Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

147 (GTA) defect thread ;)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Volgens mij zit Jurgen de Scheckheftigkeit van z'n volgende wagen een beetje in de peiling te houden, of heb ik het mis?
    Haha, precies wat ik dacht

*Zo, die koppeling zit er al in *vinkt af*, nu nog even wachten op de distributie en een nieuwe radiateur en dan neem ik hem over voor 5 mille*

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Goedkoop is anders idd, maar hij doet het weer perfect gelukkig!
      Wel genieten als je hem dan terug hebt he?!
      Ja, zeker! Ik heb meteen een rondje van een uur gedaan. Blij dat die sneeuw ook weer weg is!

en Gijs, die twee andere vinkjes staan er nu ook al.
      Forza!

Comment

Nou Jurgen, afhalen dat ding, voordat er nieuwe banden, draagarmrubbers, een thermostaat of dahsboardlampjes vervangen moeten worden
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Sodemieters

En ik zeuren over mijn servicebeurtje van Ä 650.

Okay, aan mijn auto was niets stuk, dus een beetje kijken was al 650 waard.

Comment

• hmm, 2680 euro; valt mij niet eens tegen eigenlijk. Een hoop geld natuurlijk maar ik had meer verwacht.

Al is het voordeel als het blok er toch uit is dat alles makkelijk te (de)monteren is.

Al een idee wat de volgende auto wordt ?

Comment

• Tja, redelijke bak met centen. Voor wat er dan allemaal gedaan is valt het ook wel weer wat mee. Waar heb je het laten doen?

Ergens vorig jaar heeft mijn GTA de 60K beurt gehad (ik rij niet zo heel veel :-) ), dus met een distributie wissel, waterpomp, filters plus vloeistoffen en een set banden. Voor die grote 60K beurt heb ik bij ome Sam ruim 2K achtergelaten.
              AR Giulietta QV Savali
              Maserati Racing

Comment

• Troost, zelfs met een Degelijke Duitser van 't type Passat mag m'n motor en en bak eruit willen ze de distributieketting (en rollen e.d.) vervangen. Als dat 't enige is kan dat al snel 1000 piek kosten. En tja als je dan daar toch zit te friemelen is een koppeling vervangen ook geen slecht idee. Oh wacht doe de drukgroep er maar bij nu alles toch open zit. Hop 1500 euro & up

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                  Al een idee wat de volgende auto wordt ?
                  hmja, dat is een goede. Ik ben nog bezig met een 159 1750 Ti. Heb ik even mee gereden en is een fijne auto. Mooie auto ook vooral, stuurt lekker. Maar ik ben wel verwend door de V6, daar is moeilijk vanaf te stappen.
                  Forza!

Comment

• Daar kan ik me iets bij voorstellen,

tja, jammer dat Alfa op dit moment geen goede opvolger heeft voor de GTA rijders. Al lijkt mij de 1750 TB dan nog de meest logische, in alle opzichten beter dan de 3.2 jts.

Comment

• verbaast mij neit dat je zo'n bedrag kwijt was. alleen al aan onderdeleb voor de distributie (rollen/pakking/waterpomp etc) ben je al 500 e kwijt. Koppelingsetje van een GTA zal ook een 300 e kosten. dan nog de arbeid van die trage spaghettivreters en je hebt het bruto maandloon van JModaal aan kosten
                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Van het weekend had ik weer een mooie kmstand, alleen de foto is wat mislukt omdat ik deze tijdens het rijden heb genomen...

111111..jpg
                        Forza!

Comment

• zo. Vandaag toevallig de kmstand 123456 op de teller gehad, en meteen maar even doorgereden naar de dealer.

Ik kan met toch wel wat pijn in m'n hart melden dat er weer een Busso V6 het Gummen wagenpark gaat verlaten, want ik heb vandaag de GTA ingeruild op een Giulietta QV. Dat laatste is dan wel weer heuglijk nieuws en een nieuw draadje waard.

