Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestemans zijn auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beestemans zijn auto

Zo 3-11-2009 eens een andere auto gekocht, namelijk een BMW 325i coupe van het jaar 1992, vandaag wisten ophalen eigenlijk nog geen tijd gehad voor foto's die houden jullie te goed.
    Maar eerst zullen wij eens beginnen met mij oude bolide namelijk de Seat Ibiza GTi-Cupra:
    Voorkant:
    http://img690.imageshack.us/img690/7502/fotos0023.jpg
    Achterkant
    http://img690.imageshack.us/img690/796/fotos0028.jpg
    Volt en oliedrukmeter:
    http://img690.imageshack.us/img690/4...nvoltmeter.jpg
    Tellers en klokken:
    http://img504.imageshack.us/img504/5...umentarium.jpg
    Velgen:
    http://img504.imageshack.us/img504/1482/fotos0021f.jpg

Goede tijden met meegemaakt maar wegens omstandigheden weggedaan voor een mooie prijs en gelukkig bij een goede eigenaar terecht gekomen die de velgen al meer dan genoeg vonden voor het PIMP gehalte omhoog te brengen.

Nu kwam de gelegenheid voor om een E36 coupe over te nemen. Helaas had de auto al wat last van roest en heeft de vorige eigenaar de auto een beetje "verpauperd".
    Dit door middel van M3 E46 velgen, angeleyes koplampen, nieuwer model achterlichten (doorzichtige knippers), E46 nieren en een M3 E36 voorbumper.
    Bekleding is helaas helemaal uitgeleefd, met name de voorstoelen. Deze wil ik gaan vervangen door mooie sportstoelen en ik hoop de achterbank zelf op te kunnen lappen.
    Bedoeling is om de auto geheel in zijn (zo ver mogelijke) originele staat terug te brengen.
    Attached Files

Leuke rijdersauto die Seat en met echte oliedruk en voltagemetertjes. Dat zouden ze in elke auto moeten hebben.

Ben benieuwd naar die 'afgeleefde' E36 , wordt een heel project zo te horen

Comment

Vandaag maar eens foto's genomen van de BMW. Zijn niet de beste maar de koplampen zijn al vervangen door originele evenals de buitenspiegels...

Zoals jullie zien zit er nog voldoende werk, zoals motorkap goed monteren zodat die lelijke rand weg is. Andere voorbumper en andere nieren zodat deze ook naar de leeftijd zijn.
      Tevens zoek ik nog mooie style 32 velgen voor eronder.
      Achterlichten met oranje knipperlichtglazen zijn al onderweg.
      En niet te vergeten de geblindeerde ramen weer fatsoenlijk maken...
      Last edited by Beestemans; 08-12-09, 12:47.

Comment

Ah, vanwege die velgen snap ik nu je belangstelling voor mijn 325i-draadje. Sowieso vanwege 'hoe hoort een E36 Coupé er origineel uit te zien' waarschijnlijk.

Zijn die ramen niet makkelijk te doen? Zou voor het oog al heel wat schelen.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
          Ah, vanwege die velgen snap ik nu je belangstelling voor mijn 325i-draadje. Sowieso vanwege 'hoe hoort een E36 Coupé er origineel uit te zien' waarschijnlijk.

Zijn die ramen niet makkelijk te doen? Zou voor het oog al heel wat schelen.
          Inderdaad, alleen zijn jou nieren niet al van het nieuwere type... Ik bedoel zijn ze vanaf 1994 niet iets wat verandert?

Comment

Oei die donkere achterruiten zijn wel erg fout. Velgen kunnen nog net.
            IMHO
            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Zo vandaag maar eens gelijk planning omgegooit om de folie eraf te halen...

Achja die velgen vind ik persoonlijk toch niet gaan, enkel kom ik style 32 niet zo snel tegen en al helemaal niet in mij omgeving...
              Hopelijk heb ik ze gevonden voor de APK, want de achterbanden zijn ver op.

Comment

Ziet er gelijk 10 x beter uit zo zonder die petjes-folie.

