Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gordels voor triumph

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• gordels voor triumph

Hallo,

Wie kan mij adviseren i.v.m. veiligheidsgordels voor een Tiumph tr 6 uit 1969.
    Het schijnt dat er wel te krijgen zijn maar dat deze niet zo mooi passen of helemaal oprolen.

dank voor jullie reacties

Huub

Welkom op Gummen Huub!
    De Amerikaanse TR6'en hadden na 71/72 standaard gordels, die zou je toch kunnen gebruiken lijkt me.

Volgens mij had mijn auto (TR6 uit 1971, CF601U) een oprolsysteem ook, maar dat is allemaal voor de RDW-keuring verwijderd. Ik reed dus ook zonder gordels, achteraf soms wel spijt van, want het voelt toch vreemd/gevaarlijk soms. :-)

4-puntsgordesl geen optie? Rij je rallyes oid met je TR6?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zoiets? (sorry... VVDG vrees ik...)
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Brezan heeft vaak nog verschillende universele modellen liggen. Wellicht zit er nog een mooie tussen ook.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hoi Huub,

Vaste gordels zijn wel makkelijk. Je kan jezelf goed vastsnoeren in de stoel bij sportief rijden. Bij warm weer kan je ze juist iets laten vieren.

Als je geschikte aansluitpunten, gespen e.d. hebt dan kan je altijd zelf gordels op maat maken. Bij de sloop een oude oprolgordel scoren (lekker lang) en bij een hakkenbar alles stevig laten naaien.
          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
          Rally organisatie: Rally-Events
          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties

Huub

Comment

Toen ik mijn TR6 kocht in '99 heb ik meteen veligheidsgordels laten plaatsen. Als kind in '76 op de Autobahn A8 tussen Salzburg en München een flink ongeluk gehad. Omdat mijn ouders zo verstandig waren geweest heupgordels achterin de Simca 1100 te laten plaatsen werden mijn zusje en ik niet tegen de voorruit geslingerd. Sindsdien draag ik altijd een gordel. Zonder gordel bij de proefrit in de TR6 voelde erg onveilig.
              BMW 323ti Compact Silber
              Midas Bronze Red
              Triumph TR6 PI Damson
              Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Comment

Gordels

In mijn TR6 oprolgordels geplaatst heb daar geen problemen mee en rollen goed en ik zal nooit rijden zonder is een must in een sportwagen gr jb

Comment

Bijna 8 jaar in een '76 TR6 gereden zonder gordels en gelukkig is dat altijd goed gegaan. Ach, misschien kun je maar beter gelanceerd worden bij een frontaaltje in zo'n ouderwetse roadster.
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Working...
                  X