Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz 190E 2.0 (W201)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes-Benz 190E 2.0 (W201)

Kijk eens wat ik vanochtend onder de kerstboom vond:

Een Mercedes-Benz 190E 2.0

Impulsief aangeschafte winterklassieker :-).

Ik ben derde eigenaar. Jonge boerenzoon uit het Oosten des Lands heeft hem zelf geimporteerd uit Duitsland van de eerste eigenaar, maar deed nu afstand van de auto, omdat hij een 2.3 16V had gekocht en daar mee wilde gaan rijden.

Eerlijke originele auto in roestvrije en nette toestand, zowel van binnen als van buiten. Ook de wielranden die meestal rot zijn, zien er erg netjes uit.
    Bouwjaar is 1983, dus een van de allereerste, 2ton gelopen nu en hij rijdt echt prima. Enige optie is een origineel af fabriek schuifdak.
    Ik vind de kleurcombinatie helemaal passen bij de auto. Groen van buiten, beige van binnen. Vind er maar eens n die nog saaier en degelijker is qua kleurstelling!! :-)
    De velgen zijn overigens van een W202 (C-klasse) en vind ik persoonlijk niet misstaan. De originele velgen met wieldoppen zitten erbij en zijn voorzien van winterbanden.

In eerste instantie vond ik zo'n bak met 4 versnellingen maar niets, maar in de praktijk maakt het helemaal niets uit. Hij trekt prima in alle versnellingen en maakt nauwelijks motorgeluid. Ook niet als je 150km/h of harder rijdt. Ik heb hem van omgeving Emmen naar Nijmegen gereden en geen enkel moment het gevoel gehad, dat ik een 5-de versnelling heb gemist. Eigenlijk alleen maar positief, het scheelt weer een hoop gedoe met dat schakelen :-).

Of ik hem ga houden, dat weet ik niet, maar hij kost me geen wegenbelasting en voor 10 euro per maand is hij voor mij all-risks verzekerd. En deze auto mag van mij gewoon buiten staan, dus hij staat me op geen enkele manier in de weg.

Foto's!!

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Kijk eens wat ik vanochtend onder de kerstboom vond:

Een Mercedes-Benz 190E 2.0

Impulsief aangeschafte winterklassieker :-).

Mafketel :-)

Kan dat schuifdak niet meer open of zo? Je laat het op deze foto's in ieder geval niet zien......

<loopt fluitend weg>

Comment

Dat schuifdak kan prima open, maar het was net toen ik de auto had geparkeerd kloteweer geworden, dus luik moest even dicht blijven. Ik had veel meer foto's, maar de meesten zijn mislukt door druppels op de lens. Ik heb de mooiste eruit gepakt en online gezet. Dit kunstje ga ik binnenkort dus nog even overdoen, maar ik wilde mijn Kerstgeschenk toch even met jullie delen :-).

Comment

Ha, die Lenny;

Strakke kar, hoor. Werd natuurlijk wel tijd ook, met dat minilijstje van je....
        Helemaal goed, vierbak, stof n een grote klok op het dash. Wielen misstaan inderdaad zeker niet, maar staal met van die vuilnisbakdeksels erop past toch wel iets beter hij het hele thema.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Het is dat de omstandigheden er niet naar zijn, anders had ik die set staal + doppen met winterbanden natuurlijk meteen gemonteerd :-).

Comment

Ha, die Lenny;

Je hebt trouwens ook nog de exclusieve luxe van een rechterbuitenspiegel. Was vast niet standaard toen.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Klopt, dat was een optie. En nog electrisch bediend ook, weer een optie! :-)

Comment

Ha, die Lenny;

Doe maar duur! Schuifdak, injectiemotor, metallic lak, electrisch verstelbare rechterspiegel; t'is gewoon een bomvolle patserbak!
                Scherven brengen gelul.

Comment

LOL! Weer een? :-)
                  Maar wel cool ding!
                  Alleen vind ik die wielen niet mooi staan.
                  Gewoon de orig dingen eronder met dopjes evt. Dan is hij helemaal af.

Mooie kleurencombi.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

ROFLOL

Heeft ie net zijn verzameling Alfa's uitgedund, begint ie er een collectie Mercedessen naast :-)

Maarre, net ding hoor. Alleen een setje andere 'period' velgjes scoren.

Comment

Gummers die hun 5-bakken inruilen voor 4-bakken...

Schud meewarig zijn hoofd...