Lijkt het zo of is 't ding zeker 4 cm verlaagd tov normaal ?

Comment

Veel beter idd. Nog even over de velgen. Ik denk wel dat ze een maatje te groot zijn, maar verder vind ik ze wel okee onder dit model.
                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                    Ziet er gelijk 10 x beter uit zo zonder die petjes-folie.

Lijkt het zo of is 't ding zeker 4 cm verlaagd tov normaal ?
                    Ik heb echt geen flauw idee, mij mening over verlagen is dat zolang de wielen mooi in de wielkasten zitten (dus niet erin zodat je een stuk velg/band niet meer ziet) het wel kan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                      Zo vandaag maar eens gelijk planning omgegooit om de folie eraf te halen...
                      Ah kijk! Wat een paar posts op gummen al niet voor het straatbeeld kunnen betekenen.
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Vandaag laatste onderdelen gescoord voor het origineel maken van de E36.
                        Namelijk een voorbumper (wit) inclusief alle aanbouwdelen, had al een lange tijd een oud model grill liggen alleen de zoektocht naar een goede voorbumper van het juiste type was moeilijker dan gedacht. Een deze maanden wanneer het uitkomt met werk en de autospuiter wordt de BMW helemaal roest vrij gemaakt en bijgewerkt. Dit omdat de winter maanden met al dat zout toch wat sporen heeft achter gelaten op de inmiddels alweer 18 jaar oude auto.

Tevens heb ik tussendoor style 32 velgen gescoord voor 100,- die heel wat werk nodig hadden, zelf proberen te spuiten alleen te weinig (vul)primer gebruikt waardoor er nu allemaal krasjes zichtbaar zijn... Helaas doordat tijdens de APK de M3 E46 imitatie velgen voor afkeur zorgden (raakte binnenkant wielkast), werden de "lelijke" style 32 velgen er onder gemonteerd. Van een afstandje zie je geen krasjes en moet zeggen wat zien die velgen er toch gaaf uit onder een verlaagde E36 coupe! Gelukkig kon ik nog 350,- vangen voor M3 E46 velgen, dus het opknappen van de velgen kost mij nagenoeg/hopelijk niks.

Helaas verbruikte de 6-cilinder wat koelvloeistof, naar nader onderzoek kwamen ze er achter tijdens het testen van de cilinderkop dat er een scheurtje tussen 2 kleppen zat. Nu was de makkelijkste en goedkoopste manier waarschijnlijk een cilinderkop van de sloop te halen... Helaas geloof ik niet meer zo in geluk (guillium barré en een gebroken enkel in 1 jaar tijd) en zag ik het niet zitten om naar een half jaar opnieuw voor hetzelfde grapje terug te gaan. Dus besloten om een gereviseerde cilinderkop te laten monteren. De kosten hiervan zal ik jullie besparen . Nou van de kosten werd ik dus niet blij, maar naar goed warm rijden en de eerste keer voorbij de 3500 toeren betrapte ik mijzelf op een tevreden lach! Man wat trekt die 6-cilinder lekker, blok is echt fit ondanks dat er bijna 2 ton opstaat.

Helaas door al die toegenomen pk's heeft de linker schokbreker achter nu helemaal het loodje gelegd, in mooie bochten naar links en volgas resulteert op het moment op flink wat geschudt en geklap van het wiel. Dus zit nu te kijken naar een mooie set schokbrekers die instelbaar zijn in hardheid.
                        Tevens om de auto helemaal compleet te maken zoek ik nog 2 sportstoelen in het mooie "silbergrau leder", jammer genoeg zijn deze niet zo makkelijk te vinden en al helemaal niet met stoelverwarming.
                        Overigens het oude interieur is helemaal op. Achterbank wilde ik opnieuw laten bekleden samen met de armsteun, de 2 voorstoelen vervangen voor sportstoelen en de zijpanelen van de deuren moeten ook vervangen worden, deze laten namelijk los en is een bekende E36 kwaal (vooral die van de eerste jaren).

