Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beestemans zijn auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Zijn de reviekosten vergelijkbaar met Hartech?
    8.2 met supercharger?

    Comment


    • #34
      revisie
      8.2 met supercharger?

      Comment


      • #35
        Nagenoeg hetzelfde. Is eerder euro werk, dan euro's. Bieden allebei hetzelfde aan qua werkzaamheden. Auto resto enkel meer aanpassingen in het revisie pakket.

        Comment


        • #36
          Ga je dan voor die olie-pickup aanpassing van Auroresto incl. verdiepte sump? Wat een schade van die lagers zeg. Behoorlijk.

          Hartech wordt op het 911uk forum wel aardig geprezen om hun werk. Maar geen ervaring mee zelf. Wel met Autoresto / Marcel. Mijn motor is bij 80k ook door hun gereviseerd met aanpassingen. Nu 80k verder met de "nieuwe" motor, waarvan 5k door mij. Wel een 3.4 btw.
          Last edited by woes; 28-08-20, 20:49.
          __________

          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
          1984 Saab 900 Turbo T8
          1981 Mercedes RMB 207D
          1974 Citroen 2CV 0.6

          Comment


          • #37
            Gelijk nieuwe GPU er in?

            Comment


            • #38
              Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
              Ga je dan voor die olie-pickup aanpassing van Auroresto incl. verdiepte sump? Wat een schade van die lagers zeg. Behoorlijk.

              Hartech wordt op het 911uk forum wel aardig geprezen om hun werk. Maar geen ervaring mee zelf. Wel met Autoresto / Marcel. Mijn motor is bij 80k ook door hun gereviseerd met aanpassingen. Nu 80k verder met de "nieuwe" motor, waarvan 5k door mij. Wel een 3.4 btw.
              Je bedoelt denk ik Michel? Maar inderdaad de aangepaste olie pick-up. Verdiepte sump was niet nodig, bij de 3.6 is echt de pick-up het probleem werd er verteld. Zal nog eens extra navragen, want op het totaal bedrag is dat de besparing niet waard (staat niet in het overzicht vermeld).
              Last edited by Beestemans; 29-08-20, 11:48.

              Comment


              • #39
                Motor is terug ingebouwd en de 911 staat weer op de oprit. Heb een licht lekkend carter, welke bij de eerstvolgende inspectie na inrijden wordt opgelost. Verdiepte sump wordt dan gemonteerd en ook de aanpassing aan het koelcircuit. 1200 km, inspectie en dan kunnen we los!

                Comment


                • #40
                  Financieel een beetje duur qua monetaire pecunia, of kon je er om lachen?
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment


                  • #41
                    Dit zijn geen leuke rekeningen, maar ik slaap en leef er niet minder om. Ingecalculeerd, overschreden en weer door

                    Comment


                    • #42
                      Vandaag het inrijden afgerond toen ik ging tanken in BelgiŽ, aankomende vrijdag langs bij AutoResto om de laatste aanpassingen te monteren en een laatste check rondom de motor revisie na het inrijden. Dan hopen dat we in een volledige lockdown gaan en ik een kritisch beroep heb waardoor ik kan knallen naar Friesland .
                      Hierna opzoek naar een “eerste” auto, zodat de Porsche wat rust kent.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #43
                        Mooi, rijden met dat ding dan.
                        8.2 met supercharger?

                        Comment


                        • #44
                          Mooi ding, Beestemans! Leuk om kennis te maken en een gave 996 heb je. Tevreden met de olie-pickupmod?
                          __________

                          2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                          1984 Saab 900 Turbo T8
                          1981 Mercedes RMB 207D
                          1974 Citroen 2CV 0.6

                          Comment


                          • #45
                            Fijn dat ie weer ‘up and running’ is!
                            ''Thank God for the internet experts''

                            Comment


                            • #46
                              Helemaal gemist, dit topic. Fijn dat ie het weer doet!

                              Comment


                              • #47
                                Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
                                Mooi ding, Beestemans! Leuk om kennis te maken en een gave 996 heb je. Tevreden met de olie-pickupmod?
                                Was gezellig en inderdaad een waar genoegen! Ook jouw 996 mag er zijn, vooral gave velgen!
                                De olie pick-up is een vreemde eerste gewaarwording, bocht in zie je even de druk wegvallen (< 1seconden, net als voorheen) en dan bouwt die in een keer op zoals het hoort. Dat effect wordt minder als het mechanisme verder is ingesleten. Wel mooi verhaal dat hij meer dan 100x de carterpan heeft verwijderd om test exemplaren te testen op het circuit!
                                Al bij al erg tevreden en de motor is goed los, loopt mooi door zijn toeren en maakt weer serieuze stappen.