;-) Veel plezier ermee!
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Daar hou ik van,gewoon voor je eigen kerst cadeau zorgen. :-)
                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Sommige echte kerels gaan van 6 naar 5 versnellingen, of van 5 naar 4... maar uiteindelijk rijden ze allemaal Mercedes.
                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ha, die Netraam;

Cobraman sure started something.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Pfoe, strakke auto, zo op de foto's. Gaaf ding hoor, alleen toch even de orginele wieltjes er onder zetten.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Nah, impulsief aangeschaft....... ;-)
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Gave auto zo'n 190.kun je lol aanbeleven.
                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Mooi ding Lennart! Gefeliciteerd.

2 benzen inmiddels dus. Leg je een verzameling aan voor het kilometerheffing tijdperk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      Ha, die Lenny;

Doe maar duur! Schuifdak, injectiemotor, metallic lak, electrisch verstelbare rechterspiegel; t'is gewoon een bomvolle patserbak!
                                      Nou, het is geen metallic hoor, zoveel opties waren er niet aangekruist. Ik vind de kleur IRL mooier dan de advertentie foto's hadden. Daar was het groen wat lichter uitgevallen. En vind maar eens een 190 die niet wit is en voorzien van een 72pk diesel :-).

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      ROFLOL

Heeft ie net zijn verzameling Alfa's uitgedund, begint ie er een collectie Mercedessen naast :-)

Maarre, net ding hoor. Alleen een setje andere 'period' velgjes scoren.
                                      Ik heb mijn Alfa collectie met 2 uitgedund, maar er is er ook weer n bijgekomen (de grijze birevenbus). Tevens is er ook een MB (W123) weggegaan. Toegegeven, de balans is nu iets minder in het nadeel van MB :-).

Eerlijk gezegd had ik goed ingeschat wie er over die wielen zouden vallen en wie niet. Ze zijn inderdaad niet period, maar het is wel beter dan niet origineel MB of lelijke AMG velgen of zo wat je maar al te vaak ziet.

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Nah, impulsief aangeschaft....... ;-)
                                      Ok, na een klein telefonisch overleg :-)

Al met al moet ik zeggen dat de W124 en W201 beiden een stuk beter rijden dan een W123. Stiller en comfortabeler, waarbij de W201 wat sportiever is (een Alfa zal het nooit worden, een Giulia stuurt al beter) en de W124 wat comfortabeler.
                                      Het gevolg van de grotere wielen is, dat hij op de kilometerteller exact de juiste snelheid aangeeft. 120 op de teller = 120 volgens de navi. Dus oppassen met het standaard 10km/h boven de max gaan zitten, wat dat zal wat post uit Leeuwarden gaan opleveren.

Comment

Even nog over de velgen, die zal ik wel kunnen slijten aan iemand met een C-klasse met wieldoppen. De banden zijn ook nog zo goed als nieuw.

Als we het over period hebben, dan moet je volgens mij voor de eerste serie 190's deze velgen hebben:

Maar deze vind ik eigenlijk mooier en zie je ook regelmatig:

Last edited by Lennart; 26-12-09, 09:22.

Comment

Marktplaats afstruinen en wel op de juiste ET-waarde letten ;-)

En anders staal met wieldoppen, voor weinig he..

( overigens zat V220 mee te luisteren en vroeg na afloop "Moet je niet gaan kijken ?? , Nee, Lennart weet wel wat ie koopt... ;-) )
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

LOL, ik en weten wat ik koop? ;-)

Staal met doppen liggen al in de kofferbak h, dus dat kan er altijd nog eronder. Zelfs voorzien van winterbanden.

Wat ik trouwens grappig vind aan deze auto, is dat het echt een overgang is tussen klassiek en modern. De vormgeving is behoorlijk strak en ziet er vandaag de dag zeker niet oubollig uit. Het dashboard is ook strak en vrij modern, maar de stoelen en de hemel weer niet. Zitten ook nog veel W123 elementen in.
                                            En de geur in het interieur is exact hetzelfde als mijn W126 en W123 hadden. (en de W124 ruikt ook zo trouwens). Wel typisch dat je dat zo kan herkennen. Alfa's hebben weer een totaal andere geur.

*insert standaard gummengrap: de geur van olie zeker!!*

Comment

Heel Slotervaart staat vol met van die import (kenteken is nieuw) 190 dingen. Marokkanen hebben import ook ontdekt blijkbaar

Comment

Die hebben al die hokken jarenlang bij opa gestald gehad en afgelopen zomervakantie mee teruggenomen. Geef ze eens ongelijk.