Hieronder een lijstje met de optie's die ik tussendoor had opgevraagd, bijna alles zit er nog origineel in.
                        Sonderausstattung
                        Nr. Beschreibung
                        2 14 AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T)
                        2 40 LEDERLENKRAD
                        2 90 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V
                        3 01 DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV
                        3 03 INNENRAUMSCHUTZ/NEIGUNGSALARMG
                        3 14 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
                        3 54 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
                        4 01 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
                        4 23 FUSSMATTEN IN VELOURS
                        4 28 WARNDREIECK
                        4 73 ARMAUFLAGE VORN
                        4 88 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER
                        4 94 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
                        5 10 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
                        5 30 KLIMAANLAGE
                        5 56 AUSSENTEMPERATURANZEIGE
                        6 60 BMW BAVARIA REVERSE RDS
                        6 90 CASSETTENHALTERUNG
                        7 04 M SPORTFAHRWERK
                        8 48 ERWEITERTER KABELBAUM
                        915 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL
                        Nieuwe foto's van de velgen en de plekken die behandeld moeten worden zal ik binnenkort eens maken...

Comment

Respect voor het weer netjes maken van de e36, blijft een mooie en fijn rijdende wagen zo´n coupe !
                          VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                            Respect voor het weer netjes maken van de e36, blijft een mooie en fijn rijdende wagen zo´n coupe !
                            hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Styling 32's staan de e36 inderdaad erg goed.
                            Ga dit draadje maar volgen. Ben benieuwd hoe het allemaal uitpakt.

Comment

Gisteren een setje Bilstein B8's schokdempers voor de achterzijde binnen gekregen. Vanavond maar eens er onder zetten als het uitkomt, hopen dat het geklap dan over is... Overigens voor een setje B8's gekozen omdat ik een set B14/16 te duur vondt aangezien de voorkant nog helemaal goed is. En met mijn geringe circuit ervaring eerst maar eens zo ervaring op doen.
                              Als de schokdempers er vanavond onder zitten zal ik eens wat plaatjes schieten van de roest en de auto bij de fabriek.
                              Next on the list een sperdifferentieel, heb er een op het oog kijken of we er over uit komen...

Comment

Gisteravond de nieuwe schokbrekers gemonteerd, gelukkig niks geks tegen gekomen... Linksachter ging voorbeeldig kwam makkelijk los en alles ging (te) soepel los, naardat de oude schokbreker er onder uitkwam en ingeveerd werdt door mij kwam deze niet meer omhoog! Oftewel stuk...

Hier wat plaatjes belachelijke kwaliteit van de telefoon:

Nieuwe gemonteerd...

Oude ernaast...

Echt te weinig ruimte om een imbus erop te zetten en dan ook nog een moment op te zetten (28Nm volgens beschrijving), dan maar gewoon vast...

Aan de rechterkant kwam het rubber er mee uit waar de schokbreker aan de bovenkant is gemonteerd. Naar wat geprul en een geniale ingeving van een collega om wat dreft te gebruiken ging deze er gelukkig terug in.
                                Al bij al 2 uur bezig geweest en ging redelijk vlot op het rubber na.

S'morgens terug naar huis en even op het industrie terein wat hogere snelheden gereden om te kijken hoe het allemaal reageert op bulten en gaten in de weg. Nou voorbeeldig ligt echt strak op de weg! Niet meer nadeinen of te veel overhangen in bochten en vooral geen geklap meer in bochten!
                                Ben benieuwd of de voorschokbrekers van een Bilstein B8 ook verstelbaar zijn in hoogte, want dat lijkt mij wel ideaal in combinatie met de veren die er momenteel onder zitten. Iemand hier misschien ervaring mee?

