 jaar geleden dus! Die GTA is in verhouding gewoon super modern en degelijk

                              Nou ja, ik bedoelde eigenlijk dat de stijfheid van de Alfa in ieder geval echt een stuk beter is en dat merk je ook meteen terug in het stuurgedrag. Volgens mij zijn de versnellingsbak en stuurhuis zelfs vrijwel gelijk aan elkaar , dus daar zullen de verschillen niet inzitten

                              Comment


                              • #79
                                Zo, daar is'tie weer. Dat rijdt gewoon weer als een neije wagen, zo'n nieuwe koppeling met drukgroep. Waar ik me eerst een vochtknie trapte in de file gaat het nu weer zo soepel als een 1.1 206. Dus dat is top.

                                Ook een nieuwe distri-riem, nieuwe bougies, nieuwe oliekoeler, nieuwe waterpomp, nieuwe bovenste motorsteun en er is een parkeerdeuk verwijderd. Ik kan weer even vooruit.

                                Gisteren eindelijk weer een lekker rondje kunnen rijden sinds een maand en dat ging fantastisch.

                                Als dit moois voor het luttele bedrag van 2680 euro en nog wat kleingeld, dus waar hebben we het over. Maar wat een fijne auto blijft het toch.
                                Forza!

                                Comment


                                • #80
                                  Holy moses, een flink bedrag, maar ook veel aan de auto gedaan natuurlijk.

                                  'ns Zien, bij de specialist kwam ik voor een koppeling op 500, voor een distri ook ongeveer (waterpomp en aanverwante zaken incluis). Laat de rest ook nog eens 500 gekost hebben.... dan nog had je je dus een rug kunnen besparen. Maar jij houdt van peace of mind, toch.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

                                  Comment


                                  • #81
                                    Sodeknetters! Weegt dat nog op tegen de dagwaarde van die roestkroket joh?

                                    Comment


                                    • #82
                                      mákkelijk!

                                      Hoe zit dat met de dagwaardes van die SAABs trouwens?
                                      Forza!

                                      Comment


                                      • #83
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                        . Maar jij houdt van peace of mind, toch.
                                        Ja precies, en van lekkere espresso. Laten we dat niet vergeten. Koppeling is trouwens het duurste bij de 147 GTA omdat het blok er helemaal uit moet, dat hoeft ook bij jouw V6 niet.
                                        Forza!

                                        Comment


                                        • #84
                                          Ik zal je vertellen, doordat er de afgelopen jaren minder Saabs verkocht zijn maar er inmiddels wel behoorlijk vraag naar occasions is, drijft dat de handelsprijs op. Echt! Want ook iedereen vist in dezelfde vijver.

                                          Behalve als we ze moeten inruilen natuurlijk. Dan ist allemaal geen knaak meer waard

                                          Comment


                                          • #85
                                            Goed punt, da's inderdaad wat makkelijker bij de ruim opgezette Spider (ook al zo'n sardientjes engine bay ).
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

                                            Comment


                                            • #86
                                              Een hoop geld, maar ik schrik nergens meer van tegenwoordig. Voor een GTA is het denk ik normaal. Denk je dat je bij een ander merk voor een vergelijkbare auto hetzelfde kwijt bent voor een dergelijke klus.

                                              Geen vergelijkbare auto, maar het schijnt dat voor een Espace V6 bij de 120.000km beurt ook het blok eruit moet. Moet je ook gelijk de waterpomp en dynamo vervangen, want daar kun je op dat moment wel bij. Kosten tegen de 4000 euro... Zal je net gekocht hebben als particulier zo'n auto en dan krijg je dat :-).

                                              Comment


                                              • #87
                                                Dat is ook een extra reden waarom ik het heb laten doen; de verkoop. Ik ga er nu weer even mee rijden, maar wanneer ik die auto wil verkopen en kopers zien een kmstand die richting de 120.000 loopt dan weet je de eerste vragen al van tevoren. (Is de riem/waterpomp vervangen?)
                                                Forza!

                                                Comment


                                                • #88
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                  Een hoop geld, maar ik schrik nergens meer van tegenwoordig. Voor een GTA is het denk ik normaal. Denk je dat je bij een ander merk voor een vergelijkbare auto hetzelfde kwijt bent voor een dergelijke klus.