Nog even een rondje extra gereden met de QV. Toch wel overtuigd van de rijeigenschappen en de knoop maar doorgehakt. Je kunt niet eeuwig met dezelfde auto door blijven rijden, maar ik had er best een beetje moeite mee.. stom eigenlijk. Op de terugweg maar even goed de versnellingen doorgehaald en heerlijk voluit naar huis geknald. Omdat ie dat waard is. Dat geluid zal ik wel gaan missen...
                          Forza!

Comment

• gaaf Scudetto, dan ga ik je wel op het Giulietta-forum zien.
                            Rosso Competizione ?
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Gaaf ding inderdaad. QV lijkt me ondanks het gebrek aan de Busso een waardige opvolger. Gefeliciteerd!

Comment

• Rosso Competizione vond ik ook gaaf, maar dan vielen de achterlichten zo weg. Ik dacht eerst eraan om donkergrijs te nemen (waar komt dat nou vandaan ) maar dat viel tegen in t echt. Het is zilver geworden, wat ik wel chique vond staan.

Het rijdt echt top, dus dat wordt een weekje voorfappen.
                                Nu nog 1 weekje genieten van de GTA.
                                Forza!

Comment

• Showroommodelletje dus? Proficiat! Jammer dat er weer een Busso verdwijnt, dat wel.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Gefeliciteerd Scudetto. Die QV is echt gaaf en veel value for money. Inderdaad jammer van de GTA.

Ben benieuwd naar je ervaringen met die QV.

Comment

• Verdorie, de enige echte "I don't take no highway exits" 147 GTA gaat het forum verlaten :-)

Klinkt dat turbo-blokkie uit de Giulietta nog een beetje of gaat er nog wat sound-tuning plaatsvinden?
                                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                      ----------------------------------------------------------------------------
                                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                      '00 BMW E39 528iA Touring
                                      '06 BMW Z4M Roadster
                                      '96 BMW E36 328i trackracer
                                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

• nopes.....de QV klinkt (ook) niet, dus die Supersprint moet er wel onder komen als je daar wensen hebt.
                                        Die licht grijze kleur? Joh, dan ben je volgens mij de eerste die ik ken die die combinatie kiest, apart.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• waar wordt de GTA ingeruild? ben benieuwd wat ze voor dat ding vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                            Verdorie, de enige echte "I don't take no highway exits" 147 GTA gaat het forum verlaten :-)

Klinkt dat turbo-blokkie uit de Giulietta nog een beetje of gaat er nog wat sound-tuning plaatsvinden?
                                            lol, mooi wtf moment was dat ja

Maar of 't klinkt? Nou ja, ik rij nagenoeg dagelijks met een V6 die behoorlijk van zich laat horen, dus het geluid valt tegen. Het is erg braaf inderdaad. Een vriend heeft ook een QV en laat de uitlaat komende donderdag aanpassen bij Savali, en ben daar wel benieuwd naar. (*zucht* ik heb 'm nog niet eens.. )
                                            Forza!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                              waar wordt de GTA ingeruild? ben benieuwd wat ze voor dat ding vragen.
                                              bij Wim Prins. Ook wel een goede plek om een GTA in te ruilen, want er staan er nog wel een paar. Ik parkeerde 'm daar naast twee anderen Binnen stond er nog 1 en er reed nog een monteur met een GTA, dus ze schrikken niet erg van een GTA om in te ruilen.Ook even proefrijden met een QV kon uitgebreid zonder problemen, en zo hoort het ook.

Dat was bij Galleria Amsterdam Zuid-Oost echter wel anders en was de inruil om te huilen. Alsof ik een 10 jaar oude polo in wilde ruilen :/ Geen merkliefde daar. Ook proefrijden kon niet, want een QV was te speciaal om als demo in te zetten...
                                              Geeft niet, dan koop ik 'm toch ergens anders.
                                              Forza!

Comment

• Gefeliciteerd Scudetto!
                                                Als het deze kleur is, had ik hem ook gekozen denk ik ;-)

Comment

• ah, ik was die afbeelding net aan het copy-pasten, maar dat hoeft niet meer. thx
                                                  Forza!