Comment

Goed verhaal. Er is trouwens niets mis met een M3 voorspoiler. Alleen moet je de rest er achter dan nog M3 maken. ;-)

Maar hou het hard en haaks!
                                  ---------------------------
                                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Om eerlijk te zijn voel ik daar wel iets voor, maar dan heb toch liever alles aan de buitenkant origineel met een M3 3.0 tor onder het vooronder.
                                    Vanavond sper ophalen en eens kijken of ik dit op het werk ook zelf er onder kan zetten, tevens gelijk maar de hardyschijf vervangen die heeft het ook taai...

Comment

Zo sperdifferentieel opgehaald nu alleen nog reviseren en dan eronder hangen.
                                      Tevens wat foto's gemaakt van de buitenkant:
                                      Roest op de motorkap:

Voorkant met E46 nieren en imitatie M3 bumper:

Roest wielkasten voor (links):

Roest wielkasten achter (links):

Roest bij de achterbumper en kofferklep:

Roest wielkasten achter (rechts):

Totaal plaatje E36 325i coupe met style 32 velgen:

Iemand misschien nog een adres waar ik een revisie setje kan halen voor het sperdifferentieel?

Comment

Zo vandaag te horen gekregen dat de auto totaal los is verklaard. Auto heeft dus danige schade dat het niet meer fatsoenlijk te repareren valt en natuurlijk is het financieel niet meer waard.
                                        Dus nu opzoek naar een E34 525i met ervaring... Iemand enig idee of een E34 525i ook hetzelfde differentieel heeft en versnellingsbak als een E36?
                                        Zal zodra ik de foto´s heb van de bolide en plaats delict hier plaatsen...

Comment

Heb ik een verhaal gemist? Las ook al iets in het 15/09-draadje, maar vertel!
                                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                            Heb ik een verhaal gemist? Las ook al iets in het 15/09-draadje, maar vertel!
                                            Kort samen gevat: geschrokken van een auto in een onoverzichtelijke bocht waardoor de voorkant ging schuiven en daarna ook de achterkant, corrigeren haalde niks meer uit (voorkant was griploos). Eerst stuk vangrail gepakt met de voorkant (bumper in duizend en één stukjes), daarna 180 graden gedraait en met de kont in de sloot belandt...
                                            Dit kwam allemaal eigenlijk doordat ik van de schrik te hard remde, want er was eigenlijk nog helemaal niks aan de hand. Kan het mijzelf alleen maar aanrekenen en godzijdank niemand anders bezeerdt en zelf ook niks noemenswaardig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                                              Kort samen gevat: geschrokken van een auto in een onoverzichtelijke bocht waardoor de voorkant ging schuiven en daarna ook de achterkant, corrigeren haalde niks meer uit (voorkant was griploos). Eerst stuk vangrail gepakt met de voorkant (bumper in duizend en één stukjes), daarna 180 graden gedraait en met de kont in de sloot belandt...
                                              Dit kwam allemaal eigenlijk doordat ik van de schrik te hard remde, want er was eigenlijk nog helemaal niks aan de hand. Kan het mijzelf alleen maar aanrekenen en godzijdank niemand anders bezeerdt en zelf ook niks noemenswaardig.

heftig dat je in een paar seconden je auto zo afgeschreven kunt hebben...
                                              gelukkig dat je nog niet alle investeringen had gedaan.

Vanwaar nu de stap naar e34?
                                              Plotselinge gezinsuitbreiding?
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Altijd al een mooi model gevonden en heb de indruk dat een E34 rustiger door het leven gaat dan een E36 (vooral de 325i)...

Vandaag bij een E34 gekeken en ritje gemaakt beviel mij allemaal wel, dus maar gekocht. Helaas wel een 520i maar wel airco, 1ste eigenaar, redelijke staat (224000 nog niet gehaald) en koste maar 800,-. Staat ook nog eens in de buurt.
                                                https://diensten.vwe.nl/publiek/dien...d=95118&lng=nl

