Ben van het weekend naar de UK geweest om een E30 M3 te bekijken en heb hem gekocht. Zie onderstaand een kort verslag:
Zo, zaterdagochtend het vliegtuig gepakt naar Manchester. Na ca. 1 uur vliegen kwamen we op tijd aan op Manchester Airport waar Gary (de verkoper) ons op stonden te wachten. Na ca. 20 minuten rijden kwamen we bij hem thuis aan in een rustieke buitenwijk. Hij had een grote garage achterin de tuin staan en met een druk op de knop ging de garagedeur open en stond de M3 te blinken. Maat van me was mee en heeft redelijk wat kennis van M3's maar hij had zelden zo'n fraaie gezien heeft gezien de 22 jarige leeftijd. Hij is weleenswaar overgespoten maar dit is zeer netjes gedaan. Tevens nergen roest en/of schade kunnen ontdekken. Alles werkte en alle gereedschap, krik etc. zaten keurig waar het hoort.







In zijn brandschone garage stond ook nog een volledig gerestaureerde E28 Alpine B10, werkelijk een schitterend ding en maar 40.000 miles gelopen. :shock:




Ook stond deze fraaie 964 Turbo die hij met plaatschade gekocht had en zelf ook weer helemaal netjes heeft gemaakt:

Tevens had hij ook nog een 635csi Motorsport Highline, een gelimiteerde oplage van BMW UK. Die had hij net gekocht en vertelde mij dat hij een MB 600 Grosser heeft gekocht (kortere versie van de Pullman) om deze compleet opnieuw op te bouwen. Daarvoor had hij meer ruimte nodig in de garage en denk zelf ook behoorlijk wat geld.
Toen aan de English Tea even de auto doorgesproken en liet mij de volledige onderhoudshistorie zien van de auto. Alles originele boekjes zaten erbij met Duitse APK's, Fahrzeugbrief, rekeningen, MOT's, noem het maar op. Was natuurlijk verkocht en tot de koop overgegaan.
Bij het wegrijden keek hij toch wel een beetje sip, maar ik reed met een big smile weg. Toen ca. 2,5 uur gereden naar Newcastle om daar de ferry op te gaan:

Was een rustig overtochtje en kwamen 's morgens rond 9:30 aan in IJmuiden. Toen meteen doorgereden naar mijn maat z'n autoschadebedrijf en meteen op de brug gezet. Onder de auto ook geen rare dingen kunnen ontdekken. Alles droog en geen roest kunnen ontdekken. We wouden de EU koplampen erin zetten maar de stekker kwamen niet overheen. Dus de UK lampen laten zitten.




En toen maat van me afgezet die toevallig een E30 M3 in dezelfde kleur heeft staan. Zo zie je ze nooit en zo staan er 2 bijna identieke M3's:


Vanmorgen naar de RDW met de gok dat ze niet over de koplampen gingen zeiken maar helaas. Moet morgen terug dus vanavond even de goede koplampunits erin. APK meesters waren zeer onder de indruk van de staat van de auto, helemaal toen de motorkap open ging:




Uiteraard zal ik binnenkort met wat betere foto's/kwaliteit komen. Gisteren is de auto goedgekeurd door de RDW en ook meteen APK gekeurd.
Even wat key-spec's:
- bouwjaar: 1986, januari 1987 op kenteken gezet
- 1e eigenaar komt uit 1927, was dus al op leeftijd toen hij 'm kocht
- 2 Duitse eigenaar, 3 UK eigenaars (waarvan 1 handelaar die 'm geimporteerd heeft)
- originele km-stand: 143.000 km
- alle instructie- en onderhoudsboekjes aanwezig
- alle originele gereedschap, krik, reservewiel etc. aanwezig
Opties:
- lederen bekleding
- schuif/kanteldak
- BMW soundsystem
- 16' Sport Evo velgen
Auto gaat lekker warm en droog de stalling in en zal op mooie dagen uitgelaten worden. Verder is het de bedoeling de auto in originele staat te houden.
Zo, zaterdagochtend het vliegtuig gepakt naar Manchester. Na ca. 1 uur vliegen kwamen we op tijd aan op Manchester Airport waar Gary (de verkoper) ons op stonden te wachten. Na ca. 20 minuten rijden kwamen we bij hem thuis aan in een rustieke buitenwijk. Hij had een grote garage achterin de tuin staan en met een druk op de knop ging de garagedeur open en stond de M3 te blinken. Maat van me was mee en heeft redelijk wat kennis van M3's maar hij had zelden zo'n fraaie gezien heeft gezien de 22 jarige leeftijd. Hij is weleenswaar overgespoten maar dit is zeer netjes gedaan. Tevens nergen roest en/of schade kunnen ontdekken. Alles werkte en alle gereedschap, krik etc. zaten keurig waar het hoort.







In zijn brandschone garage stond ook nog een volledig gerestaureerde E28 Alpine B10, werkelijk een schitterend ding en maar 40.000 miles gelopen. :shock:




Ook stond deze fraaie 964 Turbo die hij met plaatschade gekocht had en zelf ook weer helemaal netjes heeft gemaakt:

Tevens had hij ook nog een 635csi Motorsport Highline, een gelimiteerde oplage van BMW UK. Die had hij net gekocht en vertelde mij dat hij een MB 600 Grosser heeft gekocht (kortere versie van de Pullman) om deze compleet opnieuw op te bouwen. Daarvoor had hij meer ruimte nodig in de garage en denk zelf ook behoorlijk wat geld.
Toen aan de English Tea even de auto doorgesproken en liet mij de volledige onderhoudshistorie zien van de auto. Alles originele boekjes zaten erbij met Duitse APK's, Fahrzeugbrief, rekeningen, MOT's, noem het maar op. Was natuurlijk verkocht en tot de koop overgegaan.
Bij het wegrijden keek hij toch wel een beetje sip, maar ik reed met een big smile weg. Toen ca. 2,5 uur gereden naar Newcastle om daar de ferry op te gaan:

Was een rustig overtochtje en kwamen 's morgens rond 9:30 aan in IJmuiden. Toen meteen doorgereden naar mijn maat z'n autoschadebedrijf en meteen op de brug gezet. Onder de auto ook geen rare dingen kunnen ontdekken. Alles droog en geen roest kunnen ontdekken. We wouden de EU koplampen erin zetten maar de stekker kwamen niet overheen. Dus de UK lampen laten zitten.




En toen maat van me afgezet die toevallig een E30 M3 in dezelfde kleur heeft staan. Zo zie je ze nooit en zo staan er 2 bijna identieke M3's:


Vanmorgen naar de RDW met de gok dat ze niet over de koplampen gingen zeiken maar helaas. Moet morgen terug dus vanavond even de goede koplampunits erin. APK meesters waren zeer onder de indruk van de staat van de auto, helemaal toen de motorkap open ging:




Uiteraard zal ik binnenkort met wat betere foto's/kwaliteit komen. Gisteren is de auto goedgekeurd door de RDW en ook meteen APK gekeurd.
Even wat key-spec's:
- bouwjaar: 1986, januari 1987 op kenteken gezet
- 1e eigenaar komt uit 1927, was dus al op leeftijd toen hij 'm kocht
- 2 Duitse eigenaar, 3 UK eigenaars (waarvan 1 handelaar die 'm geimporteerd heeft)
- originele km-stand: 143.000 km
- alle instructie- en onderhoudsboekjes aanwezig
- alle originele gereedschap, krik, reservewiel etc. aanwezig
Opties:
- lederen bekleding
- schuif/kanteldak
- BMW soundsystem
- 16' Sport Evo velgen
Auto gaat lekker warm en droog de stalling in en zal op mooie dagen uitgelaten worden. Verder is het de bedoeling de auto in originele staat te houden.
Comment