Tijdens de apk keuring van de week stond er ook een smetteloze roodbruine W123 diesel van een Marokkaanse opa (met bijbehorende muts en baard). Echt een nette auto en een hele aardige vent. Hij had die auto jarenlang in Marokko gereden en daarom was 'ie roestvrij en ongerestaureerd. De versnellingsbak was alleen toe aan een beurtje (nooit voorzien van nieuwe olie).

@Lennart: Deze kleurencombinatie past prima bij een jonge 190. Wat je zegt, een fraaie mix tussen oud&modern. Ik zal nooit warm lopen van zo'n saaie uitvoering, maar ik vind het wel mooi om te zien en als daily/pekelbak is er niets mis mee. Alleen wel snel originele velgen eronder inderdaad. Bij mij in de buurt staat een prachtige E28, maar die is voorzien van hele nette E39 velgen. Toch ziet dat er niet uit vind ik. Wat dat betreft ben ik echt een zeikerd.

Comment

190E boswachter editie! Gaaf man!
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die Lenny;

Deze zie je inderdaad wel vaak op W201's, maar zjin er zover ik weet nooit origineel op geleverd.

Deze wel:

Doe maar eens een plaatjesgoogle; je ziet geen enkele persfoto met die eersten (Fuchswielen volgens mij).
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Zo, dat is een gaaf ding!

Comment

Leuk ding!

Comment

Leuk ding, mn pa heeft een paar jaar terug zo een ding gehad. Rauchsilber met rood leer erin. Helemaal in nieuwstaat nog en zo reedt ie ook. Grootste nadeel was wel de 4-bak. Veel plezier ermee!
                                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                            Die hebben al die hokken jarenlang bij opa gestald gehad en afgelopen zomervakantie mee teruggenomen. Geef ze eens ongelijk.

Tijdens de apk keuring van de week stond er ook een smetteloze roodbruine W123 diesel van een Marokkaanse opa (met bijbehorende muts en baard). Echt een nette auto en een hele aardige vent. Hij had die auto jarenlang in Marokko gereden en daarom was 'ie roestvrij en ongerestaureerd. De versnellingsbak was alleen toe aan een beurtje (nooit voorzien van nieuwe olie).

@Lennart: Deze kleurencombinatie past prima bij een jonge 190. Wat je zegt, een fraaie mix tussen oud&modern. Ik zal nooit warm lopen van zo'n saaie uitvoering, maar ik vind het wel mooi om te zien en als daily/pekelbak is er niets mis mee. Alleen wel snel originele velgen eronder inderdaad. Bij mij in de buurt staat een prachtige E28, maar die is voorzien van hele nette E39 velgen. Toch ziet dat er niet uit vind ik. Wat dat betreft ben ik echt een zeikerd.

Dat klopt helemaal! Ze importeren die krengen ook wanneer ze oldtimer zijn geworden. Zie trouwens vooral w123 dieseltjes (ex taxi in Marokko ???) en de w201 meer benzine. Volgens mij hebben ze ook importheffing op bepaalde auto's omdat er anders veel te veel geexporteerd word naar Marokko, maar dat weet een Marokkaan vast beter dan mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                              Doe maar eens een plaatjesgoogle; je ziet geen enkele persfoto met die eersten (Fuchswielen volgens mij).
                                                              Klopt wel Hans.
                                                              Heb eens wat zitten grasduinen in oude AMuS (daar leent zo'n tweede kerstdag zich perfect voor) en hoewel die eind 82 begin 83 elk nummer wel een artikel of test of vergelijking hadden met een 190-er, stonden die allemaal op stalen velgen met schaamdoppen. Grappig: die Merc met doppen, en dan in een vergelijkingstest tegen de bijna tegelijk uitgebrachte E30 320i op kroonkurk-velgen - kan je je nu niks meer bij voorstellen dat ze zo de perswagens mee durfden te geven bij MB.

In elk geval, de eerste '83-er op lichtmetaal heeft die velgen zoals op de tweede foto.

Comment

Ha, die V4;

Ik vermoedde ook zoiets. De W123 was volgens mij (afgezien van de S/SL) de laatste generatie met die oude 14" wielen. Met de W201 en de W124 kwam er een nieuwe modernere ontwerpfilosofie en daar hoorden die nieuwe wielen bij. Design is ook nog voor de W126 en R109 overgenomen. Ik denk dat ze in 14" trouwens vrijwel niet te vinden zijn.
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X