Gisteren bij een schade 325i coupe wisten kijken, wellicht dat ik deze koop en al goede onderdelen over zet naar deze koets. Weet alleen niet hoe het zit met kenteken, aangezien deze 325i coupe een automaat is?
                                                Auto had alleen frontaal schade, front heb ik helemaal compleet liggen en de motorkap van de oude is nog intact... Auto was een aparte kleur bruin (was er wel van gecharmeerd) interieur was nog redelijk, geen airco (wel schuifkanteldak), sportstoelen (zonder stoelverwarming). Iets van 235000 gelopen pas geleden kop gereviseerd, maar dit gaat er dan waarschijnlijk allemaal uit en wordt verkocht, samen met de rest van de oude (dat wordt waarschijnlijk schroot)... Maar hier moet ik nog allemaal goed over nadenken...
                                                http://denkauto.nl/index.php?auto_in-_en_verkoop (4de auto Mercedes-Benz E-klasse 200 CDI Classic (Diesel - 07-2007) en dan de 4de foto, rechts in de hoek)

Comment

520i e34 is een lekkere auto. Niet belachelijk snel, weer heerlijk comfortabel
                                                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Foto's van de schade...

Teaser E34:

Comment

Afgelopen zondag met de E34 maar eens een driftcursus gedaan. En o wat is dat toch leuk met maar 150pk en een lange wielbasis, had de smaak goed te pakken en vond het vooral leuk en leerzaam.
                                                      Hier wat foto's:

Uiteraard ook even mee gereden met een E30 die er meer voor bedoeld was:

En bij een drift dag hoort ook een spin (volgens mij dan):

Kortom heel veel plezier gehad en heel wat tips gekregen van diverse mensen waarvoor dank! Aan het einde dag op het rechte stuk voor het eerst succesvol aan het pendelen geweest. Uiteraard was dit maar eenmalig, maar voor een eerste keer was ik dolgelukkig dat ik dat al bereikt had...
                                                      Nu wordt het zaak om het onderstel aan te passen en een sper, want dit ga ik veel vaker doen. Gelukkig op dezelfde dag de juiste persoon ervoor gevonden.

Comment

Nou ik ga vrolijk verder met het spammen van het mijn auto gedeelte.
                                                        Ondertussen staat de 520i te wachten op de nieuwe eigenares en heb ik opnieuw een 325i coupe gekocht. Dit keer van het jaar 1993.
                                                        Vandaag voor het eerste met de 325i wisten driften op Zolder via skylimitevents.be. Het was heel erg gezellig en vooral leuk dat er ook een wedstrijd werd gehouden tussen de amateurs en professionals. Nu viel ik onder de amateurs uiteraard en zonder sperdifferentieel deed ik het nog helemaal niet zo slecht. Eerste heat bestond uit 1 warm up ronde en daarna 5 rondes voor punten, de beste 5 zouden doorgaan voor een tweede heat om daarna de winnaar bekend te maken. Nu was ik naar de eerste ronde 5de wat helemaal niet slecht was aangezien mijn concurrenten bestonden uit BMW's die gestript waren en (korter) sperdiffentieel hadden. Hier was ik dus al blij mee en kreeg complimenten dat ondanks mijn auto het heel goed had gedaan.
                                                        Nu ronde 2. Naar de warming up laps (3) liet ik de auto stil vallen voor start voor de rondes (2) waar punten werden uitgedeeld. Dit betekende dus dat het ASC weer aangesprongen was (ik vervloek het systeem nu al), gelukkig zag ik dit op tijd voor de eerste bocht en kwam ik in mijn element en de auto ook zeer zeker. En dat bleek dus ook, namelijk uiteindelijk 3de van de 12! Mooi een bekertje kunnen meepikken.
                                                        Helaas nog geen foto's op het web gevonden van de dag zelf (was namelijk vandaag) maar zodra die er zijn deel ik deze met jullie.
                                                        Wel een schitterende 911 (1ste model) gespot in racetrim, het was namelijk oefenen voor het Belgisch kampioenschap op Zolder.

Last edited by Beestemans; 24-03-11, 20:04.

Comment

Ik lees 't al: de 325i Coupé uit '93 gaat straks op Zandvoort de 325i Coupé uit '94 met boter en suiker inmaken...