Comment

• Aha, nog steeds hetzelfde ethos bij AR Zuid-Oost als vroeg bij Kroymans/Fivan dus. Mooi, laten we die nog steeds links liggen!

Enneh, of 2 reeds in de voorraad staande GTA's nu goed is voor je inruilwaarde weet ik niet, maar Wim Prins heeft altijd veel apart spul staan, dus waarschijnlijk heb je gelijk.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Cool ding man. Gefeliciteerd!
                                                      Ik reed vanochtend nog achter een witte. Echt de mooiste normale auto die nu te koop is.
                                                      Dat doet Alfa toch goed. Ondanks de FWD, zou ik die toch echt overwegen als volgende auto.

Lachen dat Prins je gewoon laat proefrijden en daardoor dus een auto verkoopt.
                                                      Zo werkt dat gewoon.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Aha, nog steeds hetzelfde ethos bij AR Zuid-Oost als vroeg bij Kroymans/Fivan dus. Mooi, laten we die nog steeds links liggen!

Enneh, of 2 reeds in de voorraad staande GTA's nu goed is voor je inruilwaarde weet ik niet, maar Wim Prins heeft altijd veel apart spul staan, dus waarschijnlijk heb je gelijk.

Ja, verschrikkelijk. Vind ik echt zonde, want zoveel Alfa dealers zijn er niet. M'n andere officiŽle dealer optie is Savali in Houten. (of Vireo heet dat nu?) Daar houden ze ook nog van het merk en kun je goed terecht. Jammer dat Prins een uur rijden weg zit, want ik had ook graag het onderhoud daar gedaan.
                                                        Overigens ook wel een goed gevoel over de inruil. Hij keek en vroeg naar de specifieke GTA puntjes, beoordeelde de auto daar snel op en kwam met een prima prijs.

Een witte is ook nog steeds wel gaaf, maar ik ben bang dat ik dat toch best snel zat was geworden. Dan had ik ook het rode leer moeten nemen
                                                        Forza!

Comment

• Jammer zeg!
                                                          Zo'n GTA geeft altijd genot, zowel voor de ogen als het gehoor wanneer je aan het toeren resp. boenderen bent.

Bij een QV is dat helaas niet het geval.
                                                          Maar het zilver is het een erg opvallende verschijning, heel gaaf.

En misschien kreeg je nu nog wat terug voor de GTA en met net een jaartje of wat km meer opeens veel minder? En om een indruk te krijgen van de verschillende inruilprijzen: hoeveel mille scheelde dat nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                            Jammer zeg!
                                                            Zo'n GTA geeft altijd genot, zowel voor de ogen als het gehoor wanneer je aan het toeren resp. boenderen bent.
                                                            man. ik kreeg bijna tranen in m'n ogen bij de koude start vanmorgen. nog maar 6 dagen.
                                                            *hoort de buren juichen* (m'n echte buren, niet N3)

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                            En om een indruk te krijgen van de verschillende inruilprijzen: hoeveel mille scheelde dat nu?
                                                            bijna 4k (!)
                                                            Forza!

Comment

• Zo'n QV lijkt me toch een waardige opvolger hoor, als je een moderne auto zocht als vervanger voor de GTA.
                                                              En gezien het onderhoud dat je aan de GTA heb laten plegen mochten ze ook wel een beetje n fatsoenlijke inruilprijsbieden he..

Comment

• De nieuwe koppeling, distributiewissel en service van 10k km terug telden uiteraard mee bij inruil. Bijna verdubbeling van de dagwaarde man.
                                                                Forza!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                                  De nieuwe koppeling, distributiewissel en service van 10k km terug telden uiteraard mee bij inruil. Bijna verdubbeling van de dagwaarde man.
                                                                  wat zullen ze vragen? 12,5 mille en je hebt em voor 11 ingeruild?

Comment

Working...
                                                                  X