Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5 3.0d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bmw x5 3.0d

Hallo, ik ben in bezit van een BMW X5 3.0D. Deze auto vertoond soms rare kuren. Tijdens het rijden treedt er opeens een stuurspeling op. Hierdoor gaan de voorwielen zwaar in onbalans, het stuur gaat heftig heen en weer. Ik heb zelf het idee dat mijn stuurbekrachtiging de oorzaak is. Is deze elektronisch? Als ik de auto stil zet en even laat staan rijdt hij weer als nieuw.
    Heeft iemand ervaring met deze symtomen.
    Met vriendelijke groet,
    Rob Bil

Het is niet tijdens het remmen?

Comment

Ok, hier hebben we wat meer informatie nodig om je te helpen.

We moeten eerst goed kijken waar het probleem kan zitten en waar niet.

Je geeft al aan dat je het in het stuur voelt, dus dan lijkt het waarschijnlijk om eerst maar eens goed over de voorwielen na te denken.

De onbalans in de voorwielen is dus alleen tijdens het rijden en niet tijdens het stilstaan?
      You know that reality is immaterial

Comment

Grootste kans is toch dat je wielen uit balans zijn.
        Kun je voor weinig geld laten checken en oplossen bij een bandentent. Profile bv.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

- banden vlak afgesleten ?
          - last gehad van spoorvorming ?
          - heb je zware velgen ?
          - bandenspanning recent gecontroleerd en in orde ?
          - indien hydraulische bekrachtiging ; vloeistof recent verwisseld , geen water in de vloeistof oid, nivo goed ?

Comment

Misschien komt r.bill over een maandje weer terug?

Comment

Ene heer Bil start op vrijdagochtend een lulkoekdraadje op Gummen, en alleen StefanSchnietzel trapt er niet in. Juust.
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

staat je raampje open bij de symptomen?
                indien ja dan zorgt je wapperende rudie voller matje voor onbalans
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
                X