Comment

Zo vandaag is het officieel de 520i wordt de eerste auto van mijn jongere zusje. In mijn ogen een ideale auto om in te leren rijden en voor 800,- krijg je veel waar voor je geld:
                                                            Fahrzeugangaben
                                                            Fahrgestellnummer WBAHB51070GG45650
                                                            Typ-Code HB51
                                                            Typ 520I (EUR)
                                                            E-Baureihe E34 ()
                                                            Baureihe 5
                                                            Bauart LIM
                                                            Lenkung LL
                                                            Türen 4
                                                            Motor M50
                                                            Hubraum 2.00
                                                            Leistung 110
                                                            Antrieb HECK
                                                            Getriebe MECH
                                                            Farbe OXFORDGRUEN METALLIC (324)
                                                            Polsterung ANTHRAZIT STOFF (0406)
                                                            Sonderausstattung
                                                            Nr. Beschreibung
                                                            240 LEDERLENKRAD
                                                            314 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
                                                            339 SHADOW LINE
                                                            410 FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN
                                                            438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG
                                                            472 MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF.
                                                            492 ABLAGE IN MITTELKONSOLE
                                                            498 KOPFSTUETZEN IM FOND
                                                            520 NEBELSCHEINWERFER
                                                            556 AUSSENTEMPERATURANZEIGE
                                                            564 INNENLICHTPAKET
                                                            726 EDITION ZN
                                                            900 ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV
                                                            940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG
                                                            Individualfahrzeugdaten
                                                            0940 Sonderwunsch
                                                            Breite Niere der M60 8-Zyl.-Modelle
                                                            Laatste foto die ik al een hele tijd geleden had gemaakt:

Doet toch een beetje pijn, ondanks dat het een luxe beestje was dat uit noodzaak in mij bezit is gekomen, was hij elke cent zeker waard en weet zeker dat ik vroeg of laat nog één keer een E34 in mijn bezit ga hebben!

Verder met de E36 325i coupe. Zoals eerder verteld ben ik met deze auto verder gegaan met driften en de eerste keer heb ik gelijk een prijs mogen pakken en dat zonder sperdifferentieel. Nu was de tweede keer op 28-april en ging ik weer met volle moed richting het circuit van Zolder. Had er extra zin in aangezien ik nu wel een sperdifferentieel had en mijn subframe gelijk heb laten verstevigen.
                                                            Maar het zat niet mee.
                                                            De dag begon al te laat, ik had mijzelf namelijk verslapen waardoor ik i.p.v om 7 uur te vertrekken het 9 uur werd. Dit betekent dus aansluiten met het loonslaaf volk in België en aangezien ik over/langs Antwerpen moet doe je daar dus vrolijk i.p.v 1 uur, net geen 2 uur over. Dit betekende dus dat ik om 11 uur op de baan mijn eerste rondjes op het nogal technische uitgezette parcours kon maken. En dit viel allemaal reuze tegen om onder de knie/voet te krijgen. Al bij al binnen een uur een beetje de auto en parcours onder de knie te hebben gekregen gingen wij een lunch pauze in om daarna in de amateur klasse te starten voor punten. Helaas piste ik dus deze keer net buiten de pot en was ik zesde, dus geen finale. Moet wel zeggen dat de concurrentie dit keer moordend was en het niveau hoger lag als de vorige keer... Eind van de dag lekker de auto met sperdifferentieel onder de knie gekregen en veel plezier gehad, waar het uiteindelijk allemaal om draait!
                                                            Op de terug weg nog even een WTF momentje toen ik ineens geen gas meer kon geven, was de borging van de gaskabel losgeschoten... Gelukkig was 1km verderop een garage die mij wilde helpen (lekker in zijn 5 op 600tpm naar de garage toe gebold).
                                                            Verslag via Skylimitevents:
                                                            http://www.skylimitevents.be/blog/po...-28-april.html
                                                            Al bij al doet deze 325i coupe zijn werk goed en is een waardige vervolger van de E34 520i. Daarom maar een set originele kroonkurk velgen gekocht aangezien de auto hierop geleverd is, en om haar te verwennen de set style 32 velgen van het weekend weg brengen om te laten stralen en coaten bij Wheelcare. Dan gaan de velgen die er nu onder liggen de verkoop in, misschien dat iemand hier er interesse in heeft?
                                                            Hier nog wat foto's naar de laatste wasbeurt:

En nog een lijstje met hoe de auto de fabriek is uit komen rollen (met originele Park Distance Control!):
                                                            Fahrzeugangaben
                                                            Fahrgestellnummer WBABF310X0EF20488
                                                            Typ-Code BF31
                                                            Typ 325I (EUR)
                                                            E-Baureihe E36 (2)
                                                            Baureihe 3
                                                            Bauart COUPE
                                                            Lenkung LL
                                                            Türen 2
                                                            Motor M50
                                                            Hubraum 2.50
                                                            Leistung 141
                                                            Antrieb HECK
                                                            Getriebe MECH
                                                            Farbe DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
                                                            Polsterung ANTHRAZIT SPORT (0518)
                                                            Sonderausstattung
                                                            Nr. Beschreibung
                                                            214 AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T)
                                                            240 LEDERLENKRAD
                                                            243 AIRBAG FUER BEIFAHRER
                                                            290 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V
                                                            306 FERNBEDIENUNG FUER ZV/DWA
                                                            314 FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT
                                                            320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
                                                            354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE
                                                            401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH
                                                            415 SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE
                                                            428 WARNDREIECK
                                                            473 ARMAUFLAGE VORN
                                                            481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER
                                                            494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
                                                            498 KOPFSTUETZEN IM FOND
                                                            508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
                                                            510 LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT
                                                            530 KLIMAANLAGE
                                                            554 BORDCOMPUTER
                                                            661 BMW BAV. CASS. III
                                                            690 CASSETTENHALTERUNG
                                                            704 M SPORTFAHRWERK
                                                            Last edited by Beestemans; 11-05-11, 18:59.

Comment

We gaan gewoon vrolijk verder met het vol zetten van tekst in mijn eigen draadje.
                                                              Aangezien ik verhuisd ben en ik toch al een tijd mee lees hier ben ik eigenlijk wel verbaasd over mijn ontwikkelingen qua automobielen. Ondertussen ben ik toe aan mijn 5de auto in nog geen 5 jaar mijn rijbewijs te hebben.
                                                              Ik herinner mijzelf nog goed dat ik door Motroosje uit werk gekotst toen ik mijzelf voorstelde, omdat ik weg was van M modellen. Nu ben ik dat nog steeds, maar er is helaas iets gebeurt waardoor ik geen M model heb aangeschaft.
                                                              Vorig jaar verhuisd van woonplaats en helaas ook meer kilometers gaan maken, grotendeels is het snelweg en dan merk je toch dat een BMW 325i coupe uit 11/1993 toch niet echt modern is. Dus dan ga je zoeken. In verband met de kilometers voornamelijk aan het kijken geweest voor een diesel. Het moet toch leuk blijven dus dan begin je bovenaan, 330d (2007), 325d (2007), 325d (2009) en wat koop je dan uiteindelijk? Ja hoor een Audi A4 2.0 TDI Avant (2009), dan zou je nog kunnen zeggen "oké die zijn ook geleverd met 170 pk motoren" toch? Yeah right, we doen het met maar 120 pk!
                                                              Zo denk je een echte BMW rijder te zijn, blijk je een Audi fiel te zijn (eerste drang op de snelweg was om kort achter mijn voorligger te rijden, weet niet waar dat vandaan kwam)... Het komt er eigenlijk op neer dat ik zo positief verrast werd door deze auto (na al die BMW's), dat de keuze alleen maar makkelijker werd.
                                                              Gelukkig heeft de auto de juiste optie's voor mij en ben ik er vooral tevreden over, voor woon-werk verkeer is dit meer als prima.
                                                              Terug naar de BMW, wat ga je daar dan met doen? Aangezien ik geen plek heb om de auto te stallen en twee auto's overbodig zijn, gaat die dus weg... Laatste jaar ben ik alleen maar actief geweest bij 2 gummen dagen en 2 drift dagen, in mijn ogen niet genoeg om de auto op straat te laten staan (lees: wegenbelasting en verzekering te betalen). Kan ik in korte tijd een huis kopen met oprit, dan blijft de BMW. Dus even aankijken hoe dit zich ontwikkelt.
                                                              En om mijn herinneringen vers te houden voegen we maar een foto toe die ik snel gemaakt heb, dan weet ik over één jaar weer hoe het er toen bij stond...