                                Comment


                                • #48
                                  2 jaar garantie he, dus wat let je...Gas erop!
                                  __________

                                  2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                  1984 Saab 900 Turbo T8
                                  1981 Mercedes RMB 207D
                                  1974 Citroen 2CV 0.6

                                  Comment


                                  • #49
                                    Maar de oliedruk valt nog steeds even omlaag als je hard een bocht in gaat?
                                    Is dat dan echt naar 0 of gewoon een dipje?

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #50
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      Maar de oliedruk valt nog steeds even omlaag als je hard een bocht in gaat?
                                      Is dat dan echt naar 0 of gewoon een dipje?
                                      Terug naar 3 bar, je ziet duidelijk dat er even een hikje zit. Dat zal gaan afnemen de komende tijd en niet geheel onbelangrijk het blijft geen 3 bar zoals het in het verleden wel was

                                      Comment


                                      • #51
                                        Oke, 3 bar is ook heel veel beter dan 0 bar :-)
                                        En voldoende voor genoeg smering volgens mij.

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #52
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht

                                          Terug naar 3 bar, je ziet duidelijk dat er even een hikje zit. Dat zal gaan afnemen de komende tijd en niet geheel onbelangrijk het blijft geen 3 bar zoals het in het verleden wel was
                                          Is dit uit te leggen dan? je zou toch zeggen dat als een oliepomp voeding krijgt...de pers van de pomp een stabiele druk moet geven.
                                          Natuurlijk, word de olie kouder of warmer, dan zal de druk wat anders worden, maar bij stabiele temperatuur en bij aanvoer naar de pomp toe...moet de druk hetzelfde blijven. Al smijt je de auto zijwaards van een berg.

                                          Ik nap ook wel dat toevoer druk van invloed is op persdruk. Maar als die atmosperisch is dan is alleen de statische kolom van de olie van invloed toch? En of dat nu 5 of 10cm is...in aanvoerdruk (dus ook in persdruk) is dat verwaarloosbaar.

                                          Of zie ik iets over het hoofd?

                                          Comment


                                          • #53
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            Oke, 3 bar is ook heel veel beter dan 0 bar :-)
                                            En voldoende voor genoeg smering volgens mij.
                                            Langdurig is dat te laag, vooral in lange bochten zorgt dat voor schade en op lange termijn een geploft blok.
                                            Last edited by Beestemans; 19-10-20, 12:29.

                                            Comment


                                            • #54
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht

                                              Is dit uit te leggen dan? je zou toch zeggen dat als een oliepomp voeding krijgt...de pers van de pomp een stabiele druk moet geven.
                                              Natuurlijk, word de olie kouder of warmer, dan zal de druk wat anders worden, maar bij stabiele temperatuur en bij aanvoer naar de pomp toe...moet de druk hetzelfde blijven. Al smijt je de auto zijwaards van een berg.

                                              Ik nap ook wel dat toevoer druk van invloed is op persdruk. Maar als die atmosperisch is dan is alleen de statische kolom van de olie van invloed toch? En of dat nu 5 of 10cm is...in aanvoerdruk (dus ook in persdruk) is dat verwaarloosbaar.

                                              Of zie ik iets over het hoofd?
                                              Het leuke is dat het mechanisme wat nu in het carter is gemonteerd letterlijk schakelt qua aanzuiging tussen links en rechts. Dat mechanisme, de schakeling, die zie je terug in de druk. Kortstondig een drukval, die samenvalt met het weglopen van de druk waar dit blok al om bekend staat. Onder de streep betekend het dat er nu na de schakeling de druk terugkomt (en straks behoud) waardoor er smering blijft gewaarborgd.
                                              Het is een zelfde soort mechanisme wat in zuiger vliegtuigmotoren word gebruikt als een vliegtuig op zijn kop vliegt. Ook dan zal de druk kortstondig wegvallen bij schakelen van de olieaanzuiging.

                                              Comment


                                              • #55
                                                Ahh, ik zal er de volgende keer even op letten als die Lufthansa/KLM piloot weer eens op z'n kop gaat vliegen...


                                                Maar ik snap nu iig waarom jouw druk even dipt, dat heeft dus puur met schakeling van pompen te maken.
                                                Dan zou je toch verwachten dat ze de logica iets veranderen. Pomp 1 aan en na 1-3 seconden Pomp 2 uit (en vv). En niet gelijktijding aan/uit.

                                                Comment


                                                • #56
                                                  Een pomp, twee aanzuigingen. De aanzuig wordt mechanisch geschakeld door last verschillen

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X