                                                  Geen vergelijkbare auto, maar het schijnt dat voor een Espace V6 bij de 120.000km beurt ook het blok eruit moet. Moet je ook gelijk de waterpomp en dynamo vervangen, want daar kun je op dat moment wel bij. Kosten tegen de 4000 euro... Zal je net gekocht hebben als particulier zo'n auto en dan krijg je dat :-).
                                                  Dat laatste klopt ja! Een vriend van mij is monteur bij de Renault, hij vindt dat de mooiste klussen

                                                  Comment


                                                  • #89
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    Goed punt, da's inderdaad wat makkelijker bij de ruim opgezette Spider (ook al zo'n sardientjes engine bay ).
                                                    ik zeg niet dat het een 'walk in the park' is, want bij elke moderne Alfa V6 is de sleutelruimte nihil (bij de meeste V6'en eigenlijk tegenwoordig) Maar het blok alleen hoeven kantelen of er helemaal uit moeten halen is wel een aardig verschil.
                                                    Forza!

                                                    Comment


                                                    • #90
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                                      Echt! Want ook iedereen vist in dezelfde vijver.
                                                      Oh ja, onder het mom van exclusiviteit natuurlijk.. :')
                                                      Forza!

                                                      Comment


                                                      • #91
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                        ik zeg niet dat het een 'walk in the park' is, want bij elke moderne Alfa V6 is de sleutelruimte nihil (bij de meeste V6'en eigenlijk tegenwoordig) Maar het blok alleen hoeven kantelen of er helemaal uit moeten halen is wel een aardig verschil.
                                                        Ik was het gewoon met je eens hoor.

                                                        Blok eruit of niet is nogal een verschil natuurlijk, en de koppeling bij de Spider was een kwestie van bak los en sleutelen.

                                                        Wat bij de Spider nog een beetje helpt is de motorkap, feitelijk trek je gewoon de hele voorpartij open natuurlijk, geeft wat meer werkruimte. Maar vol zit-ie wel.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment


                                                        • #92
                                                          Als jij erin zit wel ja.
                                                          You know that reality is immaterial

                                                          Comment


                                                          • #93
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                            Geen vergelijkbare auto, maar het schijnt dat voor een Espace V6 bij de 120.000km beurt ook het blok eruit moet. Moet je ook gelijk de waterpomp en dynamo vervangen, want daar kun je op dat moment wel bij. Kosten tegen de 4000 euro... Zal je net gekocht hebben als particulier zo'n auto en dan krijg je dat :-).
                                                            Alleen al de bougies wisselen bij een Espace was een drama, tenminste de achterste 3.
                                                            Bij mijn vorige werkgever hadden we een ouder type Espace V6 permanent in Spanje rijden, die netjes zijn beurten kreeg (dachten we).
                                                            Op een gegeven moment dat ding teruggehaald omdat ze in spanje er niet achter konden komen waarom die zo slecht liep. Hadden ze achterste bougies in 250.000 km nooit vervangen waarschijnlijk...

                                                            Comment


                                                            • #94
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              Geen vergelijkbare auto, maar het schijnt dat voor een Espace V6 bij de 120.000km beurt ook het blok eruit moet. Moet je ook gelijk de waterpomp en dynamo vervangen, want daar kun je op dat moment wel bij. Kosten tegen de 4000 euro... Zal je net gekocht hebben als particulier zo'n auto en dan krijg je dat :-).
                                                              Tja, een Mercedes is zo slecht nog niet... ;-)
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment


                                                              • #95
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                                Alleen al de bougies wisselen bij een Espace was een drama, tenminste de achterste 3.
                                                                Bij mijn vorige werkgever hadden we een ouder type Espace V6 permanent in Spanje rijden, die netjes zijn beurten kreeg (dachten we).
                                                                Op een gegeven moment dat ding teruggehaald omdat ze in spanje er niet achter konden komen waarom die zo slecht liep. Hadden ze achterste bougies in 250.000 km nooit vervangen waarschijnlijk...
                                                                Het zelfde met mijn vorige 164 V6. Ook van die auto waren de achterste bougies wsl al lange tijd niet vervangen met regelmatig brandend inspuitingslampje als gevolg. Ook bij een 164 ligt de V6 behoorlijk achterover gekanteld en zijn de bougies voor en niet-Alfa specialist lastig om te vervangen.
                                                                Auto's: veel...

                                                                Comment


                                                                • #96
                                                                  Goedkoop is anders idd, maar hij doet het weer perfect gelukkig!
                                                                  Wel genieten als je hem dan terug hebt he?!

                                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X