Comment

Stoft draadje af, laatste post is alweer van 2013!
                                                                Wat is er allemaal gebeurt:
                                                                - 2013 een Audi A4 B8 gekocht, 2.0 TDI. Prima vervoer
                                                                - 2015 Audi verkocht en een BMW 530D F10 sedan gekocht
                                                                - 2018 BMW verkocht en gaan treinen.
                                                                - 2019 Porsche 911 996 3.6 gekocht en ingezet als hobby auto
                                                                De Porsche. Mooie auto, weinig kilometer gelopen (94.000 km bij aanschaf). Zelf geimporteerd vanuit Duitsland, bijzondere is dat de auto in Duitsland stond met Italiaanse papieren. Echt alle alarm bellen gingen af bij het eerste contact en vervolgens toen ik ontvangen werd door een Roemeense collega bij het pand. Echter alles klopte gewoon als een bus. 10 jaar stilgestaan, beste man uit Italië 10 jaar op zijn sterfbed gelegen en de auto heeft al die tijd in een garage gestaan. Papieren aanwezig, bonnen aanwezig van al het onderhoud en recentelijk nagelopen en voorzien van nieuwe banden, accu en olie. Prima. Enige mankement wat ik vond tijdens de proefrit is een niet werkende cruise control. Wat uiteindelijk een slecht werkende koppelingssensor betrof, opnieuw afstellen en het was gefixt.
                                                                Hier begint ook het verhaal waar we nu staan. Zoals velen van jullie weten heeft het Porsche M96 blok last van slechte smering en is circuit rijden nogal een risico. En dat weet ik nu ook. De schade:
                                                                - 2 drijfstanglagers eruit (cilinder 4 en 6),
                                                                - krukas is beschadigd,
                                                                - carter is beschadigd,
                                                                - cilinders en zuigers beschadigd.
                                                                Oftewel een complete revisie van het motorblok en dat allemaal door slechte smering. Hier wat filmpjes met de schade:
                                                                https://youtu.be/atKGpf5h69Y
                                                                https://youtu.be/QIGEeOIkhik
                                                                https://youtu.be/eTQ6oDpr1ns
                                                                In het olie topic zijn we er al eens kort door de mogelijkheden gelopen. Verschillende bedrijven benaderd, en man wat zijn er een aantal flut bedrijven in Nederland aanwezig. Van de 6 benaderde revisie bedrijven in Nederland is uiteindelijk Auto Resto degene die de afspraken nakomt, helder in communicatie is en aan de slag gaat. Heb met twee bedrijven hiervoor geprobeerd wat qua afstand gunstiger was...
                                                                Hartech ook nog contact met gehad, maar gezien de ervaring van Auto Resto (nikasil van Hartech zijn best wat problemen mee en het vergroten valt in de praktijk erg tegen qua prestaties en betrouwbaarheid) en de afstand naar Engeland toe ervoor gekozen om met Auto Resto verder te gaan.
                                                                Eindigend met de doemvraag hoe is dit gekomen? Klassieke Porsche M96 schade, olie tekort. Alle bekende problemen worden nu met de revisie aangepakt inclusief een andere aanzuiging om olie te kort te voorkomen.
                                                                Attached Files
                                                                Last edited by Beestemans; 28-08-20, 12:53.

Comment

Working...
                                                                X